PDA

View Full Version : Belcar organisatie en teams hand in hand ten teken van rouw voor Philip Verellen


Mistery
10-05-2002, 20:41
Er hing een grauwe, mist over het Ardense circuit deze ochtend...weersverschijnsel dat overeenkomt met de stemming in de paddocks en de pitlane...
Toen deze mist optrok, bleef de sombere sfeer echter wel hangen. De vele piloten en teams, waarin Philip zo geliefd was, bleken zeer diep onder de indruk van het heengaan van Philip. De eerste die mij erover aansprak, was zijn "copain" Marc Goossens. Met hem en Rudi Penders had Philip plannen om dit jaar samen de 24u van Zolder te rijden. Marc bleek evenals ondergetekende diep onder de indruk, en haalde herinneringen op...herinneringen waarvan ik ook kan meespreken...
Ook door andere piloten, te veel om hun namen hier allemaal op te noemen, werd ik aangesproken over dit toch wel groot verlies voor de Belgische autosportwereld. Allemaal stellen ze zich dezelfde vraag : Waarom ?

Ten teken van rouw, zal er tijdens de pilotenbriefing morgen, één minuut stilte worden gehouden voor Philip. Reeds vandaag werd een rouwregister geopend, dat massaal werd ondertekend door piloten en teammedewerkers, want ook bij hen was Philip zeer geliefd.

Zondag zullen ALLE Belcar wagens op de grid verschijnen, met op de motorkap rouwlinten.
Daarnaast zal de warm up zondagochtend een regelrecht eerbetoon worden aan "onze" Philip :
De eerste drie wagens die de pitlane zullen uitrijden zijn : de Porsche waarmee Philip in 2000 deelname aan de 24u van Le Mans, de GLPK Viper waarmee Philip vorig jaar nog enkele Belcar wedstrijden reed en de RTM Porsche waarmee hij in 2000 deel heeft genomen aan het Belcar Kampioenschap. Deze drie wagens zullen voorzien zijn van de originele startnummers waarmee Philip destijds op de grid verscheen.
Naast deze 'Tribute to Philip' staan er nog diverse vormen van eerbetoon op stapel, die deze avond en morgen verder zullen worden uitgewerkt, samen met de Belcar organisatie.

Dries De Smet

airco
10-05-2002, 20:47
alleszinds een mooi gebaar vanuit de belcar.

airco

Werner333
10-05-2002, 20:51
Een prachtig initiatief. Het zal vreemd aanvoelen op het circuit dit weekend.

JPMontoya
10-05-2002, 21:45
Prachtig ; een waardig afscheid voor een waardig coureur

moore
10-05-2002, 21:53
ik vind dit een prachtig idee en mooie gelegenheid om afscheid te kunnen nemen jammer genoeg zal ik er niet bij kunnen zijn maar hopelijk kan iemand wat foto's trekken zodat ik er toch nog een beetje van zie.

groetjes van linda

Pascal
10-05-2002, 21:58
Teken van medeleven.

De ploeg van baancommissarissen PJS zal het hele weekend op post staan met een rouwband. Dit teken zal zonder twijfel nog door andere ploegen gedragen worden.

C U

Sennake
10-05-2002, 22:09
We zullen de symphatieke Philip erg missen. Een veel te jong gestorven piloot die dit ingetogen doch waardige eerbetoon meer dan verdient.
Philip, het ga je goed...

http://www.idt.be/dubois/1992.jpg

Stipey
10-05-2002, 22:39
Het is misschien een vreemde opmerking, maar je kan ook via je computer Philip 'herdenken';

Reeds enkele jaren worden de "distributed computing" projecten steeds populairder. Grote rekentaken die een enorme processorkracht vereisen worden opgesplitst in miljoenen kleine rekentaakjes, die snel en makkelijk op een normale huis-, tuin- en keukencomputer kunnen worden uitgevoerd.

Zo zijn er momenteel enkele erg waardevolle projecten aan de gang, waarin de structuur van moleculen en DNA-reeksen worden geanalyseerd. Dit met het voornaamste doel om op een dag een heleboel ziektes, met in de eerste plaats kanker, doeltreffend te kunnen bestreiden. Het hoeft immers geen twijfel dat we in de toekomst enkele enorme doorbraken zullen meemaken op dit vlak; het is momenteel gewoon een kwestie van tijd.

Ook jij kan dus een handje helpen, en het onderzoek versnellen...kanker kan immers iedereen treffen, en ontneemt dagelijks veel te vroeg het leven aan verschillende mensen, zoals Philip. Alles wat je nodig hebt is een computer met internetconnectie; het maakt verder bij de meeste projecten niet uit hoe snel je processor is en hoe vaak je verbonden bent met het internet -- iedereen kan meedoen! De projecten gebruiken enkel de processor wanneer deze geen enkele andere taak heeft, ze vertragen dus nooit je computer. Probeer het zelf maar!

Hier zijn 2 projecten die ik persoonlijk erg waardevol inschat, maar er zijn er ook nog anderen.

"Stanford Folding@Home"
-> Onderzoekt de manier waarop eiwitten zich vouwen
http://folding.stanford.edu/

"The United Devices Cancer Research Program"
-> Onderzoekt telkens de invloed van een andere molecule op de groei van kankercellen
http://www.intel.com/cure/united.htm

Rrubinio
11-05-2002, 22:19
Vraag aan Fred Bayet.
Ik en vele anderen willen onze deelneming betuigen aan de familie en kennissen omdat Philip toch een joviaal en sociaal iemand was . Ik heb al vele telefoons hier omtrent ontvangen , maar ik kan tot nu toe nog geen juist antwoord geven . Graag had ik dus iets van jou gehoord . Bedankt bij voorbaat .

Antwoord
Ronny, ik heb vandaag vernomen dat Philip volgende woensdag zal gecremeerd worden in het crematorium te Wilrijk (Antwerpen). De dienst daar zal beginnen om 11u-11u15.
Ik zie jullie daar woensdag. Tot dan.

Rrubinio
Helaas, kan ik persoonlijk niet aanwezig zijn wegens beroepsactiviteiten.

Rrubinio
13-05-2002, 19:42
Geachte,

De nabestaanden van Philip Verellen nodigen U uit om afscheid te nemen tijdens de uitvaart plechtigheid in het crematorium te Wilrijk (J. Moretuslei 2) op woensdag 15 mei 2002 om 11.30h.

Samenkomst in het crematorium vanaf 11.15 uur..

snelle ridder
13-05-2002, 20:20
Philip was een goed piloot, een goed journalist maar vooral een goed persoon die je altijd wat mocht vragen en altijd open stond voor een interview.