PDA

View Full Version : Giro => Waar gaat dat naartoe?? :s

Oneliner
28-05-2002, 20:41
Alle 4 de top favorieten liggen eruit...

Goed gedaan mannen zouk zo zeggen.
De enige overblijvende Top favoriet, Cassagrande is eruit gezet wegens het opzettelijk ten val brengen van een andere coureur.

Andere 2 (Simoni, Garzelli) werden er ook al uitgezet door doping geruchten.
Bij Simoni zelfs om cocaïne gebruik...

Wielrenne, een feetst!!!

Nu staat er een 37-jarige Heppner op kop.....
Nix tegen heppner, maar dat is (voor de niet-kenners onder ons) niet bepaald het type "ik win een grote ronde"

ben is benieuwd naar de komedne 2 dagen, dolomiete ritten.

Beemer
28-05-2002, 20:48
Ik vindt het ook nogal een zielige bedoening op dit moment. Als het zo doorgaat hou ik mijn hart vast voor de ronde van Frankrijk dit jaar. Maarja, doping lijkt nu eenmaal bij wielrennen te horen, als teamorders bij de f1 ;-)

Greetz

Barry

airco
28-05-2002, 21:07
ik kan ze moeilijk ongelijk geven ...
Ik heb veel liever dat ze nu eens grote kuis houden, en alles wat niet hoort in het wielrennen eruit smijten ... dan dat we over 5 jaar nog met die rotzooi zitten ...

je verwacht nu van mij toch geen medelijden met die renners hoop ik .... Dat er hierdoor een 37-jarige wint .... Als hij de enige is die het fair kan spelen zie ik niet in wat hier verkeerd aan is ... Als hij de snelste is van alle eerlijke mensen ... wat is dan het probleem ???

airco

Oneliner
28-05-2002, 21:22
Het probleem is dat het NIET uitgekuist geraakt.
Begonnen in tour 1997, nu (5jaar later) wordt een grote ronden og steeds gans verkloot door een bende onprofessionele coureurs die gans de wielrennerij daarmee besmeuren.

DUS ZEKER GEEN medelijden me die mannen

airco
28-05-2002, 21:27
bij het uitkuisen zijn ze veel te braaf ....
Ik herrinner me het geval frigo nog ...

nu rijdt hij weer rustig mee in het peleton .... excuseer ????
==> doping is voor mij part einde carriere.... zulke fouten(overtredingen) zijn nu eenmaal onvergeefelijk
==>als een advocaat zijn erecode breekt is hij ook advocaat af ...
==> waarom kan zoiets bij wielrenners niet ???

Finish
28-05-2002, 21:32
Wielrennen ? Dat volg ik met gemengde gevoelens, meer zelfs, ik volg het NIET. Degene wint is volgens mij degene die het best dopingcontroles kan 'raden'.

Hoe kan die sport nu nog geloofwaardig overkomen ? Benieuwd wat dit voor de Tour de France gaat betekenen. Wielrennen heeft een soort blijvende ziekte opgelopen, en bloedt langzaamaan dood. Wielerfanaten zijn de dupe en zien hun sport verloederen.

ik herinner me nog de 'brave zielen' in het peloton: Ludo Dierckxsens (of hoe schrijf je die naam feitelijk :D)
tour de france van een jaar of 3 geleden; dopingcontrole en uit schrik op voorhand zeggen dat hij een behandeling met een bepaald middel had ondergaan. Dopingcontrole was negatief, zijn hematocrietgehalte e.d. was verdomme normaal. Had Ludo gezwegen had er geen haan naar gekraaid. Hét bewijs dat er nog eerlijke mensen in het peloton zijn. Spijtig genoeg worden er dat steeds minder en minder.

Finish
28-05-2002, 21:36
Originally posted by airco
bij het uitkuisen zijn ze veel te braaf ....
Ik herrinner me het geval frigo nog ...

nu rijdt hij weer rustig mee in het peleton .... excuseer ????
==> doping is voor mij part einde carriere.... zulke fouten(overtredingen) zijn nu eenmaal onvergeefelijk
==>als een advocaat zijn erecode breekt is hij ook advocaat af ...
==> waarom kan zoiets bij wielrenners niet ???

al gehoord van het geval Virenque ?

zo verontwaardigd dat die was in '97: heel Festina gebruikte doping, hij niet ! Hij moest zelfs van al die beschuldigingen bleiten als een klein kind. Van smerige komedie gesproken.
Paar jaren erna geeft hij het uiteindelijk toe. Schijnheiligaard eerste klas. En nu koerst hij terug lekker mee met Domo nota bene. Een wielrennersleven is helemaal niet makkelijk, kan ik best geloven. Maar zoiets kan toch compleet niet.

Mario
28-05-2002, 21:36
Cipollini gaat de Giro nog winnen, let op m'n woorden :D.

yvdp
28-05-2002, 21:39
Verbrughe hé. Of doet die nimeer mee?

Alain
28-05-2002, 22:21
Waar dat naartoe gaat ? Euh...de meet ?

yvdp
28-05-2002, 22:23
Ja, tis thope hé. Mijn visie op dopinggebruik. ALLEMAAL BANNE UIT HET PELETON DIE GEBRUIKERS. Daperre heeft gesproke.

Maarten
29-05-2002, 00:41
ik denk da ze te streng zijn met de controles
ze moeten die veel efficiënter maken
als ze mij zo een test laten ondergaan dan ben ik denk ook positief, gewoon door de vitaminen die ik pak, of omdat ik twee maand geleden antibiotica heb gepakt, of eender wat

ze moeten streng zijn, akkoord, maar ze moeten ook wel zien dat ze echt alleen maar dat meten wat verboden is, en ze zouden moeten kunnen zien of het al dan niet uit antibiotica kan komen of niet?

nog even wachten op deze revolutionaire onderzoekstechnieken, lijkt me!

laat de tour gespaard blijven van deze miserie, ik denk maar aan een paar jaar geleden

Benklak
29-05-2002, 00:46
Overlaatste iemand McEwen gezien in de laatste show bij Bruno? Daar zei hij dat hij oa geen hoestsiroop mag nemen, omdat hij anders positief zou zijn. Een gemiddelde mens zijn medicamentenkastje thuis, is in de wielrennerij een dopingkast! Dus als dieje mens den hoest heeft dan moet hem maar afzien en wachten tot het over is! En dit is ongetwijfeld maar één voorbeeld!

Bart.Vandecavey
29-05-2002, 09:02
Ik denk dat ze nog strenger moeten zijn en meer onderzoek doen naar nieuwe soorten doping als je weet dat ze sinds vorig jaar nog maar kunnen onderzoeken of iemand werkelijk EPO heeft gepakt... De controleurs lopen nu nog jaren achter in onderzoek. Valt het niet op dat telkens als de Italianen beginnen te presteren er enkele maanden nadien een dopingschandaal is...

Oneliner
29-05-2002, 13:07
Originally posted by Benklak
Overlaatste iemand McEwen gezien in de laatste show bij Bruno? Daar zei hij dat hij oa geen hoestsiroop mag nemen, omdat hij anders positief zou zijn. Een gemiddelde mens zijn medicamentenkastje thuis, is in de wielrennerij een dopingkast! Dus als dieje mens den hoest heeft dan moet hem maar afzien en wachten tot het over is! En dit is ongetwijfeld maar één voorbeeld!

Bij vandenbroucke vonden ze 600 liter van wete ik welk product.
Twas voor zijnen hond.... yeah right...