PDA

View Full Version : Driesco goes (waarschijnlijk nie) USA!!!


Driesco
14-05-2002, 19:38
Wacht maar hollanders op den Clio, of mag ik daar nie meer over spreken in de Belcar. Zonet terug van Héél goede gesprekken bij een Amerikaans merk. Klein, lelijk maar met een goede motor, wie weet.

Sennake
14-05-2002, 22:12
Effe raden : een Viper???
Mnee, das nie echt klein zeker... en lelijk ook al nie... :D
Ik geef het op!

Mark
14-05-2002, 22:44
Originally posted by Driesco
Wacht maar hollanders op den Clio, of mag ik daar nie meer over spreken in de Belcar. Zonet terug van Héél goede gesprekken bij een Amerikaans merk. Klein, lelijk maar met een goede motor, wie weet.

Herr Tim, gokje : de chrysler PT cruiser.......daar staan er in Born-Nederland duizenden van op voorraad.

Het mij niet vaak genoeg Belgie - Nederland zijn :D , blijft leuk de rivaliteit tussen twee buren die elkaar toch niet kunnen missen.

Sennake
14-05-2002, 22:47
Originally posted by Marshal


Herr Tim, gokje : de chrysler PT cruiser.......daar staan er in Born-Nederland duizenden van op voorraad.

Het mij niet vaak genoeg Belgie - Nederland zijn :D , blijft leuk de rivaliteit tussen twee buren die elkaar toch niet kunnen missen.

PT Cruiser klein????
Its a matter of point of view i presume...

Driesco
14-05-2002, 23:06
Toch heeft hem gelijk, daar zijn we deze middag gaan over onderhandelen. En.... technische is het mogelijk. Budgetair ook maar er zal héél véél werk aan de winkel zijn wat betreft de gewichtsverhouding en de aerodynamica.

Maar het is te doen

Sennake
14-05-2002, 23:09
Waw. In elk geval vind ik de PT Cruiser verre van lelijk. Integendeel.

Driesco
14-05-2002, 23:11
Allé jong zo n'een mottigen bak. Chris komt hier juist toe met onze Clio se, effe de stickers van Mistery er al opzetten. Kwestie van de nacht rustig in te gaan.

Sennake
14-05-2002, 23:19
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas eh Driesco :-)

Driesco
14-05-2002, 23:22
Dju zo goe Frans, wij zoeken nog n'een vertaler voor onze websites. Nog een bijberoepken ??????

wilmai
14-05-2002, 23:26
Veel conclusies zijn er eigenlijk niet te trekken maar eens te meer is het bewezen dat de regelmaat ook dit jaar zal beslissen over het behalen van een kampioenschap ja of nee. De schokbreker hierbij zijn de 24 uren van Zolder. Kandidaten voor het kampioenschap blijven natuurlijk legio. Maar let maar weer eens op met good old bert vanierschot. Niet altijd bij de snelste maar wel altijd bij de regelmatigste.

Dus geen conclusie even afwachten na vier races is er al meer te zeggen. Maar de reeds verloren punten zijn natuurlijk verloren

greetz
wilmai
www.corsa-racing.be

Bart.Vandecavey
14-05-2002, 23:29
Originally posted by wilmai
Maar de reeds verloren punten zijn natuurlijk verloren

Welke verloren punten? :D :D :D :D :D :D

Gelieve dit aan te zien als een grap van een verschrikkelijk fiere webmaster op "z'n" team

Maarten
15-05-2002, 00:04
ik denk nu wel dries da ge van zo ne pt cruiser een ongelooflijk bangelijk race-beest kunt maken
als ge die radiator in uwe spiegel ziet gaat ge volgens mij al automatisch opzij gaan

btw: verlaag da spel, spoiler vanvoor, steek daar beestige janten onder, donker metallic kleureke, en een beest van (laat ons bescheiden blijven) 450pk onder de capôt en vlammen als em terugschakelt uit die twee knalpotten die er schoon onderuit steken, ik zie het al helemaal zitten dries


binnenkort wordt er nie meer gesproken over ne mini of ne viper! hehehe

airco
15-05-2002, 00:06
die wagen heeft wel 1 nadeel ...
aerodynamica ...

als ik de juiste wagen voorheb, is deze behoorlijk hoog, ... wat wel een potentieel nadeel is ...

airco

ac.cobra427
15-05-2002, 00:21
pt cruiser 450pk en dat met nen voortrekker,?
wel origineel.

Driesco
15-05-2002, 07:31
Ik wil nie tegen de mini rijden maar MET de mini. Vincent is persoonlijk een goeie vriend, Longin en Kumpen ook, dus is rij enkel voor mezelf en nie tegen iemand. Tegen de tijd ja maar da is dan ook al.

Mark
15-05-2002, 20:03
Euhmm, als dat doorgaat heb je de VS aan je voeten liggen......ennuh publiciteit verzekerd

Driesco
15-05-2002, 23:30
Dik in orde voor de Belkarting in 2003. Een vliegtuig vol Amerikanen. Rond 18.00 nog een telefoontje gehad van Chrysler dat ze een 2de gesprek willen met de ingenieurs van Oostenrijk. Die PT Cruiser gaat daar immers in assemblage en we gaan kijken of er daar reeds in het productieproce drastische wijzigingen kunnen doorgevoerd worden.
Naast de Yaris en de Clio volgend jaar misschien ook een PT Cruiser kampioenschap. Das wel mijn vraag nie aan die mannen zulle maar het zou volgens mij wel een sterke bedoeling zijn. Kantklare racewagens zo van de band, systeem Renault

Mistery
16-05-2002, 07:31
Hopelijk houden ze de zaak dan wat meer in de hand dan Toyota en Renault... zodat de Cupseries terug een publiciteit kunnen worden voor de autosport en de desbetreffende merken.

Mark
16-05-2002, 19:33
volgens mij gaan we zwaar OT, maar een nieuwe cupklasse .......das niet vekeerd, De tijden van de BTCC Volvo 850 Estate gaan herleven :D

Sennake
16-05-2002, 19:38
Is voor gezorgd. Nu kan je zonder schroom verder "bomen" over het gesplitte onderwerp...

ckj
16-05-2002, 20:52
Zou leuk zijn als er weer een nieuw merk erbij komt.
Das leuk voor het publiek en ik heb toch even stom staan kijken hoe zo'n mini over de baan vloog, dat rijdt toch wel goed zeg.

CKJ Distrispeed

Bart.Vandecavey
16-05-2002, 21:27
Maar in feite poeft daar gewoon een Viper motor in, probleem opgelost...

Mark
16-05-2002, 21:56
genoeg plaats achterin :D , net zoals die Bommetjes van de Clio V6.

flugel
16-05-2002, 22:06
Originally posted by Bart.Vandecavey
Maar in feite poeft daar gewoon een Viper motor in, probleem opgelost...

'k zou dan toch nie te neig "doorpoefen" ;)

STAFFO
17-05-2002, 13:45
In Amerika is er een bedrijfje dat een Viper al heeft gemonteerd in een PT.En neen niet vanachter, maar wel netjes op de originele plaats!!Of het geschikt is voor te racen,dat is weer een andere vraag.

vinnie belcar
17-05-2002, 13:59
Originally posted by Driesco
Ik wil nie tegen de mini rijden maar MET de mini. Vincent is persoonlijk een goeie vriend, Longin en Kumpen ook, dus is rij enkel voor mezelf en nie tegen iemand. Tegen de tijd ja maar da is dan ook al.

nu hoor ik u klappen driesco, en ik vind het een mega voorstel, hem zo een beetje zz-top achtig opzetten met ne vipermotor erin , da moet inslaan als een bom, de pers zal je allesinds mee hebben, als je ziet wat wij al aan publiciteit hebben gehad, ik vind dit toffen dan uw clio, origineler allesinds.

GO FOR IT!!!!!!!


groetjes
vinnie

Alain
17-05-2002, 15:40
Dju zo goe Frans, wij zoeken nog n'een vertaler voor onze websites. Nog een bijberoepken ???

Ff off topic. Ja en wat betaalt dat ?

Mark
17-05-2002, 19:25
Originally posted by vinnie belcar


een beetje zz-top achtig opzetten met ne vipermotor erin , da moet inslaan als een bom
GO FOR IT!!!!!!!


groetjes
vinnie


Maar dan wil ook die mokkels erbij :D :D .......ja versere om het zo maar te zeggen. Want dat clipje is ook alweer zo'n 15 jaar oud. die dames van toen zullen nu wel iets anders uitzien :D :D

laurent
17-05-2002, 19:26
mmm, pakt dan wel een Panel Cruiser he ;-)
Zo een bestelwagen die effe snelle toeren afmaalt op t circuit.
Bring on the Hot Rods :D

LSD
17-05-2002, 21:56
Effe een paar dingetjes toelichten over zo'n bak.
Die motor zal zeker al voorin moeten geplaatst worden, maar ze kunnen er wel een kanonneke inleggen.
Het spel is ook hoog en ook anti-stroomlijn, net als de mini. De mini heeft daar wel het voordeel dat die lager is. ZZ-top stijl is wel leuk maar dat zal choppen worden wat ook niet toegelaten is. Volvo toestanden zullen daar ook niet van komen (door aerodynamica dan hé).
Het is ook een betrekkelijk lange wagen waardoor de stabiliteit wel goed zal zijn op rechte stukken maar voor het bochtenwerk heb je het weer zitten, waar de hoogte ook niet veel bij zal helpen.
Het is natuurlijk zeer leuk dat er weer eens een andere auto komt ipv al die fucking-Beemers en die kut-Porsches.
Miljaarde het word te lang naar mijn zin.
Toch succes gewenst.

Nikke
19-05-2002, 18:59
http://www.ptcruizer.com/concepts/GT_Cruiser.jpg
bron: http://www.ptcruizer.com/concepts/gt-cruiser.html
http://www.racerette.com/pictures/SpeedzoneShowoff/019.jpg
bron: http://www.racerette.com

Maarten
19-05-2002, 20:47
als ge natuurlijk naar die onderste foto kijkt dan ziet ge dat er iets verkeerd is met de aerodynamica van de voorkant, om nog maar te zwijgen van de hoogte
maar toch moet het kunnen
ik meen mij trouwens te herinneren dat er 5à10jaar geleden een espace heeft meegereden in de 24u van Francorchamps (ik ben er niet 100% zeker van dat het een espace was, maar soit het was een monovolumer), die heeft daar aangetoond dat het dus echt wel kan, en een monovolumer is toch nog iets groter dan een cruiser meen ik zo

alleszins zou het een verrijking zijn en welkome afwisseling voor het belcar peloton


maarten

flugel
19-05-2002, 21:14
als ge iets wil doen aan de uitstraling van de autosport, en het goedkoop wil houden is zo'n pt cruiser toch vrij duur vinnek... een tof en aantrekkelijk alternatief zou een soort C3 cup zijn (citroën) is zo wat hetzelfde type als de yaris en mijn insziens goeikoper...

Maarten
19-05-2002, 22:52
Originally posted by flugel
als ge iets wil doen aan de uitstraling van de autosport, en het goedkoop wil houden is zo'n pt cruiser toch vrij duur vinnek... een tof en aantrekkelijk alternatief zou een soort C3 cup zijn (citroën) is zo wat hetzelfde type als de yaris en mijn insziens goeikoper...

flugel is denk wel dat ge dan een beetje een gulden middenweg moet zoeken tussen het betere/duurdere werk en de yariscup
want belgië is maar een klein landje en de budgetten voor autosport zijn beperkt, als je nog een cup van hetzelfde niveau gaat oprichten kan dat wel eens de dood betekenen voor beide of alleszins voor één van beide.
ik zou opteren voor een cup die tussen de clio's en de yariscup ligt
ik heb niet direct een idee van welk merk of type je hiervoor kan gebruiken, want met een middenklasser ga je onmiddellijk naar de clio's neigen en bij de stadsmussen zit je onmiddellijk terug bij de yarissen
bij nader inzien flugel, laat ze die cup maar opstarten
of nee, laat ons ook een lupocup uitbouwen (toffe bakskes vind ik) of een Beetle cup zoals er in Duitsland reeds twee jaar één is
dat laatste ligt een beetje tussen de twee (clio en yaris) in vermoed ik zo

Mark
19-05-2002, 23:35
nou volgens mij ligt die duitse beetlecup boven de clio....geloof dat daar zelfs een v6 in ligt. De espace was volgens mij een peugeot 80nogwat in dieseluitvoering. Was Verellen niet een van de rijders?

Maar zo'n PT Cruiser cup......laat maar komen, wel minimaal 20 deelnemers. Wat geile spoilers rondom......en klaar is kees :D

Bart.Vandecavey
20-05-2002, 10:32
Originally posted by Marshal
Wat geile spoilers rondom......en klaar is kees :D

Jaja spoilers een nest Hawaian Tropic girls errond zeker... :D

flugel
20-05-2002, 10:42
Originally posted by Maarten


flugel is denk wel dat ge dan een beetje een gulden middenweg moet zoeken tussen het betere/duurdere werk en de yariscup
want belgië is maar een klein landje en de budgetten voor autosport zijn beperkt, als je nog een cup van hetzelfde niveau gaat oprichten kan dat wel eens de dood betekenen voor beide of alleszins voor één van beide.
ik zou opteren voor een cup die tussen de clio's en de yariscup ligt
ik heb niet direct een idee van welk merk of type je hiervoor kan gebruiken, want met een middenklasser ga je onmiddellijk naar de clio's neigen en bij de stadsmussen zit je onmiddellijk terug bij de yarissen
bij nader inzien flugel, laat ze die cup maar opstarten
of nee, laat ons ook een lupocup uitbouwen (toffe bakskes vind ik) of een Beetle cup zoals er in Duitsland reeds twee jaar één is
dat laatste ligt een beetje tussen de twee (clio en yaris) in vermoed ik zo

Wat ik gewoon wou zeggen, het budget dat nodig is voor zo'n PT cruiser ligt een stuk hoger dan eentje voor de clio cup, en een cupserie blijft een cupserie hé...

Bart
20-05-2002, 10:43
Originally posted by Marshal
De espace was volgens mij een peugeot 80nogwat in dieseluitvoering. Was Verellen niet een van de rijders?


Peugeot 806 met aan het stuur E. Bachelart, Ph. Verellen en natuurlijk (hoe kan het ook anders bij zo'n speciaal project) P. Witmeur.

Of het een diesel was, weet ik niet... remember in 1995 was die dieselformule nog niet zo populair als nu hé.

Helaas niet aan de eindstreep.

Megane
20-05-2002, 11:35
Hé driesco maakt zo een amerikaan minder lawaai :p

JPMontoya
20-05-2002, 11:59
Welcome onboard Megane

Oneliner
20-05-2002, 12:05
Originally posted by Megane
Hé driesco maakt zo een amerikaan minder lawaai :p
Direct indruk maken met uwe eerste post... :)
Neen, van harte welkom en het ga je goed.

Klein vraagske ivm me de PT cruiser.
Hoe gaat ge die aerodynamscher maken?
Of gewoon zo laten??

Bart.Vandecavey
20-05-2002, 13:33
Originally posted by Oneliner

Direct indruk maken met uwe eerste post... :)
Neen, van harte welkom en het ga je goed.

Klein vraagske ivm me de PT cruiser.
Hoe gaat ge die aerodynamscher maken?
Of gewoon zo laten??

Volgens mij is die Aerodynamica van die PT zo slecht nog niet hoor, perfectie is een druppelvorm en veel scheelt dat niet...

een mega taartschep vooraan bijplaatsen, en een spoilerke ala Mini achteraan en ge hebt een racemonsterke.

Pascal
21-05-2002, 10:58
Originally posted by Maarten

ik zou opteren voor een cup die tussen de clio's en de yariscup ligt
ik heb niet direct een idee van welk merk of type je hiervoor kan gebruiken, want met een middenklasser ga je onmiddellijk naar de clio's neigen en bij de stadsmussen zit je onmiddellijk terug bij de yarissen


Een cup-race kan enkel ontstaan of blijven bestaan met de steun en de centen van een invoerder. De yariscup is enkel tot stand gekomen omdat TOYOTA het wil. De Cliocup bestaat enkel omdat Renault het wil. Dat Renault gedreven is om een cup te organiseren blijkt uit hun lange traditie R5, Clio, megane en opnieuw Clio). De Mazda MX5-cup ontstond tevens door de invoerder. De cup zwakte wat af en werd tenslotte in handen genomen door de Mazda-dealers. In de rally zijn er dan weer dezelfde en/of andere merken die zich in cupwedstrijden profileren : citroen met de AX en recenter de Saxocup en ford met de Ka en Focuscup.

Ik denk niet dat eender wie, zonder de steun van een invoerder (of merk) er in zal slagen om een privé-cup van eender welk merk of type, in staat is een cup te organiseren.

C U

Driesco
23-05-2002, 09:19
En hiermee kennen jullie ook de toekomst van een PT cruiser kampioenschap. Als we iets willen opbouwen zullen we het zelf moeten doen. Technisch willen ze ons wel helpen maar daar blijft het dan ook bij. Op naar de volgende.


Geachte heer Heyman,

Hartelijk dank voor deze mail en dit origineel voorstel. Ik heb het aan mijn
collega's gevraagd wat ze daar over dachten, en tot onze grote spijt zal dit
niet kunnen gebeuren. Alles wat motorsporten betreft wordt geregelt door
Chrysler Jeep Intenational, en voor de twee komende jaren komen dit soort
projekten niet in aanmerking. Zij zorgen centraal voor alles en wensen
momenteel geen nieuw project te strarten.

Mogen wij op uw begrip rekenen ? Nogmaals bedanken wij u voor dit voorstel.

Thierry Ballas
Marketing & Communication Chrysler Jeep

Beemer
23-05-2002, 13:21
Jammer, jammer!
Ik had het u anders heel graag gegund!
Volgende keer meer geluk!

Greetz

Barry

vincentdb2001
23-05-2002, 14:15
Spijtig.... Wordt het dan een Clio voor volgend jaar, Driesco ?

flugel
23-05-2002, 18:06
flugel gaat gokken... Driesco in nen BMW volgend jaar?

Driesco
23-05-2002, 18:22
Gok maar door gasten, het is niet omdat we een slag verloren hebben dat we daarom de oorlog verloren hebben he. Eigenlijk hebben we Chysler niet nodig maar het was wel handig. Wat we nu wel al definitief kunnen zeggen is dat de Megane volgend jaar ook in de TC zal rijden onder onze hoede. Ikzelf ben alvast bezig met het zoeken van of een stuur voor volgend jaar in de Belcar of een goede wagen. Neen Flugel, het zal zeker geen BMW worden. Als we iets ondernemen zal het zeker een kleine wagen worden om commerciële en publicitaire redenen. Renault is nog aan het zoeken naar de juiste motor maar niets sluit uit dat de Clio volgend jaar enkele drastische veranderingen zal ondergaan om Belcar te rijden. Ook in onze auto kan een andere motor he gasten. Qua gewicht is hij zelfs beter dan de 3.0 V6.
Heb dinsdag een heel belangrijke vergadering met bepaalde mensen die mee zullen beslissen over de toekomst van Driesco. Ofwel ineens de grote stap of niks. En als het niks wordt dan gaan we op eigen initiatief verder.

Voila heet van de naald : Driesco stays Lokeren.
Morgen nie meer; morgen Duitsland

flugel
23-05-2002, 20:15
'k gokte dan ook hé ;)

Driesco
23-05-2002, 20:26
Ik denk het. Ik gok al lang nie meer, da brengt enkel ongeluk.

JPMontoya
23-05-2002, 20:57
hadde jullie nu echt gehoopt dat chrysler dit zou doen ?

Driesco
23-05-2002, 21:07
JP wat zouden ze moeten doen ? Ge weet niet eens wat ik gevraagd heb aan die mensen. Merken zoals Chrysler staan steeds open voor goede ideeën. Ze hebben geschreven, dat er zeker geen merkenrace komt de eerste 2 jaar en dat ze geen financiële inbreng willen doen aan de Belcar. Daarmee is er nog geen man overboord he. Technische bijstand is soms veel meer waard

JPMontoya
24-05-2002, 21:25
akkoord !!! maar een raceklasse steunen wordt volgens mij niet zomaar beslist door ne commerciel directeur , volgens mij komt zoiets wel bij den beheerraad van zo'n firma terecht en daar wordt zo'n beslissing genomen maar ja keep up !!! en we zullen wel zien !