PDA

View Full Version : Waar zal België eindigen op het WK voetbal?

Beemer
13-05-2002, 12:56
Effe een polletje met de start van het WK in Japan en Noord Korea in het verschiet!
Waar denken jullie dat België zal stranden in het Oosten ;)
Discussie's over wie de verdienstelijkste Belg zal worden en wie de teleurstelling mogen hier ook losbarsten! :D

Greetz

Barry

Sennake
13-05-2002, 13:59
De 2e ronde moet haalbaar zijn. Daarna zullen ze een tegenstander van formaat ontmoeten en eruit liggen.

Wesley Sonck ZOU moeten uitblinken (hij zal wel niet anders meer kunnen, hij is zowat de enige fitte spits), en wie de teleurstelling van de Rode Duivels zal worden is moeilijk te zeggen. Als Sonck niet presteert zal hij het zelf zijn vrees ik...

Verder verwacht ik mooie dingen van onze doelman. De Belgen zijn altijd al gekend geweest voor hun goede keepers (mja ik zal De Wilde maar effe vergeten) en zowel Pfaff als Preud'homme schitterden tijdens de wereldbekers waarin ze uitkwamen...

Rallyloverke
13-05-2002, 16:35
Ik vrees dat ze er al in de eerste ronde uit liggen ... Ik hoop van niet, maar ik denk dus dat dit de meeste kans maakt ...

Geen uitblinkers : 1 grote tegenvaller : Japan en Tunesie naar de tweede ronde

Maarten
13-05-2002, 16:50
Tunesië, Japan en Rusland zijn ploegen die de Belgen normaal gezien aan moeten kunnen. ik verwacht dan ook in het beste geval, logischerwijze dus, een eerste plaats in de groep

daarna kan het alle kanten uit

laat ons hopen dat de spitsen uitblinken, dan krijgen we op zijn minst toch al een beetje spektakel te zien

Stefaan Tanghe zie ik wel grootse dingen doen

voor de rest vind ik het bijzonder jammer dat Stijn Vreven er niet bij is, want dat is een verdediger met een aanvallende ingesteldheid die zelf nog een actie kan forceren en zo de beslissende pas kan geven

maar soit, hij is er niet bij, de rest zal het dus moeten bewijzen

maarten

yvdp
13-05-2002, 20:34
eerste ronde naar huis. Op grote wedstrijd zoals deze presteren de belgen nooit. Zie maar euro 2000 en zelfs wk98. -->was eigelijk ni echt nen tegenvaller omdaze hier 1 van de 2 ploegen waren die niet verloren dat wk. Frankrijk verloor ook niet

Oneliner
13-05-2002, 20:43
Mjah, das maar een "trend" van de laatste 2 grote toernooien zenne.
Remember '94 => kwartfinales tegen germany.
Weber recht op de keeper af => wordt in de 16-meter neergemaaid door nen duitser => België verliest me 2-3...

Dat waren nog es tijden hé :)

Finish
13-05-2002, 21:35
Smerige Röthlisberger verdzuje. Ik herinner me het nog levendig. Dat was zuivere penalty, vloeken dat ik toen heb gedaan !

(Maar extra gelachen met België - Nederland: Philippe Albert WOOHOOO :) )

Mario
13-05-2002, 21:48
't schijnt dat als België tweede eindigt, dat ze dan tegen Brazilië kunnen uitkomen. Dat zou schoon zijn en ik denk dat elke Belgische speler daarvan droomt.

Maar ik zou niet verschieten als ze niet eens naar de tweede ronde gaan. Zo ja, des te beter.

airco
13-05-2002, 23:45
persoonlijk heelt heel het WK me geen kl****n
Belgisch clubvoetbal volg ik wel ... maar als ik zie hoe saai die matchkes van de nationaal in het koning boudewijnstadion (nog saaier) zijn, dan heb ik op voorhand al geen goesting nimmer om te kijken ...

Ik zal wel blokken. The worldcup won't disturb me.

airco

Finish
14-05-2002, 00:00
Ja wacht maar tot Henin - Clijsters de finale van Roland Garros is :)

Finish
14-05-2002, 22:19
Net België - Algerije gezien. Ik vermoed dat het weer saai tot het einde was, want ze zijn mij achteraf komen wakkermaken ....

TiBo
14-05-2002, 22:31
Ik heb het ondertussen al opgegeven om naar de Rode Duivels te kijken!
Elke keer denkt ge van "nu gaat het veranderen" en telkens opnieuw wilt ge uw vinger in uw oog steken om deze vervolgens drie keren goed rond te draaien!

Tegen zo van die flutploegskes spelen wij altijd gelijk of verliezen we, maar als het Nerdeland is, ..... whoww, dan gaan we tot het bittere einde! :rolleyes:

JPMontoya
14-05-2002, 22:54
ik ben optimist ! WERELDKAMPIOEN !

Oneliner
14-05-2002, 22:59
Das best wel grappig te zien.
Die laatste 3 minuten zijn altijd fijn om te zien.

Zo van "owow, tis bena gedaan en we hebben nog gene goal"

airco
15-05-2002, 00:10
als ze evengoed gaan spelen als tegen algerije, dan hoeven we zelfs nog niet te hopen van de 2e ronde ...

Mario
15-05-2002, 09:33
Originally posted by Finish
Net België - Algerije gezien. Ik vermoed dat het weer saai tot het einde was, want ze zijn mij achteraf komen wakkermaken ....

Gezien ??? :+

ac.cobra427
15-05-2002, 11:33
nu Fortuyn neergekogeld is, zal niets Branko Struphar tegen kunnen houden om uitblinker en topscorer te worden.

JPMontoya
15-05-2002, 16:12
Originally posted by ac.cobra427
nu Fortuyn neergekogeld is, zal niets Branko Struphar tegen kunnen houden om uitblinker en topscorer te worden.

da begrijp ik eerlijk gezegd ni goed ; kunde da ffie verduidelijken ?

airco
15-05-2002, 16:17
kzie de point ook nie ... ma gisteren was em na 90 minuutjes weeral gekwetst, dus no way dat dienen een deftig niveau gaat halen in Japan zene.

airco

Bart.Vandecavey
15-05-2002, 16:29
Originally posted by airco
dus no way dat dienen een deftig niveau gaat halen in Japan zene.

Welk van die bende overbetaalde potstampers wel. In de gazet publiceren ze zelfs al artikels van die klojo's als ze nog maar een scheet laten...

airco
15-05-2002, 16:57
in deze ploeg zie ik inderdaad vrij weinig kwaliteit zitten ... Of het moest iemand als Sonck zijn ...
Voor de rest hebben we de magerste nationale ploeg in Jaren.

airco

Stipey
15-05-2002, 17:08
Ik zat gisteren in het Koning Boudewijnstadion en ben tot de conclusie gekomen dat ze het geluk nodig gaan hebben want scoren gaat wreed, wreed, wreed moeilijk worden... We hebben gewoon geen snelle, dribbelende, scorende spits in onze rangen, en als Wilmots even slecht gaan spelen als gisterenavond zal er op het middenveld ook niet veel te zien zijn.

Boffin en Strupar speelden weliswaar een prachtige match, maar er gaat toch nog wat moeten veranderen zenne...

Gelukkig was het 'maar' een oefenmatch, en hadden de Belgen toch wel duidelijk meer potentieel...maar we zullen wel zien.

(hmmm, ik klink zo negatief als een echte Belg...)

Beemer
15-05-2002, 18:24
Misschien gaan we deze keer het tegenovergestelde zien als bij Euro2002, toen hadden we een schitterende voorbereiding achter de rug, maar trok het toen het erop aan kwam op niks.
Nu misschien het omgekeerde?
Ik hoop het, maar allé wij gaan en Nederland nie :-)
Da's toch ook al een prestatie op zich ;-)

greetz

Barry

Finish
15-05-2002, 21:30
Euro 2002 ? Wanneer was dat ? :)

Was hoedanook een flop van jewelste. België - Zweden vond ik nochtans een mooie openingswedstrijd, België - Turkijke een schande. (voor de doelman)

Sennake
15-05-2002, 21:51
Ik ben toch eens curieus wie die 3 optimisten zijn die België als wereldkampioen naar huis zien komen. Is dat om te lachen of menen jullie dat echt???

fordje
15-05-2002, 22:08
Belgie WERELDKAMPIOEN !!

Maar dan wel nie in voetbal hoor.
Motorcross, wielrennen, biljarten,... moet allemaal kunnen, maar voetbal. No way !

Ondaks alles zal ik toch maar een radiooke opzetten op het werk. Maar ervoor thuisblijven doe ik zeker niet. Het is inderdaad zoals ze in Antwerpen zeggen "aremoei" bij de duivels.

Hopen op Sonck? Ijdele hoop hoor.
Die zegt zelf dat hij het allen niet zie zitten. En wie is er dan nog..........??????????

Nee, dan beter Champions League. Ik daarstraks 15 minuten gekeren en een pitige match gezien. Inzet, durf, en vooral 2 goals.

(hoeveel is het intussen nu ? Zal ne keer gaan kijken op sportplanet.

Update:60':stand 1-2

flugel
22-05-2002, 17:46
Zwakste Belgische ploeg in jaren, eerste ronde der uit dus (al hoop ik beter natuurlijk) Sonck? diene jongen komt nog veel te kort op het hoogste niveau, we zullen wel zien... en nu Waseige niet bijgetekend heeft, hij heeft duidelijk het beste moment gekozen (na het WK lag em anders toch buiten).

yvdp
22-05-2002, 18:45
Waseige naar Standard das Preud'homme nor de duivels :D

flugel
22-05-2002, 19:02
Originally posted by yvdp
Waseige naar Standard das Preud'homme nor de duivels :D

is Preud'homme gene sportief direkteur bij Standard? 'k peis eerder da Gerets een grote kans maakt bij de rode duivels...

Stipey
22-05-2002, 19:02
Mannen, niet zo pessimistisch! Op een WK kan 'alles' gebeuren! Het is niet omdat er bij de Belgen geen individueel talent van wereldklasse rondloopt dat ze niet zouden kunnen winnen; in een WK hangt immers zo'n ontzettend groot deel af van geluk op de dag van de match...

En daarbij; het is jullie plicht als Belg om onvoorwaardelijk achter de nationale ploeg te staan :p (niet dat dat in ons land veel gebeurt, maar soit ;))

Oneliner
22-05-2002, 19:06
Ja maar wij doen mee aant wk :D

Neen idd, ik denk ook dat gerets de nieuwe bondscoach wordt van onze rode duivels.
Niet eens zo'n slecht gedacht...

tsjolder
22-05-2002, 19:20
Gezien het zwakke niveau van de tegenstanders denk ik dat we er in de eerste ronde uitgaan.

Er zei hier iemand dat we de magerste ploeg in Japan gaan zijn: Wilmots zijn "pens" nog nie gezien zeker? ;)

En ik denk ook dat Gerets onze volgende bondscoach wordt.

Witte
22-05-2002, 19:44
Volgens mij moet België zonder al teveel kleerscheuren door de eerste ronde geraken (als ze geen 2-0 voorsprongskes meer weggeven natuurlijk zoals op het vorige WK).
Tunesië is nie echt een superploeg en Rusland is ook het Rusland nie van in den tijd van Guy Thijs.
Die Jappen gaan zo zenuwachtig lopen dat ze niet weten waar ze moeten lopen.
Soit ... eerste of tweede moet in hun groep moet wel een haalbare kaart zijn.

Eerste of tweede, dat maakt weinig uit denk ik. In de tweede ronde komen ze volgens mij dan uit tegen Brazilië of Turkije.
Volgens mij zullen de Brasilianen en de Turken wel gewaagd zijn aan elkaar, met voor mij een lichte voorkeur voor Turkije. Voor de Brasilianen is het de laatste tijd ook kommer en kwel.
Volgens mij moeten de Belgen ook door de tweede ronde kunnen geraken ... met wat geluk.

De derde ronde gaan ze vanzelfsprekend winnen, want dan gaan ze er ne keer vanuit gaan dat ze ook kunnen winnen.

In de vierde ronde worden ze dan naar huis gekatapulteerd omdat ze nog niet bekomen zijn van hun overwinningsroes.

Degene die de goalen voor de Belgen gaan maken???
Sonck zeker ... t' moet er toch eens is van komen.

Stipey
22-05-2002, 19:55
Maar die 4de ronde is wél de kwartfinale, en als ge bij de laatste 8 van de wereld zit moogt ge het WK toch wel als geslaagd beschouwen..

...maar inderdaad, eens die 1ste ronde voor bij (en dat kan zeker, maar dat was vorige keren ook zo) is alles mogelijk.

Je moet maar 2 matchen winnen om in de halve finale te staan.

Witte
22-05-2002, 20:13
Volgens mij is de 4de ronde zelfs de halve finale, met de laatste 4 van de wereld. Dat is dus zeker geslaagd zou'k zeggen.

Optimistisch?? Misschien wel, maar wat ge vooral moet hebben op een WK is een PLOEG, en dat zijn de Belgen als het erop aankomt. Met enkel individueel sterke spelers zijt ge niks, zie maar naar Nederland en Brazilië.

Wie voor mij wel sterk voor de dag gaat komen, maw een PLOEG met goeie individualisten, ... ARGENTINA.

Stipey
22-05-2002, 20:20
Oops, uiteraard, ik zag die "4" effe als "3" (heb dat wel vaker voor, vooral wanneer ik rekeningen moet betalen enzo :-))

Maarten
23-05-2002, 00:47
ik zie kwartfinal als het hoogst mogelijke, gezien nog geluk kunnen hebben als ze groepswinnaar worden, evt tegen turkije of senegal, alles geven en dan in de kwartfinal krijgt ge een wereldploeg tegenover u, maar ik weet nie just dewelke

btw gerets zou in mijn ogen ideaal zijn als nationale trainer zenne?