View Full Version : voor het geluk geboren
Het houdt hier gewoon niet op: vorige week gratis en voor niks in de pits van NRF geraakt, en deze week win ik een rijvaardigheids/slipcursus. :cool: :cool:
Ik denk dat ik maar eens ga meedoen met de Lotto...
Oneliner
27-04-2002, 14:23
Denk dan eens aan uw goede vrienden op et forum hier, he VRIEND ;)
Originally posted by HHugo
H, en deze week win ik een rijvaardigheids/slipcursus.
ik denk da vooral wij daar gelukkig om mogen zijn :D
Ik ben er gisteren eindelijk toe geraakt om die cursus te volgen. Zeer tof en een aanrader voor iedereen, vooral als je weet dat je met zo'n certificaat korting krijgt op uw autoverzekering. :cool:
Inhoud: slip/aquaplaning opvangen, noodstop op verschillende ondergronden, reactie van de wagen in te snel genomen bochten, en last but not least: de beruchte eland-test. (en uiteindelijk ook nog het beter handrem-werk, maar dat stond niet 'officieel' op het programma ;) )
Kheb nu ontdekt dat ik toch wel wat plezier kan hebben in onzen oude astra; hij trekt wel op de voorwielen, maar je kan hem toch achteraan laten uitbreken zonder aan de handrem te komen, terwijl hij op gladde ondergrond in vierwielslip terecht komt.
Kben toch blij dat ik deelgenomen heb met een auto zonder ABS, ge moet veel meer werken om door die eland-test te komen zonder hopen kegeltjes omver te rijden (en dus leer je meer bij)
Kan je daar misschien ff wat meer info over geven HHugo?
Waar, wat, wanneer en wat het normaal gezien zou kosten? Het interesseert me al een tijdje. Ik weet dat VW dat soort stages doet, maar waar dat het nog kan ...
Alle info kan je vinden op: http://www.voc-brugge.com
Hetgeen ik gedaan heb, noemt 'Touring Stage'. Kost normaal 145 EUR (korting als je Touring lid bent), 1 volledige dag te Brugge. (ik heb zelf 2 maanden op voorhand moeten reserveren)
Zeer goede begeleiding, ze geven daar ook rally-trainingen, en dat is eraan te zien, die gast heeft ons eens meegenomen voor een powerslide en een 360 op dat slip-vlak :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.