PDA

View Full Version : pitstop - autosport.be - depaddock


Peter Baert
06-05-2002, 13:48
Ik werd "getipt" dat hier de jongste tijd nogal wat kritiek wordt geuit op www.pitstop.tv, dat er zelfs een hetze wordt gevoerd.

Waarover gaat het?
Foto's?
Klopt dat de asp waarmee Pitstop werkt idd. foto's aangeeft als "foto pitstop". Dat is allang gemeld en daar wordt aan gewerkt.

Antidatering?
Het klopt dat het bericht over die baanpost gisteravond een verkeerde tijd heeft meegekregen. Uitzondering.

Meneer Yariscup, durft u het aan om onder uw eigen naam, zijnde eigenaar van autosport.be, hier te posten?

Wat was uw probleem gisteren?
Dat autosport.be het hele weekend eigenlijk geklopt is, zo eenvoudig is dat.
Maar om dan een hetze te beginnen, tja.

Ik vind het wat laag, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik sta nu 15 jaar in de journalistiek, waarvan 13 in de autosport. Ik meen dat ik een klein beetje weet hoe het zit, naar mijn bescheiden mening.

Meneer Yariscup, waar haalt u uw uitslagen? Bent u overal zelf ter plaatse om daar dan netjes zelf alle uitslagen te noteren? U haalt die toch ook ergens van een site? Copy paste?

Dat doet www.pitstop.tv niet. Daar wordt gelinkt, met een nieuw scherm, naar de bron in kwestie. Iedereen weet meteen waar de uitslag vandaan komt.

Meneer Yariscup, in plaats van uw energie in kritiek op www.pitstop.tv te stoppen, werk voort aan uw eigen site.
Ik sta zelfs open voor samenwerking.
U bent het wel die hier gestart is met de concurrentie "aan te pakken".

En het artikel over die baanpost. Het geeft gewoon aan dat de redactie van www.pitstop.tv een neus heeft voor nieuws of randnieuws.

Peter Baert

airco
06-05-2002, 14:03
ik wil me hier niet gaan moeien in een discussie ... wel hetvolgende ...
- wat is eigenlijk het probleem ??? 1 opmerking ivm met antidatering is hetgeen ik hier lees ... en die klopt dan ook
- Wat doet de nickname van iemand ertoe ... ik post al lang onder mijn nick airco, en iedereen kent mij zo ... moet je mijn echte naam weten ==> Yves Van Grimberge
Volgens mij is onder uw eigen naam posten niet beter als gebruik maken van een nickname ... omgekeerd trouwens ook niet ...

Ik denk dat het mijn goed recht is om als mede-eigenaar van depaddock mij te onthouden in deze discussie die duidelijk gevoerd wordt in de richting van een duel autosport.be <--> pitstop.tv
Ik denk niet dat de gemiddelde bezoeker van deze DTM-thread zit te wachten op een discussie over copy-rights, bron vermelding ...

airco

yariscup
06-05-2002, 14:16
Beste Peter,

Bijna iedereen in dit forum kent mijn identiteit. Ik doe zeker geen moeite om die geheim te houden.

Wat betreft de kritiek op pitstop... Als je hier (en op elk ander forum) de archieven zou nakijken, zal je zien dat ik mij exact 2 keer een "opmerking" heb laten ontvallen over pitstop. Verder heb ik mij geen enkele keer in negatieve of positieve zin uitgelaten over pitstop.tv als er discussie's waren over de "beste site". Ik vind persoonlijk dat beide sites (samen met racingbelgium.com) hun plaats hebben in het Belgische internet-landschap.

Mijn 2 opmerkingen waren denk ik terecht (naar mijn mening). Vooral het geval van de foto's ("Foto Pitstop") vond ik niet echt correct.

Dat wij "geklopt" zijn dit weekend is mij zelfs niet opgevallen, en heeft voor ons weinig belang. Het is ons echt niet (altijd) te doen om de eerste en de snelste te zijn, maar om iets uitgebreidere informatie te brengen.

Uw opmerkingen over onze "ervaring" in de autosport-journalistiek zijn nergens op gebaseerd. Wij zijn wel degelijk aanwezig op de belangrijkste wedstrijden en alle medewerkers beschikken over officiële accreditaties voor de meeste evenementen. Sommige van onze medewerkers zitten trouwens al meer dan 20 jaar in de autosport-journalistiek.

Ik herhaal nogmaals dat ik mij buiten de 2 geciteerde commentaren, nooit negatief uitgelaten heb over pitstop.tv.

Ik stel voor dat we elkaar eens ontmoeten dit weekend tijdens de Spa Belpro Trophy om één en ander "tussen pot en pint" uit te klaren en eventuele misverstanden uit de wereld te helpen. Je ideeën over een eventuele samenwerking wil ik dan ook graag horen.

Stuur mij gerust e-mail (philippe@autosport.be), en ik zal je al mijn coordinaten geven.

Sportieve groeten,

Philippe Leybaert
Autosport.be

PS. Chapeau met je TV-programma op Kanaal 2. Het is een zegen voor de Belgische autosport, en ik zet elke zaterdag 3 wekkers om het zeker niet te missen.

airco
06-05-2002, 14:19
ik denk dat hiermee dit stuk van de discussie wel kunnen beëindigen ... back on topic plz

Bart.Vandecavey
06-05-2002, 14:23
Originally posted by yariscup
Ik stel voor dat we elkaar eens ontmoeten dit weekend tijdens de Spa Belpro Trophy om één en ander "tussen pot en pint"

Gasten, allen daarheen autosport.be trakteert! :D :+

yariscup
06-05-2002, 14:32
Originally posted by Bart.Vandecavey


Gasten, allen daarheen autosport.be trakteert! :D :+

Waarom niet... kom gerust eens af:

Yaris Cup paddock, wagen(tje) :D nr 27

Peter Baert
06-05-2002, 15:53
Beste airco,

ik vond -naar mijn bescheiden mening- dat ik het recht had te reageren op opmerkingen en kritiek.
Hier heb je het recht om kritiek te geven, maw. dan ook het recht om te reageren op die kritiek. Vandaar mijn repliek.

Voor Philippe "Yariscup" Leybaert, ik ben zondag in Francorchamps voor de productie van Clio en Yaris Cup.

We lopen elkaar ongetwijfeld tegen het lijf.
En is het niet in de Yaris-paddoock, dan wel aan "l'arbre qui tue".

Tot zondag.

airco
06-05-2002, 15:58
*zucht*

Ik denk niet dat de gemiddelde bezoeker van deze DTM-thread zit te wachten op een discussie over copy-rights, bron vermelding ...

Ik heb nergens aangegeven dat je eerste post niet mocht ... Je mag pitstop.tv best verdedigen ... Wat ik met bovenstaande uitspraak wel wil bereiken is dat jullie de rest van de discussie niet op dit forum houden ... hier zitten de bezoekers van deze DTM-thread niet op te wachten ...

deze is volgens mij ook vrij duidelijk

ik denk dat hiermee dit stuk van de discussie wel kunnen beëindigen ... back on topic plz

airco

Peter Baert
06-05-2002, 16:00
Airco,

ik heb nog es je repliek goed gelezen.

Als je niet wil dat deze DTM-thread "ontaardt" in een discussie tussen pitstop en autosport, dan moet je die "ontaarding" aan de wortel aanpakken en meteen de eerste opmerkingen weren.

Je reageert pas als ik een repliek heb geplaatst op opmerkingen aan het adres van pitstop.

En wat yariscup ook moge beweren, of hoe jij, airco, het ook probeert te bagatelliseren, er is iets met pitstop, niet alleen hier, maar ook elders.

De redactie van pitstop probeert zijn best te doen, zoals die van autosport, of die van paddock, enz.

Het valt me op dat kritiek op andere sites zo goed als niet te vinden is op het forum van www.pitstop.tv.
Het is een vaststelling, meer niet. :)

airco
06-05-2002, 17:13
Originally posted by Peter Baert
Als je niet wil dat deze DTM-thread "ontaardt" in een discussie tussen pitstop en autosport, dan moet je die "ontaarding" aan de wortel aanpakken en meteen de eerste opmerkingen weren.

Je reageert pas als ik een repliek heb geplaatst op opmerkingen aan het adres van pitstop.

En wat yariscup ook moge beweren, of hoe jij, airco, het ook probeert te bagatelliseren, er is iets met pitstop, niet alleen hier, maar ook elders.


Waarom zou ik op de eerste opmerking moeten reageren ??? Deze opmerking was volgens mij wel relevant op de info dat het bericht van Pascal overgenomen is op pitstop.tv ...
Als Yariscup hierop meldt dat deze techniek van antidatering meer voorkomt, dan kan ik dit niet controleren ... welke reden heb ik dan om aan te nemen dat dit niet zo is???

Na je repliek heb je de kans gehad om pitstop.tv te verdedigen tegen al dan niet terechte uitlatingen van Yariscup ... Al de andere uitlatingen zijn in mijn ogen duidelijk controleerbaar dat deze uitlatingen terecht zijn ...
Blijft nog over ... een eventueel discussie tussen de yariscup (en zijn uitlatingen) en u. Op deze moment stel ik vast dat deze discussie rustig tussen jullie kan voortgaan ... maar wel op een andere plaats dan deze ... De gebruikers van depaddock, die deze thread (DTM-thread) lezen, hebben immers geen interesse in de discussie tussen jullie...
Dus voor de discussie voort op jullie forum, per mail, msn, icq, telefoon, in real life of wat je ook wil, maar niet hier ...

Als jij dan uit deze discussie wil maken dat er een hetze is tegen pitstop ...
- de kritiek die we geven is terecht... niet ???
- Ivm met kritiek op F1-verslaggeving, zijn we nu minstens even streng tov van de VRT-commentatoren ...
Nederlandstalige F1-verslaggeving is in mijn ogen nog belange nog niet op het niveau van het voorbeeld gezet door de RTBF of een aantal anderen (ORF is bv ook best goed)
- De uitspraken van Yariscup zijn voor zijn rekening. depaddock heeft geen banden met autosport.be ... Als Yariscup wel zo een hetze wil voeren, wat ik overigens betwijfel, dan is dat zijn beslissing ... Ik zie niet in wat depaddock hierbij dan ineens betrokken wordt.

airco

airco
06-05-2002, 17:20
eventjes heel de discussie in deze thread gezet, zo worden de anderen niet meer gehinderd door het bekvechten tussen de verschillende autosport-site's :rolleyes:

JPMontoya
07-05-2002, 18:45
je kan zeggen wat je wil over anti-dateren etc... maar het aller belangrijkste is toch het nieuws zelf . of dat nu 30minuten later of vroeger gepost wordt daar ligt bijna niemand van wakker.

Wat ik wel toch even wil opmerken is dat pitstop.tv prachtig werk levert voor de vlaamse autosport fan . een klein vb. Alles ivm met Bas leinders kom je als eerste te weten op pitstop.tv , alles over rally prima op pitstop .

P.Baert je bent goed bezig keep up the good work !!!

Pascal
08-05-2002, 00:43
Originally posted by JPMontoya
je kan zeggen wat je wil over anti-dateren etc... maar het aller belangrijkste is toch het nieuws zelf . of dat nu 30minuten later of vroeger gepost wordt daar ligt bijna niemand van wakker.

Wat ik wel toch even wil opmerken is dat pitstop.tv prachtig werk levert voor de vlaamse autosport fan . een klein vb. Alles ivm met Bas leinders kom je als eerste te weten op pitstop.tv , alles over rally prima op pitstop .

P.Baert je bent goed bezig keep up the good work !!!

Ik heb nooit gezegd dat pitstop niet goed bezig is. Ik wens ze inderdaad ook het beste toe voor de toekomst.

Het was trouwens ook niet mijn bedoeling om dergelijke discussie uit te lokken of op te starten. Het viel me gewoon op dat zij een artikel postten terwijl ik het op dat moment nog niet op depaddock gezet had. Of dit bewust was of enkel over een foutje handelt kan ik niet beoordelen. Het is absoluut fair dat ze de bron vermelden en een aandachtig en geïnteresseerd lezer had dit net zo goed kunnen "ontdekken".

Of zij het vroeger nog ooit gedaan hebben en of de beweringen van yariscup juist zijn, weet ik niet en het interesseert mij ook niet. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke handelswijze (eerlijk of niet) (en hiermee bedoel ik weer niemand persoonlijk) hij of zij toepast. Geloof me gerust ik ga niet elk forum of elke web-site onderzoeken op "verdachte" praktijken.

Eigenlijk kunnen we gewoon fier zijn dat we op depaddock af en toe ook een een scoop hebben en dat andere sites ons forum in zulk geval als bron gebruiken.

Ik ga hier afronden. Ik wil trouwens nog vermelden dat dit mijn enige reply zal zijn in verband met dit gebeuren, wat ik nog niet eens een incident durf te noemen.

Iemand die met mij toch nog verder hierover wil discussiëren hierover, wil ik vragen om dit in PM of per e-mail te doen.

Wat mij betreft mag hier een dik vet punt achter gezet worden.

C U

airco
08-05-2002, 00:57
got it