PDA

View Full Version : Nürburgring 24 uur.


moore
28-05-2002, 16:11
zijn er ook mensen die naar de 24 uren van nûrnburgring gaan :confused:

airco
28-05-2002, 16:53
==>moved
wrong forum

Sennake
28-05-2002, 16:56
Een zeer veel voorkomende fout waartegen ik al menig maal ten strijde getrokken ben, zo ook nu : de Nürnburgring BESTAAT NIET!

Wat wel bestaat is de stad Nürnberg (in het zuidoosten van Duitsland, en bekend van het proces van Nürnberg na de 2e wereldoorlog) en de Nürburgring waar we vorige week getuige waren van de buitenlandse Belcar manche.

Overigens zal ik niet op de 24 uur zijn omdat AD Sport deelneemt aan de Touring Cup wedstrijd aanstaande zondag. De Driesco Clio trouwens ook. (En nog een paar wagens natuurlijk) :+

moore
29-05-2002, 11:31
a nee als het niet bestaat waarom noemen ze het dan nûrnburgring en is er ook een site van ????

airco
29-05-2002, 11:38
Nûrnburgring is niet gelijk aan Nürburgring
de Nürburgring ligt NIET in NürNberg

de site is http://www.nuerburgring.de/ en daar zie je dat het circuit Nürburgring noemt. Ok het zijn kleine details, maar ze zijn er wel ;)

Bart.Vandecavey
29-05-2002, 11:41
Ik denk dat het gewoon zo geschreven wordt in het fins...

De site is trouwens: http://www.nuerburgring.de

moore
29-05-2002, 13:01
btw niemand is perfect of wel soms

Sennake
29-05-2002, 13:04
Originally posted by moore
a nee als het niet bestaat waarom noemen ze het dan nûrnburgring en is er ook een site van ????

nûrnburgring is wat jij letterlijk schrijft.

Wat je bedoelt is Nürburgring.

Er zijn 3 verschillen in deze 2 woorden.

1) Het moet met een hoofdletter geschreven worden.
2) Het "accent circonflex" dat jij gebruikt is fout en moet vervangen worden door ofwel een "umlaut" ofwel door achter de "u" een "e" te zetten wat hetzelfde effect heeft. De laatste methode is trouwens vrij recent in voegen getreden sinds de komst van de computer die in DOS geen umlaut of trema op een letter kon zetten.
3) Het belangrijkste : jij zet een "n" achter "Nür" waar er geen mag staan. De stad Nürnberg (waar geen circuit ligt) bevindt zich minstens 500 km verwijderd van de Nürburgring. De naam Nürnburgring komt van het circuit (de ring) dat gelegen is in de buurt van de Nürburg (de burcht van Nür) die dateert van de 11e eeuw na Christus. Aan de voet van die berg is het dorpje Nürburg gesticht, waar wij trouwens gelogeerd hebben vorig weekend. De dichtbijzijnde grote stad die bij de Nürburgring ligt is Trier.

Hopelijk kan deze uitleg de verwarring rondom de 2 namen voor eens en voor altijd uit de wereld helpen.

airco
29-05-2002, 13:04
was ook totaal niet zo negatief bedoelt ;)
misschien kunnen we beter eens terug een beetje op ons topic letten ....

voor mij part is het antwoord nee
==> geen tijd (examens)
==> geen geld
==> ...

Sennake
29-05-2002, 13:06
Originally posted by moore
btw niemand is perfect of wel soms

Je hoeft je helemaal niet aangevallen voelen of zo, we proberen je alleen te helpen.

En ik ben verre van perfect. Maar dat betekent niet dat ik van niemand een verbetering wil aanvaarden als ik iets fout zeg of doe.

Alain
29-05-2002, 13:11
De stad Nürnberg (waar geen circuit ligt)
Ff off topic :

Geen permanent circuit. Eind juni wordt er wel een circuit gemaakt van 2.3 km en dat draagt de naam : Norisring.
Het is gebouwd rond de tribune waar vroeger Hitler zijn speeches hield tijdens de Partijdagen.
So much for history and back on topic.

Nope. Ben nog nooit geweest en zal er nooit gaan. Enkele jaren geleden heeft zelfs een diesel de 24 uren gewonnen :o

Het mooie daarentegen is wel dat de Nordschleife gebruikt wordt.

Mark
29-05-2002, 20:30
Toch wil ik die 24 ook weleens meemaken.

Zolder, Spa, Le Mans...... mr. 24 :D Alhoewel 150.000 kamperende duitsers....das ook niet alles