PDA

View Full Version : 3e kampioenschap in de F1 ???


airco
28-05-2002, 21:40
Max mosley heeft weer eens plannen ...

According to today's Guardian FIA President Max Mosley has proposed a new plan to introduce a third championship to Formula One. While the drivers and manufacturers each have their own championship, Mosley is in favour of beginning on for the engine manufacturers as well.

Engine manufacturers would therefore be encouraged to support more than one team in the hope of being able to score as many points as possible. This means that Cosworth would score points from Jaguar and Arrows this season as they supply engines to both teams, while Ferrari would score from Ferrari and Sauber, and Honda off BAR and Jordan.

The Guardian stated that Mosley had circulated his plan to all F1 teams in the run-up to last weekend's Monaco Grand Prix explaining his new idea for the third championship. The idea he hopes would also create more interest to add to the battles for the drivers' and car constructors' championships.


allemaal heel mooi en wel ... enkel zal dit kampioenschap in mijn ogen een doordrukje worden van het constructuerskampioenschap .... Als Ferrari wint bij de constructeurs zal het dat vrijwel zeker ook doen bij de motoren ...

Bovendien ...
In mijn ogen is de BMW-motor momenteel nog steeds de sterkste van het veld ... Ferrari haalt dit echter makkelijk op door een superieur chassis ...
==> Dus als Ferrari wint krijgen de motoren van Ferrari de punten .... terwijl de motoren van BMW toch sterker zijn :rolleyes:

airco

Bart.Vandecavey
28-05-2002, 21:45
Nu zou dit inderdaad nog niet veel zeggen, maar als bijv. BMW of Mercedes Jordan zouden sponsoren kon dat wel leuk worden...

airco
28-05-2002, 21:47
mja dan zal een team dat aan veel teams motoren levert vrijwel altijd het kampioenschap winnen ... zonder dan enige garantie te hebben dat het de sterkste motor is ...
vrij moeilijk haalbaar lijkt me ...

airco

TiBo
28-05-2002, 22:16
- Steeds meer teams gaan over in fabrieksteams, dus binnenkort speelt dat zelfs geen rol meer.

Ferrari -> Ferrari
Renault -> Renault
Toyota -> Toyota

- En wat dan met BAR, Jordan, Jaguar en Arrows? Hebben Honda en Cosworth dan geen voordeel?
Ik vrees dat als ze dit gaan toelaten, Ferrari terug hun label op de Saubers wil zien.

Ik vind het een beetje dom zo'n derde kampioenschap. Net alsof er iets moet veranderen in de F1 om toch maar met iets nieuws te komen.