PDA

View Full Version : Tv Tunerkaart


Ferrari Forever
27-04-2002, 14:25
Heeft er iemand ervaring met Tv-tunerkaarten ? IK ben vooral op zoek naar een kaartje dat zeker draait onder Xp en met afstandbediening

TiBo
27-04-2002, 14:41
Ik gebruik al enkele jaren een Hauppage WinTV kaart (TV, Teletekst, Radio).
Deze kaart heeft altijd goed gewerkt; eerst onder 98, daarna onder ME en nu onder XP.

- op mijn vorige mobo moest ik wel uitkijken in welk PCI slot ik de kaart stak. Enkel in bepaalde slots werkte ze.
- onder XP is vooral de installatieprocedure belangrijk. Eerst de plug and play drivers verwijderen en daarna de software erop.

De software die door Hauppage wordt meegeleverd voldeed echter niet aan mijn behoeften. Ik gebruik sinds kort PowerVCR II Delux. Prima software! Het integreert PowerVCR en PowerDVD. PowerVCR maakt opnemen in Mpeg 1en 2 /VCD/DVD/... kwaliteit mogelijk, staat toe snapshots te maken, bevat een videofunctie waarbij de software automatisch opneemt doordat je op voorhand programmeert, ... .

Deze software kan ik je altijd aan de hand doen.

Voor verdere (misschien specifieke) vragen laat je maar ff iets weten.

airco
27-04-2002, 16:10
Bwa Pinacle is tegenwoordig toch het merk om te hebben op dit vlak veronderstel ik ... Verder is er de keuze budget ... Als je een groter budget hebt, heb je meer keuze ... it's as simple as that

Stipey
27-04-2002, 16:17
Pinnacle is allemaal goed en wel, maar de support is vreselijk. Om te beginnen zijn hun producten niet onfeilbaar (gaan wel eens kapot), en hun driver-support is zielig lachwekkend. Klein voorbeeld; bepaalde kaarten die nu nog steeds in de winkel te koop zijn, en niet ouder zijn dan 3/4 jaar, hebben enkel ondersteuning voor windows 98. Bij andere producten moet je dan weer de laatste nieuwe Pinnacle Studio-software kopen (ook een grote investering, voor slechte software dan nog wel) om driver-support te hebben, etc.

Enfin, na een heleboel negatieve ervaringen met Pinnacle hebben ze voor mij afgedaan :-) Er zijn een heleboel leuke en goedkopere alternatieven op de markt, blijf weg van Pinnacle.

TiBo
27-04-2002, 16:32
Qua betrouwbaarheid was het voor mij kiezen tussen Hauppage en ATI.

- ATI heeft ook mooie producten zoals hun "all-in" reeksen.
- Hauppage vind je het meeste terug in de winkel. Blijf echter wel weg van de USB-varianten. Deze durven nog al eens de nodige probs hebben.

http://www.hauppage.com

http://www.ati.com/products/pc/tvwonder/index.html

airco
27-04-2002, 16:43
euhm excuseer .... maar zwijg me van ATI he ...

drivers = 0,0 / 10 zene

Ik wil best aannemen dat Pinnacle suckt op vlak van drivers, maar dat ATI dan als voorbeeld moet dienen ... Voorbeeld ... Je koopt een Radeon 8500 ... Een kaart die op vlak van technische kenmerken een Geforce 3 belachelijk zou moeten maken ... Dan verzuimt ATI het om een driver te ontwikkelen die het laatste eruit snokt op vlak van performance ... Gevolg performance zo ergens tussen een ti200 en een ti500. Om nog maar te zwijgen van de problemen met verschillende games ...

airco

TiBo
27-04-2002, 17:11
Vandaar mijne nieuwen GeForce :D:D

nVidia heeft trouwens ook een alternatief.
De combinatie van een GeForce 2 MX 400 (64 sdram) en een externe TV-aansluiting.

http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=260

Stipey
27-04-2002, 19:40
idd, er zijn wel meerdere fabrikanten waarbije de driver-support op niets trekt, ook al heeft een stukje hardware je veel centjes gekost. tegenwoordig ga ik altijd naar de site van de fabrikant en bekijk ik eerst de beschikbaarheid van drivers vooraleer ik iets koop.

Maar om effe terug on-topic te komen; die Hauppage-kaartjes zijn erg goed. En het chipke is naar't schijnt geschikt om Canal+ mee te kijken.

TiBo
27-04-2002, 23:00
Klopt, maar dat is wel een speciale versie. Het is die kaart waarop ook de schotel kan worden aangesloten.

Finish
27-04-2002, 23:10
Pinnacle ? wij hebben hier 2 TVkaarten: Eentje van Guillemot die het redelijk doet, en een Pinnacle (USB!) die qua beeldkwaliteit zwaar achterligt op de Guillemot. Pinnacle Studio PC TV USB ofzo noemt het ding. Een miskoop.

TiBo
27-04-2002, 23:51
Ik zie een TV-kaart op USB wel lukken als het om USB 2.0 gaat. Ik weet echter niet of die er reeds zijn en of iemand daar al ervaring mee heeft?

Ik zou zeggen ga voor een PCI versie tenzij ge geen slots meer vrij hebt.
Als ge echt USB zou gaan, ... lees er eerst even de commentaren op na en kies indien mogelijk voor USB 2.0 (dan hebt ge wel een PCI kaart nodig met USB 2.0 poorten, ... en zo blijft ge bezig).

airco
28-04-2002, 05:38
Tja, ...
Ik wil best aannemen dat er geen deftige TV-kaarten op USB bestaan ... Als je een USB-bridge echter deftig beheert levert die een bandbreedte van 1,5 MByte/seconde ==> Mijn informatica-kennis zegt me dat dat genoeg zou moeten zijn om met een respactabele kwaliteit beelden naar je computer te kunnen transporteren ... Een Internet stream met een kwaliteit van 12Mbit/seconde is een superkwaliteit ... dus puur technisch zou een perfecte TV-kaart op USB zou mogelijk moeten zijn ...
Maar ja, als de verschillende fabrikanten er een baggere implementatie van maken ... can't help it dan ...

airco

Stipey
28-04-2002, 08:46
Ik heb daar ooit eens mee zitten spelen, en ik herriner met dat de bandbreedte van USB net geen VHS-resolutie aankon ('t zal ergens rond de 300x200 zijn vermoed ik), wat ruimschoots volstaat om internet-filmpjes te maken maar ook niet meer dan dat. De prijs is echter wel leuk, want je kan eenvoudige video->USB adapters vinden vanaf 20 euro.

Het geluid gaat via je soundcard, waardoor je (net zoals bij vele PCI-kaarten) wel eens problemen kan krijgen met de synchronisatie tussen beeld en geluid. Wil je video opnemen aan degelijke kwaliteit dan zal een 5400rpm HD trouwens niet volstaan, denk daaraan.

TiBo
28-04-2002, 09:50
Originally posted by Stipey
Het geluid gaat via je soundcard, waardoor je (net zoals bij vele PCI-kaarten) wel eens problemen kan krijgen met de synchronisatie tussen beeld en geluid. Wil je video opnemen aan degelijke kwaliteit dan zal een 5400rpm HD trouwens niet volstaan, denk daaraan.

De synchronisatie tussen beeld en geluid valt best mee. Eigenlijk heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Voor de bewerking gebruik ik Adobe Premiere 6.0. Daar speelt die synchronisatie weinig rol aangezien video en audio twee afzonderlijke sporen zijn. De synchronisatie doe je zelf.

Vroeger deed ik die bewerkingen al op een 550 MHz en een HD van 5400 rpm. Het enige wat wel veel gaf was RAM. 128 was te weinig, 256 was goed, 512 was prima (telkens SDRAM).
Ik ga niet zeggen dat meer GHz, RPM en RAM (DDR of RIMM) niets gaat geven, maar met minder gaat het ook.

Nieuwe TV-kaarten hebben trouwens een audio-out intern op de kaart. Daardoor kunnen de TV-kaart en de audio-kaart rechtstreeks verbonden worden. Dit moet de gegevensdoorvoer toch ietwat versnellen. Audigy heeft zelfs een digital-in. Als je TV-kaart dan een digital-out heeft ben je home-free ;)

Beemer
28-04-2002, 22:35
Pinnacle suckt idd big time, ik heb lange tijd een kaart daarvan gehad, en dan ้้n van de duurdere modellen, en ineens liet deze het afweten (na 3 maanden al) dus ik laat die via mijn dealer binnendoen naar Pinnacle. Drie maanden later was mijn tv-kaart nog steeds niet terug en 2 weken daarna en x aantal telefoons en mails naar pinnacle wist ik nog steeds niks van mijn kaart. Ik heb mijn ADVOCAAT moeten laten bellen en schrijven naar hen en pas daarna heb ik iets van hun gehoord (idd gehoord)!
Dus 6 maanden na het binnensturen hebben ze me dan gewoon de kaart terugbetaald.
Prachtige service dus! En trouwens Hauppage is op het gebied van beeldkwaliteit stukken beter!

Greetz

Barry

PS: voor een deskundige uitleg en goede prijzen, moet je eens langsgaan of mailen naar de vader van Oneliner (via Oneliner), die kan aan alles geraken en zijn prijzen zijn zeer schappelijk (mijn pc komt vandaar en ik ben heeeel tevreden over de service)
Zijn site is wel nog onder constructie maar je kan toch eens gaan zien op: www.brechtpc.be (http://www.brechtpc.be)

airco
20-11-2002, 00:54
Originally posted by TiBo
Klopt, maar dat is wel een speciale versie. Het is die kaart waarop ook de schotel kan worden aangesloten.

sry voor het omhoog kicken van deze oude thread ;)

kan je hier een beetje uitleg bij geven tibo.
Ik wil me echter een tv-kaartje kopen .... als canal + daar ineens zou bijkunnen is dat wel aardig meegenomen ivm met voetbal en Formule 1.

airco

vrDennis
20-11-2002, 10:33
Ik heb een programmatje waar je via je tv kaart gratis canal+ kan bekijken.. Echter ik weet niet of die werkt omdat die niet onder winNT en Win2k werkt.




als canal + daar ineens zou bijkunnen is dat wel aardig meegenomen ivm met voetbal en Formule 1.

Jaja en zeker geen andere dingen :+ :D :p :cool:

TiBo
20-11-2002, 18:14
Ikzelf heb een Hauppage WinTV PCI kaartje dat in staat is om te onvangen via kabel of antenne en daarbij radio en teletekst weergeeft.
Het beestje heeft al wat leeftijd, maar is nog steeds op en top daar.

Heb je echter een schotel op je dak staan of heb je een decoder voor bijvoorbeeld Canal+, dan heb je een andere kaart nodig.

Kijk bijvoorbeeld eens hier (http://www.hauppauge.com/html/products.htm#digital) voor het Hauppage aanbod.

In deze kaarten zit vaak al een decoder ingebakken.

PS: ik heb al horen zeggen dat er mits het installeren van "louche" software niet eens een decoder of schotel meer nodig is. Ik ben de software in kwestie al eens tegengekomen, maar het ging om de amerikaanse (NTSC) variant.

airco
03-01-2003, 03:19
ondanks alle negatieve ervaringen hier lag er bij mij onder de nieuwjaarsboom een pinnacle PCTV pro. Tot nu toe ben ik er reuzeblij mee. Full-screen TV op 1280*1024 ... I'like it.

Enkel opnemen gaat nog niet van een leien dakje .... maar dat ligt aan een foutieve codec op mijn systeem waardoor opnemen in MPEG 2 nog niet echt lukt.

DIVX en MPEG 1 gaan wel goed :)

airco

sledge
01-03-2003, 19:53
Ik heb mijzelf zo'n velleman kitje gekocht om films ed op de TV beneden te bekijken. Alles werkt, geluid en beeld zijn perfect, maar alleen bij DVD's en mpg's is het beeld zwart (avi speelt normaal). Is hier iets aan te doen?

Savi
02-03-2003, 12:08
Ik heb ook wel interesse in zo'n kaartje.
Rond welke prijs mag ik rekenen ?
En gaat het draaien op mijn P3 800, 640 SDRAM,
windows 2000 ?

TiBo
02-03-2003, 12:37
Gaat zeker draaien!

Ik heb m'n kaart (Hauppage WinTV) nog zitten gehad in een P3 @ 550MHz.

Enkel de encryptie van video zou moeilijk kunnen zijn. Als je bijvoorbeeld kiest om video realtime te gaan opnemen in MPEG2, dan kan de PC misschien wat aan de tragere kant zijn. Dit hoeft echter geen probleem te zijn; capture in AVI en zet daarna om naar MPEG2 of DIVX.

Een TV-kaart is echt wel een verrijking voor je PC!

Qua software voor de kaart kan ik PowerVCR (cfg. PowerDVD) warm aanbevelen.

Savi
02-03-2003, 13:15
En rond welke prijs kan ik dat schatten als ik een goede deftige kaart wil ?

TiBo
03-03-2003, 19:38
Een gemiddelde van €100 lijkt me realistisch.

Hangt natuurlijk af van wat ge zelf allemaal wilt (TV-Teletekst-FM-mono/stereo-...).

Savi
09-03-2003, 13:47
Zoals Airco aanhaalde, is het mogelijk om Canal + vast te krijgen met zo'n kaart ? Bestaat daar zekerheid over ? Zoja, met welke kaart ? :)

Savi
10-03-2003, 12:25
Ik heb deze kaart besteld: Pinnacle Studio PCTV + remote

Simpel en goedkoop maar dat was de bedoeling :)

Savi
17-03-2003, 23:46
Probleem 1: Geluid en beeld gaan niet gelijk, eender op welke uit-ingang ik het probeer.

Probleem 2: Ik vind dat gecodeerd signaal van Canal+ niet.

Iemand hulp ?

vrDennis
10-04-2003, 13:38
Welke software gebruik je?

Pinnacle pc-tv vision????

Savi
10-04-2003, 14:24
Jup, erg slechte standaard software.

Heb nu ook InterVideo WINDVR, dat gaat wel goed, alleen heb ik er geen cr*ck voor ;)

sledge
10-04-2003, 15:45
Ik ben van plan om ook om zo een kaart te gaan. Ik had gebeld, en ze hadden er drie in stock: een USB van €50, een van €150 en een van rond de €80. Ik ga denkik voor degene van 80, want radio moet ik niet hebben, en teletekst ook niet. Mijn vraag is nu: moet de beeldkwalitiet zwaar inboeten tenopzichte van de gewone tv? het gaat om pinacle of Hauppage kaarten.

Savi
10-04-2003, 16:54
Originally posted by sledge
Ik ben van plan om ook om zo een kaart te gaan. Ik had gebeld, en ze hadden er drie in stock: een USB van €50, een van €150 en een van rond de €80. Ik ga denkik voor degene van 80, want radio moet ik niet hebben, en teletekst ook niet. Mijn vraag is nu: moet de beeldkwalitiet zwaar inboeten tenopzichte van de gewone tv? het gaat om pinacle of Hauppage kaarten.

De kwaliteit van mijn pinnacle is goed hoor, ik zal als ik straks tijd heb een screen plaatsen.

sledge
10-04-2003, 17:15
ok, merci.

vrDennis
10-04-2003, 20:25
Je pc stoort wel iets op je tv kaart dus het is wel iets mindere kwaliteit dan een normale tv..

De software van pinnacle is echt heel slecht ik raad aan om 'Cris TV' te downloaden beter kwaliteit en zeeer stabiel. 1 nadeel de afstands bediening heb ik er nog niet bij aan de praat gekregen dus in het geval dat ik die afstands bediening wil gebruiken gebruik wel weer het programma van pinnacle..

sledge
11-04-2003, 17:37
Heb je al eens tijd gehad voor een screen te nemen?

vrDennis
12-04-2003, 11:46
http://home.wanadoo.nl/aamvr/muppet-2003-04-12_11-43-38h 1.jpg

Letwel dit is een iets minder mooi resultaat dan dat je echt zie op je scherm aangezien het gelijk gecomprimeerd wordt door een programma en daarna ik het omgezet heb naar *.jpg

Ohja en dit is gemaakt met de standaard software (pinnacle pc-tv)

sledge
12-04-2003, 12:06
Lijkt me toch redelijk goeie kwaliteit.

sledge
12-04-2003, 19:21
Ik ben vanmiddag een gaan kijken, en hij had er 2 in stock. Zo'n USB spel, en een Hauppage van €150. Volgende week komt er een Hauppage van rond de €80 binnen. Heeft er iemand enig idee welke dit kan zijn? Ik denk dat ik die ga kopen...

vrDennis
13-04-2003, 12:33
hauppage heb ik nog nooit van gehoord maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. Ik kreeg een seintje van een vriend die bij een computer zaakt werkt en hij zei dat het de laatste kaart was.

Even rond gekeken op internet en heb weinig negative reacties gelezen dus ben ik maar tot koop over gegaan. Ik ben er zeer tevreden mee ik gebruik hem tegenwoordig zelfs standaard dus ik kijk bijna alleen maar tv op mijn pc.. ipv op de gewone tv..

Beemer
13-04-2003, 22:26
Ik zou in ieder geval geen usb-spul nemen, beeldkwaliteit is minder.

Finish
13-04-2003, 23:28
Ik heb een Guillemot Maxi Tv Video 3 in mijn peeceetje gestoken.
Het ding is wel bevestigd aan een idioot binnenantennetje, waardoor ik niet echt van beeldkwaliteit kan spreken (elke keer aan de antenne draaien...) Maar de ontvangst van Rtbf2 is hier warempel perfect, waardoor ik in 't vervolg gewoon Formule 1 kan kijken tijdens het surfen door :) Best handig.
De kaart zelf is wel al redelijk oud (1999 schat ik) en ondersteunt gelukkig winxp dankzij de driverupdates van guillemot. Maar ik krijg enkel beeld als ik vooraf de kaart uninstall en daarna weer install...wreed raar eigenlijk.

sledge
27-04-2003, 20:06
Nu is die kaart nog niet toegekomen. Verloren gegaan in het transport...

Beemer
27-04-2003, 22:14
Waar had je er ้้n besteld?

sledge
21-05-2003, 16:25
Ik heb ze eindelijk, en ik gebruik WINTV2000 van Hauppage. Alleen kan ik uit verschillende landen kiezen, maar niet Belgi๋. Heeft er iemand tips, of frequenties van de zenders? Ik krijg vooral Nederlandse zenders.