View Full Version : Racing Genk misschien dit weekend kampioen!!
Enkel en alleen indien Genk zondag een beter resultaat haalt dan Club Brugge is het kampioenschap binnen ? in alle andere gevallen is zondag 5 Mei, de laatste speeldag van de competitie, beslissend. Op die 34ste speeldag ontvangt KRC Genk in eigen stadion SK lokeren.
Ingeval de titel zondag een feit is zal er een groot feest georganiseerd worden in en rondom het Fenix stadion. In het Genkse stadion zal de wedstrijd tegen Westerlo sowieso 'LIVE' op het grote scherm te bekijken zijn. VTM staat garant voor het doorgeven van de beelden. KRC Genk verwacht voor deze uitzending een vol huis.
Er zal voor deze wedstrijd een voorverkoop georganiseerd worden. Tickets kosten 5 euro per stuk. Aan dit inkomticket is opnieuw een tombola verbonden. Naast enkele kleinere prijzen is de hoofdprijs ditmaal een FORD MONDEO TURBO DIESEL. Bij ieder ticket zit ook een gratis consumptie inbegrepen.
Ik zou zeggen allen daarheen!!!
Greetz
Barry
Oneliner
25-04-2002, 19:56
Ik heb voor rafc gestemd.
En niet omdat ik antwerp-gezind ben, maar wel omdat het gewoon zo is.
Thuis zijn er misschien enkelen die in de buurt kunnen komen, een genk, a'lecht en dergelijke.
Maar uit is RAFC gewoon absolute top, een van de grootste uit-aanhangers van alle belgische ploegen.
ff bijvermelden dat iedereen hier probably voor "zijn" ploeg stemt, aangezien er hier niet veel zijn die ook uit veel wedstrijden volgen, ik ook niet.
Maar RAFC is ni voor nix verkozen tot meest sfeervolle ploeg... :)
Originally posted by Oneliner
Ik heb voor rafc gestemd.
En niet omdat ik antwerp-gezind ben, maar wel omdat het gewoon zo is.
Je bent weer FEITEN en MENINGEN dooreen aan het halen... GEVAARLIJK!
Enfin, ik heb voor Genk gestemd omdat ik daar nu toch al 3 keer gaan zien ben en de sfeer er NAAR MIJN MENING niet te overtreffen is. Maar ik ben (gelukkig maar) geen voetbalkenner hoor. Buiten Genk ben ik alleen nog maar naar PSV gaan zien dus ik kan niet veel vergelijken...
De sfeer op Genk vind ik wel beter dan die op PSV. Maar de sfeer in Imola is ook niet mis :D :D :D
Bart.Vandecavey
25-04-2002, 20:17
Ik heb ook voor den Antwerp gestemd gewoon omdat voetbal me geen fluit intereseerd
Oneliner
25-04-2002, 20:21
Dan zallek ff uwe poll aanpassen, want ge hebt voor st truiden gestemd :)
kwestie van de sfeer.
Ik studeer public relations en wij hebben "stage" moeten doen op GBA als host(tes) en op GBA is veel sfeer maar op antwerp toch ook wel een beetje meer.
Getuige daarvan Oneliner, vorig jaar zijn we redelijk veel gaan kijken bij de thuiswedstrijden.
Alcalde
Werner333
25-04-2002, 20:44
Originally posted by Sennake
Maar de sfeer in Imola is ook niet mis :D :D :D
Zone sfeer vinde niet in een stadion.
Daar kunnen die sjotters nog iet van leren.
ik dacht dat de vraag was 'wie wordt er kampioen dit weekend ?' en heb op Genk gestemd. :D
niks van aantrekken :-)
het klopt allebei!
het zal in ieder geval wel een serieus feestje worden als Genk dit weekend wint tegen Westerlo en Brugge zou puntne laten liggen op St Truiden!
Greetz
Barry
Ik hoop dat ze nog een weekske wachten met het halen van de titel want dan kan ik ook in Genk zijn. Jonge dan ga ik me eens laten vollopen :)
ik heb op genk gestemd, geen supporter van genk, wel een hevige van KV Mechelen
maar ons ploeg staat er niet bij
en dat vind ik ergens wel onterecht
niet omdat ze in tweede klasse spelen, maar wel omdat ze iedere uitwedstrijd minstens 1500 man meenemen, dat is een pak meer dan de meeste eerste klassers
om een voorbeeld te geven van de sfeer bij kv: mega vlag over gans de spionkop, rood gele pamfletten in het spionkopvak die worden uitgedeeld en omhoog gehouden, zondag wordt er enorm veel georganiseerd voor, tijdens en na de match, ook al is het een vriendschappelijke nu Zuid-West failliet is
ik vermoed wel dat we in stadion een verslag gaan krijgen van de festiviteiten in mechelen, zo is er ook een grote mars door de stad georganiseerd
ps: ik begrijp da wel da ge de kv niet tussen de mogelijkheden hebt gezet zenne!!
groetjes en laat ons hopen dat kv de licentie krijgt, kampioen speelt en volgend jaar ook tussen de mogelijkheden staat
maarten
Originally posted by Werner333
Zone sfeer vinde niet in een stadion.
Daar kunnen die sjotters nog iet van leren.
Bwa als ge nekeer op Camp Nou gaat kijken als daar 100.000 man rond een veldje van 50 bij 100 zit ... Sfeer gegarandeert zene ...
airco
Mijn excuses voor iedereen wiens ploeg ik vergeten ben, maar ik heb bewust geen ploegen uit lagere afdelingen en uit het buitenland genomen. Geen buitenlandse ploegen omdat die sfeer sowieso voor elk land anders is en de ploegen uit lagere afdelingen omdat dan de lijst enorm wordt. Het gaat er niet om hoeveel volk komt kijken of hoeveel volk er mee op verplaatsing gaat, maar om hoeveel sfeer er is en dat is niet afhankelijk van de hoeveel supporters.
Greetz
Barry
tis niks, ik vergeef het u Barry da ge ons er niet hebt in opgenomen
maar hoe meer volk ge mee hebt, hoe meer er kunnen zingen, allee das toch bij de kv het geval
en hoe meer volk er bij is hoe meer sfeer, want geef toe een stadion met alleen maar zingende supporters en voor de rest niet gevuld is ook niet dat wat het moet zijn hé
JPMontoya
26-04-2002, 18:40
SUPPORTERS, RED MALINWA en STEUN DE ACTIE
GEEL - ROOD !! (22/04/2002)
Hang een sjaal van KVM in uw wagen, een geel-rode vlag uit je venster, ga
desnoods werken in geel-rode outfit.
Een hele week lang !! Ook winkeliers kunnen helpen met geel-rode getinte
uitstalramen.
Daarom zal de KVM-shop alle dagen open zijn vanaf 9 tot 17 uur om de
atributen van KV aan de man te brengen. Ook tijdens de beloftenwedstrijd
tegen Antwerp van dinsdag 23 april te 19.30 u.zal de shop open zijn.
Dit initiatief verdient alle steun, want met rellen en geweld bereiken we niets.
We moeten (voorlopig) ludiek prosteteren, maar voor andere acties wachten
wij best op de uitspraak in beroep.
Gezien de verwachte masale belangstelling voor de match van zondag
28 april tegen Zuid-West om 15, raden wij de supporters aan om hun
ingangstickets te gaan afhalen op het secretariaat. KV verwacht een vol
huis .....
Naast deze actie zijn nog andere supporters in de weer om acties op
touw te zetten.
Naar aanleiding van de licentieproblemen steunen wij onze club door
middel van affiches. Hang deze affiches aan het raam van je wagen,
woning, café,...
-----------
Malinwa naar 3de
Dees kan toch echt niet !!!!
BOND IS BOERENBOND JA !
ahaa ook iemand die dat niet kunnen vindt
dikke miserie van de voetbalbond
alles is betaald alleen een maand té laat
het zou ook niet serieus zijn om een ploeg met gemiddeld 6000 supporters op een thuismatch te doen degraderen naar derde en zo de club kapot te maken
laat ons hopen dat de bond het beroep van kv aanvaardt en de beslissing teniet doet zodat wij volgend jaar in eerste kunnen spelen
JPMontoya
26-04-2002, 19:04
Een waar schandaal // KVM is tenminste en ploeg met leuke sfeer en leuk stadion en nice supps !
Mechelen verdient die plaats in 1e op basis van resultaten !
het zou pure competitievervalsing zijn moesten zé ze terugzetten naar derde !
P.S wanneer gaan we naar brussel ?
Oneliner
26-04-2002, 19:58
Die voetbalbond trekt echt op nix.
Die fankaart ten eerste al.
Dat is dus voor geen enkele club voordelig....
Waar moet een neutrale toeschouwer die graag zo is van elke ploeg een match wilt zien naartoe??
Dan wordt hij verplicht om voor 1 ploeg te supporteren.
Ook da licentie systeem trket op nix!
Ze zijn maw weer goed bezig op de voetbal bond-maffia
Da vindt ik ook!
Het zijn gewoon een bende uitbuiters! Juist zoals met die fan-kaart, zogezegd om de hooligans buiten te houden, maar die zitten er nog steeds, dus al de rest heeft 12€ voor niets betaald!
Nu ook met die licentie, RWDM naar 3de en KV MEchelen ook, da kan toch niemeer, ploegen die verdienen in 1ste klasse te spelen mogen er niet in (of niet meer) en een ploeg die 1ste nie aan kan (Beveren) mag erin blijven. Dit laat weeral eens zien dat de sport slechts op de 2de plaats komt, je moet geld hebben anders mag je niet in eerste, dus heb je een slechte ploeg maar veel geld dan kom je er wel!
Misschien kunnen we met de paddock een petitie starten voor KVM te helpen??
Greetz
Barry
Oneliner
26-04-2002, 20:37
ja, onze 150 handtekeningen zullen daar zeker iets aan veranderen...
Dan moet nog iedereen voor zijn natuurkijk....
Ik denk dat het hoog tijd is dat ALLE belgische ploegen is gaan aankloppen bij de bond.
JPMontoya
26-04-2002, 20:50
Petitie via depaddock leuk ; heb wel al getekend op school maar wil dit graag nog eens herhalen
tsjolder
27-04-2002, 19:08
Ik ga hier eens tegen iedereen ingaan. Ik vind dat Mechelen en RWDM hun licentie NIET mogen krijgen. De regels waren bekend, de datums waarop alles moest betaald zijn waren ook bekend. Germain Landsheere heeft vorig jaar klaar en duidelijk gezegd dat men dit jaar niks meer door de vingers ging zien. Dan moeten ze maar maken dat ze op tijd betalen en niet achteraf komen zagen (in het geval van Van Den Wijngaert letterlijk). RWDM en Mechelen leven gewoon boven hun stand en dat kan niet zo voortgaan. En wat verteld wordt dat enkel geld telt en niet meer het sportieve slaat nergens op. Beveren had geen geld en heeft zijn ploeg daarnaar uitgebouwd. RWDM had ook geen geld, maar heeft door schulden te maken een pak nieuwe spelers aangetrokken. Dit is competitievervalsing. Wat Mechelen betreft, is het misschien niet echt competitievervalsing, maar toch: eigen schuld dikke bult. De supporters zouden toch ook moeten inzien dat de situatie bij KV niet meer houdbaar is: Van den Wijngaert gaat niet blijven zijn koekjesgeld in de club steken.
Wat de fankaart betreft: dit is idd afzetterij. Dit mogen (moeten) ze direct afschaffen.
Toch vindt ik het competitievervalsing, want een ploeg als Beveren hoort gewoon niet thuis in 1ste klasse! Dat ze dan één ploeg extra uit 2de mee laten promoveren ofzo, maar toch geen ploeg in eerste laten blijven die daar absoluut niks te zoeken heeft (aan hun resultaten te zien)!
Greetz
Barry
Niet mee eens ...
Welke alternatieven zijn er in 2e klasse dan wel te rapen??? KV Mechelen slaagt er niet in spelers op tijd te betalen of op de juiste manier te transfereren.
Of er andere clubs zijn in 2e klasse die het sportieve niveau van Beveren halen valt te betwijfelen. Jij zegt dat Beveren competitie vervalsing pleegt door op deze manier toch nog in eerste te blijven ... Ik zeg dat Beveren de voorbije jaren benadeelt is geworden door ploegen die hun spelers niet op tijd betalen. (iets wat Beveren wel heeft gedaan). Als je spelers later betaalt blijft er meer geld over om betere spelers aan te trekken, op die manier verbeter je je sportieve status en benadeel je ploegen die alles wel op een rechtmatige manier doen (Beveren). Ik vind het dus niet meer dan terecht dat Beveren in eerste blijft, ondanks hun belabberde sportieve toestand.
airco
Ik ga nooit nog bij "De Mannekes" binnenmogen, maar als ik die wedstrijden van Genk bezie, dan heb ik toch altijd de indruk dat het dak eraf moet.
Proficiat voor alle Racing Genk supporters,
een verdiende titel. !!!!
Hard gevochten, maar uiteindelijk de Brugse maat genomen.
Sorry voor Brugge fans, maar ze hebben het zelf verspeeld.
Inderdaa, Brugge heeft het zelf verspeeld, ik heb juist de beelden gezien en de verdedigende flaters waren echt meelijwekkend! En dan is het normaal dat je op staaien (en op andere plaatsen, zelfs in eigen huis) punten verliest.
Ik ben altijd fier geweest Racing supporter te zijn, zelfs in de moeilijke periodes en dan zijn momenten als de deze des te mooier! Bij Genk wordt er nooit aan een seizoen begonnen met de mentaliteit van "we gaan nog es kampioen worden" zoals bij sommige andere ploegen. Het was een mooi seizoen en ik hoop dat we volgende week tegen Lokeren nog een paar mooie dingen gaan zien!
Greetz
Barry
Hierbij vindt je een paar sfeerbeelden van vandaag!!
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/foto1.jpg
De kampioenenploeg van Sef Vergoossen, de nieuwe Antheunis!
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/foto2.jpg
Hiertussen stond ik dus ergens!
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/foto10.jpg
Hopelijk zien we dit volgend seizoen in de Champions League ook!
JPMontoya
03-05-2002, 20:32
MALINWA heeft license !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oléoléoléoléolé nor 1e klas !
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/foto10.jpg
Hiertussen stond ik dus ergens!
uh ? :D :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.