PDA

View Full Version : Banden


Scapa
17-05-2002, 19:06
Volgens mij is er een serieus probleem zich aan het ontwikkelen in de belcar, nl banden. De Viper teams ( wie nog?) konden dit weekend beschikken over testbanden, lees fia-gt-banden, van Pirelli. Dat teams nu over de bandenleverancier kunnen beschikken is ok want het is nu eenmaal onmogelijk dat 1 merk alle teams bevoorraadt, maar als er nu voor de sowieso al superieure vipers nog eens aparte banden worden voorzien is er toch wel iets niet serieus. Een beperking van het aantal banden is volgens mij ook geen goed idee, weeral te veel teams om het te controleren. Dus mijn voorstel: bandenmerk vrije keuze maar de merken moeten wel voor iedereen dezelfde compound kunnen leveren.

Meningen, commentaren plz!

Mark
17-05-2002, 19:28
dat is een denkertje voor Dubois & Co. Gelijke kansen voor iedereen (ik weet het is een utopie)........maar sticky qualifiers, dat moeten we niet hebben

flugel
17-05-2002, 20:24
Mijn gedacht is dit enkel te wijten aan het succes van de Belcar, veel teams, veel pers, veel publiek... dus is het logisch dat de bandenmerken zich ook willen profilleren, je kan dit positief vinden of negatief, maar feit is dat dit nu eenmaal de keerzijde van de medaille is, langs de ene kant teams die profesioneel te werk gaan en ook kunnen rekenen op de middelen die daar aan verbonden zijn, en aan de andere kant de amateurteams (die de belcar groot gemaakt hebben) vraag is waar willen ze naar toe? Een soort 2de FIA GT? of wil men de identiteit bewaren... nie simpel als ge het mij vraagt

Mark
17-05-2002, 21:05
groot geworden door klein te blijven.....m.a.w. stick to your roots.

De benelux is veel te klein voor iets als FIA GT......trouwens dat hebben we al: De Euro GT's.........voorheen Ferrari/Porsche Challenge.

LSD
17-05-2002, 21:37
Stop toch met kakken over zo'n dingen. Waarom wordt gekoerst?
Om de eerste te zijn zeker!!
Als je nu met betere banden sneller bent, gebruik je dat ook hé. Met zulke gedachten wordt er weer teveel beperkt om te ontwikkelen en snel te zijn en dan is het voor de teams niet meer leuk om te komen. Nu is het net fun in de belcar met een lekkere competitie op circuit in de klasses. Ik zou het niet anders willen zien.
Ik blijf voor vrijheid die logisch gezien ook spektakel met zich meebrengt wat ook publiciteit is.
Voila.

JPMontoya
17-05-2002, 23:27
akkoord LSD !

Bart.Vandecavey
18-05-2002, 02:37
Ik denk trouwens niet dat ze bij Pirelli een set banden durfden leveren aan de Vipers die ze aan andere teams leverden, gezien de problemen met die reeks. Er scheelt namelijk iets ernstigs met de banden van Pirelli, waarschijnlijk een constructiefout maar meer weet ik er ook niet van...

I'm from Barcelona and I know nothing!!!

flugel
18-05-2002, 12:00
Originally posted by LSD
Stop toch met kakken over zo'n dingen. Waarom wordt gekoerst?
Om de eerste te zijn zeker!!
Als je nu met betere banden sneller bent, gebruik je dat ook hé. Met zulke gedachten wordt er weer teveel beperkt om te ontwikkelen en snel te zijn en dan is het voor de teams niet meer leuk om te komen. Nu is het net fun in de belcar met een lekkere competitie op circuit in de klasses. Ik zou het niet anders willen zien.
Ik blijf voor vrijheid die logisch gezien ook spektakel met zich meebrengt wat ook publiciteit is.
Voila.

tuurlijk is den belcar goe nu, maar 't ging hem enkel over het feit waar da gaat eindigen, eens de grote bandenmerken zich gaan komen "moeien" en teams gaan voortrekken...

Scapa
18-05-2002, 15:20
Originally posted by flugel


tuurlijk is den belcar goe nu, maar 't ging hem enkel over het feit waar da gaat eindigen, eens de grote bandenmerken zich gaan komen "moeien" en teams gaan voortrekken...

that's my point

LSD
18-05-2002, 23:19
Ze zullen het waarschijnlijk ook uit eigenbelang doen (Pirelli hier dus). Wees er maar zeker van dat ieder team wel ergens meer voordeel krijgt bij een leverancier dan de andere.
Ik zou het logica van de zakenwereld noemen.

Bart.Vandecavey
19-05-2002, 00:25
Het grootste probleem natuurlijk is dat ze een groot alleenrecht hebben en zich vanalles kunnen veroorloven...

alex4x4
21-05-2002, 14:57
nu we toch over die banden bezig zijn, het uitvallen van van roey in de tc zou met de banden te maken hebben,
ze hadden eens een ander merk dan hun getrouwe, en hierdoor zouden er problemen zijn geweest met de abs ed.

Maarten
21-05-2002, 16:30
en zo een banden(r)evolutie zal de kosten ook niet ten goede komen, ik denk maar aan kleinere teams ...

flugel
21-05-2002, 19:59
Had Van Roey tijdens de laatste belcarmanche ook geen problemen gehad met de banden?

Sennake
21-05-2002, 22:22
Yep.

alex4x4
22-05-2002, 02:49
Originally posted by flugel
Had Van Roey tijdens de laatste belcarmanche ook geen problemen gehad met de banden?

Originally posted by alex4x4
nu we toch over die banden bezig zijn, het uitvallen van van roey in de tc zou met de banden te maken hebben,
ze hadden eens een ander merk dan hun getrouwe, en hierdoor zouden er problemen zijn geweest met de abs ed.