PDA

View Full Version : Perdieus Motorsport - Dijon


Maarten
11-05-2002, 17:09
Perdieus Motorsport is erin geslaagd de wagen af te krijgen voor de tweede manche van het Europees Kampioenschap die vandaag wordt verreden in Dijon - Frankrijk, het gaat hier om een 5uur durende race

PM verdedigt een mooie 10de plaats in dit kampioenschap
meer info er meer nieuws is ... uiteraard

maarten

Maarten
11-05-2002, 17:12
Perdieus Motorsport is vertrokken op de 28ste plaats, bij loting bepaalt. info over het aantal deelnemende wagens ontbreekt op deze moment nog

Marc Perdieus neemt samen met Dominic Duparcq deel aan deze manche, vermits zijn zonen moeten studeren.

Dominic is een rij-instructeur bij Jesco-Inkart van Mike van Hooydonck, hij is Belgisch Kampioen 2takt (geweest)

laat ons hopen dat er geen technische problemen opduiken, zodat er nog eens een weekend positief kan worden afgesloten

Maarten
11-05-2002, 17:14
Perdieus Motorsport op plaats 20, de snelste de tijd door PM gereden in koers is 1'46'', de snelste tijd algemeen is 1'43''

meer nieuws volgt ...

JPMontoya
11-05-2002, 17:17
GO Perdieus GO !

Maarten
11-05-2002, 17:19
Bangelijk die live-verslaggeving ... van zodra er een nieuwe sms binnenkomt, volgt er meer nieuws

Oneliner
11-05-2002, 17:36
allez, tis al bena 20 minuten geleden..... ;)

airco
11-05-2002, 17:46
gij weet nie wat da kost zekers sms'en vanuit frankrijk ;)

Maarten
11-05-2002, 17:58
ik heb niks meer binnengehad
klote
ik vraag het nog ne keer, ze moeten gaan terugsturen nu zenne


live-verslaggeving, ge moet er iet voor over hebben

ps: al opgemerkt hoe snel die eerste berichten mekaar opvolgden? :D

Maarten
11-05-2002, 18:00
airco da was daarjuist trouwens uwen 2222ste post!!!

feesje bouwen :D

Maarten
11-05-2002, 18:10
nieuws: de koers eindigd rond 19u

anecdote: tijdens het herstellen van de wagen bij dubois racing in baudour (Mons) heeft men vastgesteld dat er koperkleurige schilfers in de olie van de motor lagen. dit kan erop wijzen dat de motor versleten is, de techniekers daar vroegen zich dan ook af of de motor nog gedraaid had na de crash van francorchamps. dit was niet het geval. een rariteit, hoewel deze motor toch al wel een pak koersen gereden heeft

in 2001: francorchamps, val-de-vienne(F), chimay, lédenon(F), vallelunga(Ita)
in 2002: val-de-vienne, francorchamps

eingenaardig is dat de motor het al 'zou begeven' omdat er nog geen 25u mee is gereden

wij hebben met onze eerste motor (degene die er nu in ligt trouwens) tijdens ons allereerste seizoen trouwens het ganse seizoen gereden 7races, met een 25uurs race, maar vooraleer wij zelf reden was er met onze auto en die motor dus, al een 24uurs race en twee races van 6uur gereden

gemiddeld duurt een funcuprace 5a6u dus dat motoreke is lang meegegaan
daarom is het eigenaardig dat hij nu al kapot zou zijn
hierover later ongetwijfeld meer
laat ons bidden hopen dat de motor het vol houdt
het zou natuurlijk ook kunnen dat hij door de schok van de vorige crash wel het één en het ander te verduren heeft gehad en dat er daardoor iets geraakt is, soit hopen van niet zou ik zo zeggen

groeten

maarten

airco
11-05-2002, 18:23
zou wel spijtig zijn ... een nieuwe motor kost direct heel wat centen ...

airco

Maarten
11-05-2002, 19:03
met vreugde kan ik jullie vertellen dat perdieus motorsport de koers in dijon op een verdienstelijke 18de plaats is geëindigd
dit is een evenaring van het resultaat tijdens de eerste koers van het seizoen. het hangt er nu van af hoeveel Franse teams er voor ons geëindigd zijn, zijn dat er 8 dan zijn we opnieuw 10de in het EK, waarsch zijn het er niet zoveel
ik heb geen melding gekregen van stukken, dus het ziet er goed uit voor het budget

een uitgebreider raceverslag volgt misschien nog later

gegroet

tot zover de live-verslaggeving van de 5uren koers in Dijon van de grote VW Fun Cup familie

JPMontoya
11-05-2002, 19:43
leuk ! tnx ik heb het wat gevolgd!

Maarten
11-05-2002, 21:17
nog een laatste berichtje want ik heb zonet telefoon gehad van ons vader in Dijon

ze zijn daar dus 18de algemeen geëindigd en 15 in het Europees Kampioenschap

de dag moet nogal hectisch begonnen zijn. ze zijn daar opgestaan om half zeven (?) deze morgen omdat er nog enkele aanpassingen wb carosserie moesten gebeuren aan de wagen. deze hebben geduurd tot bijna half elf, hetgeen reeds een half uur ver in de officiële training was. de eerste sessie,om half 9 hebben ze niet gehaald en de officiële die om 10u begon hebben ze maar voor de helft gereden. zodat marc en dominic (22j) aan de race begonnen met elk een kwartier training op het voor hen beide nieuwe circuit.
vertrokken vanop de 28ste stek, zijn ze gedurende de race, zonder noemenswaardige problemen opgeklommen tot de 18de plaats. dominic zijn snelste tijd was 1'45'', slechts twee seconden boven de snelste tijd algemeen, marc daarentegen heeft slechts enkele malen 1'49'' gedraaid. zijn tempo lag eerder op 1'50'', maar hij reed dat dan ook constant

het circuit van dijon, beschreven ze als een mengeling tussen Francorchamps (rechte stukken-heuvelig) en het Franse Lédenon (heuvelig- zeer technisch). het team meldde mij dat ze een zeer toffe dag hebben gehad, een unieke sfeer, goede race en alles is goed verlopen op een beetje schade aan de voorspoiler na.

voila, meer nieuws kan ik niet meer geven, denk ik
misschien nog iets als ze terug zijn, morgen namiddag

gegroet paddockers

maarten perdieus
perdieus motorsport
VW Fun Cup n°32

airco
11-05-2002, 21:21
ok thx for the updates

Pascal
13-05-2002, 20:41
Mooie verslaggeving !!!

En idd het circuit DIJON-PRENOIS is een mooi circuit. Ik bezocht het tijdens de buitenlandse Belcar race enkele jaren terug. Een echte aanrader.

C U

Spitty
14-05-2002, 15:26
Toffe verslaggeving, en profieciat aan vader die het nog redelijk red zonder zonen. Hopelijk geen verdere problemen met de motor want dat zou wel eens pijnlijk kunnen zijn. Zit ook nog altijd met de kriebels om te gaan fun-cuppen. hopelijk is ons huisje snel af da'k ook terug kan gaan breken met die keverkes en met (de perdieukes) (misschien zit er wel een koerske in dit jaar)
alle gasten nog véél succes de volgende wedstrijden!

P.S.: das toch erg he zo thuis u kas opvretten :fight: als ze daar liggen te koersen
(er is toch gestudeerd he??????? :rolleyes:

Serge

Maarten
15-05-2002, 13:27
bwah toch af en toe, tussen de live verslaggeving heb ik af en toe een boekske vastgepakt
goed dat alles op één dag verliep, zodat ik zondag nog wat schade heb kunnen inhalen

ik had het trouwens voorzien, en ik had mij er al bij neergelegd dat het pijnlijk ging worden

gisteren is er trouwens op champions een verslagje geweest van de funcup
het circuit lijkt me inderdaad heel tof, als je ziet hoe het daar op en neer gaat ...

btw we zijn er opgekomen hé, allee onzen achterkant toch
is wel moeilijk om te zien als je de auto niet zo goed kent, maar tcoh we zijn op tv geweest

toedeloe

volgende koers is tijdens de 'Trophée des Trappistes' in chimay
daar is ook de procar en yaris cup (?) aanwezig
allen daarheen
ga gerust eens langs bij ons teamke, ik zal er niet zijn (want examens hé)

Maarten
17-05-2002, 13:31
de site van de funcup is ge-update
de volledig uitslag van dijon is nu beschikbaar, evenals het aangepast klassement:

www.vwfuncup.com

(onder season < championship vind je alles terug)

Maarten
19-05-2002, 22:57
en dan nu de foto's
ik hoop dat je beelden van auto's op pistop en champions hebt gezien want ik heb alleen maar foto's van na de koers, met het nodige bier, want onze voorraad moest op (beu van het altijd mee te sleuren)

vlnr: stijn (mechanieker), Dominic Duparcq (ex-TC), Marc Perdieus, Maarten Vandenbrande (mech)

Maarten
19-05-2002, 23:19
het drinkfestijn begint met een jupeke

Maarten
19-05-2002, 23:20
het begin van het einde ...

Maarten
19-05-2002, 23:24
wat volgde ...

Maarten
19-05-2002, 23:26
idem

Maarten
19-05-2002, 23:28
de oorzaak

Maarten
19-05-2002, 23:30
de oorzaak dus ...

Spitty
21-05-2002, 08:52
Als da zo blijft doorgaan op die fun-cup wedstrijden gaat ge toch wat meer juppekes moeten mee nemen want dan zal ik er elke koers bij zijn.
En het is dan ook algemeen geweten van een fun-cup koerske krijgt ge hélé grote dorst.
Alle groeten

Bart.Vandecavey
21-05-2002, 13:57
Bij het verslag van de DTM dit week-end zag ik dat de pitcrew daar ook grote schuiten stond te drinken na de koers... Kan ook niet anders als de serie gesponsord is door Haszeröder pils...

Maarten
21-05-2002, 14:01
misschien moet ik de directie van jupiler maar eens naar de foto's komen doen kijken, dit is toch gratis reclame niet?
stel u voor: volgend seizoen sponsoring in orde voor ne porsche in de belcar ... ik ben weer aant dromen tssss