PDA

View Full Version : Verdiende winnaar


Laskaat
10-06-2001, 20:53
Haja, oververdiende overwinning van Ralf, Michael kon er gewoon niet tegen op vandaag. Jammer voor David, maar het blijft een mechanische sport hé. En dan Verstappen, ik dacht al, amaai, hij gaat weer punten pakken maar weer doet hij zijn reputatie eer aan hé. Wel had ik de indruk dat hij al enkele ronden een rare stofwolk uit zijn remmen had. Eerste maal het podium voor Mika, wat moet dat weer een goed gevoel geven na de aanslepende pech. Mooie GrandPrix geweest, ideaal om het weekend af te sluiten. Montoya!! Ja, beginnersfout? Zal weer veel over gediscusieerd worden, en zeker omdat door zijn spin Barrichello in de problemen kwam en ook craschte. Vond wel dat hij uiterst agressief reed vandaag Barri! Michael heeft we weer de beste zaak gedaan, Ralf is (nog) geen mededinger voor het kampioenschap en David geen punten, dus..... We zijn halfweg het seizoen, hopelijk word het nog spannend want zoals het nu evolueerd minderd de spanning met iedere race.
Vele sportieve groeten van ,
De Laskaat

Finish
10-06-2001, 21:34
Vooraleerst dit ff:

ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz enzovoort. Dat was hetgene ik zonet voelde tijdens de race. Azo'n saaie vertoning. Compleet geen spanning. Ik voelde nooit dat gevoel dat ik bijvoorbeeld gisteren bij Clijsters-Capriati had. Zelfs bij de vlekkeloze start niet.

Ralfke dus. Versloeg mooi z'n broer door enkele snelle rondjes neer te planten. Maar wat kan het Michael schelen, als er 1 is die hij graag ziet winnen -buiten hem- zal het wel Ralffff zijn. En van McLaren moesten we het vandaag zeker niet hebben. Op die manier laten ze Michael met de titel wegwandelen en drijft de spanning in het WK langzaam weg. Hakkinen kan met een weliswaar verdiende 3de plaats daar niks aan veranderen.

Barrichello daarentegen vond ik de klungel van de race. Furieus begin, maar dan écht als een beginneling (nu écht) idioot gespind.
Had dat niet gebeurd, had Barri op het podium gestaan, immers dan had hij de gebrekkige prestatie van Montoya niet moeten ondervinden.

Verstappen die mooi meereed, pech had met strategie door het uitkomen van de Safety Car en in de laatste ronden probs met z'n remmen kreeg-volgens expert Thierry Tassin. Dus ga ik deze keer zeker niet de schuld op hem steken.

En wilt er iemand een bod doen op de helm van Jean Alesi ? :D :D


Pro's
-R. Schumacher (duh)
-M.Hakkinen (eindelijk)
-Trulli (onzichtbaar maar zeer constante factor)
-Raikkonen (SUPERtalent, dé Rookie van 2001, de Button van vorig jaar)
-Alesi
-Panis (pech,pech,pech)
-Verstappen(pech,pech,pech,pech)

Contra
-Coulthard (veel te traag in het beginstadium van de race)
-Montoya (Hallo ? waar zijn we mee bezig ?)
-Benetton-duo (as usual)
-Barrichello (hmm...)

-De hele race op zich. BEREsaai....

http://www.dailyf1.com/data/photos/2001/canada/sunday/pic12.jpg

TiBo
10-06-2001, 21:37
Ik denk dat in Canada het F1 seizoen in de plooi gevallen is. We kunnen nog veel verwachten van de "Schumi-boys", ... maar ik denk dat het met DC vanaf nu stilaan achteruit zal gaan. De veer is gebroken. Als daarbij Hakkinen terug gaat scoren zijn ze bij McLaren helemaal verloren. Montoya blijft knoeien, de beide Honda teams zijn niet betrouwbaar (genoeg) en Prost moet het van uitvallers hebben. Enkel Sauber doet het tot nu toe nog goed.
Arrows, Minardi en Benetton rijden gewoon mee.

Op dit ogenblik is mijn pronostiek voor het WK

A) Teams

1. Ferrari
2. McLaren
3. Williams

B) Piloten

1. M. Schumacher
2. D. Coulthard
3. R. Barrichello

airco
10-06-2001, 22:47
hmmmzzzz

aan diegenen die hier al weken de aflossing van de wacht aan het verkondigen zijn in de F1, wil ik er eventjes op wijzen dat de 2 beste piloten in de F1 nog altijd Duits zijn!! Nog meer zelfs, ze noemen allebij Schumacher!!! Het niveau dat deze heren halen is werkelijk fenomenaal, en ik voorspel het nu al dat dit nog enkele jaren zo zal blijven!!!

R.Schumacher: Fenomenaal wat hij presteert!!! De rookie die al jarenlang wordt aangekondigt wordt bij Williams letterlijk van het kastje naar de muur gereden!!! Montoya staat nu zelfs onder zulke prestatiedruk, dat hij aanhoudende begint te falen!!!

M.Schumacher: Voor deze persoon geldt hetzelfde als diegene hier boven!! Ook het verhaal van zijn teammaat is hetzelfde!! Won vandaag weliswaar niet, maar op zijn prestatie was niets, maar ook niets aan te merken!! Hij haalde de limiet uit de wagen, maar dit was vandaag niet genoeg!!

M.Hakkinnen: Voor het eerst sinds lang nog eens op het podium!!! Dit mag een lichtpuntje genoemd worden, maar als een 3e plaats voor een 2voudig wereldkampioen (die nog steeds met een van de betere wagens rijdt!!) een lichtpuntje genoemd wordt, dan zijn we ver gekomen!!!

K.Raikonnen: De echte rookie van het seizoen!!! Deze man heeft Heel veel toekomst!!! Zou me verbazen als deze piloot op het einde van het seizoen niet onder contract ligt bij een of ander topteam!!

J.Alesi: Mooie prestatie!! knap dat hij dit mag meemaken na de donkere dagen bij Prost!!

De La Rosa: Mooie race, zonder echte uitblinkers!!!

D.Coulthard: Nooit nog maar een kleine bedreiging kunnen zijn voor M.Schumacher!!! Het is 10 voor 12 voor DC als hij nog iets wil maken van zijn wereldtitelambities!!

R.Barrichello: 2 knappe inhaalmanoeuvers!!! Maar dan .... te gretig willen zijn, en in de fout ??? of TC die ineens tegenspartelde??? Verdween daarna van het toneel!!

J.P. Montoya: Iedereen kan fouten maken, en iedereen heeft recht op een nieuwe kans, maar ...

- Als je outqualified wordt door je teammaat
- Verstappen zijn bijnaam als crashpiloot wilt afnemen
- Mensen van moordenaar beschuldigt, na een al dan niet terechte opmerking ivm een aanrijding (discussie tussen villeneuve en montoya)
- als je met een van de sterkste wagens van het veld nog veel mindere goden achter je moet dulden in de stand om het wereldkampioenschap

dan vraag ik me af waarom Button en Fisichella en Alonso, bij teams zonder kansen rijden!!! En deze Prutser (vergeef me de uitdrukking) en een topwagen moet zitten!!

nu de teams!!

Ferrari: Heeft nog altijd het compleetste package van het hele veld!! Verliezen vandaag dan wel van Williams, maar weten evengoed, dat op de circuits met minder straigth's ze de sterkste wagen hebben!! Op deze manier zullen ze op het einde van het jaar opnieuw de dubbel scoren!!

Williams: Toonde opnieuw het potentieel!!! als ze nu naar volgend jaar toe, ook nog kunnen werken aan het bochtigere werk dan hebben ze een wagen om wereldkampioen mee te worden!!

McLaren: Zijn volop bezig om al hun kansen op de wereldtitel te vergooien!! De sage met Newey duidt nog maar eens aan hoe belabberd het er tegenwoordig aan toegaat bij McLaren!!! Zullen moeten oppassen om niet in de dieperik te verdwijnen!! een malaise mag eventjes duren, maar geen jaren!!

Sauber: knap wat ze presteren met hun beperkte middelen!! Als ze volgend jaar dan eindelijk een fabrieksmotor zouden hebben zou dit switserse team zich wel eens als subtopper kunnen nestelen!!!

airco

Laskaat
10-06-2001, 23:22
Absoluut niet akkoord dat het een saaie race was, het ronde lange duel dan van Ralf met zijn broer, en de pitstop spanning dan. Ook de inhaalmaneuvers dan van het peleton. Als dit saai was, wat was Monaco dan??
Ik geef de race betreffende spanning een 8/10
Greetz,
De Laskaat

pika-RIP
11-06-2001, 09:21
ik zou het nie weten of ik akkord ben of nie.

ulle threads zijn veel te lang. mor voor alle veiligheid, sluit ik me aan bij airco.


greetz the female

Oneliner
11-06-2001, 14:07
ik vond het helemaal geen saaie race.

kgeef em ook een 8/10

En met daarbovenop een verdiende winnaar....

Mario
11-06-2001, 17:54
Ik heb er niet zoveel van gezien. De eerste 40 minuten gemist, na o.a. een bescheiden feestje met wat Braziliaanse vrienden :) en toen ik thuis was de laatste 20 min ook al niet gezien. 'k Heb er niet wakker van gelegen.

Content dat het de Ralf was die won, vermoedde al dat Coulthard een technisch probleem had (ophanging stond paraplu of zoiets nadat een moer los kwam in zijn wagen. Moet plezant zijn :eek: ) en vond het verdacht dat er in het begin zoveel uitvallers waren.

Vond het alleen spijtig dat ik Alesi zijn vreugde niet ben komen bekijken, want de tv stond wel op, maar had die laatste 20 min ander dingen te doen.

Sennake
11-06-2001, 20:17
Eigenlijk is alles al gezegd en ben ik ook grotendeels akkoord, zelfs met de tegenvallende prestaties van Montoya de laatste weken, maar om hem nu een prutser te noemen op basis van fouten die hij maakt onder de fenomenale druk die de pers hem oplegt, dat vind ik overdreven. Niet vergeten dat het nog altijd zijn eerste seizoen is en dat zelfs Senna en Schumacher eerst moeten leren gaan hebben alvorens ze konden lopen. Ik vrees een beetje dat men Montoya de kans niet geeft om te leren gaan en dat men van hem verwacht dat hij nu al kan lopen! (en ik klop mezelf daarbij op de borst, al zal hij van "mijn" druk weinig last gehad hebben). En dat Raikkonen blijkbaar wel al kan lopen alvorens te leren gaan doet niets af aan het talent van Montoya, maar zet de prestatie van Raikkonen zelf wel in de schijnwerpers! Chapeau voor die jongen die het ongetwijfeld ook zeer ver gaat schoppen!
Dus ik ga mijn voorspelling niet intrekken, maar wel uitbreiden : Montoya en Raikkonen zijn DE mannen van de toekomst! (De broers Schumacher ook maar dat was al een bekend gegeven eh...) Laat ons zeggen dat BMW-Williams volgend seizoen (zoals de zaken er nu uitzien toch) eerder de challengers zullen zijn versus Ferrari dan McLaren... Akkoord?

Werner333
11-06-2001, 20:19
Ik heb ook genoten van de race. 8/10.
De broetjes hebben een goede race gereden en Michael heeft op zeker gespeeld en de 6 punten gepakt.
Barichello had problemen met de tractiecontrole.
Dit was duidelijk te zien op de onboard beelden van de Ferrari.
Toch reed hij een knappe inhaal race tot Montoya met een beginnersfout er voor zorgde dat Barri zijn race over was.
Ik denk dat Juan de druk voelt. Iedereen hemelt hem op,maar de prestaties blijven achterwege en Ralf bewijst dat het niet aan de wagen ligt.
McLaren moet zich maar eens bezinnnen of de titel is weg.
BAR en Jordan bakten er niks van en de Jean doet met die Prost ongelooflijke dingen.
Sauber bewijst dat met een gemiddeld budget en goede piloten alles mogelijk is.
Op naar de GP van Europa in Duitsland.

tsjolder
11-06-2001, 20:47
Ik snap ook niet dat ge deze race saai kunt noemen. We hebben toch verschillende passeerbewegingen gezien (vooral Barrichello), mooi gevecht tussen de broers en een verdiende winnaar. Jammer voor Barrichello dat hij problemen had met TC en dat Montoya zijn tweede grote flater in evenveel GP's maakt. En Raikkonen is idd dé rookie van het jaar. Ontgoochelingen van het weekend waren toch de McLarens die in de verste verte de gebroeders Schumacher niet konden volgen. Coulthard had misschien problemen, maar Hakkinen slaagde er tot voor de pitstops toch ook niet echt in om op te schuiven. Ik zie niet in wie er Schumacher van de wereldtitel zal houden en nog minder wie Ferrari van de constructeurstitel gaat houden en daarvoor heb ik 1 argument: betrouwbaarheid, dat is het grootste verschil dit jaar. Williams en McLaren zijn bijna even snel, maar vallen constant uit, of kennen andere problemen. Zolang ze die niet oplossen zie ik geen problemen voor de rooien.

Mario
11-06-2001, 20:51
Voor er hier weer misverstanden van komen: wat ik gezien heb van de race was niet zo heel saai, maar was denk ik wel nadat de meeste spectaculaire acties voorbij waren.

Maar het duel tss. de beide broers kon me wel boeien. 't Is pas toen duidelijk werd dat er na de pitsstop van Schumacher de Jongere niets meer te beleven zou zijn, dat ik vond dat ik beter dingen te doen had.

En Tsjolder, ik zie net dat gij een avatar van Minardi hebt. Verstandige keuze jongen :). Wij verstaan elkaar :D.

Finish
11-06-2001, 21:01
Dat saaie aspect kwam een beetje voort uit het feit dat ik de dag ervoor in opperste spanning een boeiend partijtje tennis had gevolgd.

Bij deze race waren er in het begin wel wat mooie acties, maar al bij al wist je redelijk snel wie hier de snelste was. En na die pitstop was voor mij dan ook de kous af. (En vlak erna moest ik nog es gaan leren ook aarghll :) )

tsjolder
11-06-2001, 21:11
Van dia avator: ik dacht, 'k zal maar bescheiden blijven en daarbij Minardi kan maar opklimmen, er is niks te verliezen en Alonso is volgens mij een enorm talent dat met beter materiaal zeker mee zou kunnen met de (sub)top.

Jan
12-06-2001, 13:19
Wel ja, alles is gezegd, voor mij was de race een 8 met stip waard. Volgens mij nog een ding: de Jos heeft wel degelijk een knappe race gereden, alleen, het duurde twee ronden te lang!
Jammer, maar helaas. Hem treft voor deze race geen enkel verwijt.

En Montoya, ja hij is een groot talent, maar het probleem is dat hij ook allang zo wordt aangekondigd, dus iedereen verwacht dat hij dat meteen bewijst. Het talent van Raikkonen wordt niet zo dik in de verf gezet, de verwachtingen zijn dan ook minder, maar hij bewijst het wel en dus is iedereen blij verrast met zijn prestaties en ontgoocheld in Montoya. Geef die mannen nog wat tijd, en dan zullen we wel zien.

Groetsies,

Jan

Yannick
13-06-2001, 20:29
- Mensen van moordenaar beschuldigt, na een al dan niet terechte opmerking ivm een aanrijding (discussie tussen villeneuve en montoya) --prutser!!!
Vlledig mee eens me airco!!!
http://yannick11.homestead.com/files/sign.jpg