PDA

View Full Version : asiatech met volledige wagen in 2003


Raceboy
08-05-2002, 18:49
Asiatech targets 2003 for own car
Engine supplier going ahead with plans to build car


Asiatech currently supplies Minardi engine
Formula 1 engine supplier Asiatech is going ahead with plans to build a complete car for next year according to this week's AUTOSPORT magazine.

The French-based company has always maintained its desire to become a full-blown constructor and is pushing ahead with plans to build its own chassis, which it could be prepared to sell to another team.

Former Ferrari designer is working on the chassis and has already begun testing windtunnel models.

"Our ambition in the long run is clearly to have an integrated team, co-designing engine and chassis ? just as Scalabroni lived and experienced at Ferrari," said Asiatech's finance director John Gano in an interview earlier this season. "We will be happy when we achieve that one day."


bron: autosport



toch nog 24 autos op de startgrid . Jippie.MAar is dit niet erg voor minardi ??

Finish
08-05-2002, 19:28
Een derde cosworth team was naar het schijnt nog altijd een optie.... Minardi-Cosworth ? ...

HHugo
08-05-2002, 19:47
In dat artikel staat toch niet dat ze het contract met Minardi beëindigen?

JPMontoya
08-05-2002, 19:49
Asiatech , dat gaat lachen worden

Raceboy
08-05-2002, 19:58
Originally posted by HHugo
In dat artikel staat toch niet dat ze het contract met Minardi beëindigen?


dat is de logische conclusie uit dat artikelm he. Ik denk niet dat asiatech de middelen heeft om 2 teams te bevoorraden.

Bart.Vandecavey
08-05-2002, 20:48
Originally posted by raceboy
dat is de logische conclusie uit dat artikelm he. Ik denk niet dat asiatech de middelen heeft om 2 teams te bevoorraden.

Ze hadden nu toch een contract waarin ze het eerste jaar niets moesten betalen ik denk niet dat Asiatech dat contract zal opbreken; 1 jaar motoren geleverd -> noppes voor krijgen

airco
09-05-2002, 02:56
ik moet zeggen ... ik wens ze veel succes ...

ma om eerlijk te zijn geef ik ze weinig slaagkansen ....
Als je ziet hoe mega-concerns al ford en toyota moeten boksen om aan de top te raken ... dan geef ik de mensen van Asiatech weinig hoop op zegen ...

airco

Oneliner
09-05-2002, 10:13
Is asiatech niet gewoon een andere naam voor peugeot? Kben ni 100% zekr, dus pls correct me if i'm wrong.

Anyway, als het idd peugeot is, dan geef ik hen het voordeel van de twijfel

TiBo
09-05-2002, 10:23
Ik vind het vreemd dat op een moment dat de F1 evolueert naar een competitie onder fabrieksteams, een bedrijf als Asiatech nog gaat deelnemen.
Wat heeft Asiatech daar immers bij te winnen? Waar vinden wij in België Asiatech-producten?

airco
09-05-2002, 10:30
Originally posted by TiBo
Ik vind het vreemd dat op een moment dat de F1 evolueert naar een competitie onder fabrieksteams, een bedrijf als Asiatech nog gaat deelnemen.
Wat heeft Asiatech daar immers bij te winnen? Waar vinden wij in België Asiatech-producten?

bwa asiatech kan een bom sponsorgelden vinden he ...
een hele auto vol met goedbetaalde sponsors, en dan verdienen ze er ook goed aan ...
Maar ik blijf erbij dat ik niet verwacht dat we van asiatech een competitief mogen verwachten ... ik denk dat we eerder een team zullen krijgen dat meestrijd tussen de minardi's en de huidige jaguar's ...

airco

Finish
09-05-2002, 10:49
Originally posted by Oneliner
Is asiatech niet gewoon een andere naam voor peugeot? Kben ni 100% zekr, dus pls correct me if i'm wrong.

Anyway, als het idd peugeot is, dan geef ik hen het voordeel van de twijfel

Peugeot maakte een van de dagen bekend dat ze F1 links laten liggen.
Asiatech heeft de laatste Peugeotmotor waarmee Prost reed (2000) verder doorontwikkeld. Het is feitelijk een doorontwikkelde Peugeot met het Asiatechlabel erop.

Tenminste, dit dacht ik ervan begrepen te hebben, 'correct me if I'm also wrong' :D

Finish
09-05-2002, 10:51
French carmaker Peugeot has ruled out a return to Formula One, insisting that its main focus is on its thriving World Rally programme.

Recently it was suggested the marque was set to link-up with Asiatech, the firm that purchased its Velizy technical centre in 2000 for its own customer engine supply programme, in a new F1 effort.

Yet Corrado Provera, the Italian in charge of the firm’s motorsport who also ran the Formula One programme when it was active in the nineties, dismissed the rumours as “silly”.

‘This is not the strategy of the company, and not in Peugeot’s culture,’ Provera was quoted as saying in the “Motorsport News” publication. ‘Look at how happy we are in rallying…rallying is in Peugeot’s culture.’

bron: dailyf1.com

Asiatech heeft dus gewoon de fabriekjes van Peugeot ingenomen.
Maar Peugeot ziet F1 dus niet echt meer zitten en enige samenwerking met Asiatech is er dus niet meer.