View Full Version : Ferrari Doet Kinderachtig
BARICHELLO DIT VERDIEN JE NIET!!!
Die F*cking Schumacher. Als ge zo werledkampioen moet worde...
ZIELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een fluitconcert. Heb je Ralfke z'n kop gezien? Todt en Brawn mogen van mij een nachtje op het toilet doorbrengen als straf! Is er niet zoiets als respect. Den Barri verdiende dit niet....
Ge kunt dit bezwaarlijk nog sport noemen.
Ik vind dat de FIA maar eens in actie mocht schieten. Was er vroeger immers geen regel over het doorlaten van je teamgenoot ?
Hopelijk is het met Sato ok.
En die heeft zen contract dan verlengd????? Ik zou make dak daar weg was. Bij zo'n zielige bende zouek zemf ook ni wille rije zenne. Barrichello was stukke beter dan de rest vandaag. Dan verdiende om te winne.
Oneliner
12-05-2002, 15:54
Godverdekke, waar zijt ge mee bezig hé seg.
Enja et gebaar van schumi opt podium was misschien enigzins "normaal", maar als em et zou menen, dan pakt ge gewoon die eerste plaats NIET.
Buitensmijten gaan ze em ni doen zenne, en wereldkampioen wordt em zowiezo.
Sry Ferrari, maar ge zijt echt laag gevallen.
Als ge op zo'n manier de records van senna wilt verbreken...
Slecht bezig, zowel ferrari als Schumacher!!!!
wankers....
Hij had het niet mogen winnen!
Speesman
12-05-2002, 15:58
Slechte zet van Ferrari!!!
Schumacher zal nu wel een race rapper wereldkampioen worden, maar dit is niet goed voor de populariteit van het team!
Barrichello is de morele winnaar!!!!!!!
SPEESMAN
Ferrari Forever
12-05-2002, 16:05
Enerzijds kan je zeggen dat Schumacher ook maar orders opvolgt, maar anderzijds denk ik dat Schumacher op dit moment zo'n machtspositie heeft binnen Ferrari, dat hij die gerust naast zich had kunnen neerleggen zonder consequenties.
De grote schuldigen zijn eigenlijk Todt en Brawn. Qua negatieve public relations voor Ferrari is dit wel een maneuver dat kan tellen denk ik.
Barrichello heeft het teamorder om Schumi te laten passeren waarschijnlijk al ronden van te voren gekregen. Schumi laten passeren de laatste 10 meters was wel een bijzonder effectieve manier om aan te geven dat het niet uit vrije wil was. En gelijk heeft hij natuurlijk.
Het ging hier vandaag niet om de wereldtitel, Schumacher heeft een supervoorsprong dus hij liep vandaag geen enkel risico met een tweede plaats.
Het komt er gewoon op neer dat, zolang Schumacher rondrijdt, Barichello nooit of te nimmer een race kan winnen. As simple as that.
vincentdb2001
12-05-2002, 16:05
Ik heb de race niet op tv kunnen volgen (in Kongo tonen ze natuurlijk geen F1...), maar ik heb de race +- gevolgd via http://www.f1-live.com .
Ferrari 2*, Schumi 1, Barrichelo 2, ok, maar wat is er juist gebeurd?
Belachelijk. Ongelooflijk hoe DOM je kan zijn om zo iets te doen. Al mag het dan van de teamleiding uitgaan, m'n respect voor Schumacher is nu ook nihil geworden. Zoals Oneliner zei: als je met Barrichello inzit, ga je hem gewoon NIET voorbij en laat je hem z'n ZUURverdiende zege. Het ware gelaat van Ferrari komt naar boven; de geest van de sport wordt door hen totaal verknoeid. Wat zou hun argumentatie deze keer zijn ? Het WK ? Belachelijk ! Barrichello heeft nog altijd kans om het WK te winnen als hij Schumacher kan afhouden (wat dit weekend gebeurd is)
En Barrichello: ik zou niet blij zijn met een contractverlenging tot 2004....je wordt in een dwangbuis gestopt. Jij bent een marionet en de teamleiding heeft de touwtjes in handen. Noem jij dat racen ? Hoe wil je ooit WK worden als ze het je verbieden ?
:mad:
Als Enzo zich nu niet in z'n graf heeft omgedraaid weet ik het niet meer... Was Ferrari niet het team van de passie ipv kille Engelse rekensommetjes?
Oneliner
12-05-2002, 16:14
Originally posted by Ferrari Forever
Enerzijds kan je zeggen dat Schumacher ook maar orders opvolgt, maar anderzijds denk ik dat Schumacher op dit moment zo'n machtspositie heeft binnen Ferrari, dat hij die gerust naast zich had kunnen neerleggen zonder consequenties.
Daar hebt ge wel een punt.
Ze gaan schumi heus niet ontslaan omdat hij Barrichello niet voorbijsteekt hoor....
Ferrari Forever
12-05-2002, 16:16
Waarom blijft Barichello bij Ferrari ? Wat denk je ? Een paar honder miljoen misschien. Pas op, ik wil wat er vandaag gebeurd is niet goedpraten. Ik ben een Ferrari-fan, maar wat ze vandaag flikten is waarschijnlijk het domste maneuver ooit.
Op de RTBF waren ze trouwens ook , op zijn zachtst gezegd, nogal oneens met de uitslag:
" Mais c'est pas vrai...Mais qu'est-ce qu'ils font la chez Ferrari..."
Originally posted by Finish
m'n respect voor Schumacher is nu ook nihil geworden.
Same here dude.
Vincent;
GP van OOstenrijk was vrij normaal verlopen tot de laatste 3 ronden. Plots bleek Barri zijn wagen veel trager,maar duidelijk was dat dit niet vrijwillig gebeurde, Schumi raakte niet voorbij Barri, tot 50 m voor de finish Barri de remmen dichtkneep en Schumi MOEST LATEN passeren op oderes van de pits uit.
Niet allen laag vanuit Ferrari, maar ook erg belachelijk tegenover Barri. Ik ben absoluut geen Ferrari fan, maar hij verdiende de zege.
Schumi was vandaag duidelijk de mindere, maar moest zijn Duise arrogantie laten gelden.
Trouwens wie zou die teamorders bepalen??
In elk geval ; Het was een erg laag en onsportief gedrag van alle betrokkenen
Ferrari Forever
12-05-2002, 16:25
Op de Rtbf had Vigneron trouwens al een paar minuten van tevoren 'avec ses lunettes' gezien dat ze bij Ferrari aan de pitmuur over en weer aan het lopen waren met papiertjes en dat er iets op til was. Da's het voordeel van op de GP zelf aanwezig te zijn natuurlijk.
Wat een zielige bende! :no: :no: :no: De kleur van Ferrari is rood en da zouden ze allemaal moeten worden daar! Rood van schaamte! Dit vindt ik het belachelijk maken van de sport! Dit had Barrichelo zeker niet verdient! Voor de rest, toch bij momenten een boeiende race!
Iemand een idee wat er door Montoya zijn hoofd ging toen Heidfeld daar voor hem door vloog en Sato ramde? :eek:
De commentaar op Canvas was best te pruimen.
Greetz
Barry
Oneliner
12-05-2002, 16:35
Ook op de VRT waren ze niet mals voor ferrari.
Dan verschieten ze ervan dat ge uw persoonlijke mening geeft over de teams, in dit geval ferrari.
Man, ge zout voor minder ziek worden...
Porsche917
12-05-2002, 16:38
ONGELOOFELIJK SCHANDALIG !!!!! Er bestaan geen andere woorden voor. Barichello was overduidelijk de sneltste, het hele weekend. Hij alleen verdiende de zege.
Geen enkele Schumacher fan kan zeggen dat Michaël de zege verdiende.
Waarom moest Schumacher zonodig winnen? Die 4 punten zullen het verschil niet maken in de titelstrijd. Die is toch al lang voor Michaël.
Schumacher en Ferrari hebben mijn respect verloren.
Als je de wereldtitel niet op eigen krachten kan winnen, dan verdien je hem niet.
Dat fluitconcert op het einde was inderdaad terecht. En inderdaad die blik van Ralf Schumacher zei genoeg. Zo van ongeloofelijk laag....
Eens zien wat de Schumacher fans nu weer voor tegen argumenten gaan aanbrengen. Doe geen moeite, want ge zult toch nooit gelijk krijgen.
Echt laag van Ferrari en een schande voor de F1.
Klein Venijn
12-05-2002, 16:41
Echt belachelijk, hoe dat een topteam zich zo kan verlagen met zo iets te doen...
Ferrari moest zich schamen !
Ik ben een schumacher-fan. Of beter gezegd WAS. Wat ze daar hebbe gedaan is echt schandalig (om nog maar is in herhaling te valle). Van mijn part wordt Barrichello kampioen. Of zelfs Coulthard. Als MICHAEL SCHUMACHER het maar NIET wordt. Maarja, hij zalt wel worre zeker.
Mensen doen onder emoties toch zware uitspraken, ... man, man, man. :rolleyes:
"Ik zal nooit meer ..." en "Het is altijd..." "Nu is het genoeg!", ...
Ik denk dat we het er allemaal eens over zijn dat Schumacher niet verdiend heeft gewonnen.
De beslissing is van het team uit gekomen en toen Schumacher Barrichello zag vertragen is hij gewoon voorbij gegaan. Een blunder! Hij had, als mens, erachter moeten blijven!
Had Barrichello echter karakter gehad, dan was hij niet opzij gegaan.
Het feit dat Montoya, de nummer 2 in het kampioenschap, op de 3e plaats lag heeft daar in meegespeeld. Had deze lager gereden, dan had Barrichello mogen winnen. Nu speelt een team als Ferrari in de kaart van Schumi. Bij Williams weigert men partij te kiezen en delen Montoya en Ralf netjes de punten. Speel daar één kaart uit en Williams staat dichter bij Ferrari! Simpel.
In de Formule 1 wordt er met het mes tussen de tanden gestreden, zowel op als naast de piste.
Schumacher is vandaag (mee) in de fout gegaan en ik ben niet trots op hem, verre van, ... maar "that's life", "you make mistakes and you move on". Hij blijft hoedanook mijn nummer 1.
Innige deelneming aan de Barrichello-fans (denk daar maar eens over na)!
Sorry Tibo (ik heb redelijk goed m'n mond gehouden tot nu toe), maar dat argument dat Montoya derde reed is ook maar een drogreden als ge het mij vraagt (zever in pakskes). Als je zo met de concurrentie dolt, is zoiets niet nodig.
Ik verschiet er niet van in ieder geval. Ik persoonlijk steek het niet eens op MS zelf, maar denk dat vooral Todt en Brawn de meesterbreinen achter deze zet zijn.
Ach ja, nu vallen de ogen van de grootste believers wel open zeker ? F1 sport ? Loop heen !! De teammaat van MS geen slaafje ? Word wakker !!
Technical director Ross Brawn justified the move to give Schumacher the win by saying Ferrari dictated what pace their drivers should race at, so therefore it wasn't a true fight to the flag.
"Rubens Barrichello won the race today," said the Englishman. "But in the interests of Ferrari we made the decision for the drivers' championship. We told the drivers not to race each other. We were telling Michael not to push we were telling Rubens not to push. That's not a race."
In 1 ding heeft hij gelijk: 'That's not a race'.
Ik denk persoonlijk dat mocht Montoya niet achter Schumacher gelegen hebben, ze dan zelfs aan Barrichello hadden gezegd opzij te gaan. Zekerheid voor alles, de beste van de twee was -zelfs na dit weekend- nog altijd Schumacher. Maar toch doet het énorm pijn om de best sympathieke Barrichello die toch wel écht een zege verdient, op zo'n laffe wijze opzij zien gezet worden door de teamleiding. Blijven voorliegen dat zijn 'toer' ook nog wel es komt. Dat doen ze bij Barrichello al vanaf 2000, zeggen dat zijn beurt nog wel es komt. Tegen dat het zover is, is het eind 2004 zeker ? :mad:
Ferrari Forever
12-05-2002, 17:25
Wat moet je eigenlijk van Barrichello denken ? Waarom blijft die bij Ferrari rijden ? Ik ben er bijna zeker van dat er in dat contract dat hij net getekend heeft heel duidelijk staat dat hij Schumacher te allen tijde moet laten voorgaan, of hij nu voor de zege gaat of niet. En Schumacher zal dat ook best wel geweten hebben. Dat ze daar nu allebei een beetje verbouwereerd op het podium staan kijken is alleen nog een zielige poging om de schijn wat op te houden.
Eigenlijk heb ik dan meer respect voor iemand als Irvine die gewoon zegt "foert, houd jullie 500 miljoen, ik ben niemands knechtje, ik ben hier weg..."
Zeer jammer wat vandaag weer maar eens gebeurd is: zelfde scenario als GP van Oostenrijk vorig jaar. Als je ziet hoe sterk de Ferrari's zijn, dan kan Schumacher enkel maar concurrentie krijgen van zijn eigen teammate... ...niet dus. Barrichello mag enkel winnen als a) Schumacher is uitgevallen b) Schumacher ligt te ver achterop (zie ik niet direct gebeuren dit seizoen) c) Schumacher is mathematisch zeker van de wereldtitel
Nu zou ik toch graag eens de radiocommunicatie van Ferrari horen
Kan er zich iemand gelijkaardige voorvallen herinneren? Ferrari-Schumacher niet meegerekend.
Oneliner
12-05-2002, 17:33
Hij rijdt resultaten die hij nergens anders zou kunne rijden.
Nu KAN hij nog 2e worden.
Bij pakweg toyota kan hij dat niet.
En om ff trug te komen op Tibo.
Wie gaan ze eerst buiten sjotten denkt ge.
Als Barrichello had doorgereden, kon hij zen contract vergeten.
Iemand als Schumi wordt gewoon niet buitengezet!!
Dus in mijn ogen echt ni aan Barichello om zich in te houden...
Hakkinen en Coulthard zeker in '98 of '99?
Ferrari Forever
12-05-2002, 17:38
Gelezen op een ander forum (moet te horen geweest zijn op Canal+) : Barichello die na de race tegen schumacher zei : "I hoped you would say no".
Leuk toch zo'n discussie. Eindelijk toont Ferrari wat ze waard zijn. Maar ik zie maar weinig reacties op Sato. Die mag toch even een kaarsje gaan branden in scherpenheuvel. Toch een ophefmakende wedstrijd, en ik die dacht dat het allemaal weer een saaie boel zou worden. Wel spijtig van de rondjes achter de security car. :fight:
tja, ik ben een hevige schumacher-fan en na de race voelde ik mij slecht, en vond ik het terecht dat hij werd uitgefloten
dit hoeft niet meer uitleg zeker?
ik denk nu wel dat het team de oorzaak is. schumacher stond er maar triestig bij op het podium, hoe kunt ge een GP nu zo verneuken? stoem stoem stoem
en ja, schumi had gewoon nie voorbij barrichello mogen rijden
ik denk wel dat barri nie vertraagd heeft tijdens de race zenne alleen in de laatste ronde, schumacher heeft immers de snelste tijd gereden opt einde hé
ik voelde op de moment dat het gebeurde plaatsvervangende schaamte voor ferrari, belachelijk om zoiets te doen, ik denk nu wel da ze dat, moest het volgende gp weer van dat zijn, niet nog eens durven doen
gegroet
maarten
ps: voor de rest één van de betere en amusantere gp's van de laatste jaren, hopelijk hetzelfde spektakel in monaco binnen een week of twee
Ferrari Forever
12-05-2002, 17:46
Wees maar zeker dat ze dat nog zullen doen. Of toch zeker tot Schumacher zijn 5de titel op zak heeft. Alleen zullen ze het nu misschien op een iets discretere manier oplossen door Barrichello nog eens binnen te roepen en dan zogezegd de brandstofslang niet kunnen verwijderen of zo...
Oneliner
12-05-2002, 17:50
Originally posted by Brosius
Leuk toch zo'n discussie. Eindelijk toont Ferrari wat ze waard zijn. Maar ik zie maar weinig reacties op Sato. Die mag toch even een kaarsje gaan branden in scherpenheuvel.
Dit is dan ook de thread "ferrari doet kinderachtig" en heeft dus bitter weinig met sato te maken.
Voor Sato zijn er an,dere threads, of desnoods in de race thread zelf :)
Anyway, tis voor elke newbe moeilijk hé ;) ;)
Originally posted by yvdp
Hakkinen en Coulthard zeker in '98 of '99?
Denk toch dat er hier een verschil was hoor. Beide voornoemde heren hadden op voorhand een afspraak gemaakt om diegene die het eerst door de eerste bocht ging ook te laten winnen. Ron Dennis heeft DC niet verplicht om dat met MH af te spreken. En DC is dan ook zo'n gentleman om zich aan z'n woord te houden, moet je daaruit afleiden.
Tenzij Barrichello inderdaad een of andere vreemde clausule in z'n contract heeft staan om nooit voor MS te eindigen indien deze vlak achter hem rijdt, lijkt me dat toch een wezenlijk verschil. Zonder Todt of zo zou RB hebben gewonnen.
Ferrari Forever
12-05-2002, 18:00
Natuurlijk heeft hij zo'n clausule in zijn contract zitten. Barrichello wist maar al te goed waar hij aan toe was. Het enige waar hij op kon hopen was dat Schumacher uitviel. Dan had hij gewoon zijn race kunnen uitrijden. In dit geval wist hij dat hij nooit zou kunnen finishen als eerste.
Ik vind het zeer spijtig voor Rubinio wat er vandaag gebeurd is.
Schumi had idd zijn hart moeten laten tonen door Rubens te laten winnen.
Mocht ik Rubens zijn , ik zou toch niet langer voor ferarri willen rijden, hoe goed ze ook mogen zijn.
Eerst heeft hij al 3,5 miljoen $ moeten laten vallen van zijn loon (van 10 naar 6,5 mijoen $) en dan vragen ze ook nog zo iets van U, dat vind ik persoonlijk erg laag van ferarri.
Ferrari Forever
12-05-2002, 18:28
Ocharme, straks moet hij nog bij het OCMW gaan aankloppen :)
FastFons
12-05-2002, 18:30
Schumacher een groot kampioen? Ik denk het niet, een groot winnaar is namelijk ook groot in de nederlaag. Wie wil er nu op zo'n manier winnen? Dat wil enkel een arrogante schumacher. Vanaf het begin dat hij bij ferrari reed stonden zo zaken al in zijn contract, toen is er ook wat drukte om geweest. Wijlen Philip Verellen had groot gelijk, het zijn een stelletje lafaards bij Ferrari. Als ge al records moet gaan breken op zo'n manier... ik zou zeggen: Senna leeft!
Grtz
FF, door de jaren heen ge-evolueerd van gewone niet fan tot schumacher en ferrari hater
mja lomp, belachelijk, onnozel ... das al wak op die stoeme teamorders van Ferrari te zeggen hebben ...
3 bedenkingen ...
teamleiding: Wat bezielt de teamleiding van Ferrari om zo een beslissing te verzinnen ... Of voor diegenen die denken dat ze van Schumacher komt ... zo een beslissing te steunen...
Hier ligt ongetwijfeld de hoofdfout.
M.Schumacher: Als je het echt goed meent, en een groot wereldkampioen wil worden, neem je zulke geschenken niet aan ...
R.Barrichello: Hoe onnozel, achterlijk kunde zijn om te luisteren naar zo een teamorders ... Heb je (barrichello) dan echt geen zelfrespect ???
airco
Wat ik nog schandaliger vond, was dat Schumi dan nog een vuist in de lucht maakte. Het was precies of hij had ik weet niet wat gedaan en dan achteraf komen zeggen dat hij het een spijtig voorval vond.
Teambaas van Renault, Flavio Briatore, wil dat Ferrari gestraft wordt voor de overduidelijke teamorders die het team vandaag aan Rubens Barrichello gaf.
“Wat hier gebeurd is, is totaal onacceptabel,” vertelde de woedende Italiaan. “Ferrari neemt het publiek niet serieus en manipuleert het resultaat.”
De sport is belangrijker dan Ferrari,” vervolgde de voormalig teambaas van Schumacher. “Ik hoop dat de overkoepelende organisatie hier iets aan gaat doen. Want als ze dit laten gebeuren betekent dat dat Ferrari de Formule 1 runt.”
Williams-coureur Juan Pablo Montoya kon de beslissing van Ferrari wel begrijpen. “Ik zou ook geluisterd hebben naar die orders,” zei hij.
bron: f1racing.net
Ik ben niet echt een voorstander van Briatore's meningen, maar hier heeft hij volgens mij overschot van gelijk. Het publiek wil een wedstrijd, en geen teambazen die het WK bepalen.
zoals Mario al zei: staat er hier niets over in het reglement ? Indien niet, ze zouden wel es wat regels daaromtrent mogen maken ipv die testbans e.d.
100% akkoord ...
zulke dingen kunnen niet ...
tsjolder
12-05-2002, 18:50
Vorig jaar kon ik het nog begrijpen: dan konden de punten nog het verschil maken op het einde van het seizoen. Maar nu kan ik ze niet meer verdedigen: vooral gezien het overwicht van het team dit jaar was dit voor niks nodig. Waarom Barrichello blijft? Omdat het elders nog veel moeilijker is om te winnen zeker? Verder lijkt mij alles al gezegd.
Ferrari Forever
12-05-2002, 18:50
Volgens mij wist Barichello al ronden lang dat hij aan de kant zou moeten gaan. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze bij Ferrari zo stom zijn om hun coureur te doen stoppen in de allerlaatste ronde, op 100 meter van de finish. Qua negatieve publiciteit kan dat toch wel tellen denk ik. Uiteindelijk wordt hier niemand beter van :
1. Het aantal Schumi-haters zal alleen maar groter worden
2. Barrichello komt over als een halve sok, die alleen nog maar bij Ferrari blijft rijden voor het geld
3. Ferrari komt over als een kille, berekende firma die de sport ondergeschikt vindt aan winnen.
Jean Todt neemt de 100% verantwoordelijkheid voor deze beslissing ...
We witnessed Ferrari dominate from start to finish. Rubens drove an incredible race, rounding off a fantastic weekend. He was the moral victor today, which is why we sent his race engineer, Gabriele Delli Colli onto the podium,” added Jean Todt. “Sometimes one has to take difficult decisions and today was one of those times. In the past we have lost the Drivers' Championship at the last race three times in a row and we know we are up against strong opposition. We therefore have to make the most of every situation. The extra points Michael picked up today could come in useful later in the season.
ok zijn commentaar is natuurlijk voor kritiek vatbaar ... maar hij zegt toch al op zijn minst dat hij de beslissing genomen heeft ...
Schumacher mag volgens velen (ook volgens mij) dan wel de fout gemaakt hebben dit geschenk aan te nemen ... Eerlijk is hij wel ...
“I take no joy from this victory. I enjoyed the race but not the last hundred metres. It was a team decision. Only at the end I was called on the radio and told Rubens would move over. I know the decision is not popular, but imagine if we had lost the championship by this number of points at the end of the season,” Michael said. “The team would look stupid in that situation. Rubens did a superb job and he outpaced me all weekend. This is a challenging situation having him pushing me. I am sure he will win races this year. If the team had taken this decision in the last race with the title still open nobody would be saying anything about today's events.”
airco
Originally posted by Ferrari Forever
Volgens mij wist Barichello al ronden lang dat hij aan de kant zou moeten gaan. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze bij Ferrari zo stom zijn om hun coureur te doen stoppen in de allerlaatste ronde, op 100 meter van de finish. Qua negatieve publiciteit kan dat toch wel tellen denk ik. Uiteindelijk wordt hier niemand beter van :
1. Het aantal Schumi-haters zal alleen maar groter worden
2. Barrichello komt over als een halve sok, die alleen nog maar bij Ferrari blijft rijden voor het geld
3. Ferrari komt over als een kille, berekende firma die de sport ondergeschikt vindt aan winnen.
bwa teamorders verstoppen hebben ze vroeger genoeg geprobeerd ...
Nu doen ze ze open en bloot ...
Als er dan toch teamorders moeten zijn ... geef me de laatste versie dan maar zene ... dan zijn ze tenminste voor iedereen duidelijk ...
zirco
Zoiets kan je toch nie bestraffen? Interne orders, daar kan de FIA zich toch nie mee bemoeien. Ik ga nu nie goedpraten wat er gebeurd is. Ik vind het ook laag, maar als dat intern besloten is, daar kan niemand iets aan veranderen. En geef nu ook toe, ergens wist je toch dat het ging gebeuren... Kwist het al 3 ronden voor het einde, toen Schumacher de snelste ronde neerzette, toen ging er een lichtje branden.
Ferrari Forever
12-05-2002, 19:18
En toch blijft dit volgens mij één van de grootste tactische blunders die Ferrari ooit heeft gemaakt. Schumacher had die podiumwinst helemaal niet nodig. Die 4 punten die hij nu meer heeft kunnen nooit opwegen tegen die enorme deuk die ferrari nu in zijn imago heeft gekregen. Iedereen, zowel pro als contra ferrari is het erover eens dat dit niet de juiste beslissing was.
Hoe kan je zo ver gaan om alle steun ten aanzien van Schumacher en/of Ferrari op te zeggen?!
Het gaat hier om een team dat per ronde 1.5 seconden uitloopt op de tegenstand, en dat met een wagen die kogelwerend is (niet kogelvrij!).
Dat team realiseert wat niemand voor mogelijk hield!
Wat duidelijk is is dat het team geleid wordt door mensen. En deze mensen maken fouten. Geloof me vrij, zoiets doen ze heus geen tweede keer.
Mocht ik Todt zijn, dan zou ik de volgende keer gewoon de motor van Barrichello laten ploffen. Met de tweewegcommunicatie van deze tijd is dat geen enkel probleem meer.
Dat is inderdaad laf, maar zo ver komt het dus hé.
Daarnaast ben ik ontzettend trots op Villeneuve! Prachtige race! Gilles keek en zag dat het goed was.
Met Sato lijkt alles OK te zijn. Ook dat doet plezier!
BTW, wij creëren nu het klimaat waarin de ene of andere gek op Schumacher of Todt gaat schieten omdat dat het signaal was van de massa.
Vergelijking ver te zoeken? ..... Ik hoop het van harte!
Ferrari Forever
12-05-2002, 20:18
Wat duidelijk is is dat het team geleid wordt door mensen. En deze mensen maken fouten. Geloof me vrij, zoiets doen ze heus geen tweede keer
Wedden van wel ? Maar zoals je zegt, volgende keer pakken ze het misschien iets omzichtiger aan. Of misschien was het juist de bedoeling van Barrichello om op het allerlaatste moment opzij te gaan om de wereld te laten zien dat er wel degelijk teamorders zijn. In dat geval zou ik niet in zijn plaats willen zijn tijdens de briefing met Todt en Brawn achteraf.
Wat mij betreft bevestigt het gebeuren alleen maar mijn gedacht over Schumacher. Meer wil ik daarover niet kwijt.
Verder herinner ik me Parijs-Dakar toen Peugeot (onder leiding van... juist, Todt) met een 10-frank stuk besliste wie de rally mocht winnen, Vatanen of Ickx... Het werd Vatanen...
En ook Juha Kankkunen moest bij Lancia (ook van dezelfde Fiat-groep) eens een teammaat laten voorgaan, ten zeerste tegen de zin van Juha, die volle petrol gegeven heeft tot op 10 m van de finish van de laatste KP, en toen vol op de remmen ging staan en lang genoeg wachtte om zijn teammaat de overwinning te schenken. De boodschap was overduidelijk...
Als ik RB geweest was (en ik durfde de beslissing van Todt niet naast me neerleggen, wat ik kan begrijpen) zou ik ook in de laatste rechte lijn aan de kant gegaan zijn en vol op de rem gaan staan.
Als ik MS geweest was zou ik pertinent geweigerd hebben om die overwinning te "pakken" en al zeker niet met mijn vuist in de lucht rondgereden hebben van "kijk eens, IK heb de GP gewonnen!"
En ik weet niet hoe de zaken er tegenwoordig voor staan, maar enkele jaren geleden is er inderdaad geopperd dat "teamorders" illegaal waren en bestraft zouden worden. Ik heb het in de praktijk echter nog nooit weten doen...
Originally posted by Sennake
Als ik MS geweest was zou ik pertinent geweigerd hebben om die overwinning te "pakken" en al zeker niet met mijn vuist in de lucht rondgereden hebben.
Volledig mee eens!
[B]
En ook Juha Kankkunen moest bij Lancia (ook van dezelfde Fiat-groep) eens een teammaat laten voorgaan, ten zeerste tegen de zin van Juha, die volle petrol gegeven heeft tot op 10 m van de finish van de laatste KP, en toen vol op de remmen ging staan en lang genoeg wachtte om zijn teammaat de overwinning te schenken. De boodschap was overduidelijk...
De rally van Monte Carlo 1987 Sennake. Hij deed zelfs meer : ging langs de kant staan en deed een plas om z'n ongenoegen te uiten.
Cesare Fiorio was toen de teammanager en het was ten voordele van Biasion. Uiteindelijk werd Kankkunen toch nog wereldkampioen dat jaar, ten koste van diezelfde Biasion en helaas ook Alèn, die nooit wk is geworden (eenmaal eindigde hij eerste in de puntenstand, maar toen bestond er nog geen wk voor piloten, enkel merken).
Question: Michael do you want to win the world championship because you are the best racer or because you have got the best contract?
Michael Schumacher: No comment
Question: All three of you are talking about this as a team sport. Why do we have an individual world championship for drivers?
All drivers: No comment
dit alles en ander ongezouten lekkers van de journalisten die er maar al te graag op springen, valt te vinden onder de press conference op f1-live.com
Dat wordt weer een week vol geanimeerde discussies rond teamorders :D
Werner333
12-05-2002, 21:38
Als Ferrari fan voel ik mij voor het eerst beschaamd over wat ze uitgespookt hebben.
quote vd dag : "Ik hoop maar dat de titelstrijd snel beslist is, zodat we echt kunnen gaan racen.”
m.a.w. het is redelijk erg gesteld met de F1 :D
Charlie Chaplin was zelfs nooit op zo'n scenario gekomen voor een nieuwe klucht...
Hahahaha, what a joke : heb zelden zo hartelijk gelachen van ellende.
Nu ja, Barrichello heet dan ook niet Reutemann hé. Heb eens wat ballen aan uw lijf zeg !
Ben benieuwd wat Irvine hier op zegt :)
Bart.Vandecavey
12-05-2002, 21:55
Originally posted by Werner333
Als Ferrari fan voel ik mij voor het eerst beschaamd over wat ze uitgespookt hebben.
Als Belcarfan, kan ik maar 1 ding zeggen, wat een fijne race heb ik vandaag gezien cleane gevechten (6GTB's gescheiden door een seconde); autosport zoals het moet!
Sorry maar F1 begint me hoe langer hoe meer te vervelen...
Idd beste Alain, Reutemann lapte zijn laars aan teamorders en won de race tegen de zin van Williams. Jammer genoeg werd het hem niet in dank afgenomen en werd hij geen wereldkampioen...
Barricello lapt de teamorders niet aan zijn laars, het wordt hem WEL in dank afgenomen (dubbelzinnige uitspraak!), en... hij wordt ook geen wereldkampioen...
Same difference... jammer genoeg kan een piloot niet over zijn eigen titelkansen beschikken en DAT is ooit anders geweest. maar dan wel LANG geleden...
Werner333
12-05-2002, 22:05
Originally posted by Bart.Vandecavey
1000% akkoord.
Oneliner
12-05-2002, 22:11
Als de komende race dezelfde situatie zich voordoet na 10 ronden of whatever, dan vliegt den TV af.
Of nu Schumi vanvoor rijdt of Barrichello, Who cares?
Schumi wint toch...
JPMontoya
12-05-2002, 22:14
ik sluit me aan bij alle vorige meningen tegen ferrari :)
Originally posted by Bart.Vandecavey
Als Belcarfan, kan ik maar 1 ding zeggen, wat een fijne race heb ik vandaag gezien cleane gevechten (6GTB's gescheiden door een seconde); autosport zoals het moet!
Dat gevoel heb ik al een aantal jaren........... echte autosport zie nog alleen in de kleinere klassen. Behalve de procar das een aanfluiting.
Mocht ik todt of brawn dit jaar tegenkomen op Spa......den geef ik ze een gestrekte middelvinger :D
Oneliner
12-05-2002, 22:54
is dat beloofd?? :D
thecrowd
13-05-2002, 00:45
:frusty:
Nog maar eens bewezen dat er geen competitie meer is in de F1
Rallyloverke
13-05-2002, 11:14
Komt allen Rallycross kijken! Of Belcar, of ... maar toch geen F1 meer zeker !!!!
Hmmzzzz ik zou hier niet heel de F1 over dezelfde kam scheren ... Ok, de dingen die gebeuren kunnen niet, maar dat beseft de FIA ook ... en daar treden ze dus tegen op ...
M.Schumacher en R.Barrichello en Ferrari moeten op 26 Juni in Parijs voor de Fia verschijnen
Following an incident during the last lap of the 2002 Austrian Grand Prix and incidents during the subsequent podium procedure, the FIA has summoned the Scuderia Ferrari Marlboro and the drivers Michael Schumacher and Rubens Barichello to appear before the World Motor Sports Council at its next meeting," the FIA said in a press statement.
k' Heb zoner de Gazetta er even bij genomen en 2 artikeltjes gecopieerd. Mijn Italiaans is niet denderend, maar naar wat ik eruit opmaak is Barri toch niet zo gelukkig met de hele zaak. Een commentaar als " ik doe alleen maar wat ze me zeggen" lijkt toch een ondertoon te hebben.
Als er hier iemand zit die Italiaans studeert of vlot Italiaans leest, feel free to translate:
Formula 1:
Rubens: "Devo rispettare gli ordini"
Rubens Barrichello, un GP d'Austria triste. Colombo
Barrichello: "Ha deciso il team ma il mio contratto parla chiaro. Finché Michael non sarà campione non potrò vincere in queste situazioni di corsa".
di Giusto Ferronato
Rubens Barrichello, un GP d'Austria triste. Colombo
ZELTWEG (Austria), 12 maggio 2002 - Evidentemente il GP d'Austria non è proprio la sua gara. Già l'anno scorso dovette farsi da parte per lasciare punti iridati al compagno di squadra Schumacher. Ma stavolta la situazione è stata più crudele. Nel 2001 in testa c'era Coulthard e l'ordine gli costò solo il secondo posto. Domenica la chiamata via radio è stata una botta micidiale: "Lascia che Michael vinca". Per un pilota dev'essere una sensazione tremenda.Rubens Barrichello si è asciugato le lacrime sul podio, poi ha spiegato candidamente la situazione. "Avevo già vissuto una situazione del genere ma è scritto nel mio contratto che devo rispettare gli ordini della squadra. Ho appena siglato un biennale. Certo, avrei preferito che non mi fosse chiesto di farmi sorpassare. Ma se non obbedisco comprometto il rapporto con la squadra. Non con Michael, con cui vado molto d'accordo. Ma finché lui non sarà sicuramente campione del mondo, io non potrò mai vincere una gara in queste situazioni".Ma cosa è successo esattamente? Non è frustrante per uno come lei che ha vinto solo una gara in carriera? "Tutto il mondo lo ha visto - racconta Rubens - è stata una scelta del team. In F.1 le cose funzionano così, ma questi eventi non scalfiscono la mia determinazione, la voglia di vincere. Sento che il mio momento sta arrivando e non c'è motivo di discutere. Non intendo
commentare le scelte della squadra, ma quando mi hanno chiesto di farmi passare non ho fatto come l'anno scorso (si arrabbiò vistosamente, n.d.r.). Stavolta ho semplicemente chiesto per quale ragione, visto che stavamo andando velocissimi, primo e secondo. Mi hanno detto: vogliamo così. Ho risposto: ok, va bene. Lo faccio. E il mio rapporto col team resta immutato. Chi è stato? Non importa chi. Perché dovrei parlarne? Non ci tornerò più sopra. Ciò che è fatto è fatto".La sua gara è stata comunque ottima: "La scelta di due soste è stata fantastica e la F2002 ha lavorato in maniera eccezionale. Non solo la macchina o il motore, ma anche le gomme. È stata una bella gara, devo ringraziare ingegneri e tecnici. Ho guidato bene, senza problemi e ho dovuto fare attenzione solo dietro alla Safety car perché gomme e freni si raffreddavano". Coraggio Rubens.
Altri primi piani
Ferrari, tutti i perché di un autogol
Clay: "Vergogna. E Schumi è ipocrita"
Schumi: "Ho sbagliato a vincere così"
Zeltweg, regalo di Barrichello a Schumi
Paura per Sato, travolto da Heidfeld
Monza è tutta Ducati, doppietta Bayliss
Zeltweg, grande pole di Barrichello
Monza, Hodgson in pole e Chili stupisce
Rubens felice: "Una pole voluta"
Papis: "Vi racconto la mia Indianapolis"
SONDAGGIO
Barrichello costretto a lasciar vincere Schumi: che cosa ne pensate?
en dit is 2:
Formula 1 -
Schumi: "Ho sbagliato a vincere così"
Doppietta rossa, ma sul podio non si ride. Richiardi
Numeri & Curiosità
Rossa denunciata
Scommettitori furiosi
di Giusto Ferronato
Doppietta rossa, ma sul podio non si ride. Richiardi
Il tedesco non gioisce: "Ho provato a rallentare, ma Rubens ha rallentato di più". Todt: "Michael andava aiutato". Colajanni: "Conta la Ferrari".
ZELTWEG (Austria), 12 maggio 2002 - "Credo sia stato il modo sbagliato di vincere il GP. Se potessi tornare indietro forse non avrei tagliato il traguardo per primo. Ora però è tardi". Michael Schumacher ricorderà a lungo la conferenza stampa di questo GP d'Austria. Accolto in un clima ostile si è rifiutato di rispondere ad alcune domande, e ha pure cercato di difendere il valore di questa vittoria, regalo del compagno di squadra Rubens Barrichello cui è stato ordinato dal team di lasciarlo passare. Il tabù Austria è stato infranto (era l'unico circuito su cui il quattro volte iridato non aveva ancora vinto; n.d.r.), ma questa è senza dubbio la vittoria meno meritata del campione tedesco.Il brasiliano è stato il più veloce venerdì, il più veloce il sabato, il più veloce la domenica. Non è bastato per vincere questo GP: l'ordine di scuderia lo ha fermato. Ma lei, Schumacher, non ha avuto la tentazione di non superare Barrichello? "Ci ho pensato seriamente - ha detto il tedesco - speravo non sarebbe arrivato l'ordine. E se guardate la telemetria potrete notare che in rettilineo quando Rubens ha rallentato ho rallentato pure io. Lui poi ha rallentato ancora di più". Il responsabile del Cavallino Jean Todt ha difeso la decisione di far vincere il tedesco: "A vincere si diventa impopolari - ha detto ai microfoni Rai - siamo stati forti, Michael è in testa al Mondiale ed era giusto cercare di aiutarlo. Barrichello? Vincerà tanti GP".Luca Colajanni, responsabile dell'Ufficio stampa del Cavallino ha aggiunto: "Non commentiamo quello che dicono le altre scuderie. Fa parte del nostro lavoro prendere delle decisioni difficili e fa parte del nostro lavoro mettere da parte la passione per dare spazio alla logica. La logica dice che noi abbiamo un pilota in lotta per il titolo mondiale che ha un vantaggio. Però non si sa mai cosa può succedere nelle corse. Nella fase iniziale della stagione dobbiamo sfruttare al massimo quelle che sono le circostanze. Oggi le circostanze ci hanno imposto di prendere una decisione difficile. Devo dire che Rubens ha fatto una gara straordinaria". Ma è incontestabile che sia una seconda guida no? "Invece si può contestare perché voi (giornalisti, ndr) partite dall'assunto che, se questa situazione si fosse verificata a parti invertite, non avremmo preso questa decisione. Ma questo non è vero. La Ferrari prende le decisioni in base all'interesse della squadra, non di un singolo pilota".
Homepage Motori
SONDAGGIO
Barrichello costretto a lasciar vincere Schumi: che cosa ne pensate?
BRON: www.Gazetta.it
dd 13/05/02
Dat eerste blauw betekent : "Het team heeft beslist, maar in m'n contract staat dat zolang MS geen wk is, ik in een dergelijke situatie niet mag winnen."
1 ding doen dus; Contract opzeggen !!
Welke dommerik tekent nu zoiets
ik ... als ze mij de centen erbij geven ;)
[QUOTE]Originally posted by fordje
[B]
ZELTWEG (Austria), 12 maggio 2002 - Evidentemente il GP d'Austria non è proprio la sua gara. Già l'anno scorso dovette farsi da parte per lasciare punti iridati al compagno di squadra Schumacher. Ma stavolta la situazione è stata più crudele. Nel 2001 in testa c'era Coulthard e l'ordine gli costò solo il secondo posto. Domenica la chiamata via radio è stata una botta micidiale: "Lascia che Michael vinca". Per un pilota dev'essere una sensazione tremenda.Rubens Barrichello si è asciugato le lacrime sul podio, poi ha spiegato candidamente la situazione. "Avevo già vissuto una situazione del genere ma è scritto nel mio contratto che devo rispettare gli ordini della squadra. Ho appena siglato un biennale. Certo, avrei preferito che non mi fosse chiesto di farmi sorpassare. Ma se non obbedisco comprometto il rapporto con la squadra. Non con Michael, con cui vado molto d'accordo. Ma finché lui non sarà sicuramente campione del mondo, io non potrò mai vincere una gara in queste situazioni".Ma cosa è successo esattamente? Non è frustrante per uno come lei che ha vinto solo una gara in carriera? "Tutto il mondo lo ha visto - racconta Rubens - è stata una scelta del team. In F.1 le cose funzionano così, ma questi eventi non scalfiscono la mia determinazione, la voglia di vincere. Sento che il mio momento sta arrivando e non c'è motivo di discutere. Non intendo
commentare le scelte della squadra, ma quando mi hanno chiesto di farmi passare non ho fatto come l'anno scorso (si arrabbiò vistosamente, n.d.r.). Stavolta ho semplicemente chiesto per quale ragione, visto che stavamo andando velocissimi, primo e secondo. Mi hanno detto: vogliamo così. Ho risposto: ok, va bene. Lo faccio. E il mio rapporto col team resta immutato. Chi è stato? Non importa chi. Perché dovrei parlarne? Non ci tornerò più sopra. Ciò che è fatto è fatto".La sua gara è stata comunque ottima: "La scelta di due soste è stata fantastica e la F2002 ha lavorato in maniera eccezionale. Non solo la macchina o il motore, ma anche le gomme. È stata una bella gara, devo ringraziare ingegneri e tecnici. Ho guidato bene, senza problemi e ho dovuto fare attenzione solo dietro alla Safety car perché gomme e freni si raffreddavano". Coraggio Rubens.
De GP van Oostenrijk is duidelijk niet zijn GP (brengt hem niet veel geluk). Reeds vorig jaar moest hij zich wegcijferen ten voordele van zijn teamgenoot. Ditmaal was de situatie nog schrijnender (wreder). In 2001 leidde DC en het manoeuvre kostte hem enkel de tweede plaats. Zondag krijgt hij via z'n boordradio una botta micidiale (??). "Laat Michael door." Voor een piloot moet dat een onthutsende opdracht zijn.
RB droogde zijn tranen op het podium en legde nadien minzaam de toestand uit. "Ik heb reeds een gelijkaardige situatie meegemaakt, maar in m'n contract staat dat ik de teamorders moet naleven. Ik heb net een tweejarig contract getekend. Uiteraard had ik liever dat ze me dit niet vroegen, maar als ik niet gehoorzaam, breng ik de relatie met m'n team in het gedrang, niet die met MS, want we kunnen het uitstekend met elkaar vinden. Maar vooraleer hij niet mathematisch wereldkampioen is, zal ik in een dergelijke situatie nooit een GP kunnen winnen.
Maar wat is er precies gebeurd ? Is dat niet frustrerend voor iemand als hij die maar 1 GP in z'n carrière gewonnen heeft ? "Iedereen heeft het gezien, vertelt Rubens, het team heeft die keuze gemaakt. In de F1 gaat het nu eenmaal zo, maar dat heeft m'n vastberadenheid, m'n wil om te winnen niet aangetast. Ik voel dat het weldra mijn beurt is en er is geen reden om hierover te beginnen discussiëren. Ik wil de keuzes van het team niet in vraag stellen. Toen ze me gevraagd hebben MS te laten passeren heb ik enkel gevraagd waarom en niet gedaan zoals vorig jaar (toen hij zichtbaar kwaad / teleurgesteld was ??). Ze antwoordden : "omdat wij het zo willen". Ik heb gezegd : ok dan en ik deed wat me gevraagd werd. Mijn band met het team blijft zo zoals voorheen. Wie heeft me dat gevraagd ? Maakt niet uit. Waarom zou ik erover moeten praten ? Voor mij is dit een afgehandelde zaak en meer wil ik er niet over kwijt. Gedane zaken nemen geen keer."
Zijn wedstrijd verliep vlekkeloos. "De keuze voor twee stints was bijzonder geslaagd en mijn F2002 reed uitzonderlijk goed. Niet enkel het chassis of de motor, maar ook de banden. Het was een mooie wedstrijd en ik moet m'n ingenieurs en mechaniciens bedanken. Ik heb goed en foutloos gereden en moest enkel achter de safety car opletten omdat de remmen afkoelden." Moed Rubens.
snelle ridder
13-05-2002, 20:10
Ik ben een Ferrari-fan van het eerste uur en ben vooral een Schumacher-fan maar wat ze gisteren hebben klaargespeeld tart alle verbeelding. Ik vind het erg zowel voor Rubens Barrichello als voor Michael Schumacher zelf. Hij heeft misschien wel de macht binnen Ferrari om deze beslissing te negeren maar dit doet volgens mij nog altijd niets af van de prestaties de ze dit jaar leveren. Al die teams die nu van hun oren maken zijn gewoon dikke losers en zijn stik jaloers dat ze niet kunnen wat Ferrari nu aan het doen is. Dit is een interne kwestie binnen Scuderia Ferrari en daar hebben zij niks aan te zeggen, noch de journalisten, noch de supporters. Wat Ferrari deed is niet goed te keuren maar de schuld in de schoenen van Schumacher te schuiven vind ik zeer gemakkelijk. Hij is de beste F1-piloot allertijden en zal dat nog lang blijven. De macht die hij nu heeft, kreeg hij niet zomaar. Hij heeft er ook voor moeten werken en zich bewijzen. En met alle respect maar een Prost en een Senna hebben het nooit zover gebracht. Schumacher steekt er gewoon bovenuit en dit in een toch niet zo zwak deelnemersveld. Prost en Senna staken er ook bovenuit maar niet zo. Je kunt maar zo goed zijn als de tegenstander toelaat.
Oneliner
13-05-2002, 20:16
Ik ga hier ni beweren dat schumacher ne slechte coureur is.
Verre van zelfs, hij hoort bij de beste...
Maar er is 1 iemand bij ferrari die zich kan permitteren om zoiets naast zich neer te leggen en dat is schumacher zelf, ze gaan er hem heus niet voor ontslaan hoor...
En dat vuistje van "kijk, ik heb gewonnen"
Dat is zelfs geen overwinning...
In mijn ogen was een wereldkampioen iemand die moest strijden voor zijn wereldtitels, iemand die hem verdiende, iemand die er echt voor ging en vocht. (Wat schumi ook al gedaan heeft, want ik wil hier ni den anti-schumi uithangen)
En ferrari zal het int vervolg niet meer zo opvallend doen, maar telkens er iets misloopt met barrichello dit, al is et probleem me de start of met de pits, zal dit bij mij overkomen van "och daar hebde ze weer, ze moete schumi wer laten winnen".
Schumi was een grote meneer geweest moest hij gewoon zelf de remmen dichtgeknepen hebben.
Achteraf doen alsof je het erg vind is natuurlijk wel gemakkelijk gezegd...
Zonet gehoord op TV1:
FIA eist verklaring en uitleg van Ferrari, Schumi en Barri. Volgende vrijdag moeten ze HET komen uitleggen.
Originally posted by snelle ridder
Hij is de beste F1-piloot allertijden en zal dat nog lang blijven. De macht die hij nu heeft, kreeg hij niet zomaar. Hij heeft er ook voor moeten werken en zich bewijzen. En met alle respect maar een Prost en een Senna hebben het nooit zover gebracht. Schumacher steekt er gewoon bovenuit en dit in een toch niet zo zwak deelnemersveld. Prost en Senna staken er ook bovenuit maar niet zo. Je kunt maar zo goed zijn als de tegenstander toelaat.
Met alle respect, maar ik begrijp niet waarom je MS boven Prost of Senna plaatst. Zonder Senna had McLaren geen wereldtitels behaald in '90 of '91.
Als er toen iemand rondreed die in staat was om een team te motiveren boven zichzelf uit te laten tillen, dan was hij het wel. Bovendien ging Senna de concurrentie uit het eigen team niet uit de weg, iets wat men bezwaarlijk van MS kan zeggen.
Originally posted by fordje
Zonet gehoord op TV1:
FIA eist verklaring en uitleg van Ferrari, Schumi en Barri. Volgende vrijdag moeten ze HET komen uitleggen.
Ik stel voor : hun de punten afnemen voor die race of hen niet laten meedoen in Monaco. Dat zou zeer doen en dan doen ze het volgende keer geniepiger.
Werner333
13-05-2002, 20:32
Originally posted by fordje
Zonet gehoord op TV1:
Ze moeten zich niet alleen verantwoorden voor het gesjoemel met de overwinning, maar ook voor het feit dat ze de procedure voor de podiumceremonie hebben verstoord.
gewoon de sterkste maatregel die ze kunnen nemen ...
excluded from the championship 2002
dan zullen ze het nimmer doen ;)
Ferrari Forever
13-05-2002, 20:41
Ik had toch graag eens geweten wat Irvine zou gedaan hebben in zo'n situatie. Natuurlijk heeft hij ook jaren in dienst gereden van MS, maar zo extreem als zondag heb ik het toch nooit geweten.
Vergeet niet dat het spelletje "Laat je teamgenoot even voorbij" is uitgevonden door McLaren hé gasten!
Vergeet niet dat Prost Senna en Senna Prost ooit eens van de baan heeft gereden om een titel te pakken hé!
Loop dus vooral niet te ver weg met Senna en McLaren, ... en laat Prost ook maar voor wat hij was.
Als bepaalde personen dan zo'n hekel hebben aan de Formule 1, ... dat ze dan gaan snookeren hé zeg! :mad:
zoals ik al zei ...
een uitsluiting uit heel het 2002 seizoen is wat ze verdienen bij Ferrari ... Ze zullen zich wel weten te gedragen ...
airco
Originally posted by airco
een uitsluiting uit heel het 2002 seizoen is wat ze verdienen bij Ferrari
Man, dat is toch onzin!
Keur zoiets niet goed, maar laat je verstand spreken, ... niet je emoties!
snelle ridder
13-05-2002, 20:51
Ik keur zeker niet goed wat er gebeurd is en vind ook dat Schumacher had moeten zeggen van "nee zo wil ik niet winnen" wat ook zo is. Maar hij is ook maar een mens en maakt dus ook fouten.
Ik heb ook gewerkt onder een baas en dan is het niet zo simpel om hun beslissingen naast zich neer te leggen. Schumacher zal ook wel denken aan een leven na zijn loopbaan als piloot.
Trouwens McLaren staat al langer dan Ferrari berucht omwille van teamorders. En dat Senna de concurrentie uit zijn eigen team niet uit de weg ging siert hem natuurlijk maar er waren toen maar 2 goede piloten en dat waren Prost en Senna
snelle ridder
13-05-2002, 21:02
Sorry jongens, maar heb per ongeluk een nieuwe thread toegevoegd, reageer daar maar niet op. Ben pas vanaf vandaag nieuw op dit forum en had op 't verkeerde knoppeke geduwd!!!
Mijn verontschuldigingen daarvoor
Werner333
13-05-2002, 21:05
Originally posted by snelle ridder
Sorry jongens, maar heb per ongeluk een nieuwe thread toegevoegd, reageer daar maar niet op. Ben pas vanaf vandaag nieuw op dit forum en had op 't verkeerde knoppeke geduwd!!!
Mijn verontschuldigingen daarvoor
Geen probleem. Ik delete die post wel.
Trouwens welkom.
http://www.neilthompson.co.uk/jimbamber/CARTOONS/0227.jpg
welkom aan 'snelle ridder' en RaceBoy: ZALIG :D
Originally posted by TiBo
Vergeet niet dat het spelletje "Laat je teamgenoot even voorbij" is uitgevonden door McLaren hé gasten!
Vergeet niet dat Prost Senna en Senna Prost ooit eens van de baan heeft gereden om een titel te pakken hé!
Loop dus vooral niet te ver weg met Senna en McLaren, ... en laat Prost ook maar voor wat hij was.
Als bepaalde personen dan zo'n hekel hebben aan de Formule 1, ... dat ze dan gaan snookeren hé zeg! :mad:
Wanneer heeft McLaren als team dan zo gehandeld (Australië '98 was een afspraak tussen de rijders onderling, niet het team (denk ik toch)) ?
Trouwens, ik heb hier ook niet beweerd dat Senna en Prost koorknaapjes waren, maar gewoon gevraagd waar men zich op baseert om MS boven die twee te plaatsen. Senna is naar McLaren gegaan met de vaste wil de toenmalige beste rijder (= Prost) te verslaan. Hij is daarin geslaagd en dat terwijl ze in hetzelfde team reden. McLaren heeft toen geen teamorders gegeven; enkel waarschijnlijk dat ze elkaar er niet af zouden rijden.
En het is nu eenmaal zo dat McLaren in het begin van de jaren '90 niet zoveel zou hebben voorgesteld zonder Senna's bijdrage (kijk maar eens naar het aandeel van z'n teamgenoten in het succes van McLaren toen). Hetzelfde als wat Schumacher nu voor Ferrari betekent.
In '92 tekende Prost dan voor Williams, met een uitdrukkelijke clausule dat Senna er niet in mocht als andere rijder, terwijl die laatste niet liever wou als Prost met gelijke wapens bestrijden.
Trouwens, het voorbije wk snooker had waarschijnlijk heel wat meer met sport te maken als de voorbije GP (of toch de eerste twee plaatsen daarvan). Het is precies omdat er mensen zijn die het (F1) zich zo erg aantrekken dat men hier zo geschokt is. Anders zou er nauwelijks reactie op zijn geweest.
Is er eigenlijk nog iemand geïnteresseerd in een vertaling van dat tweede rode stuk ? Ik wil dat morgen eventueel wel rap doen, maar als 't niet hoeft, stop ik er mijn tijd niet in.
snelle ridder
13-05-2002, 21:59
Volgens mij is het verstandiger om elkaar te laten winnen op een laffe en onsportieve manier zoals de schande van dit weekend dan elkaar van de baan te vegen. F1-piloten hebben toch een aanzien en zijn voorbeelden voor velen en op dat gebied scoort Schumacher toch beter dan Senna en Prost. Schumacher is meer mens dan welke F1-piloot ook.
Ferrari laat Barrichello tenminste nog iets aan eer, McLaren gunde Coulthard helemaal niks en Hakkinen alles. Maar zij besliste alles al voor de wedstrijden en bouwde zulke dingen in in hun racestrategie. Niemand wist er iets van maar sportief gezien deden zij juist hetzelfde.
Ik zie graag een race waarin spanning, sportiviteit en spectakel elkaar afwisselen. Nu zagen we twee sukkels zonder "balls" die naar een kleine napoleon jaknikken. Die kleine is de baas van het team waarvoor de Top van de F1 zowiezo al op de knieën gaat, en graag een bevoorrechte rol toedeeld.
Voila, mijn mening...Nog een geluk dat andere mannen de boel nog wat spannend houden!
snelle ridder
13-05-2002, 22:15
Ik geef u volledig gelijk!!!
Mijn mening, kwestie van is tegendraads te doen ...
Ik vind de beslissing van Ferrari correct. Reeds van bij de eerste wedstrijden ligt het volgens mij vast dat MS voor Ferrari de enige kandidaat is om wk te worden. Wat dan ook logisch is, is dat je geen risico's neemt, 't gaat hier niet om 5 eurocent. Om de uitleg van Todt (die ik volledig steun vanuit zijn oogpunt) efkes anders te zeggen : verkoop het vel van de beer niet voor hij geschoten is.
RB wist al lang dat, indien deze situatie zich zou voordoen, hij MS zou moeten laten voorgaan. Vermits hij bijgetekend heeft zal hij dat dus om een of andere reden dan toch niet zo erg vinden.
De beslissing van Ferrari om MS te LATEN winnen vind ik dus vanuit Ferrari's standpunt correct. Wat ze echter niet hadden mogen doen is dit zo laten opvallen. Akkoord, het resultaat blijft hetzelfde, maar de negatieve gevoelens bij heel wat F1 fans zouden een pak minder geweest zijn.
Als sportfanaat moet ik wel de meeste meningen die hier gepost zijn steunen : wat Ferrari deed is een aanfluiting van elke sportieve gedachte. Maar laat ons realist zijn : als er veel centen mee gemoeid zijn is het sportieve spijtig genoeg bijzaak (en dan mogen er nog 2 keer zoveel mensen een fluitconcert geven).
Originally posted by Witte
Wat ze echter niet hadden mogen doen is dit zo laten opvallen. Akkoord, het resultaat blijft hetzelfde, maar de negatieve gevoelens bij heel wat F1 fans zouden een pak minder geweest zijn.
Dit is volgens mij nu ook de kern van de zaak sè!
Het was immers exact één jaar geleden dat hetzelfde zich had voorgedaan, en toen de situatie er naar het einde van de race exact hetzelfde begon uit te zien, wist iedereen met 100% zekerheid dat ze het niet opnieuw gingen doen. Dit was echter een verkeerde inschatting, ... van ons allemaal.
Het mooiste voorbeeld is dat van Vingeron op RTBF. Die man was vanaf de laatste tien ronden al bezig over het feit of Ferrari zou ingrijpen of niet. Onbewust weet je dat het komt, maar stiekem hoop je van niet.
Wij zijn daardoor zwaar in ons gat gebeten, maar om de Formule 1 nu dood te verklaren .....
Nu dat er eindelijk nog eens iets gebeurt in de F1 gaan we daar allemaal tegen in gaan :D
Deze rel is als het ware het platbranden van een veld om er later terug voedsel op te kunnen verbouwen!
Dit is niet het einde van de Formule 1, maar het begin van een gans nieuwe! http://www.depaddock.eu/forum/images/icons/icon14.gif
Man, dat is toch onzin!
Keur zoiets niet goed, maar laat je verstand spreken, ... niet je emoties!
nee, wat is het alternatief ...
Ferrari heeft momenteel een gevoel van straffeloosheid, en profiteert daar mateloos van ...
Welke reden heeft Ferrari momenteel om het de volgende race niet opnieuw te doen (ze hebben trouwens al bevestigd ze terug te gebruiken) ...
De straf die ze verdienen bij Ferrari moet hun veel pijn doen ... dit enkel om hun te verhinderen zulke dingen ooit opnieuw te doen ... Ook als voorbeeld tov van de andere teams .... Als je Ferrari nu geen zware straf geeft ... waarom zouden de andere teams de volgende keer dan niet massaal het voorbeeld van Ferrari gaan volgen ...DAT is het einde van de F1 he mensen ... Of blijf jij kijken naar dat voorgeproggrammeerd spektakel ...
De maatregel van uitsluiting uit het kampioenschap kan overigens perfect ... reglement:
" Elke rijder of team die op welke manier dan ook de Formule 1 in diskrediet brengt, kan voor 1 of meerdere races, of voor het hele seizoen uitgesloten worden"
Geef me is 1 goeie reden waarom bovenstaande maatregel niet terecht zou zijn.
Ik ben Ferrari en Schumacher-supporter he, maar zoals ze nu bezig zijn :no: :no: :frusty:
Dit is volgens mij nu ook de kern van de zaak sè!
[/IMG]
Absoluut mee oneens
==> jij stelt dat je iets int geniep mag poteren, maar vanaf ze het openlijk doen kan het niet meer ... Maar wat is het wezenlijke verschil tussen de eerste 2 keren ... :confused: :confused:
==>Ik vind deze keer veel erger ... Vorig jaar was er toch nog een tikje meer spanning in het kampioenschap, en echt grote precedenten van de gevolgen van zulke teamorders had Ferrari niet
Nu 1 jaar later trekken ze hun de publieke reacties van vorig jaar blijkbaar niets aan ... Integendeel ...
Recht tegen de stroom van deze kritiek in drijven ze hun kwade wil door ...
1.000.000 % akkoord met Airco !!!
David Coulthard op F1-Live.net
"What the public have to understand is that F1 is a bit like the Tour de France where there is a team leader and all the other guys are there to help him, “ he said. “Is Miguel Indurain not the great champion everyone thought he was because he had 10 other guys helping him? Would David Beckham be able to win a football match without 10 other guys on the pitch? Of course not. A driver can only win a championship with a team's support. A lot of teams put more importance on the constructors' championship rather than the drivers' championship but the driver is the name that will always be remembered. It will always be a footnote what the car was,” he said. “Maybe the teams should have to declare their contract to the public because I know people bet on F1. But the public have to understand the politics of the sport. There are a range of issues but they have been there since Juan Manuel Fangio's day when someone would stop and get out of the car and give Fangio his car to go and race.
De mensen binnen de sport lijken het beter voor elkaar te hebben dan de fans!
Is dat misschien de reden waarom we zo weinig van de piloten zelf horen? Wie gaat er voor 1.000.000 % kunnen zeggen dat zijn team geen piloot voortrekt?!
==> jij stelt dat je iets int geniep mag poteren, maar vanaf ze het openlijk doen kan het niet meer ... Maar wat is het wezenlijke verschil tussen de eerste 2 keren ...
Neen, dit is niet wat ik wil zeggen.
Wat ik bedoel is dat wij naar een race gaan met bepaalde verwachtingen, dat er waarden en normen zijn en dat er beroep wordt gedaan op ongeschreven wetten.
Wij zijn echter in staat om overtredingen op deze wetten toe te staan, dat is namelijk vorig jaar gebeurd.
Dit jaar gebeurt net hetzelfde, en dat laten we nu niet meer toe. De overeenkomsten met vorig jaar waren te groot.
Had hetzelfde incident zich voorgedaan tijdens een andere GP en in een ander land, dan had de reactie van de fans nooit dezelfde geweest!
Wat ik wel wil zeggen is dat Ferrari de grenzen getest heeft en zich daar nu naar zal gaan schikken.
Het gevolg is dat ze nooit meer zo open zullen handelen. Als Schumi de punten nodig heeft en Barrichello wil niet opzij (of men twijfelt), dan laat men iets stuk gaan aan de wagen.
Bart.Vandecavey
14-05-2002, 13:05
http://www.neilthompson.co.uk/jimbamber/CARTOONS/0227.jpg
www.jimbamber.co.uk
Adam Cooper geeft zijn visie op de gebeurtenissen van zondag op autosport.com.
Interessante lectuur...
http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=18992&series=5&type=f
Oneliner
14-05-2002, 18:33
Nu beginnen ze te zeveren (deden ze toen ook al) met et feit dat schumi de punten nodig heeft om ze ni te kort te komen opt einde...
Vraag ik me af als schumi nogges hard eraf gaat en de rest van het seizoen aan de kant moet staan en alles op Barichello moeten zetten.
DAn gaan ze verdorie nog vloeken bij ferrari, zeker wanneer blijkt dat het Bari is die opt einde 2-3 punten te kort komt...
Originally posted by Oneliner
Nu beginnen ze te zeveren (deden ze toen ook al) met et feit dat schumi de punten nodig heeft om ze ni te kort te komen opt einde...
Vraag ik me af als schumi nogges hard eraf gaat en de rest van het seizoen aan de kant moet staan en alles op Barichello moeten zetten.
DAn gaan ze verdorie nog vloeken bij ferrari, zeker wanneer blijkt dat het Bari is die opt einde 2-3 punten te kort komt...
heb ik me al diksijls afgevraagt wat met 1999 ? Als hij heel het seizoen zijn kans had mogen gaan had hij dan misschien WK kunnen zijn ??? We zullen het nooit weten zeker :(
Oneliner
14-05-2002, 18:42
of etzelfde geval voor de eventuele 2e plaats.
Schumi 1 met 30 punten voorsporng.
Barichello komt 1 puntje te kort voor de 2e plaats....
Kijk eventjes naar seizoen 2000. Na een 3tal races had Schumacher toen een twintigtal punten voorsprong, na Hongarije stond Hakkinen plots terug voor.
zoiets blijft altijd met de 'als' verbonden staan. Ik begrijp waarom Ferrari het doet, enkel is dit gewoon niet mooi...
De mensen binnen de sport lijken het beter voor elkaar te hebben dan de fans!
Is dat misschien de reden waarom we zo weinig van de piloten zelf horen? Wie gaat er voor 1.000.000 % kunnen zeggen dat zijn team geen piloot voortrekt?!
You are missing the point. En ik verdenk je stiekem ervan dat het te maken heeft met je Schumi-afgodisme.
Waar het om gaat is dat er DIT seizoen een zodanig groot overwicht is van Ferrari, EN een zodanig grote voorsprong van MS, dat het afpakken van RB's 2e zege ocharme gewoon MISDADIG is.
Voetbal IS een teamsport, en de Tour KAN je niet alleen winnen (zelfs Merckx had een formidabele ploeg rond zich), maar F1 kan je WEL alleen winnen en ZEKER met de kaarten zoals ze dit jaar geschud zijn. Een wielrenner kan de volgende etappe "slechte benen" hebben en alles weer verliezen, de Ferrari zal morgen even goed presteren als vandaag. We spreken niet over pannes en ongevallen, die kelderen uiteraard gelijk welke theorie.
Men spreekt dikwijls over de negatieve kant van "dat is nu eenmaal motorsport". Welnu, dit is één van de voordelen van motorsport : als de wagen goed is gaat hij de volgende GP niet ineens rotslecht zijn. Iedereen ziet vanop een kilometer afstand dat MS wereldkampioen gaat worden op één been, hij heeft zulke "kadookes" niet nodig. En dat hij ze durft aan te pakken en er nog fier op is ook bewijst hoe klein hij eigenlijk wel is. Een groot kampioen wordt niet alleen gemeten aan het aantal overwinningen en titels, maar ook aan zijn DADEN. Voorbeelden? Gilles Villeneuve heeft ocharme 6 GP's gewonnen en is LEGENDARISCH, terwijl Prost met 4 titels en ik weet niet hoeveel overwinningen wel "le professeur" genoemd wordt maar bijlange niet zo legendarisch is.
Voor mijn part mogen alle piloten nog komen vertellen dat het gebeurde de normaalste zaak van de wereld is, mij overtuigen ze niet, en de miljoenen fans die zich bekocht voelen ook niet. Om nog maar te zwijgen van de talloze mensen die geld gewed hadden op RB (en daarmee een groot risico aangingen dat overvloedig gecompenseerd wordt bij het ondenkbare : een overwinning van RB) en nu hun geld terug eisen van Ferrari. En gelijk hebben ze! Als dit F1 is dan kunnen we idd evengoed kijken naar WCW (wrestling), dat is ook een show met een vooraf bepaald scenario.
En de verdediging van Ferrari, die klinkt van "jamaar als MS binnen 2 weken een ongeval krijgt en 4 koersen out is kan hij die punten goed gebruiken" slaat ook nergens op. Als MS morgen doodvalt is hij ook geen wereldkampioen. En dan had RB de punten nog beter kunnen gebruiken ook. Trouwens, op die wijze heeft Irvine zijn titel aan zijn neus zien voorbij gaan in 1999 : voor MS ongeval had hij ook zijn kopman een paar keer laten voorgaan, wat hem uiteraard punten kostte, punten die hij net nodig had in de afrekening!
Ik hoop dat de FIA streng zal oordelen, en minstens de 2 Ferrari-piloten bestraffen met het afnemen van hun punten. Geldstraffen halen bij zulke concerns toch geen zier uit, daar lachen ze eens mee. Maar hun kampioenschap in gevaar brengen gaat wel pijn doen. En bijkomend voordeel is dat het kampioenschap nog een beetje nieuw leven ingeblazen wordt ook. Al zal het niet veel uithalen...
Ik begrijp waarom Ferrari het doet, enkel is dit gewoon niet mooi...
:mad: Typisch. Hoe meer tijd er tussen verstreken is tussen het gebeurde en nu, hoe minder erg de "Ferrari fans" het gaan vinden. Nog een week en MS is de held van de dag. :mad:
"Ferrari Fans" staat tussen aanhalingstekens. Klopt. Zo pro-Ferrari ben ik nu ook weer niet. Wat ik wel inzie, is dat het verleden al veel heeft uitgewezen dat een kampioenschap pas binnen is als je er mathematisch zeker van bent. MS stond in 2000 op een bepaald moment een 28tal punten los op Hakkinen (nu staat hij er 27 voor op Montoya), en die voorsprong werd na enkele startcrashen (van de lijn veranderen etc..) compleet ingehaald door Hakkinen, waardoor deze laatste na Hongarije 1 punt voor stond op MS. De riante voorsprong van Ferrari is dus mathematisch nog altijd niet gegarandeerd (hoewel het toch wel zwaar onmogelijk lijkt dat MS hier niet z'n 5de haalt)
Als Ferrari als 'TEAM' denkt, willen ze rijderstitel én constructeurstitel binnenhalen en dan kan ik begrijpen dat je in een sport waar prestaties, titels en geld zo belangrijk is, liever voor zekerheid kiest, en de constante presteerder binnen het team naar voren trekt Barrichello's doel binnen dat team is dan -in ruil voor loon....- meehelpen met Schumachers 5de titel. Daarbij kan je natuurlijk makkelijk in vraag stellen wat zo'n titel nog waard is, maar ja, dat is Schumachers probleem dan maar. Als hij zo in de F1geschiedenis wil gaan, mij ook goed. Dat hij kan rijden weten we, maar dit wordt toch z'n makkelijkste ooit. Geen concurrentie, teammaat helpt je gewoon, team staat compleet achter je....tja, zo'n WK is niets waard.
Dit wil dus helemaal nog niet zeggen dat ik deze tactiek goedkeur en dus verre van bijdraai, want het komt enkel en alleen ten nadele van de sport zelf, de populariteit ervan. Ik dacht dat Ferrari een team was dat een passie had voor F1 en de emoties wist te waarderen. Maar de koele, stugge en formele houding van Todt en Brawn bevestigen dus anders. Een teambaas met het hart op de juiste plaats had Barrichello z'n zege gegund.
Met die vorige post bedoel ik dus -voor je mijn mening weer afschiet- dat ik inzie dat Ferrari op voorzichtigheid probeert te spelen en z'n geld zet op Schumacher. Maar zoals je ook kon lezen vind ik dit helemaal niet bevorderend voor de sport, helemaal niet mooi t.o.v. Barrichello die zo nooit z'n ware klasse naar boven kan laten komen en zijn moment van eer zal krijgen.
toch nog iets van wraak:
http://www.webwereld.nl/
De overwinning van Michael Schumacher afgelopen weekend heeft geleid tot grote consternatie in de F1-wereld. Enkele meters voor de finish liet Barichello, die op de eerste plaats lag, Schumacher voorgaan. Schumacher kon daarmee zijn eerste plaats in het F1-klassement verder verstevigen.
Een aantal F1-fanaten is de overwinning van Schumacher blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten. Op zondag werd de site Ferrari-group.com beklad ('gedefaced') door een crackersgroep die zich bedient van de naam S4t4n1c_Souls, zo meldt The Register.
Op het defacement-archief Alldas.org is een mirror (kopie) van de gehackte site te zien. De groep hekelt de beslissing van het management van Ferrari om Barichello opdracht te geven om Schumacher te laten winnen.
"Fuck u Ferrari Mercenaries fuck fuck fuck always your capitalist of shit BARRICHELO ROX FERRARI SUX!", zo luidt de boodschap.
Het team van Ferrari moet zich op 26 juni verantwoorden voor het bestuur van de Federation Internationale de l'Automobile (FIA), dat de F1-races organiseert.
http://defaced.alldas.org/mirror/2002/05/12/www.ferrari-group.com/
;)
Ik hoop dat de software voor de F2002 op een beter bewaakte plaats ligt ;)
Originally posted by raceboy
heb ik me al diksijls afgevraagt wat met 1999 ? Als hij heel het seizoen zijn kans had mogen gaan had hij dan misschien WK kunnen zijn ??? We zullen het nooit weten zeker :(
Als ge het over Irvine hebt, hoe kwam die dan aan de meeste van zijn overwinningen ? 2 te danken aan die Schumacher en aan Salo. Zonder die 2 kwam hij nie eens in de buurt.
Ferrari Forever
14-05-2002, 21:11
Lees eens wat Sennake hierover zegt een paar posts geleden. Dat Ms in dienst reed van Irvine de laatste paar races van 99 was perfect verdedigbaar : hij was immers in volle strijd om de wereldtitel met Hakkinen. Ieder ander team zou zo gehandeld hebben en geen haan zou er naar gekraaid hebben.
Nu is de situatie totaal verschillend. Ferrari is onaantastbaar, Schumacher heeft na 5 races al een monstervoorsprong op de concurrentie en de rest zit er eigenlijk bij voor spek en bonen. Tenzij Schumacher dit seizoen een been breekt of door een crash out is voor de rest van het seizoen (wat ik hem niet toewens), weet iedereen nu al dat hij met de vingers in de neus de wereldtitel wint. Die 4 punten die hij nu meer heeft gepakt zullen op het eind van het seizoen het verschil echt niet maken, zeker niet nu Ferrari zo oppermachtig is en de concurrentie bijna vernedert.
Het grootste schokeffect van vrijdag is misschien nog wel dat mensen nu ineens beseffen dat Ferrari zo dominant is dat zij zelfs in staat zijn om zélf te bepalen wie een race mag winnen. Qua Pr-blunder vind ik dit nog altijd een van de grootste fouten die ze ooit gemaakt hebben.
Originally posted by Savi
Als ge het over Irvine hebt, hoe kwam die dan aan de meeste van zijn overwinningen ? 2 te danken aan die Schumacher en aan Salo. Zonder die 2 kwam hij nie eens in de buurt.
Waar zat schumacher in '99 in Melbourne? achteraan het veld met mechaniske problemen. Irvine heeft het daar helemaal zelf gedaan. Die overwinning op Hockenheim heeft Irvine inderdaad cadeau gekregen.
JPMontoya
14-05-2002, 22:37
Legendary driver Sir Jackie Stewart believes Michael Schumacher should have refused to be a part of Ferrari’s team orders during the intensely controversial Austrian Grand Prix last weekend.
Leader Rubens Barrichello was told on the radio to slow at the exit of the final turn to let Schumacher through to take victory. Schumacher was then told to pass the Brazilian, but Stewart, the former triple World Champion, told BBC Radio Five Live that the German should have ignored the transmission.
‘Michael could easily have disregarded the instruction,’ said the Scotsman.
‘He has more power in Ferrari than any single man I have ever known in all of my career in motorsport as a watcher of Ferrari.
‘It could have been altered by Michael's personal initiative; he could have said it on the radio.’
Stewart said the team order display was an embarrassment to the sport.
‘Rubens was pushed into a position he did not want to be in,’ he said. ‘The manner in which it was all conducted was very embarrassing.
‘It didn't look good for motor racing. Rubens drove an impressive race and it was a PR blunder more than anything else.’
Ferrari, Schumacher and Barrichello have been called to appear before the World Council on June 26 in Paris. Representatives on the Council will be demanding an explanation from the team about the team orders, and will be asking the drivers about the incident on the podium after the race when Schumacher gave Barrichello the winner’s trophy and ushered him onto the top step of the podium. That is a punishable offence.
SOURCE : dailyf1
----------------------------
Groot gelijk jys als schumacher een man met een groot hart was had ie teamorders naast zich neergelegd nu blijkt dat em toch alleen maar naar de pijpen van Ferrari danst
Oneliner
14-05-2002, 22:55
Das zeker dat.
Schumi heeft veel te zgegen bij ferrari, zeer veel...
DJ Scorpio
15-05-2002, 07:46
Hoi, ik ben nieuw hier, maar ik ben een collega-baancommissaris van Rrubinio en Pascal.
Over dit onderwerp zou ik eventjes kwijt willen dat ik ook liever had gezien dat Barrichello de overwinning had mogen houden maar ik zou toch eventjes dit stukje tekst er bij willen plaatsen.
Komt van de site www.daily-f1.com
To those who say the “sport” of F1 has been lost:
‘Luca di Montezemolo, Jean Todt, and the rest of the Ferrari F1 team get paid big money to bring success to Maranello. Their job is not to be “nice”. I will readily agree that F1 would not suffer if the FIA passed a rule banning such overtaking behaviour. But the point is that there was (as of Sunday) no rule against such moves and Ferrari was acting in their best interest within the regulations. If one does not like it, change the sporting regulations but don’t blame Ferrari, it is their responsibility to win. And no matter how dominant they are the 2002 constructors’ and drivers’ titles are not yet secured. If you think they are, I sure would not hire you - or your approach to competition - for my team.
:cool: Ik wil hiermee aansluiten, als de FIA nu moeilijk wil doen en ferrari op het matje roept vind ik dit vijgen na pasen, het is in het verleden ook al gebeurd en ze hadden dit maar moeten verbieden. Verder zou de FIA misschien beter ook eens naar de Cart-series in Amerika kijken als ze hun nieuwe regels opstellen, daar is er ook heel veel geld mee gemoeid maar toch blijven die races vaak spannend tot de laatste meters...
;) DJ
wees welkom zou ik zo zeggen ;)
Meer volk van onmiddellijk naast de baan :)
Altijd goed om weten wat insiders er van denken http://www.depaddock.eu/forum/images/icons/icon14.gif
ondertussen heeft Pierro Ferrari, Vice president van de Ferrari-Maserati groep volgende verklaring ...
"Er zijn mensen die zeggen dat Enzo Ferrari zich zou omdraaien in z'n graf. Ik denk dat ik hem wel beter ken, en ik kan die mensen zeggen dat ik vorige zondag aan m'n vader dacht die naar beneden glimlachte terwijl hij genoot van een race waarin zijn twee wagens domineerde en teamorders volgde."
op zijn zachtst gezegd een behoorlijk controversiële uitspraak.
airco
Redden wat er te redden valt lijkt me.
Je kan hier echter niet zeggen dat ze bij Ferrari niet aan hetzelfde zeel trekken.
In België is zoiets ondenkbaar! Daar is het wit-zwart-wit-zwart ;)
Porsche917
15-05-2002, 19:39
You are missing the point. En ik verdenk je stiekem ervan dat het te maken heeft met je Schumi-afgodisme.
Waar het om gaat is dat er DIT seizoen een zodanig groot overwicht is van Ferrari, EN een zodanig grote voorsprong van MS, dat het afpakken van RB's 2e zege ocharme gewoon MISDADIG is.
Voetbal IS een teamsport, en de Tour KAN je niet alleen winnen (zelfs Merckx had een formidabele ploeg rond zich), maar F1 kan je WEL alleen winnen en ZEKER met de kaarten zoals ze dit jaar geschud zijn. Een wielrenner kan de volgende etappe "slechte benen" hebben en alles weer verliezen, de Ferrari zal morgen even goed presteren als vandaag. We spreken niet over pannes en ongevallen, die kelderen uiteraard gelijk welke theorie.
Men spreekt dikwijls over de negatieve kant van "dat is nu eenmaal motorsport". Welnu, dit is één van de voordelen van motorsport : als de wagen goed is gaat hij de volgende GP niet ineens rotslecht zijn. Iedereen ziet vanop een kilometer afstand dat MS wereldkampioen gaat worden op één been, hij heeft zulke "kadookes" niet nodig. En dat hij ze durft aan te pakken en er nog fier op is ook bewijst hoe klein hij eigenlijk wel is. Een groot kampioen wordt niet alleen gemeten aan het aantal overwinningen en titels, maar ook aan zijn DADEN. Voorbeelden? Gilles Villeneuve heeft ocharme 6 GP's gewonnen en is LEGENDARISCH, terwijl Prost met 4 titels en ik weet niet hoeveel overwinningen wel "le professeur" genoemd wordt maar bijlange niet zo legendarisch is.
Voor mijn part mogen alle piloten nog komen vertellen dat het gebeurde de normaalste zaak van de wereld is, mij overtuigen ze niet, en de miljoenen fans die zich bekocht voelen ook niet. Om nog maar te zwijgen van de talloze mensen die geld gewed hadden op RB (en daarmee een groot risico aangingen dat overvloedig gecompenseerd wordt bij het ondenkbare : een overwinning van RB) en nu hun geld terug eisen van Ferrari. En gelijk hebben ze! Als dit F1 is dan kunnen we idd evengoed kijken naar WCW (wrestling), dat is ook een show met een vooraf bepaald scenario.
En de verdediging van Ferrari, die klinkt van "jamaar als MS binnen 2 weken een ongeval krijgt en 4 koersen out is kan hij die punten goed gebruiken" slaat ook nergens op. Als MS morgen doodvalt is hij ook geen wereldkampioen. En dan had RB de punten nog beter kunnen gebruiken ook. Trouwens, op die wijze heeft Irvine zijn titel aan zijn neus zien voorbij gaan in 1999 : voor MS ongeval had hij ook zijn kopman een paar keer laten voorgaan, wat hem uiteraard punten kostte, punten die hij net nodig had in de afrekening!
Ik hoop dat de FIA streng zal oordelen, en minstens de 2 Ferrari-piloten bestraffen met het afnemen van hun punten. Geldstraffen halen bij zulke concerns toch geen zier uit, daar lachen ze eens mee. Maar hun kampioenschap in gevaar brengen gaat wel pijn doen. En bijkomend voordeel is dat het kampioenschap nog een beetje nieuw leven ingeblazen wordt ook. Al zal het niet veel uithalen...
Amen to that. Ik ga volledig akkoord Sennake. Sommige Schumacher/Ferrari fans blijven hier altijd maar met dezelfde argumenten aankomen: wat als hij de wereldtitel verliest door die 4 punten. Eerst kunnen de Ferrari fans niet vlug genoeg onderlijnen dat Ferrari gewoonweg domineert en Schumacher kampioen zal worden. Dus wat zouden die 4 punten uitmaken?
Ook al verliest Schumacher de wereldtitel door die 4 punten, wat volgens mij onmogelijk is, dan nog zullen de F1 fans tenminste zeggen dat hij er zelf voor gevochten heeft.
Het valt gewoon niet goed te praten wat er zondag gebeurt is.
Originally posted by Porsche917
Amen to that. Ik ga volledig akkoord Sennake. De Schumacher/Ferrari fans blijven hier altijd maar met dezelfde argumenten aankomen: wat als hij de wereldtitel verliest door die 4 punten. Eerst kunnen de Ferrari fans niet vlug genoeg onderlijnen dat Ferrari gewoonweg domineert en Schumacher kampioen zal worden. Dus wat zouden die 4 punten uitmaken?
Ook al verliest Schumacher de wereldtitel door die 4 punten, wat volgens mij onmogelijk is, dan nog zullen de F1 fans tenminste zeggen dat hij er zelf voor gevochten heeft.
Het valt gewoon niet goed te praten wat er zondag gebeurd is.
euhm nie alle Ferrari-fans over dezelfde kam plz ...
als ge eens grondig alle reactie's leest dan heb ik hier nog vrijwel niemand gezien die deze actie van Ferrari goedkeurt...
Ik ben zelfs als Ferrari-supporter zo ver gegaan te stellen dat Ferrari momenteel verdient om uitgesloten te worden uit het kampioenschap 2002.
Wat ik wel kan ...
de redenen van Ferrari begrijpen. Ik kan Ferrari perfect begrijpen als ze zeggen dat ze teamorders gebruiken om te vermijden dat ze op het einde van het seizoen een zeker geachte titel voor hun neus te zien verdwijnen. Ik ga zelfs zo ver dat ik durf zeggen dat alle teams in de formule 1 deze maatregelen zouden gebruiken als ze ermee een wereldtitel kunnen veroveren ...
Zo is DC jarenlang de waterdrager geweest bij McLaren, het enige verschil ... daar deden ze het heimelijk ... pitstop een seconde langer, beetje meer fuel, ...
Ik denk dat iedereen die het vanuit het standpunt van een team bekijkt, deze maatregelen zou nemen ...
Vanuit het standpunt van de FIA / autosportliefhebber is dit inderdaad schandalig. Daarom ook dat ik vind dat alle teams die zulke teamorders toepassen gestraft moeten worden ... In dit geval verdient Ferrari dus een grondige straf ...
maar zo het feit van alle ferrari-supporters in 1 hokje onderverdelen :no: :no:
airco
DJ Scorpio
16-05-2002, 08:07
:no: Sorry maar ik ben er absoluut niet mee akkoord dat ferrari gestraft moet worden, er bestaat nergens een regel of een verbod voor teamorders, als de FIA actie wil ondernemen tegen dergelijke acties dan moeten ze nu maar ingrijpen en eens en voor altijd een duidelijke reglementering opstellen betreffende dergelijke acties.
Verder wil ik hier nog eventjes volgende quote van Montezemolo (team boss van de scuderia ferrari) toevoegen:
‘On top of that, it does not seem to me that other teams have behaved differently in the past. One only has to recall the 1998 Australian Grand Prix when Coulthard let Hakkinen pass. Not to mention Jerez in 1997, when what happened was an agreement between two teams, Williams and McLaren to let the Finn take his first grand prix win.’
Bron: http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1176
:no: Als er dus iemand zijn mond moet houden zijn het wel McLaren en Williams, want een afgesproken race tussen twee verschillende teams dat vind ik nog pas smerig spel !!!
Verder zou ik er aan toe willen voegen dat moest de FIA nu regels opstellen ivm teamorders dan zou dat nog niets veranderen! Dan gaan ze het gewoon heimelijk spelen door in te grijpen via de software of door een zogezegd pitstop-probleem...
Feit is dat er veel te veel belangen (lees DOLLARS of EURO'S) op het spel staan en ik denk dat elk team dat in de schoenen van ferrari zou staan op die manier zou reageren. Helaas kunnen de meeste teams er momenteel niet eens van dromen om in de schoenen van ferrari te staan en daarom gaan ze nu natuurlijk moord en brand schreeuwen terwijl ik er zeker van ben dat ze morgen net hetzelfde zouden doen als het hun goed uitkomt.
De F1 is gewoon een keiharde bussiness !
Amen... :+
DJ Scorpio
16-05-2002, 08:18
Ik wil hier ook nog eventjes de reactie van Irvine op het gebeuren toevoegen, dat is toch iemand die weet waarover hij praat.
Jaguar-Racing’s Eddie Irvine has said Michael Schumacher must remain blameless for his part in the team order display in Austria.
Irvine, who competed for Ferrari and drove alongside Schumacher between 1996 and 1999, said the German was in a difficult situation in that as an employee of Ferrari, he had to obey Ferrari’s instructions or face hefty consequences.
‘Michael is blameless, because his hands are tied just as much as Rubens' are,’ Irvine said in his column for “The Sun” tabloid today.
Irvine said he understood the difficult situation the Ferrari drivers were in on Sunday
‘Forget the millions that he is paid, the wins he has delivered - or his status within the team. He is just another employee who has to do as he is told. If he had gone against the team's wishes that would have been anarchy - and Schumacher is a true professional and team player.’
Like Barrichello, Irvine had to play number two to Schumacher during his time with the marque and did as he was told by team officials.
‘I drove alongside Michael for four years and never disobeyed an instruction,’ he said.
‘If I had ignored their pleas to move over for Michael in the 1999 French Grand Prix so he could gain an extra point I would have been sacked.’
Bron: http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1187
;)
Mja, dan zullen we in het vervolg maar naar het catch kijken, daar kan af en toe nog wat spanning in zitten...
Piloten en teams mogen zeggen wat ze willen, maar ze beseffen niet dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. Alles draait om geld? Inderdaad. Maar als er geen kat meer kijkt naar de F1 omdat ze totaal elke geloofwaardigheid verloren heeft, hebben de sponsors ook geen doelgroep meer, en kunnen de teams hun tenten ook opplooien hoor. De tijd dat de supporters voor een hoop onnozelaars genomen kan worden is definitief voorbij en geloof me vrij dat de FIA het gebeurde gewoonweg niet KAN naast zich neer leggen. Al was het maar om de publieke opinie te sussen (wat volgens mij wel niet de goede reden is maar het doel zal de middelen heiligen zeker?), de FIA GAAT een straf uitspreken. Hoe zwaar die straf gaat zijn is een andere zaak en zal voor iedereen verschillen qua interpretatie. Voor mij persoonlijk hoeft een gans seizoen uitsluiting niet, maar de punten afnemen van deze race, daar kan ik me wel in vinden. Ferrari moet trouwens niet denken dat ze onmisbaar zijn in de F1.
En ik stel dus inderdaad vast dat, hoe langer het gebeurde achter de rug is, hoe groter de "tolerantie" t.o.v. het gebeurde blijkt te zijn. Binnen 2 weken is Schumacher nog de hald van de dag. Let op mijn woorden.
Maar neen, gijle ziet dat allemaal verkeerd.
Uit bijzonder betrouwbare bron weet ik dat net voor de start per ongeluk de twee helmen van MS en RB zijn verwisseld, zodat MS met die van z'n ploegmaat reed en omgekeerd. Bovendien vond MS dat zijn bolide niet zo goed reed als die van RB, dus besloot hij volkomen terecht maar rap in die van Rubens te springen.
Zodoende reed eigenlijk Barrichello met Schumachers wagen en omgekeerd. En daardoor won Barrichello eigenlijk ook, maar niemand heeft dat gemerkt. En nu de officiële stand is wat hij is, kan dat niet meer veranderen.
Enfin, ik ben hier aan 't doorslagen.
Ik wil maar zeggen : het is toch de normaalste zaak van de wereld wat zondag gebeurde. Ieder weldenkend mens zou zoiets doen. Ge moet al wreed lomp zijn om daar iets tegen te hebben als ge het mij vraagt hoor. Voor wie het nog niet weet, en dat is eigenlijk de overgrote meerderheid van de mensheid, want zelfs talrijke Ferrari-fans begrijpen dit voorlopig nog niet, het zit namelijk zo EN ZIE DAT JE HET NOOIT MEER VERGEET : ALLES wat Ferrari doet is goed. Indien ze besluiten dat Barrichello voortaan met een driewieler aan de GP's meedoet, kan het niet anders of daar zit een volstrekt logische redenering achter die van een dermate grote genialiteit getuigt dat iedereen zich verbluft afvraagt waarom men daar niet eerder is opgekomen. Of als ze menen dat MS voortaan toch wel met een straalmotor mag meedoen, kun je dat eenvoudigweg niet anders dan toejuichen. Bij een uitval van MS is het niet meer dan normaal dat ze bij Ferrari mijn bovengenoemd scenario uit de kast halen om hem de punten van Barrichello te geven.
Dus nogmaals, en een kleine minderheid heeft dit inderdaad al begrepen : Ferrari heeft ALTIJD gelijk, ook als ze geen gelijk hebben. Wat de algemeen als meest deskundig terzake geboekstaafde gespecialiseerde Britse pers terzake ook beweert, da's allemaal larie en apekool. Dat zelfs de Italiaanse pers schande spreekt, doet er niet toe.
Tot slot : het is maar F1; elders sterven dagelijks duizenden mensen in oorlogen of op de vlucht. Die gedachte helpt soms relativeren.
Originally posted by Mario
Uit bijzonder betrouwbare bron weet ik dat net voor de start per ongeluk de twee helmen van MS en RB zijn verwisseld, zodat MS met die van z'n ploegmaat reed en omgekeerd. Bovendien vond MS dat zijn bolide niet zo goed reed als die van RB, dus besloot hij volkomen terecht maar rap in die van Rubens te springen.
Zodoende reed eigenlijk Barrichello met Schumachers wagen en omgekeerd. En daardoor won Barrichello eigenlijk ook, maar niemand heeft dat gemerkt. En nu de officiële stand is wat hij is, kan dat niet meer veranderen. (...)
LOL.
Losstaande van wat mijn mening ook mogen zijn: "als er een F1-magazine op zoek mocht zijn naar een goed columnist, ... neem Mario!"
Grappig, to the point, ... duidelijk!
Originally posted by DJ Scorpio
?If I had ignored their pleas to move over for Michael in the 1999 French Grand Prix so he could gain an extra point I would have been sacked.?
Bron: http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1187
;)
eigenliijk moet hij zeggen If I had ignored their pleas to move over for Michael in the 1999 French Grand Prix so he could gain an extra point I could have been world champion.
excuse me ... em heeft meer dan die punten terug gekregen zene ... Maleisïe remember ...
Voor de rest had em zelf alle kansen om het af te maken in Japan, dat hij dat niet doet ... tja
ik vind het bijzonder spijtig dat Ferrari teamorders toepast, zo erg dat ik vind dat ze hier gerust voor gestraft mogen worden ...
Maar ze hebben hun teamorders wel altijd consequent toegepast ... altijd heeft de piloot die er het beste voorstond in het kampioenschap het voordeel gekregen ...
Ofwel is iedereen consequent, en moesten ze in 1999 in Maleisië ook van hun oren gemaakt hebben als Ferrari teamorders toepaste ... Maar nee, toen was iedereen aan het juichen dat Ferrari teamorders toepaste, ... Zo kwam het immers tot een laatste beslissende GP ...
Van mij part mag Ferrari gerust gestraft worden ... al ben ik er vrij zeker van dat dit niet zal gebeuren ... Er zijn al precedenten genoeg in het verleden van teamorders waar nooit tegen opgetreden is ... Dus ik vraag me af op welke regel de FIA een zulke straf zou kunnen verantwoorden :rolleyes:
airco
Porsche917
16-05-2002, 19:57
Voila Airco, thread is aangepast. Ik scheer zeker niet alle Ferrari fans over dezelfde kam, ben zelf verschoten van sommige die-hard Ferrari fans die het ook het niet goed te praten vinden.
Dus ik vraag me af op welke regel de FIA een zulke straf zou kunnen verantwoorden :rolleyes:
airco
In elk geval al minstens voor het in de war schoppen van de "ceremonie protocolaire"...
een satirisch stukje van http://www.racingtrack.de/
Hier Auszüge aus dem uns vorliegenden Bandmaterial (der Funkverkehr zwischen Ross Brawn und Michael Schumacher), welches in den letzten Runden vor Schumachers Sieg aufgezeichnet wurde. Wir haben es der besseren Verständlichkeit halber schon einmal für unsere Leser übersetzt:
M. Schumacher (67 Runde):
Ross!? (kurze Sprechpause) ...ich komme nicht an Rubens ran! Sag ihm das es Zeit wird!
Ross Brawn (Technischer Direktor):
Verstanden!
(Pause im Funk)
Ross Brawn:
Jean (d. Red.: Jean Todt=Teamchef) sagt mir, Rubens will nicht. (Pause) Er sagt es würde teurer werden.
M. Schumacher:
Dieses A*******! Was denkt er, wer er ist?
Ross Brawn:
Bleib ruhig Michael!
M. Schumacher:
Wie viel?
Ross Brawn:
Jean sagt, Rubens will 2 Mille.
(dann - Störung in der Aufnahme)
M. Schumacher (68 Runde):
Sag ihm 1.5 und ich gehe in der nächsten durch.
Ross Brawn:
Verstanden!
(Pause im Funk)
Ross Brawn:
Jean sagt, Rubens will 1.5 und auf dem Podest ganz oben stehen!
M. Schumacher:
Was will er?
Ross Brawn:
Rubens will 1.5 Millionen 'Dollar' und auf dem Podest 'ganz oben' stehen!
(Pause im Funk)
M. Schumacher:
Ok - geht klar, er soll nun kommen!
Ross Brawn:
Michael? (Pause) ...und Jean sagt, Rubens will bei der PK (d. Red.: PK=Pressekonferenz) in der Mitte sitzen.
M. Schumacher (69 Runde):
Na klar und die Schüssel will er bestimmt auch noch haben! Sag ihm es ist inakzeptabel! Nein - die 1.5 und Schluss!
Ross Brawn: Michael? - (Ross Brawn räuspert sich) - Ja, die Schüssel will er auch haben...
M. Schumacher:
Sag ihm er bekommt alles! Jean soll ihm sagen es geht alles klar. Er soll Gas raus nehmen! ...dieses A**** (Funk bricht ab)
Ross Brawn (70 Runde):
Rubens wird Dich in der letzten gehen lassen und Du sollst (hämm) freundlich zu ihm sein!
M. Schumacher:
Was ist das für ein sch*** Tag. Kein... (Funk bricht ab)
Ross Brawn:
Jean fragt, ob der Deal stehen würde.
M. Schumacher:
Sch*** Jaaaa! Sag Jean, der Deal steht und er soll mich kommen lassen!
Ross Brawn (71 Runde):
Michael?
M. Schumacher:
Verdammt ja!
Ross Brawn:
Rubens lässt Dich auf Start/Ziel durch, sagt Jean!
M. Schumacher:
(Rascheln im Funk) - ...ok, auf Start/Ziel.
Ross Brawn (nach dem Zieldurchlauf):
Michael! Denk dran, sei nett zu Rubens es ist ein Teamsport.
M. Schumacher:
(Rascheln im Funk und Abriss er Aufzeichnung)
voor de tragen van begrip onder ons ... dit is satire he ... niet waar gebeurd ;)
anders wel mooi gespeeld.
airco
Oneliner
16-05-2002, 22:48
Dit is volgens mij wat er ECHT gebeurd is :D
Wat is het probleem eigenlijk?
Barrichello die Schumacher voorlaat? En dan?? Ge rijdt in een team, en als het team beslist dat Schumacher moet winnen, dan wint Schumacher. Punt andere lijn. Dat het niet de mooiste manier is om te winnen is duidelijk. En het mag misschien raar klinken, maar Ferrari heeft tenminste het lef om het open te spelen... en toe te geven dat er teamorders zijn !!!!!
Ron Dennis is altijd de eerste om te roepen dat er geen teamorders zijn. Toch krijgt Hakkinen eind 97 en de eerste race in 98 de zege cadeau van Coulthard. Ge denkt nu toch zelf niet dat dat geen teamorders waren zeker? Anders is Coulthard heiliger dan de paus. de vraag is natuurlij hoe heilig dat die is é :)
en het is niet alleen in de F1 dat het gebeurt é! Parijs-Roubaix in '96: Museeuw, Tafi en Bortolami zijn alleen weg (allen Mapei). Al 50 km van de meet wist je wie er zou winnen... Maar daar kraait geen haan naar! Is het nu plots anders omdat het om SChumacher gaat? Is het anders omdat het Ferrari betreft? Ja sorry hoor, maar als ik hier sommige reacties lees, dan denk ik dat er eerder een paar verblind zijn door anti-Schumacher-afgodisme in de plaats... Als er iets niet juist gebeurd is, vinden ze het erg, maar als Schumacher of Ferrari erin betrokken is, dan is het nog 10 keer erger... Goedkoop hoor!
En nogmaals, ik keur niet goed wat er gebeurd is, maar ge weet gewoon dat het gaat gebeuren. Eerlijk gezegd, ik zou verwonderd zijn geweest als het niet zou gebeurd zijn...
Goeieavond.
.....
En ik stel dus inderdaad vast dat, hoe langer het gebeurde achter de rug is, hoe groter de "tolerantie" t.o.v. het gebeurde blijkt te zijn. Binnen 2 weken is Schumacher nog de hald van de dag. Let op mijn woorden.
Ja, je zei daar zoiets hé,....
Quote :Lambo
.....En nogmaals, ik keur niet goed wat er gebeurd is, maar ge weet gewoon dat het gaat gebeuren. Eerlijk gezegd, ik zou verwonderd zijn geweest als het niet zou gebeurd zijn...
Goeieavond.DD
Enne Lambo;
No Offence, hé !!
Ik verwijs hier alleen maar naar iets, wat niet wil zeggen dat jouw visie twijfel wordt getrokken!l
Kijk hé, ik ging omhoog tot tegen het plafond met dat gezever van Ferrari, ik hoop dat ik nu eens tot tegen het plafond kan gaan van plezier als de Fia hen enkele wedstrijden uitsluit of een andere zware straf uitspreekt. Wat jullie ook proberen uit te vinden om 1 en ander goed te spreken, het was een slag in het gezicht van de fans. En vergelijk formule 1 aub niet met wielrennen, ik heb nog nooit een F1 piloot z'n drinkbus zien weggooien...
nogmaals ... ik denk dat niemand hier iets aan het goedspreken is ...
Er is enkel begrip voor de gedachtengang van Ferrari ... Moest ik hierdoor een massa miljarden extra kunnen verdienen dan zou ik hetgeen Ferrari heeft gedaan ook direct doen ... Dan wijkt de sportiviteit inderdaad voor het geld ...
Vanuit F1 standpunt, sportiviteit, en vanuit het standpunt van de supporters is zoiets inderdaad totaal onaanvaardbaar ... en mag Ferrari inderdaad stevig gestraft worden ...
Misschien is dit geval wel eens een aanleiding om het debat eens te starten of topsport samen kan gaan met big business, want dat is hetgeen de F1 (en vele andere sporten erbij) kapotmaakt.
airco
Geen probleem hoor Fordje, mijn mening staat niet boven de andere é. Trouwens, voor mij blijft Barrichello de man de de GP moest hebben gewonnen hoor. Al vind ik die quote niet echt aansluiten op wat Sennake heeft gezegd.
Ik weet wel dat je F1 niet met wielrennen kan vergelijken, maar wat ik probeer aan te tonen is het volgende: Als Museeuw die bewuste Parijs-Roubaix wint, dan is dat mooi. OK er was ook discussie over de manier waarop, maar kom. Als Museeuw zijn carrière stopt zal hij de geschiedenis ingaan als een van de grote allertijden. Op zijn palmares zal staan dat hij 3 keer Parijs-Roubaix heeft gewonnen, en iedereen zal dat prachtig vinden. Maar als Schumacher zijn carrière stopt, zal er altijd een groot deel zijn die hem niet bij de groten zullen tellen, gewoon omdat hij een zege cadeau heeft gekregen van een teamgenoot, net zoals Museeuw! Maar dat zal helemaal niet aanvaard worden. Over 10 jaar zal iedereen nog over dit incident spreken. Over P-R '96 wordt al lang niet meer gesproken. Er zullen er altijd zijn die zeggen dat hij records verbroken heeft door hulp van het team, en dat is toch niet zo? Hoeveel overwinningen heeft hij cadeau gekregen? Dat altijd meten met twee maten en gewichten, ben ik wa beu.
Goeiemorgen :p
Oneliner
18-05-2002, 09:53
Als ze nu bij wielrennen evenveel zouden verdienen dan bij de Formule1, dan bennek het 100% met je eens Lambo.
Maar hoeveel kijkers kijken er wereldwijd Formule1, tegenoverstaande het aantal dat naar wielrennen kijkt?
Geld, Geld Geld en nog eens Geld.....
Ja OK, maar de kosten om een F1-team te runnen en om een wielerteam te runnen zijn dan ook TOTAAL niet te vergelijken. En het is toch ietwat normaal dat een F1 coureur meer verdient dan een wielrenner: ten eerste is het een mondiale sport en ten tweede zijn de risico's toch nog altijd groter.
Velen onder ons, misschien wel allemaal, vinden dat de Duitser de zege van zondag gestolen heeft en dat hij de autosport bedrogen heeft. Dat is ook zo,....maar om op gelijke hoogte van Fangio te komen is valsspelen blijkbaar toegestaan. Weinigen weten immers dat Fangio in 1956 zijn titel te danken had aan zijn teamgenoot Collins. In de laatste Grand Prix van dat jaar moest Fangio opgeven, maar slaagde er toch in om de race te beeindigen, door in de wagen van zijn teamgenoot plaats te nemen en alsnog de broodnodige punten in de wacht te slepen voor zijn vierde wereldtitel. Bij Ferrari hebben teamorders altijd de bovenhand gehaald. Het was toen nog toegestaan om tijdens de race van wagen te wisselen, net zoals wielrenners dat doen met hun fiets.
Niks nieuws onder de zon mag je stellen.
bron: f1pits.net
Hé, dat wist ik nog niet ! Zelfs Fangio heeft nog wat te danken aan z'n teammaat :D
De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat volgens de overlevereing Collins wel vrijwillig zijn wagen heeft afgestaan.
't zou anders een zicht zijn: Barrichello die ff voor Schumacher stopt, uitstapt en MS laat verderrijden :D
FastFons
18-05-2002, 21:02
Bovendien had fangio moeten opgeven anders of het nu pech was of een stuurfout dat weet ik niet. In dit geval was echter van geeneen van beide sprake, het was gewoon onozel doen van ferrari...
FF
Originally posted by Lambo
Maar als Schumacher zijn carrière stopt, zal er altijd een groot deel zijn die hem niet bij de groten zullen tellen, gewoon omdat hij een zege cadeau heeft gekregen van een teamgenoot, net zoals Museeuw! Maar dat zal helemaal niet aanvaard worden. Over 10 jaar zal iedereen nog over dit incident spreken. Over P-R '96 wordt al lang niet meer gesproken.
excuseer ....
enkele die-hard autosport-freaks zullen er na zijn carriere inderdaad zo over denken ... de 95% andere F1-kijkers (die naar de formule 1 kijken zonder er interesse voor te hebben of actief te volgen) weet volgende race al niet meer wat er de vorige keer gebeurd is ... Laat staan dat ze het over een paar jaar nog zo herinneren ...
Ik durf gerust stellen dat ik F1 van heel nabij volg ... en ik zal dat over een paar jaar nog weten ...
En zo zijn er ook wielerfreaks ... die alles van Parijs Roubaix nog 100 % weten ...
airco
Jean Todt has amazingly claimed that Ferrari fixing the result of the Austrian GP will increase interest in F1.
It is feared that Ferrari’s controversial decision to make Rubens Barrichello move aside for Michael Schumacher could cost the sport viewers.
But Ferrari team principal Todt reckons even more F1 fans will tune into the Monaco Grand Prix to see what his team does next.
He told French newspaper L’Equipe: "Some people claim they won't watch it any more.
"But I think the Monaco Grand Prix will have an exceptional audience this year. The public will want to know what Ferrari are going to do now, to find out what happens next in the story."
Todt is also confident that the team orders will not cost Ferrari their massive popularity.
He said: "I know that the public love us.
"They have been let down, they are angry. But anger is a part of life. Do sailors stop loving the sea because of the storms?"
"At the end of the day, our current 'problem' is to explain our team strategy when our drivers are in a position to finish first and second. We could be in a far more difficult position. A lot of teams would doubtless love to have such concerns at the moment."
Todt also believes Rubens Barrichello’s excellent recent performances vindicate Ferrari’s decision to take him on.
He said: "When we took on Barrichello, it was seen as a bad choice.
"It seemed like we hired a good-for-nothing, a whinger. Today the whole world finds it normal for him to win and for us to have faith in him."
bron: www.itv-f1.com
leuk, vanaf nu geen prono meer of top 6 opsturen
dat wordt nu vervangen door: zullen er teamorders zijn, ja of neen? :rolleyes:
Oneliner
20-05-2002, 19:00
Djeezuuuuuuuus.
Nu zijn ze er nog fier op dat ze et gedaan hebben ook...
LOL ! Heeft iemand de omtrek van die kerel z'n nek es gemeten ? :D
LOL ! Heeft iemand de omtrek van die kerel z'n nek es gemeten ? :D
hetzelfde als zijn hoogte zekers :D
Ferrari Forever
20-05-2002, 19:42
"But anger is a part of life. Do sailors stop loving the sea because of the storms?"
Ik weet niet wat die heeft zitten roken, maar 't waren in ieder geval geen sigaretten :)
"But I think the Monaco Grand Prix will have an exceptional audience this year. The public will want to know what Ferrari are going to do now, to find out what happens next in the story."
Dus als ik het goed begrijp, verwacht Todt dat Barrichello weer de sterke man zal zijn bij Ferrari dit weekend... :rolleyes:
Originally posted by HHugo
leuk, vanaf nu geen prono meer of top 6 opsturen
dat wordt nu vervangen door: zullen er teamorders zijn, ja of neen? :rolleyes:
LOL
Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven :D
Oneliner
21-05-2002, 12:17
Ferrari baas Jean Todt deed de voorbije dagen wel enkele heel opmerkelijke uitspraken. De Franse Ferrari teambaas meent dat fans niet geven om teamorders en dat het gebruik ervan zelfs meer mensen zal aanzetten om de sport te volgen.
Terwijl de kritiek op de teamorders van Ferrari in Oostenrijk stilaan verstomt gooit Ferrari baas Todt nog wat olie het vuur. In tegenstelling tot de kritiek die na de race in Spielberg werd gegeven meent Todt dat F1 fans zich helemaal niet storen aan teamorders. Hij meent zelfs dat er meer fans naar de race in Monaco zullen kijken ook al lieten vele fans na Oostenrijk weten de sport de rug toe te keren.
"Sommige mensen beweren dat ze geen F1 meer zullen kijken, maar ik denk dat er net meer mensen naar de race in Monaco zullen kijken. Het publiek wil absoluut weten wat Ferrari deze keer zal beslissen. Ze willen weten hoe het verhaal verder zal gaan,” verklaarde Todt tegenover onze collega van de Franse krant L’Equipe.
En de kleine Fransman ging nog verder. De Ferrari teambaas beweert zelfs dat Ferrari hierdoor niet aan populariteit zal inboeten ook al werden er na de race in Oostenrijk beelden getoond van Ferrari fans die hun vlaggen en petjes in brand staken.
"Ik weet dat het publiek van ons houdt,” maakt Todt zich sterk. “Ze voelen zich momenteel een beetje in de steek gelaten en zijn boos, maar boosheid maakt nu eenmaal deel uit van het leven. Stopt een matroos met varen omdat hij soms storm meemaakt?”
Benieuwd of de FIA en vooral F1 baas Bernie Ecclestone de mening van Todt delen. Ecclestone is namelijk heel gevoelig als het op kijkcijfers aankomt. Todt mag er dan ook zeker van zijn dat er tijdens het onderhoud tussen Ferrari en de internationale autosportfederatie FIA op 26 juni een hartig woordje zal gepraat worden over deze visie.
=>das de vertaling van da artikel int engles, zo kunnen de niet-engelstaligen onder ons ook volgen :D
Djeezus man, is diene mens helemaal ziek?
Dien hefet et wel hoog in zen koppie...
DJ Scorpio
21-05-2002, 12:26
Hier effe een quote van John Watson (ex-piloot en commentator van de F1). Hij verwacht geen echt noemenswaardige straf voor ferrari. Net als ik trouwens, ze hebben zoals ik reeds eerder hier vermeld heb geen enkele regel overtreden tijdens de race.
However breaking protocol on the podium will have some consequences but according to John Watson, ex-driver turned commentator, very little will happen to the championship winning outfit as a result and he doubts that the FIA will instigate a race ban and if they do, Ferrari will fight it all the way.
""I just can't see anything like that happening. You can be sure Ferrari have been well advised by their lawyers and that they would appeal against any serious punishment. They could be reprimanded or fined for what happened on the podium, so that the FIA would be seen to be doing something, but I suspect not very much will happen,” Watson said in the Mirror. “I said at the time I thought what they did on the track was disgraceful and gratuitous, but every other team bar Williams would do it. McLaren did it in 1997 and 1998, and Jordan issued team orders in 1998."
"Jordan were presented with the opportunity of their first Grand Prix win and told Ralf Schumacher not to overtake Damon Hill. It was done for commercial reasons - British hero takes maiden victory for Jordan. Williams are a slightly different case. They like to see their drivers race. But they lost the championship in '86 and '91 because they didn't impose team orders. Ferrari aren't taking that risk. Barrichello has just signed a two-year contract because he agreed to abide by the conditions, which require him to give way to Michael if Michael is in a better position to go for the championship. That's why Rubens had no complaint."
Bron: http://f1.racing-live.com/en/index.html
Bart.Vandecavey
21-05-2002, 16:53
Nog een paar van Jim Bamber...
Je moet vooral op de details in de eerste cartoon letten zoals de TV schermen en de muur rechts...
http://www.neilthompson.co.uk/jimbamber/CARTOONS/0122.jpg
http://www.neilthompson.co.uk/jimbamber/CARTOONS/0228.jpg
bron: www.jimbamber.co.uk
:D Die spele tomb raider ofwa??? Zo'n stoem spel. :D
Vette cartoons moetek zegge.
Bart.Vandecavey
22-05-2002, 14:22
Originally posted by yvdp
:D Die spele tomb raider ofwa??? Zo'n stoem spel. :D
Vette cartoons moetek zegge.
Ik vind die tag van Berger wel goed gevonden!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.