Sennake
09-05-2014, 21:31
Dit is de F1 die ik wil bouwen, de McLaren zoals hij eruit zag in 1974. Of tenminste, op het einde van 1974, want in het begin zag de hoge airscoop er nog wat anders uit (met een rechthoekig bovenzijde). Ik zie deze gigantische ronde airscoop liever, en aangezien E. Jan je de keuze laat ga ik deze bouwen. Fittipaldi reed trouwens de GP van Oostenrijk niet uit, maar hij werd natuurlijk wel wereldkampioen in 1974.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29611&stc=1&d=1399664063
Eerste werk: het uitlijnen van alle verschillende bodyparts. Aangezien ze allemaal een verschillende breedte blijken te hebben komt er al meteen heel wat schuurwerk bij kijken. Daarna heb ik de metalen cowling geschuurd en gepolisht.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29612&stc=1&d=1399664063
Vervolgens moest die cowling ook aangepast worden omdat de achterste wand niet echt horizontaal staat en dus niet paste onder de airscoop. Met wat plasticard is dat ook opgelost.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29613&stc=1&d=1399664063
Deze airscoop heeft op zijn beurt ook weer aanpassingswerken nodig. Het viel me op dat ze zowel in bovenaanzicht als in vooraanzicht niet recht stond. Om dit euvel op te lossen heb ik een stuk plasticard aan de rechterzijde toegevoegd, wat er voor zorgt dat de scoop recht staat in vooraanzicht. Daarna heb ik alle bevestigingspunten weggesneden en vervangen door metalen pinnen. Daarna werden de overstemmende gaatjes dichtgemaakt, uitgelijnd en weer uitgeboord. Nu staat de airscoop ook in bovenaanzicht recht. Eigenlijk schandalig dat zulke ingrijpende aanpassingewerken noodzakelijk zijn bij een (trans)kit die 175 euro kost!
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29614&stc=1&d=1399664063
Eens de vorm van de neus ook weer eens aangepast was (hij was ook veel te breed) kunnen de metalen spoilers en de PE eindplaten en Gurney flaps aangebracht worden. En weer moetsen de bevestigingspunten een beetje aangepast worden voor een goede uitlijning.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29615&stc=1&d=1399664063
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29611&stc=1&d=1399664063
Eerste werk: het uitlijnen van alle verschillende bodyparts. Aangezien ze allemaal een verschillende breedte blijken te hebben komt er al meteen heel wat schuurwerk bij kijken. Daarna heb ik de metalen cowling geschuurd en gepolisht.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29612&stc=1&d=1399664063
Vervolgens moest die cowling ook aangepast worden omdat de achterste wand niet echt horizontaal staat en dus niet paste onder de airscoop. Met wat plasticard is dat ook opgelost.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29613&stc=1&d=1399664063
Deze airscoop heeft op zijn beurt ook weer aanpassingswerken nodig. Het viel me op dat ze zowel in bovenaanzicht als in vooraanzicht niet recht stond. Om dit euvel op te lossen heb ik een stuk plasticard aan de rechterzijde toegevoegd, wat er voor zorgt dat de scoop recht staat in vooraanzicht. Daarna heb ik alle bevestigingspunten weggesneden en vervangen door metalen pinnen. Daarna werden de overstemmende gaatjes dichtgemaakt, uitgelijnd en weer uitgeboord. Nu staat de airscoop ook in bovenaanzicht recht. Eigenlijk schandalig dat zulke ingrijpende aanpassingewerken noodzakelijk zijn bij een (trans)kit die 175 euro kost!
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29614&stc=1&d=1399664063
Eens de vorm van de neus ook weer eens aangepast was (hij was ook veel te breed) kunnen de metalen spoilers en de PE eindplaten en Gurney flaps aangebracht worden. En weer moetsen de bevestigingspunten een beetje aangepast worden voor een goede uitlijning.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=29615&stc=1&d=1399664063