PDA

View Full Version : foto's inlassen


ac.cobra427
01-05-2002, 02:28
hoe kan ik foto's in mijn threads of reply's zetten, zonder ze in een aparte attachement file onder te brengen? Met vB Code, maar gaat dat alleen met internet foto's, of ook met foto's die reeds in je eigen computer zitten. Heb [help] geraadpleegd, maar het lijkt me niet te lukken.

airco
01-05-2002, 08:06
ofwel zal je de foto moeten uploaden op webspace die je hebt (waarschijnlijk via je provider) ... Als je dit doet kan je de img-tag in VbCode gebruiken...

je kan ze ook via het attachment-systeem uploaden naar depaddock ... Met die beperking dat het maximum om 1 attachment gaat ....

airco

ac.cobra427
10-05-2002, 00:34
heb nagezocht bij sknet. heb adsl lijn bij skynet. niets gevonden. klein woordtje meer uitleg aub. wat is netspace?
cheers.

airco
10-05-2002, 01:02
wel ....

webspace is een aantal megabytes aan ruimte die jij krijgt op een computer van je ISP (= Internet service provider, in jouw geval dus skynet). Deze ruimte kan je bv gebruiken om je eigen website op aan te maken, of om foto's op te zetten (om ze dan op forums als deze te gebruiken ...)

Bijzonder aan webspace is dat de documenten en/of afbeeldingen die je daar plaatst altijd toegankelijk zijn voor andere mensen op het internet ...
Bij je eigen computer is dit niet het geval ... als jij 's avonds je PC uitschakelt zou dat tot gevolg hebben dat de foto's die je hier hebt gepost (je plaatst eigenlijk een verwijzing naar die afbeeldingen) niet meer beschikbaar zijn ... Je PC staat immers af ..
Webspace heeft dit nadeel niet ... de bewuste computers van je internetprovider die je voor een stukje mag gebruiken draaien normaal dag en nacht ... Daar zijn de afbeeldingen dus altijd beschikbaar ....

Vermits je bij skynet bent zal deze link je al een klein beetje op weg helpen:
http://users.skynet.be/cgi-bin/main.cgi?lang=nl

eens je van skynet je webspace hebt gekregen ... aarzel dan niet om terug te komen, zodat ik je de rest van de uitleg kan geven ...

airco

Oneliner
10-05-2002, 01:04
Webspace is een "deeltje" internet dat ge krijgt van uwe provbider, of eventueel apart bij aankoopt. Daarop kunt ge foto's, back-ups or whatever op zetten.

ook skynet adsl bied u zoiets aan.
Hier vind ge ietsje meer uitleg erover: http://users.skynet.be/

Op die webspace kunt ge dan bijvoorbeeld een foto "x" zetten.
Die krijgt dan meestal de naam http://users.skynet.be/"uwe login bij skynet"/x.jpg ofzoiets.

Mjah, ge hebt dus me 100% zeker webspace waar ge foto's enzo kunt= opzetten, ook wel uploaden genoemd.

groetjes
Chris

ac.cobra427
10-05-2002, 15:57
thanks jongens, dat noem ik nu eens service.

airco
10-05-2002, 16:11
tis nix ;)
graag gedaan

ac.cobra427
10-05-2002, 16:48
heb intussen een aanvraag ingediend, heb adres en wachtwoord gekregen, wat nu?

Oneliner
10-05-2002, 17:42
Nu een ftp programma downloaden.
Hiermee kan je je gegevens op je webspace zetten.

Zo een aan te raden FTP-Client is toch wel CuteFTP
te downloaden op www.tucows.be
Daar bij "zoeken" CuteFTP intypen en de versie voor jouw windows downloaden.
Pas op, het is shareware, dus slechts gedurende 30 dagen geldig.
Voor een oplossing daarvoor, mail me ff op ikke_mezelf54@hotmail.com

Als ik iets up naar mijn webspace, maakte ik er meestal een simpel pagina'tje, om het overzichtelijk te houden.
Zo'n paginatje kun je gemakkelijk maken met Frontpage.
Zit met een beetje geluk bij uwe office

Noem die pagina dan index.html bijvoorbeeld.

Je kan ook die foto's er zo op zetten hoor, absoluut geen probleem.

vraagskes => post maar hé