Wanneke
18-04-2020, 16:35
Tijd voor een volgend model. Na de Ferrari heb ik opnieuw een model uit de kast getrokken waar ik een lichte angst voor heb. Het betreft de McLaren van Lewis Hamilton uit 2012 waar hij 4 GP's mee won en uiteindelijk op een vierde plaats in het kampioenschap mee eindigde.
35986
Deze wagen dient voornamelijk chroom gespoten te worden, vandaar een beetje mijn angst. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn en om daar korte metten mee te maken, ben ik er gewoon aan begonnen. Anders blijft ie toch liggen...
Voor het chroom ga ik wellicht gebruik maken van een setje van Zero-Paints. Meestal spuit ik chroom onderdelen met Alclad, maar omdat er hier veel decals aan te pas gaan komen, ga ik Zero-Paints gebruiken. Ik ga vooraf sowieso nog een aantal zaken testen, om niet voor vreemde verrassingen te komen staan.
Er werd al een begin gemaakt door een aantal grote onderdelen aan elkaar te lijmen. De kit doet mij fel aan mijn Sauber van een aantal jaar terug denken. De pasvorm is niet meteen het belangrijkste punt geweest bij Fujimi... Onderdelen die niet goed op elkaar aansluiten met openingen tot gevolg zijn schering en inslag. Nu, ik ben voor een groot stuk opgegroeid met deze generatie van F1 wagens, dus ik ben al blij dat er een fabrikant ze wilt maken. Niets dat we niet aankunnen.
Bij deze alvast een aantal foto's van de gemaakte werken:
De openingen zijn duidelijk zichtbaar. Het was dit of het geheel dat niet op de bodemplaat zou passen.
35991
Na een aantal lagen opvulling ziet het er al een stuk beter uit.
35992
De neus was hetzelfde verhaal.
35993
Na een eerste laag primer ziet de wagen er momenteel zo uit:
35994
Dat was het voor deze update, tot de volgende!
35986
Deze wagen dient voornamelijk chroom gespoten te worden, vandaar een beetje mijn angst. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn en om daar korte metten mee te maken, ben ik er gewoon aan begonnen. Anders blijft ie toch liggen...
Voor het chroom ga ik wellicht gebruik maken van een setje van Zero-Paints. Meestal spuit ik chroom onderdelen met Alclad, maar omdat er hier veel decals aan te pas gaan komen, ga ik Zero-Paints gebruiken. Ik ga vooraf sowieso nog een aantal zaken testen, om niet voor vreemde verrassingen te komen staan.
Er werd al een begin gemaakt door een aantal grote onderdelen aan elkaar te lijmen. De kit doet mij fel aan mijn Sauber van een aantal jaar terug denken. De pasvorm is niet meteen het belangrijkste punt geweest bij Fujimi... Onderdelen die niet goed op elkaar aansluiten met openingen tot gevolg zijn schering en inslag. Nu, ik ben voor een groot stuk opgegroeid met deze generatie van F1 wagens, dus ik ben al blij dat er een fabrikant ze wilt maken. Niets dat we niet aankunnen.
Bij deze alvast een aantal foto's van de gemaakte werken:
De openingen zijn duidelijk zichtbaar. Het was dit of het geheel dat niet op de bodemplaat zou passen.
35991
Na een aantal lagen opvulling ziet het er al een stuk beter uit.
35992
De neus was hetzelfde verhaal.
35993
Na een eerste laag primer ziet de wagen er momenteel zo uit:
35994
Dat was het voor deze update, tot de volgende!