PDA

View Full Version : Pim Fortuyn neergeschoten

Oneliner
06-05-2002, 18:52
Mjah, ff zien naar teevee nu, dusja, begin er maar aan hé, reacties ed.
Kweet ni offem effectief dood is...

airco
06-05-2002, 18:58
Ik moet zeggen ... Het is politiek gezien ver gekomen zene...
Als iemand een aantal % teveel haalt tijdens de verkiezingen dan wordt ie afgeschoten ...

Verder ook wel een zwaar ethische fout van de Nederlandse openbare televisie die een reanimatie van bovenuit filmt ... *sick*

dit is gewoon NOT done uit eerbied voor een bepaald slachtoffer ...

airco

Oneliner
06-05-2002, 19:05
Manmanman, waar zijn we mee bezig hé seg.
Als dit de trend gaat worden.

grrrr, zoiets makes me pissed! :(

alex4x4
06-05-2002, 19:06
jep hij zou overleden zijn aan zijn verwondingen

airco
06-05-2002, 19:08
hmmmzzz volgende week woensdag zijn het verkiezingen in nederland ...

ik zou zo zeggen ... prepare voor meer dan 50% van de stemmen voor extreem rechts ...

airco

Oneliner
06-05-2002, 19:10
Amaai tzal nog is ni zijn.
Tis misschien super grof, maar dit is de beste propaganda die extreem rechts kan hebben.
En believe me, dit gaat ook impact hebben in belgië!

In ieder geval al innige deelneming aan de familie fortuyn!

Mark
06-05-2002, 19:24
hm, lijst Fortuyn is niet rechts extreem. Speelt ook geen rol, aangezien 30% procent van zijn achterban PVDA minded is, 30 % VVD, 20 % CDA en die andere 20% vanalles nog wat.

Ben es benieuwd wat de eerste nieuwe polls gaan opleveren. Tja die reanimatie filmen...........deden ze bij Senna destijds ook.

Stipey
06-05-2002, 19:26
een martelaar...kan zowel positief als negatieve gevolgen hebben, we zullen dus gewoon moeten afwachten.

Finish
06-05-2002, 19:33
Geschokt. Maar zoals er reeds werd gezegd; rechts haalt de bovenhand in Nederland. Hoe meer je extreem rechts probeert tegen te werken, hoe meer ze de bovenhand halen.

Nederland is z'n beeld van goeddraaiende democratie kwijt. Nederland is een man kwijt, die het goed meende met z'n eigen volk.

De wereld is 1 grote klotezooi.

...

bah.

airco
06-05-2002, 19:40
mja als het de bedoeling was op de partij leefbaar nederland tegen te houden bij de verkiezingen ... dan hebben ze wel eventjes de verkeerde zet gedaan ...
Believe me, in nederland worden ze volgende week overspoeld door extreem rechtse stemmen of waar we leefbaar nederland dan ook mogen onder-catalogeren ...

airco

Beemer
06-05-2002, 19:58
Ik ben erg geschokt, des te meer omdat ik Pim Fortuyn de enige extreem rechtse politicus vond die ten minste eerlijk zei wat hij dacht en die gewoon terug een veilig nederland wou.
Ik ben benieuwd wat dit voor de stemmen gaat opleveren.

yvdp
06-05-2002, 20:38
Gewoon verschrikkelijk. En die beelde hadde ze echt ni moge late zien. Ze zouwe de vermoedelijke dader ookal gepakt hebbe. In een tankstation vlak buite het mediapark.

airco
06-05-2002, 20:57
ik moet zeggen ... zware blunder van de nederlandse media zene ... al die echtervolgingen enzo da ze filmen, nog to daaraantoe ...

een reanimatie film je niet, uit respect

Finish
06-05-2002, 21:13
Heb net nieuwe beelden gezien. VLAK op Pim Fortuyns lichaam gefilmd.

Daar word je dus echt niet goed van..... :(

JPMontoya
06-05-2002, 21:16
site lijst NUL (http://www2.omroep.nl/bnn/Welleuk/Forum/lijst0_forum.html)

Dit is de website van het populaire programma lijst nul over verkiezingen in holland ; check t forum maar eens staan wel intressante dingen op

JPMontoya
06-05-2002, 21:20
en inmiddels wordt de website van fortuyn volle bak geflood

Alcalde
06-05-2002, 21:23
Dit heeft weeral eens extreem recht op een voetstuk gezet,
en dit alles gaat zolang duren tot er echt een bom gaat barsten,

kbedoel mensen blijven dit niet pikken he, ge hebt om het zo te zegge zoveel % van de bevolking HEEL EVEN het zwijgen opgelegd!

airco
06-05-2002, 21:31
In verband met de enorme aantallen bezoekers van deze site houden we u even via deze weg op de hoogte. De site komt vanavond rond 22.00 uur in zijn geheel weer online.

de site is dus volledig plat geflood ...

airco

Raceboy
06-05-2002, 21:34
er blijken nu ook rellen te zien uitgebroken. Voor updates--> Ned2

Finish
06-05-2002, 22:47
In den Haag is er brand, luidruchtig protest van een pak heethoofden (die enkel boel willen zoeken), aan het huis van Fortuyn stille rouw.

Wat me opvalt; alle politiekers spreken niets dan goed over Fortuyn, dat terwijl ze 10 uur geleden hem en zijn stellingen nog vervloekten.....

JPMontoya
06-05-2002, 22:48
yep in den haag zen ze aant vechten en staat er een garage in brand

Oneliner
06-05-2002, 23:04
Originally posted by Finish
Wat me opvalt; alle politiekers spreken niets dan goed over Fortuyn, dat terwijl ze 10 uur geleden hem en zijn stellingen nog vervloekten.....

Hoe zout ge zelf zijn finish, 10 dagen voor de verkiezingen.
Indien die een stem meer kunne behale zulle nze da zeker ni late.
Als er ene riskeert te zegge ndat het hem nix doet ,wat fortuyn is overkome, die kunne de verkiezinge dan wel vergete

airco
06-05-2002, 23:10
Originally posted by Finish

Hypocrisie van de Politiek zeker :rolleyes:

Finish
06-05-2002, 23:21
Originally posted by Oneliner

Hoe zout ge zelf zijn finish, 10 dagen voor de verkiezingen.
Indien die een stem meer kunne behale zulle nze da zeker ni late.
Als er ene riskeert te zegge ndat het hem nix doet ,wat fortuyn is overkome, die kunne de verkiezinge dan wel vergete

Ik bedoel enkel dat Fortuyn nu plots een 'frisse wind' doorheen de nederlandse politiek liet waaien, dat hij de politiek terug kleur gaf, dat hij m.a.w. niks dan goeds deed. Ik bedoel hier niet mee dat ze niet zeggen dat het hen koud laat (als je zoiets zegt ben je een onmens)

Enkel toont dit aan dat politiek en 'menselijke' ver van mekaar staan. En nét dat lijkt me hét mankement aan de hedendaagse politiek. Politiek luistert niet echt meer naar de mensen. Met enkele uitzonderingen, zoals wijlen Pim Fortuyn.....Jammer.

Ik wil deze 'discussie' niet laten ontaarden in een poltiek debat rond rechtse gedachten, dus laat ik het hier maar bij houden.

Ik ben meestal nogal sceptisch over politiek, heb zowat m'n eigen meningen, maar ik heb me vandaag betrapt op een buitengewone belangstelling alsook sympathie voor Pim Fortuyn. Een sympathie die vele nederlanders nu zullen voelen en zullen uitdrukken door het bolletje achter Lijst Pim Fortuyn rood te kleuren.

LSD
06-05-2002, 23:59
Effe reageren.
Die beelden vind ik al niet erg. Dat hij doodgeschoten is, is veel erger. Zijn ideeen zullen toch verzwakken ook al komt zijn partij aan de macht.

Het is ook eens goed dat rechtsere partijen aan de macht komen. Zij mogen toch ook eens laten zien wat ze kunnen!!

airco
07-05-2002, 00:17
ok dat iemand doodgeschoten is natuurlijk veel erger ...

maar wel een zwaar ethische fout ... waar eindigen we dan ...
Gaan over een paar jaar journalisten het medisch personeel (dat met de verzorging van een gekwetst persoon bezig is) wegduwen om er toch maar mooie plaatjes van te kunnen maken ?!?

airco

TiBo
07-05-2002, 10:17
Originally posted by airco
Gaan over een paar jaar journalisten het medisch personeel (dat met de verzorging van een gekwetst persoon bezig is) wegduwen om er toch maar mooie plaatjes van te kunnen maken ?!?

Tja, ... vraag en aanbod hé. Als wij deze plaatjes niet willen zien, dan wordt daar ook niet zo op gejaagd door journalisten.
Ik persoonlijk wou ze dus wel zien. Niet omwille van de sensatie, maar omwille van het feit het verhaal te vervolledigen.
Zo kan ik bijna met zekerheid zeggen dat hij onmiddellijk dood moet zijn geweest. Het lichaam vertoont weinig tot geen bloedverlies, iets wat we enkel zien bij traumatische hoofdwonden of bij een zeer plotse dood. Het bloed stolt dan practisch onmiddellijk.
De schotwonden in de hals en de borststreek waren zo goed als overbodig.

Dit gebeurt er dus als je oprecht zegt wat je denkt. Die man wist op bepaalde vlakken perfect te verwoorden wat sommigen van ons denken (maar dit niet wensen te uiten omwille van de sociale opinie).
Dit houdt niet in dat ik het volledig eens was met zijn visie (hier komt reeds de verdediging), integendeel, in het begin zag ik hem ook als een bedreiging voor de "democratie", maar achteraf bleek toch dat hij niet zo radicaal was als men hem ons probeerde voor te stellen. Hij leek me een stuk gematigder dan de leden van het Vlaams Blok.

Wat de rede van de moordenaar ook moge geweest zijn, hij zal zich de afloop zonder twijfel anders hebben voorgesteld. Hij dacht de nederlandse bevolking een plezier te doen, en werd uiteindelijk zelf op de stoel gezet.
Europa verliest weer een stuk van z'n onschuld en loopt een beetje in op de VS, Nederland is een martelaar rijker en binnen enkele maanden, ... dan weten we nog enkel vaag waarover dit alles weer ging.

Alain
07-05-2002, 11:04
Aiaiai, een discussie over ethiek !
We hebben allemaal wel een film van Faces of Death gezien maar dit mag niet getoond worden :confused:
Er wordt niets gezegd als er beelden getoond worden van Israel waar iemand voor de camera sterft maar dit kan niet door de beugel ... ???
Ik ga beslist niet verder in op enige repliek, wens alleen duidelijk te maken dat alles in zijn context geplaatst moet worden.
Politieke discussies vermijd ik dan ook op een forum omdat er snel enige vorm van miscommunicatie kan optreden en we in een straatje zonder einde belanden.

Tot zover deze lezing. Ga allen heen in vrede.

airco
07-05-2002, 11:26
bwa dat we dit over een paar maanden grotendeels vergeten zijn wil ik ten zeerste betwijfelen ... Nederland zal dit de komende jaren nog in zijn politiek meedraaien ...

Het is niet voor niets dat DVV, groen links, PVDA, en andere partijen er in nederland voor aan het pleiten zijn om de verkiezingen uit te stellen .... Dit heeft niets te maken met compassie voor Fortuyn, maar met pure politiek ...
Deze partijen weten evengoed dat de partij van fortuyn gaat profiteren van deze situatie ... De partij van Fortuyn gaat een massa symphatiestemmen krijgen ... Om zo de grootste partij van nederland te worden (voor zover ze dat zowieso nog net werden ... alleszins veel krachtiger dan mogelijk zou geweest zijn zonder de dood van Fortuyn)

Alle andere partijen vrezen nu al de afstraffing die ze volgende week gaan krijgen ... Er iets tegen doen kan niet meer ... Nu propaganda gaan voeren gaat bij het publiek een averechts effect geven, en enkel de indruk geven dat er geprofiteerd wilt worden van Fortuyn's dood ...
Wat blijft er over ... Proberen tijd te winnen door de verkiezingen uit te stellen ... om op die manier te proberen een ramp tijdens de verkiezingen af te wenden ...

airco

TiBo
07-05-2002, 12:09
Originally posted by airco
bwa dat we dit over een paar maanden grotendeels vergeten zijn wil ik ten zeerste betwijfelen ...

Doet toch denken aan de dood van Diana, niet? Eerst een massahisterie, complottheorieën en de gedachten dat alles fundamenteel gaat veranderen.
Hoe lang heeft dat geduurd?

Beemer
07-05-2002, 12:18
Ik denk dat de situatie hier net iets anders ligt en dat de vergelijking niet echt klopt, wat er met Diana gebeurde was een ongeval, dit niet! En Diana had ook geen macht om iets fundamenteels te veranderen, waar Fortuyn dit wel had. Hij had de verkiezingen kunnen winnen. Dit zal extreem rechts veel stemmen leveren.

Greetz

Barry

airco
07-05-2002, 12:19
met dat verschil dat bij de dood van Diana het publiek geen schuldige kon aanduiden (Buiten de dronken chauffeur, maar die had geen enkele (politieke) waarde). Hier kan het publiek dit wel doen ... de politiek die Fortuyn de laatste maanden afschilderde als een onmens (vergelijking hitler) en een brenger van het kwade ...
Deze politiek zal hiervoor een stevige prijs betalen ...

Dit effect zal zich inderdaad geen jarenlange uitwerking hebben ... Maar de gevolgen van de stemming die volgende woensdag is zal zich nog wel minstens 5 jaar laten gelden ...
5 jaar zal nederland regeren volgens de wetten gesteld van de partij Fortuyn.

airco

airco
07-05-2002, 12:21
ok Beemer zegt dus min of meer hetzelfde ...
ik leg het iets anders uit ...
mijn versie was langer, daardoor was hij eerder :)

Mario
07-05-2002, 12:47
No comment. Wie weet was het wel een (ex) geliefde van hem of zo i.p.v. een politieke moord ?

Over de politicus Fortuyn misschien dit : BWAARK.

airco
07-05-2002, 15:13
tja ... als je al enkele weken doodsbedreigingen (waartegen overigens vooraf klacht is ingedient bij de politie) krijgt omwille van je politieke mening, dan is de stelling van een ex-geliefde wel erg onwaarschijnlijk ...

Bovendien mag hij misschien wel vreemde politieke ideeën hebben gehad volgens sommigen:
- Maar om iemand om zijn mening te vermoorden ... hallo, heard of any democracy ??
- Bovendien als iemand 33% haalt ... dan is dit niet zomaar een uiterste ... dan is dit een meerderheid van de mensen in Rotterdan die de mond gesnoerd wordt ... pijnlijk in mijn ogen zene

Mario
07-05-2002, 17:49
Hola, ik heb nergens geschreven dat ik dit goedkeur of zo, gewoon dat ik niet van zijn politieke ideeën moet weten en persoonlijk vind ik een passionele moord niet zo absurd, al lijken de laatste bevindingen dit tegen te spreken.

Bovendien bestaat een meerderheid bij mijn weten nog altijd uit 50 % + 1. Ergo, ruim 65 % was het niet eens met hem.

Oneliner
07-05-2002, 18:14
Passionele moord niet absurd?
Als het al zover gekomen is dat men niet meer opkijkt van een moord...
Ik zeg niet dat jij dat beweerd hé, maar het is me de laatste dag(en) al meer opgevallen => het schijnt allemaal zo "normaal" te zijn ... :(

Mario
07-05-2002, 18:25
Ge hebt mij precies verkeerd begrepen oneliner; ik bedoel dat ik het idee van een passionele moord in dit geval niet belachelijk vind, al is het weinig waarschijnlijk. Ik bedoelde helemaal niet dat dat begrijpelijk zou zijn of een redelijk motief.

airco
07-05-2002, 18:50
bwa als je met 33% de grootste partij bent mag je volgens mij toch gerust stellen dat je heel representatief bent voor de mening van de rotterdammer...
Je stelt trouwens dat 65% het met hem oneens is ...
==> niet mee akkoord ... Ik kan bijvoorbeeld mij meer vinden in de mening van de VVD, maar dit wil daarom niet zeggen dat ik het oneens ben met de opvattingen van fortuyn ... zonder hem daarom als mijn beste politieke vertegenwoordiger te kiezen ...
==> Volgens jou mening zou er dan in de meeste verkiezingen geen meerderheid bestaan ...

airco

Mario
07-05-2002, 20:14
't Gaat misschien op haarkloverij lijken, maar ik heb bewust getypt "niet voor Fortuyn gestemd".
Als je voor een andere partij stemt, doe je dat dus niet voor zijn partij. Je kunt je bijgevolg toch meer vinden in een ander ideeëngoed.

En meestal is het zo dat een meerderheid gevormd wordt door coalitievorming, dus een samengaan met een of meerdere andere partij(en). Een partij die een absolute meerderheid behaalt, komt toch niet zoveel voor en ik denk niet dat de formatie "Fortuyn" dat zou gepresteerd hebben.

Persoonlijk vind ik de enige verdienste die hij gehad heeft in politiek Nederland het feit dat hij een aantal wantoestanden heeft aangeklaagd. Zijn oplossingen daarentegen...

Beemer
08-05-2002, 18:35
Voor de mensen die willen, er is een online rouwregister voor Pim Fortuyn.
Je kan je boodschap nalaten op: www.icondolement.nl (http://www.icondolement.nl)

Greetz

Barry

airco
09-05-2002, 03:15
op http://www.pimfortuyn.nl bind je er ook 1 ...

Het condoleance register is in totaal 137969 maal getekend
==> verklaard veel waarom de website de komende dagen vrij slecht bereikbaar was ... platgeflood :o

ckj
14-05-2002, 23:09
Over een paar uur gaat Nederland stemmen, ik hou mijn hart nu al vast.

Volgens mij word dit morgen een ramp in Nerderland.

CKJ Distrispeed.

Oneliner
14-05-2002, 23:10
Ik wacht ook af, met lichte spanning.
TV zal morgenmiddag wel op den holland staan denk ik...

JPMontoya
15-05-2002, 23:09
uitslag verkiezingen

Het CDA wordt met 40 zetels de grootste partij. Dat blijkt uit een exit poll die bureau interview-NSS heeft afgenomen in opdracht van de NOS en het ANP. De Lijst Pim Fortuyn wordt met 26 zetels de tweede partij. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een nieuwe partij zoveel zetels in de Tweede Kamer krijgt.

De grote verliezers zijn de PvdA en de VVD. Beide partijen komen op 24 zetels uit. Voor de PvdA is dat bijna een halvering. Voor de VVD betekent het een verlies van veertien zetels.

De 41 zetels van de CDA zijn er veel meer dan de afgelopen dagen in de peilingen is voorspeld. Op dit moment heeft het CDA 29 zetels in de Tweede Kamer. Het CDA reageerde met ingehouden vreugde op de monsterzege.

nos.nl

Bart.Vandecavey
15-05-2002, 23:11
tussenstand kan je vinden op

http://www2.omroep.nl/nos/verkiezingen/paginas/output/tussenstand.html