PDA

View Full Version : msn-probleem


yvdp
06-05-2002, 17:33
Iemand een oplossing zoda kik wel kan msn'en mé windows 2000 pro?

airco
06-05-2002, 17:43
wel ... das wel erg karig met informatie ...

Ik heb ook windows 2000 Pro, en ik msn als de beste ...
Wat lukt er dan niet ... welke foutmeldingen krijg je ...

airco

yvdp
06-05-2002, 17:49
Awel dees:"Aanmelden bij .Net Messenger Service is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internet-verbinding. Controleer of je verbinding hebt met het Internet. "

Aangezien hier een goei internet-aansluiting licht kan da het gevolg ni zijn. --> ADSL

Oneliner
06-05-2002, 17:59
Kwil iere ni anti-adsl doen, maar ik heb ook nen tijd 2000 pro gehad en ik msn'de ook prima.
Ge bent echter ni de enige adsl'er me da probleem...

airco
06-05-2002, 18:03
dees is echt wel het eerste dat ik daarvan hoor ??

airco

Oneliner
06-05-2002, 18:06
mjah, hier lope wel meer van die telefoontjes binnen.
Soms isset opgelost door uw msn op nieuw te installe, soms moede gans et internet herinstaleren, of int slechste geval => format.
Bel ook eens ff naar de helpdesk van adsl, die kunne u maybe ook verder helpen.

yvdp
06-05-2002, 18:16
Kzal da voor te beginne is opnieuw installere. Den internet ligt hier just op men kamer dus da kannet probleem ni zen.

Stipey
06-05-2002, 18:30
Hebt ge een rechtstreekse connectie met uw kabelmodem, of zit ge achter een andere computer/router/firewall/..? Zo'n foutmelding lijkt er duidelijk op te wijzen dat de client geen verbinding kan krijgen.

Finish
06-05-2002, 18:30
Ik heb lange tijd Windows 2k gebruikt mét MSN, alles draaide perfect....

Nu Windows XP, alles blijft perfect draaien.

....

(ahja, ADSL hier dus :D )

Oneliner
06-05-2002, 18:51
Originally posted by Stipey
Hebt ge een rechtstreekse connectie met uw kabelmodem, of zit ge achter een andere computer/router/firewall/..? Zo'n foutmelding lijkt er duidelijk op te wijzen dat de client geen verbinding kan krijgen.

Mjah, maar assem zelfs op dit forum zit... :)

airco
06-05-2002, 19:06
is weldegelijk een slimme vraag van stipey ...

html, ftp, mail ... zijn allemaal passieve protocols
msn, icq, zijn actieve protocollen dus die hebben ietsje meer last met netwerken, firewall's, ...

airco

yvdp
06-05-2002, 19:12
Kzal ff zegge hoe da kik op internet geraak, want ik ken eigelijk nix van den informatica die derachter steekt.
Mijn vader heeft hier thuis een marketingbedrijf. Hij heeft hier dus ne server staan waarop 8 computers zijn aangeslote en waar nog plaats is voor nog 4 extra computers. Ik ben dus eigelijk gewoon via nen hup mé die server in verbinding geraakt. Al die computers liggen hier ook in een netwerk. Der zender mé windows 98, 2000pro en xp. Meer weetek echt ni. Wa dak wel zeker weet is dak ni op msn kan. :(

Oneliner
06-05-2002, 19:12
Mjah, andersom kan echter ook.
Kheb al keertjes gehad dat msn en dergelijke wel werken en internet niet.

Dusja, misschien (zeker) ligt et probleem wel daar :)
Nice stipey, metzen allen komen we er wel

Stipey
06-05-2002, 19:29
Je zit in een lokaal netwerk, de MSN-connectieproblemen hebben daar ongetwijfeld volledig mee te maken. Vanop afstand is het echter moeilijk een diagnose te stellen, misschien kan je eens wat meer info vragen aan je vader of de persoon die verantwoordelijk is voor het netwerk/computers?

yvdp
06-05-2002, 19:31
Owkeej, zallek doen. Dien is wel serieus druk bezig opt moment dus zalt nog wel ff dure. week ofzo.

Beemer
06-05-2002, 20:02
Al eens gedacht aan een update van msn naar een nieuwere versie of om gewoon telenet te nemen??

airco
06-05-2002, 20:15
heeft geen bal mee telenet of adsl te maken...
da heeft te maken mee uw netwerk thuis ...

kort uitgelegd heeft heel dit netwerk naar het internet toe 1 IP
In het netwerk heeft iedere PC een (lokaal) IP... Als msn een melding stuurt naar het IP van de PC van yvdp dan kan het dit IP niet bereiken, omdat dit lokaal is in dat netwerk, en niet zichtbaar op het internet ...