PDA

View Full Version : F1-2002: review


airco
22-05-2002, 13:32
Op ons aller spelletjesgarnaal is zonet een review van F1-2002 verschenen. Het spel krijgt daar 80% wat zeker niet slecht is.
Voorlopig hebben de graphics nog maar 14/20, maar eens de modders aant werk zijn geweest is dat ongewtijfeld 20/20.

http://www.spelletjesgarnaal.be/reviews/f12002/index.html

airco

Oneliner
22-05-2002, 13:50
Idd, op graphics verliezen ze blijkbaar het meest.
Maar idd, ik twijfel er niet aan dat dit, met de hulp van de modders, een waardige opvolger wordt voor de 2001 versie :)

Nu afwachten wat GP4 doet.

yvdp
22-05-2002, 13:55
Spelletjesgarnaal => :no:
Ugamer is alles gewoon. Daar kan de garnaal gewoon ni aan. Zelfs nog ni bekan.

Oneliner
22-05-2002, 13:58
Daar staat anders nog geen revieuw van f1 2002... :D
Bwahja, nix tegen de adneren, maar vind garneel ni eens zo'n slechte site :)

yvdp
22-05-2002, 14:02
Zal een aan de Robbe (van bij ons opt school) vrage wanneer dat die review af is. Die werkt daar nml

airco
22-05-2002, 17:02
bwa no offence ten opzichte van de garnaal he ...
meeste review's zijn bondige plezante stukjes om te lezen ....
ugamer kenek zelfs niet ...

het is den eerste review van F1-2002 dat ik zien, dus daarop heet de spelletjesgarnaal de scoop toch al ;)

Finish
22-05-2002, 18:11
Eum, zo echt onder de indruk ben ik niet van die screenies hoor....trekt grafisch op niks :no:

airco
22-05-2002, 19:20
wel grafix kunnen me eigenlijk gestolen worden ... zolang de gameplay maar ok is ...
grafix kunnen daarna nog makkelijk gemod worden, gameplay daarentegen.

airco

Finish
22-05-2002, 20:29
daar verschillen wij dus serieus in....de graphics zijn bij mij heilig.

airco
22-05-2002, 21:31
een game met zalige gameplay maar slechte grafix ... zalige fun
een game met hopeloze gameplay maar slechte grafix ... kan je evengoed tv gaan kijken

In de loop der jaren kunnen de grafix van UT ondertussen ook al lang niet meer mee met moderne giganten als mohaa of RTCW ...
Toch liggen deze 2 laatsten al lang in de prullenmand bij mij zene, de gameplay van UT is voor mij part nog steeds massa's beter ...

dat bedoel ik dus ... ik speel ook liever een game met goeie grafix, maar grafix kunnen me maar weinig schelen in de vergelijking met gameplay zene.

airco

Finish
23-05-2002, 00:05
een game met hopeloze gameplay maar slechte grafix ... kan je evengoed tv gaan kijken


? :D Ja da klopt idd wel :)

airco
23-05-2002, 00:18
lol foutje dus ;)

slechte gameplay en goede grafix moest dat dus zijn ;)

Ferrari Forever
24-05-2002, 20:05
wat ik nu eigenlijk graag zou willen weten is dit : is f12002 nu eigenlijk al te koop in de winkel of niet. Ik had altijd gehoord dat de release ergens half juni was.

airco
24-05-2002, 20:13
nee, ergens half juni ...
ma gaming-site's zullen waarschijnlijk de gold-code al gekregen hebben he, vandaar dat er al review's zijn.

airco

Ferrari Forever
25-05-2002, 19:40
hm, toch lees ik op de site van de spelletjesgarnaal dat de game vanaf nu al verkrijgbaar zou moeten zijn.

yvdp
25-05-2002, 20:36
ja, op x-box. Op andere platforms nog ni

Finish
26-05-2002, 11:34
Wanneer denk je dat de beste games uitkomen, denk je ?

idd, TIJDENS EXAMENPERIODES ! :mad: :mad:

airco
26-05-2002, 17:08
UT2003 is ondertussen al een heel eindje opgeschoven ... van een geluk gesproken ... anders was het were 2e zit

airco

airco
05-06-2002, 14:12
ik heb sinds vanmiddag F1-2002 .... en ik moet zo zeggen ... maak er maar 99% beoordeling van ....
Dit spel overtreft al mijn verwachtingen ...

MULTIPLAYER wooooooot (lekker racen over het net)
gedetailleerde telemetrie ....
goeie driveability ...

Grafisch kan ik het zo goed niet beoordelen, ik heb immers een oud PC'tje ondertussen ... maar ugly kan ik het voorlopig toch niet noemen ...

ik ga wat voorttesten ... straks wat screenies
Times are looking really bad voor GP4 zene

airco

airco
05-06-2002, 15:34
de uitgebreide telemetrie is werkelijk fenomenaal ... een monsterlijke bron van informatie ;)

http://www.depaddock.eu/airco/f1-2002/telemetrie.gif

grafische screenshot's maak ik niet, vermits deze niet echt representatief zijn ... 800*600 :(
toch eentje waar je duidelijk nog een bug kan op herkennen.

http://www.depaddock.eu/airco/f1-2002/spiegels.jpg

what's wrong :confused: :rolleyes: ;) zoek de fout ;)

Bart.Vandecavey
05-06-2002, 15:52
Dat toerental zakt onder 0?

Finish
05-06-2002, 15:53
Revolutionaire achteruitkijkspiegels bij Ferrari; het weer blijft altijd klaar :) Wat ze tegenwoordig toch niet allemaal uitvinden....;)

airco
05-06-2002, 15:56
het goede:

- ongeloofelijk speelbaar ... omdat ik eigenlijk toch maar wat aan het spelen was met de opties stonden de stuurhulpjes enzo nog aan. Daar dit in vorige versies het irritantste was wat je kon meemaken (bruuske manoeuvers, pole-tijd rijden door alleen gas te geven) ... is dit nu een veel beter gezien ... Nu komt het systeem erop neer, vanaf dat je de ideale rijlijn verlaat, en je neus niet meer naar de juiste richting wijst (en er dus drijgt af te gaan) grijpt het in door langzaam een stuk motorvermogen weg te nemen ... werkt ideaal. Zelfs als je zoals een kind aan het racen bent, komt het spel toch nog realistisch voor, al kan je er eigenlijk niets van ...
- Multiplayer: Alhoewel mijn eerste test daarjuist in de multiplayer over het internet niet ideaal was (server was laggy), is dit toch een killer-feature die F1-2002 in huis heeft. Ik weet niet of GP4 deze functie zal bezitten, anders hebben ze al wel een enorm nadeel. Ik zie ons over enkele weken naast de GPL-league ook een F1-2002 league organiseren (ow yeah ;)). Bovendien kan een multiplayer optie een spel ook veel langer boeiend houden, zodat er een grote community begint te ontstaan rond het spel (zoals nu bij Counterstrike, UT en Q3 het geval is). Dit kan alleen maar een voordeel zijn voor F1-2002
- Super-telemetrie gegevens: EA heeft nu ook een telemetrie-module in het spel gestoken ... Dit draait als een apart programma (F1-2002 minimaliseert dan) en je kan er statistieken zien van al je afgelegde ronden ... De opties zijn ongeloofelijk enorm (teveel om op te noemen). Deze telemetrie gegevens kunnen dan weer een hulp zijn bij het zoeken naar een ideale set-up.
- Launch-control: Ok het is in het geheel slechts een klein stuk, maar het gevoel is enorm .... 1 start genomen zonder launch control en de concurrenten vlogen me voorbij ... met launch control ging het al een pak beter. Deze optie is enorm geloofwaardig ingebouwd.
- Actueel: De nieuwe Hockenheim-ring ... alle nieuwe wagens tot in de details in orde ...
- Gameplay: het spel speelt zo smooth

het slechte:
- Menu's zijn ingewikkelder ... Eigenlijk kan je dit niet als slecht punt aanrekenen ... Als de freaks willen dat er veel opties in het spel zitten, dan wordt het iets onoverzichtelijker ...
- systeemeisen: Bij elk nieuw spel horen nieuwe systeemeisen ... In mijn ogen is een 700 mhz processor en een geforce 2 GTS (liefst nog hoger) toch wel een aanrader aan het worden ... Mijn 450 pruttelde soms toch wel wat tegen op 1024*768 ... 800*600 loopt prima...

Als rond dit spel ook weer een modding-community zal ontstaan, dan wordt dit spel een KILLER. Ik geef Geoff Crammond heel wat krediet, maar hij zal van goede huize moeten komen ..... Want het actuele karakter, de multiplayer en de bangelijke telemetrie maken dat F1-2002 wel enorm sterke kaarten in handen heeft nu.

airco

airco
05-06-2002, 15:58
Originally posted by Finish
Revolutionaire achteruitkijkspiegels bij Ferrari; het weer blijft altijd klaar :) Wat ze tegenwoordig toch niet allemaal uitvinden....;)
we have a winner ... Inderdaad een vrij opvallende fout ... Kan met een eenvoudige patch waarschijnlijk wel gefikst worden ;)

airco

Ferrari Forever
07-06-2002, 20:00
F1 2002 zou toch pas volgende week uitkomen ? En zou het verkrijgbaar zijn in de Fnac?

krikke
07-06-2002, 20:10
Airco, ik ga 100% akkoord met je F1 2002 "review" Op 1 vraag van je kan ik alvast antwoorden. GP4 zal géén multiplayer hebben. Ik vrees dat GP4 héél goed voor de dag zal moeten komen om dit spel te bedreigen...

Finish
07-06-2002, 21:27
In Geoff Crammond we thrust....

Raceboy
07-06-2002, 21:29
Originally posted by Finish
In Geoff Crammond we thrust....

amen to that

yvdp
07-06-2002, 21:37
da spel owned gewoon. Is sinds gistere ook op ps2 verkrijgbaar

krikke
07-06-2002, 22:12
Net online gereden. We zouden hier eens moeten afspreken om tesamen te rijden. In elk geval goed gelachen. Ik heb een Takuma Sato gedaan. (ook in Oostenrijk, op dezelfde plaats) Het was niet meer nodig om de motor stil te leggen, het gebeurde van zelf... Die andere gast lag ook strijk. Ik qualde met een 1:12 en nog iets... en reed de pole. Misschien een geluk voor mij dat we maar met 4 waren...

airco
07-06-2002, 23:28
Originally posted by Finish
In Geoff Crammond we thrust....

de vorige keer was anders 1 grote teleurstelling zene ... GP3 heeft me nooit kunnen bekoren ... Het spel was al 2 jaar geantidateerd tegen dat het uitkwam ... verder was er weinig spectaculair goed ...

Ook nu zal het spel 2 jaar achter de feiten aanhollen... geen spectaculaire features als multiplayer ...
Eigenlijk is het maar een voortborduren op GP2 ... de gameplay van GP2 is er nog steeds ... Buiten betere graphics en AI is er niks nieuw...
De concurrentie heeft dit wel ... EA F1-2002 is machtig beter geworden tov van de 2001 versie ... heeft een 100% verslavingsfactor, goeie gameplay ...en multiplayer ...

airco

Ferrari Forever
08-06-2002, 18:57
Voila, ik heb ook een exemplaar van f1 2002. Over de gameplay ga ik me hier nog niet te veel uitlaten, want ik heb nog maar een paar rondjes gereden en voorlopig ziet alles er wel snor uit.
Een ding vind in wel heel vreemd : als je het spel voor de eerste keer opstart moet je je team en je rijder kiezen, maar hoe verander je daarna nog van team ? Of ben je verplicht om voor altijd met dezelfde piloot en hetzelfde team te rijden?

krikke
08-06-2002, 19:39
No prob, je kan je speler gewoon editten...

Ferrari Forever
08-06-2002, 23:08
Na een paar uur f1 2002 te hebben gespeeld, moet ik toegeven dat het volledig aan mijn verwachtingen voldoet, niet meer of niet minder. De verbeteringen t.o.v. van 2001 zijn niet spectaculair, maar als je een f1-freak bent, zeker meer dan genoeg om het spel in huis te halen.
Grafisch vind ik vooral de weergave van het wegdek van de circuits spectaculair mooi. Het mag misschien een detail lijken, het valt echt wel op. Soms lijken ze gewoon fotorealistisch echt.
Het geluid in f1 2001 was al mooi, hier is het nog beter. Vooral die backfire als je terugschakelt is heerlijk om te horen.
Op gebied van handling heb ik eveneens de indruk dat je iets meer feeling van de wagen hebt. Zeker met een stuurtje voelt alles heel natuurlijk aan en is het perfect mogelijk om af en toe eens een slip te corrigeren. Dat was ook al mogelijk in f12001 , maar in veel mindere mate.
Zijn er dan geen minpunten ?
Ten eerste natuurlijk de systeemeisen. Ik heb een potige computer en ik speel vlotjes bij 1280x960, maar ik denk dat je zoiets niet moet proberen met een Pentium2 of met een TNT2-videokaartje. Tijdens soloritjes merk ik niet zoveel verschil t.o.v. f12001 qua framerate, maar bij races valt het toch wel op dat het allemaal iets langzamer gaat, al blijft het snelheidsgevoel nog altijd subliem.
Verder zijn de menus ook iets ingewikkelder, maar dat is louter een kwestie van aanpassen.
Conclusie : schitterend spel voor de f1-freak, misschien iets te gecompliceerd voor de arcade racers (maar die zijn er hier toch niet). GP4 zal al heel sterk uit de hoek moeten komen om dit te overtreffen.

Finish
08-06-2002, 23:13
ik lees al die besprekingen hier met ùµ^$^$µ ongeduld totdat die ùµ^$µù examens voorbij zijn en ik -als ervaren F1 2001knutselaar- ook eens mijn computertje mag verwennen met F1 2002 :(

Nog 3 weken.... *yawn*

Ferrari Forever
08-06-2002, 23:26
Dan zullen we onze lofuitingen over F1 2002 dan voor de rest maar een paar weken nog voor onszelf houden zeker. Want zo sadistisch zijn we nu ook weer niet :)

airco
08-06-2002, 23:47
Ferrari Forever ... ik ben het volkomen eens met je bespreking ... toch vergeet je nog 1 super belangrijk iets ... MULTIplayer

Ferrari Forever
08-06-2002, 23:51
Inderdaad, foutje.

airco
09-06-2002, 12:27
Originally posted by Ferrari Forever
Een ding vind in wel heel vreemd : als je het spel voor de eerste keer opstart moet je je team en je rijder kiezen, maar hoe verander je daarna nog van team ? Of ben je verplicht om voor altijd met dezelfde piloot en hetzelfde team te rijden?

gewoon naar spelerbeheer gaan, daar kan je alles aanpassen ;)
da is in het hoofdmenu op da helmpje drukken ;)

TiBo
09-06-2002, 22:17
Wat zijn nu zowat de sites waar F1 2002-mods te vinden zijn?
Toevoegen van reclame e.d. weet ge wel.

krikke
09-06-2002, 22:41
Kan er me iemand een setupje aanbevelen voor de A1 ring? Ik geraak niet onder de 1 12 940, en daarme sta ik nog achter Young... (dwz op de laatste plek) Ik rij met de Sauber.

Raceboy
09-06-2002, 22:42
Originally posted by krikke
Kan er me iemand een setupje aanbevelen voor de A1 ring? Ik geraak niet onder de 1 12 940, en daarme sta ik nog achter Young... (dwz op de laatste plek) Ik rij met de Sauber.

tss ide is precies echt wel talent realistisch ;)

TiBo
09-06-2002, 23:05
Ruiken jullie ook de Ardennen?

http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/F1_2002_01.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/F1_2002_02.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/F1_2002_03.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/F1_2002_04.jpg

En zo ziet het er op mijn schermke uit (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/F1_2002_05.jpg) ;) (1280*1024/ 4xFSAA / Alles open)

airco
10-06-2002, 04:04
mja ik moet het voorlopig met 1.24 op canada doen ... en dan zeggen dat de pole dit weekend 1.13 was :rolleyes:

krikke
10-06-2002, 07:38
Pffffffffffff, en van die race engineer moet je ook niet al te veel verwachten....
Bon, ik ga nog eens proberen, of een Takuma doen, we zien wel...

Finish
10-06-2002, 13:00
TiBo GVD ! GEVOELLOZE KEREL ! Er zijn hier er nog die hier examens hebben hoor ! :mad:

:D ;)

TiBo
10-06-2002, 13:21
Proper spelleke dat F1 2002, alleen wat weinig polygonen :o :D
Mea Culpa, ... ik probeer me in het vervolg te beheersen :)

Al een chance dat we af en toe nog eens kunnen ontspannen met een belgische voetbalmatch hé. :fight: