PDA

View Full Version : Sofwarevraagskes


fordje
20-05-2002, 22:05
K' Ben op zoek naar wat sofware:



een programmake om zelf screensavers te maken. Ik zit hier met een hoop fotookes die ik wil laten runnen. Ik heb ooit zoiets gehad, maar......
Via Copernic vind ik wel vanalles, maar wat is goed, wat niet?




Wie heeft Photoshop liggen voor mij

La maar.
k' heb nog een werkende versie 6.0 gevonden op mijne pc ;)



Ik zou toch is een poging willen wagen mijne site op te starten. Wat heb ik daarvoor nodig.?
Let op graag EENVOUDIGE programma's geen 'high tec' he.
Ik wil gewoon es effe proberen hoever ik raak.

Raceboy
20-05-2002, 22:16
Originally posted by fordje
K' Ben op zoek naar wat sofware:



een programmake om zelf screensavers te maken. Ik zit hier met een hoop fotookes die ik wil laten runnen. Ik heb ooit zoiets gehad, maar......
Via Copernic vind ik wel vanalles, maar wat is goed, wat niet?


pixx da was een goed en heel simpel te gebruiken.

Oneliner
20-05-2002, 22:20
WinXP doet dat automatisch.
Mapke seclecteren ,en hij maakt er zelf ne screensaver van.
Als ge over hier wilt kome, kannek u photoshop wel is "verkopen" ;)

Voor de site =>gewoon Microsoft frontpage om te beginnen.
Later overgaan naar flash of dreamwaver.
Maar voor een leuk pagina'tje kom je toe met frontâge zenne!

Raceboy
20-05-2002, 22:21
Originally posted by Oneliner

Voor de site =>gewoon Microsoft frontpage om te beginnen.
Later overgaan naar flash of dreamwaver.
Maar voor een leuk pagina'tje kom je toe met frontâge zenne!

ik zou zelfs zeggen blijf gewoon in frontpage werken en gebruik die andere programma's als extra erboven op.

vincentdb2001
20-05-2002, 22:38
Originally posted by fordje
K' Ben op zoek naar wat sofware:



een programmake om zelf screensavers te maken. Ik zit hier met een hoop fotookes die ik wil laten runnen. Ik heb ooit zoiets gehad, maar......
Via Copernic vind ik wel vanalles, maar wat is goed, wat niet?


Ik heb "Ulead Photo Express 3.0", je kan er foto's mee bewerken en screensavers mee maken.

En als je een beetje HTML wil leren, dan raad ik je deze site aan : http://www.lissaexplains.com/ . Ziet er een beetje kinderachtig uit (is ook voor kinderen gemaakt), maar alles (of bijna) over HTML staat erin, simpel uitgelegd.

airco
20-05-2002, 22:44
Originally posted by fordje

Ik zou toch is een poging willen wagen mijne site op te starten. Wat heb ik daarvoor nodig.?
Let op graag EENVOUDIGE programma's geen 'high tec' he.
Ik wil gewoon es effe proberen hoever ik raak.

zoek u op het internet een paar html-tutorials, en leer html

daarna gewoon kladblok ==> nog altijd het beste wat er is om een website te maken ...

airco

TiBo
21-05-2002, 12:16
Een van mijn hobbies is het verzamelen van de Adobe, Macromedia en Norton software.
Van zowat alles ben ik up to date. Als je dus iets zou willen of wil weten waar het te vinden is ..... ;)

- Sinds kort is er Photoshop 7.0. Niet drastisch veranderd, enkel wat .... anders, ... nieuwer.

- Als je weinig ervaring hebt met HTML is het Frontpage. Het is een puur WYSIWYG programma. Ik geloof zelfs dat daar een gratis versie van bestaat: Frontpage express.
Wil je later verder, dan is het Macromedia Dreamweaver MX en Flash MX.

- Voor het maken van screensavers bestaan er zo ontzettend veel programma's dat het eerder gaat om kwestie van smaak.

Op Tucows hebben ze dit: http://search.tucows.com/search
Op Downloads hebben ze dit: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=screensaver&tg=dl-2001

Bart.Vandecavey
21-05-2002, 14:26
Originally posted by airco
daarna gewoon kladblok ==> nog altijd het beste wat er is om een website te maken ...

Airco niet iedereen is een maschochist hé, ge moet uzelf niet pijnigen met die kladblok als je de fouten kent die Frontpage maakt gebruik je gewoon die functies niet en de dingen die wel werken gaan veel vlugger in Frontpage dan in uw kladblok...

Trouwens Flash kan mij nog altijd niet overtuigen: meestal totaal zinloos (kan wel heel mooi zijn) maar een site die 5 minuten nodig heeft om te laden op een lowband verbinding is voor mij anti-reclame...

airco
21-05-2002, 14:41
ik wil gerust een weddenschap aangaan ... om ter snelst

ik notepad gebruik makend van css en jij met frontpage ...

iemand die snel kan typen, en perfect html kent, is sneller met een text-editor dan met een wysiwyg-editor...Om maar te zwijgen hoeveel ordelijker de code is die je maakt met een text-editor. Bovendien leer je nog iets bij ... je leert html en eventueel css. Je kan jarenlang een wysiwyg editor gebruiken zonder ook maar iets van html te kennen. Als ooit om welke reden dan je het eens zonder die wysiwyg-editor moet doen, dan sta je in the middle of nowhere.
Het enige waaron ik soms ook een wysiwyg gebruik is omdat het concentratie-niveau dan niet zo hoog moet liggen...

De bijkomende reden waarom ik zo goed als altijd met een text-editor werk is dat de meeste scripting-talen (php bijvoorbeeld) het niet zo begrepen hebben op wysiwyg editor's.

airco

vincentdb2001
21-05-2002, 14:42
Originally posted by Bart.Vandecavey


Airco niet iedereen is een maschochist hé, ge moet uzelf niet pijnigen met die kladblok als je de fouten kent die Frontpage maakt gebruik je gewoon die functies niet en de dingen die wel werken gaan veel vlugger in Frontpage dan in uw kladblok...


Mijn site is 100% met den kladblok gemaakt, en ik ben daarvoor geen maschochist... Neemt meschien meer tijd in beslag dan met Frontpage, maar werkt zeker even goed ! Ik heb wel sinds een week of 2 "webexpert", je kan er zeer veel mee doen (scripts, java, html,...) en is wel best handig ! Kan je op http://www.telecharger.com downloaden.

fordje
21-05-2002, 19:08
He MANNEN !!

K'Had gezegd "Keep it Simple"

Kladblok, Css, WYSIWYG,Frontpage, Macromedia,HTML...?????????

HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPP


Ik ben maar een beginner hé

Beemer
21-05-2002, 19:25
Fordje, ik zal u desnoods Photoshop, Flash, Swish, Dreamweaver en Frontpage samen op één cd zetten en ik zal u de boeken die ik ervan heb liggen wel meegeven (in leen wel ;-)) en dan zal da wel lukken!

Greetz

Barry

airco
21-05-2002, 19:40
allé kzal is helpen ...

WYSIWYG = What You See Is What You Get
==> simpel gezegd is dit een website maken met wat klikken ... vergelijk het met een brief maken in Word. De Wysiwyg-editor maakt dan de code html-code die je kan gebruiken op het internet, en die geïnterpreteerd wordt door internet explorer. Een veel gebruikte editor is Frontpage van Microsoft. Dit is veruit de makkelijkste manier om een website te maken.
Frontpage is makkelijk, toch verre van perfect. Een veel betere editor komt van Macromedia (fabrikant van software (zoals microsoft)) dat Dreamweaver op de markt heeft gezet. Nadeel van dreamweaver is dat de leercurve iets hoger ligt dan bij frontpage.

Kladblok
==> daar waar bovenstaande methode neerkomt op wat klikken met de muis (de wysiwyg-editor maakt de html-code voor je aan) kan je ook in kladblok de html-code zelf typen. Nadeel is dat je eerst HTML zal moeten leren, voordeel is dat je een 100% inzicht krijgt in je site.

HTML
==> de taal waarmee je website's maakt. HTML-code wordt geinterpreteerd door de browser, die de pagina dan weergeeft.

CSS
==> niet echt relevant voor een beginner. CSS is een manier om de layout op je site er op elke pagina 100% hetzelfde laten uitzien.

airco

fordje
21-05-2002, 20:35
Originally posted by airco
allé kzal is helpen ...

WYSIWYG = What You See Is What You Get
==> simpel gezegd is dit een website maken met wat klikken ... vergelijk het met een brief maken in Word. De Wysiwyg-editor maakt dan de code html-code die je kan gebruiken op het internet, en die geïnterpreteerd wordt door internet explorer. Een veel gebruikte editor is Frontpage van Microsoft. Dit is veruit de makkelijkste manier om een website te maken.
Frontpage is makkelijk, toch verre van perfect. Een veel betere editor komt van Macromedia (fabrikant van software (zoals microsoft)) dat Dreamweaver op de markt heeft gezet. Nadeel van dreamweaver is dat de leercurve iets hoger ligt dan bij frontpage.

Kladblok
==> daar waar bovenstaande methode neerkomt op wat klikken met de muis (de wysiwyg-editor maakt de html-code voor je aan) kan je ook in kladblok de html-code zelf typen. Nadeel is dat je eerst HTML zal moeten leren, voordeel is dat je een 100% inzicht krijgt in je site.

HTML
==> de taal waarmee je website's maakt. HTML-code wordt geinterpreteerd door de browser, die de pagina dan weergeeft.

CSS
==> niet echt relevant voor een beginner. CSS is een manier om de layout op je site er op elke pagina 100% hetzelfde laten uitzien.

airco

:D :D LOL

Nu ook weer niet overdrijven langs de andere kant he Airco.

Als ik nog eens een PC woordenboekje nodig heb, zal ik jou erbij halen.
Alleen Css zei me echt niks, van derest had ik al gehoord.

Toch bedankt voor de verduidelijkingen

Bart.Vandecavey
22-05-2002, 09:28
Originally posted by fordje
Alleen Css zei me echt niks, van derest had ik al gehoord.

Je kan anders een tutorial volgen bij http://www.dsdelft.nl/html/
Dit is volgens mij de nederlandstalige referentie op het vlak van CSS en HTML.

Om die stylesheets aan te maken en te beheren bestaat er een gemakkelijk programma, nl.: TopStyle (shareware)

http://www.bradsoft.com/topstyle/index.asp

Met stylesheets kan je eigenlijk eenmaal je site is aangemaakt de look van je site zeer vlug veranderen...