PDA

View Full Version : Dortmund Modellbaumesse 2014 - 9 tot 13/04/2014

Dominique
29-03-2014, 18:58
Er werd al eens over gepraat, maar nog niets beslist.
Zoals al aangegeven ben ik van plan om dit jaar weer naar deze beurs af te zakken. Meestal doe ik dat op een donderdag omwille van de drukte op beurs zelf, maar dit jaar krijg ik dat niet geregeld op het werk, zodat ik verplicht ben op zaterdag 12 april te gaan.

Indien interesse om mee te gaan, dan kunnen jullie dit melden in deze thread.

De beurs is open van 09:00hr tot 18:00hr, dus rekening houdend met een reistijd van +- 2,5 uren vanuit Mechelen zou ik rond 07:00 vertrekken vanuit het Mechelse. Als er onderweg mensen willen aanpikken, laat maar weten.

Voor info omtrent de beurs zelf: http://www.westfalenhallen.de/messen/intermodellbau/49.php

eyckles
30-03-2014, 11:24
Hey Dominique,

Als er nog ruimte is, zou ik wel graag willen meegaan. Laat me iets weten. :)

Starmodel
30-03-2014, 19:36
Als ge het niet erg vind zou ik ook wel meewillen.

Dominique
31-03-2014, 00:07
Hey Dominique,

Als er nog ruimte is, zou ik wel graag willen meegaan. Laat me iets weten. :)

Als ge het niet erg vind zou ik ook wel meewillen.

Is genoteerd.

Sennake
31-03-2014, 08:57
Is er nog plaats voor een gepensioneerde quizmaster? Dan wil ik ook wel mee...

Dominique
31-03-2014, 13:14
Is er nog plaats voor een gepensioneerde quizmaster? Dan wil ik ook wel mee...

Zou moeten lukken.

Loeten
31-03-2014, 18:11
Wat was ik ook graag geweest, maar helaas, dan zit ik nog ergens op nen boot op de Middellandse Zee...

Sennake
31-03-2014, 18:19
Wat was ik ook graag geweest, maar helaas, dan zit ik nog ergens op nen boot op de Middellandse Zee...

Gij se sukkelaar, wat een vreselijk lot :(

:+:+:+

Dominique
31-03-2014, 19:05

Gij se sukkelaar, wat een vreselijk lot :(

:+:+:+

uitvluchten, niks dan uitvluchten ...

Rocknrolla
31-03-2014, 19:15
Deze beurs heb ik nog nooit bezocht, is het de moeite waard qua civiele voertuigen of heeft militair de overhand?

Mocht ik gaan, ga ik waarschijnlijk met eigen vervoer. Heb namelijk kennissen in de buurt die ik dan eens kan gaan bezoeken.
Of jullie moeten allemaal meewillen natuurlijk :+

Dominique
31-03-2014, 19:54
Het is geen expositiebeurs zoals wij die hier zien. Het is eerder een standhoudersbeurs waar je alle mogelijke materialen en gereedschappen kan vinden. Je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het er gegarandeerd.
Verder zie je er alle mogelijke vormen van modelbouw verzameld: rijdende, vliegende en varende dingen allerhande. Van vederlichte vliegtuigen en drones, zeppelins van 3 meter, replica van een romeins galeischip tot zelfgebouwde stoomlocomotieven van een paar honderd kilo die een hele bende kinderen kan vervoeren.

Wij gaan vooral voor kleine materialen en een leuke dag uit.

Rocknrolla
31-03-2014, 19:57
Lijkt me wel interessant om eens een kijkje te gaan nemen dan.
Zal eens kijken en vragen aan de vriendin of we dan wat te doen hebben, zoniet kom ik hoogstwaarschijnlijk ook wel eens af. ;)

Nismo
31-03-2014, 21:04

Eén of ander vermist vliegtuig aan 't zoeken of zo :p

Loeten
01-04-2014, 21:45
Eén of ander vermist vliegtuig aan 't zoeken of zo :p

Yeps, vrijwilligerswerk :D

Nismo
10-04-2014, 00:30
Jammer maar helaas, ook dit jaar zal ik deze uitstap aan mij moeten laten voorbijgaan :(

Aan zij die wel gaan, amuseer jullie ;)

Rocknrolla
12-04-2014, 20:10
Ben er dus toch niet geraakt vandaag.
Echter zit ik vol spanning te wachten op de foto´s :champagne::D

eyckles
13-04-2014, 18:36
Ik weet niet of het aan mij is om een verslag te schrijven, maar aangezien ik erbij was, ga ik toch mijn kant van het verhaal geven. Gisteren had ik afgesproken om rond 7 uur bij Dominique te zijn. Nadat daar goed en op "tijd" aangekomen te zijn, zijn we nadien Patrick gaan ophalen, om zo richting de carpool parking van Lummen te rijden, waar we Guy gingen oppikken. Tijdens onze trip naar Lummen, kregen we een telefoontje van Guy dan hij iets later ging zijn. Hij had zich immers overslapen(tja. Gepensioneerden nemen het niet meer zo nauw :D). Toen Guy uiteindelijk aankwam, kregen we te horen, dat Guido ook mee ging. Dus zij we uiteindelijk met 5 personen naar daar vertrokken en met 2 wagens. Rond 10u30 zijn we toen aangekomen op de beurs. Man man man, wat was dat voor iets. Zo iets heb ik nog nooit gezien. Die Duitsers weten van aanpakken. 8 volle zalen, waarvan het meeste RC of treinen was en ook hetgeen er mee te maken heeft. Natuurlijk waren er ook enkele modelbouw stands te zien. We hebben ook een tijdje op de stand van Modeler's Network gezeten. Dat waren zeer gastvrije jongens. We hebben ook verschillende stands bezocht zoals Revell, Pocher en Tamiya. Natuurlijk werden er ook de nodige dingen gekocht bij Knupfer en nog andere standhouders en zijn we daar terug vertrokken rond 17uur. Nadien nog een Schnitzel gaan eten in Freschen en nadien de huiswaartse trip verder gezet. Ik vond het een zeer geslaagde dag, alhoewel ik de ganse dag stikkapot heb gelopen, maar dat hebben we er graag voor over. Foto's zijn er volgens mijn weten niet of toch niet veel genomen. Misschien komen die nog van de andere reispartners. Alvast voor mij voor herhaling vatbaar. Tot de volgende keer.

Rocknrolla
14-04-2014, 15:25
Als jullie geen foto's hebben genomen, duiken er vast wel genoeg andere op op het wereld wijde web ;)

Trouwens, kunnen jullie niet gewoon zeggen dat het helemaal op niks trok? Dan heb ik niet zo'n spijt dat ik niet geweest ben.. :p

Nismo
14-04-2014, 21:05
................

Trouwens, kunnen jullie niet gewoon zeggen dat het helemaal op niks trok? Dan heb ik niet zo'n spijt dat ik niet geweest ben.. :p

Als ik er nog nooit geweest zou zijn, dan ja, maar dit is echt wel een interessante beurs voor modelbouw in al zijn facetten.

Dus bij deze is jouw spijt nog niet weggeveegd. :p