PDA

View Full Version : Filmtopic


Mario
16-06-2001, 17:44
Hehe, ik heb net 2 films op de kop kunnen tikken voor 299 BEF (allebei op 1 band). De eerste is King Kong, maar het is me vooral om de tweede te doen: "Escape from New York", een rasechte cultfilm :).

Ik had nog gehoopt "Death race 2000" te vinden, maar 't was niet waar. Jammer, zal maar blijven zoeken.

RoBByNiO
16-06-2001, 20:45
die films ken ik niet, ben niet echt een film-kijker

hier een paar van men favoriete films:

- Die Hard

-American History X (EEN AANRADER!)

- de lift (ne hollandse, over ne lift die naar beneden valtn, zeer spannend)

- Under Siege

- Deep Rising (een TOPPER!)

- en nog een deel wa ik kan opnoemen, maar de titel vergeet ik wel eens snel

Finish
17-06-2001, 18:22
Welja wrom nie, laat ons allemaal nekeer een top5 zeggen van onze favoriete films:

de mijne:

1. The Shawshank Redemption (Tim Robbins, Morgan Freeman)
--> Mijn klassieker. Hangt een ongelooflijke 'sfeer' en verveelt nooit of te nimmer.
2. Vertigo (Kim Novak, James Stewart)
--> I just LOVE Hitchcock films, weet met beperkte middelen de suspense ten top te drijven. Deze prent boeide me nochthans meer dan Psycho ooit gedaan heeft.
3. The Silence of the lambs (Jodie Foster, Anthony Hopkins)
--> 'I ate his liver, with a nice glass of Chianti, and some dry beans' Hannibal Lecter in topvorm ! Gruwelijk 'koude' film, Hopkins en Foster prachtig op mekaar afgestemd en scherpe dialogen. En niet te vergeten een dik plak bloed :)
4. JFK (Kevin Costner, Tommy Lee Jones)
--> Subliem staaltje van cinematografie. Moord op JFK heeft me altijd al geboeid, aangezien er zo'n pak onvolledigheden ivm het onderzoek naar de moord zijn geweest, en deze film maakt speculaties naar eventuele samenzweringen op zowel politiek vlak als maffia. Ook prachtige soundtrack door (alweer) John Williams, de Mozart van de filmmuziek.
5. The Usual Suspects (Kevin Spacey, Gabriel Byrne...)
--> Misschien een onverwachte keuze om in m'n top 5 te komen staan, maar dit gangsterfilmpje ligt me gewoon. Geen échte reden ervoor, mocht het natuurlijk weer Oscarwinnaar Kevin Spacey zijn die al mankend door het stuk gaat maar uiteindelijk dé grote schurk blijkt te zijn


Natuurlijk staan er nog een pak andere films op m'n lijstje, maar deze 5 zijn van het genre films waar ik graag een keertje voor van mijn bureaustoeltje kom richting Gaumont/Metropolis.

dus als je een avond niet weet wat doen: Videotheek en huren die boel !! (kopen doe je achteraf wel :D )

Finish
17-06-2001, 18:30
http://images.amazon.com/images/P/B00004Y87O.01.LZZZZZZZ.jpg

Goed geprobeerd B-filmpje lees ik als commentaar :)


http://images.amazon.com/images/P/6305495181.01.LZZZZZZZ.jpg

Ziet er wel lachen uit :D

tsjolder
17-06-2001, 18:42
ben niet echt een filmliefhebber, maar Silence of the lambs was werkelijk fenomenaal.

Sennake
17-06-2001, 20:00
Ik ben eerder een liefhebber van het spektakel- en actie genre...

Le Mans
Grand Prix

zijn mijn all time favorites...

Net als :

D-Day
The Battle of Britain
Maar ook Saving Private Ryan, Enemy at the gates en Pearl Harbor...

En verder alle Star Trek en Star Wars films...

En doe er als "acteur-criterium" ook maar alle Steve McQueen en Clint Eastwood films bij!

En tenslotte ook van die films waar tijd-ruimte paradoxen in voorkomen waar je dagen nadien nog niet uit bent :
Back to the future 1, 2 en 3, The Matrix, Timecop, enz...

TiBo
17-06-2001, 21:00
Effe een greep uit de lijst:

- Ronin (Robert "Bob" DeNiro in een film van John Frankenheimer)
- The Insider (Russel Crow, Pacino in een film van Michael Mann)
- Aliens (Een prachtcast in een film van James "Jim" Cameron)
- Bad Boys (Will Smith, Martin Lawrence in een film van Michael Bay)
- The Abyss (Jim Cameron)
- Jackie Brown (Tarantino .... need I say more?)
- Unbreakable (M. Night Shyamalan ....)

.... en vele, ... vele anderen.


Qua acteurs:

- Sam Jackson
- Russel Crow
- ...
Qua actrices:

- Sandra Bullock
- Helen Hunt
- ...

Mario
17-06-2001, 21:01
Ik zal ook eens een aantal films geven die op mij een grote indruk nalieten bij het verlaten van de bioscoop. De rangschikking is volkomen willekeurig en er ontbreken er ongetwijfeld nog veel.

"Intolerance" van Griffith,
"Ed Wood" van Tim Burton,
"Soleil trompeur",
"L.A. Confidential",
"Miller's crossing" van de Coen-broers,
"The big Lebowski" ook van de Coen-broers,
"Salo" van Pasolini (film waar je bijna letterlijk ziek van bent en niet voor gevoelige zielen),
"Dr. Strangelove" van Kubrick (kaart het probleem van de atoombom op een luchtige doch treffende manier aan),
"Quiz show",
"Braindead" horror-kitsch van de bovenste plank.

En ik heb nu even een black out :o.

Finish
17-06-2001, 21:05
Moeilijk om een top 10 op te stellen van je persoonlijke favorieten aangezien het hier gaat om honderden films die je ooit al eens hebt gezien. L.A.Confidential en masterpieces zoals de Tarantino films (Pulp Fiction, Reservoir dogs haaaaa) was ik dan ook even uit het oog verloren ;)

En dan vergeet ik nog Shindler's List, Saving Private Ryan....

Mario
17-06-2001, 22:42
"Délicatessen" hoort beslist ook in m'n lijstje thuis
"C'est arrivé près de chez vous"

En zeker een filmbezoek waard dezer dagen: "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain".

Finish
17-06-2001, 23:26
Jij valt dus meer op de franse films :)

Ook niet slecht, vooral de komedies met Louis De Funès en Coluche.

TiBo
18-06-2001, 12:36
Originally cursed by Finish
Ook niet slecht, vooral de komedies met Louis De Funès en Coluche.


My eyes, ...... my eyes !!!

:D ;)

Finish
18-06-2001, 12:36
By The Way: voor de beste filmreviews van een op en top filmcriticus moet je hier zijn:

http://www.suntimes.com/ebert/index.html

Roger Ebert. Filmkenner.