Log in

View Full Version : WK voetbal: Groep A

airco
31-05-2002, 15:21
Senegal heeft zonet de eerste wedstrijd van het WK voetbal 2002 gewonnen. Senegal versloeg Frankrijk met 1-0. Meteen is er in Franse rangen een grondige paniek ... want de andere ploegen in deze groep zijn ook niet direct van de kleinsten (Denemarken en Uruguay).

Beemer
31-05-2002, 15:29
Inderdaad, de Fransen zonder Zidane is maar een halve ploeg!
Ik vond ze tegen België al niet goed spelen en vandaag was het zeker niet beter. Ze liepen elkaar gewoon onder de voet, het zal de komende matchen heel wat beter moeten willen ze de 2de ronde halen!

vincentdb2001
31-05-2002, 15:31
Het is hier feest, in Kinshasa !!! Een Afrikaans land verslaat de wereldkampioenen !!!

Geweldig, nu zullen de Fransen een minder dikke nek hebben (hoop ik toch)...

Hoopelijk speelt België even goed...

Finish
31-05-2002, 15:33
schitterend resultaat voor Senegal. Frankrijk was ik idd ook grondig beu na het EK; dikke nekken tot en met. Maar da's mijn mening dan.

Sennake
31-05-2002, 15:34
De eerste verrassing van het WK is een feit. Wordt dit het WK van de verrassingen?
Ondertussen staat Dakar naar het schijnt op zijn kop ;)

TiBo
31-05-2002, 15:39
Zouden ze Zidane dan toch missen? :eek:

airco
31-05-2002, 15:51
der is wel iets meer verkeerd dan zidane alleen.

Belangrijkste is de coach
==> als je merkt dat je ploeg niet draait, dan los je dat niet op door 6 aanvallers op het veld te zetten. Dugarry spelverdeler ???

Alain
31-05-2002, 16:05
Mij maakt het niet uit hoe de Fransen spelen, zolang ze maar op hun oren krijgen !

Joehoe !!!

Oneliner
31-05-2002, 17:57
Frankrijk draait enkel als zidane meespeelt, das zover wel duidelijk denk ik.
En idd, quite easy om ff al uw aanvallerkes erop te zetten.

JPMontoya
31-05-2002, 20:14
de fransen hebben goed gespeeld volgens mij , oké ze waren nt top maar ik vond SEN toch ook niet schitterend ; een draw was waarschijnlijk een meer dan fair result

airco
31-05-2002, 20:28
Originally posted by JPMontoya
de fransen hebben goed gespeeld volgens mij , oké ze waren nt top maar ik vond SEN toch ook niet schitterend ; een draw was waarschijnlijk een meer dan fair result

tja lol,
je kan moeilijk van Senegal verwachten dat ze het niveau van een Wereldkampioen voetbal halen ... Senegal was voor hun ploeg die ze hebben schitterend.

Frankrijk
==> tactisch = 0
==> teamplay = 3/10
==> als dat is wat we van een europees en wereldkampioen mogen verwachten ??? Ver ondermaats

Als ik Frankrijk moet beoordelen met de normen die je een wereldkampioen mag aanmeten, krijgen ze geen 5/10 van mij ...
Een excuus als Zidane was gekwetst is ook maar zwak ... Tegen de belgen trok het ook op niet zoveel, en 3-2 tegen Japan is ook geen droomresultaat. Een wereldkampioen waardig ??? denk het niet

airco

JPMontoya
31-05-2002, 20:33
Frankrijk maakt zichzelf alleen maar illusies dat ze hun titel kunnen verlengen , ze hebben een ervare ploeg maar toch wel wat oud vind ik ;gemiddelde leeftijd 33 , het was vandaag duidelijk dat de fransen keer op keer op snelheid genomen werden en vooral Leboef dan , jongens 0/10 voor hem.

airco
31-05-2002, 20:39
petit mag je op hetzelfde lijstje bijschrijven ...

Scapa
31-05-2002, 20:56
Ja als je twee aanvallers (Henry, Trezeguet) hebt die je van heel de wedstrijd max 3 keer (Henry) hebt gezien is het moeilijk om te winnen: volgens mij is het beste bij de manne eraf na een dit vermoeiend seizoen

airco
31-05-2002, 22:38
tja als je een vermoeide aanval combineert met een verdediging die versleten begint te raken ... dan komt er inderdaad niet al teveel van.

airco

TiBo
31-05-2002, 23:00
Volges de Raijmon meuge we de fransje nog ni afschreive. Ze hemme ni geu gespeld, mo ge meu ter oep reikene dat ze nog kandidaad zen veur de final.
Veul gruute pluuge zen in 't verleije slecht begonne, muur hemme hun daarnaa erpakt!

Ik zou het zelf niet beter 'gezei' kunnen hebben ;)

Sennake
31-05-2002, 23:06
Lol! Goede "Raymond" imitatie :-)
Lustert is eir mennekeis, dei Fransmannen zaan nog nie geklopt zelle!

Finish
01-06-2002, 13:25
Uruguay - Denemarken 1-2

De '82ste minuut was er teveel aan voor de Uruguayanen (wat een woord)

Stand:
1.Denemarken
2.Senegal
3.Uruguay
4.Frankrijk

De WK laatste....

airco
01-06-2002, 13:38
mja al hun matchen nog winnen, met een zo goed mogelijk doelpunten-saldo
that's the task voor de fransen

Finish
01-06-2002, 18:33
France coach Roger Lemerre said on Saturday he did not expect injured playmaker Zinedine Zidane to be fit in time for Thursday's World Cup game against Uruguay.

Zidane missed Friday's shock 1-0 defeat by Senegal with a tear in his thigh muscle.

"It would surprise me if he was fit to play against Uruguay," said Lemerre.

"Zidane is working hard to recover. But he has not resumed training yet. There are just four days before the Uruguay game. It will be too soon to have him back," Lemerre told a press conference.

"He has suffered a very annoying injury as we do not know how long it will take to heal."

Geen Zidane voor de fransen = geen systeem, geen kapitein. Aangezien Denemarken geen al te slechte prestatie leverde tegen Uruguay, en Senegal er alles aan zal doen om bij Uruguay te gaan winnen, zie ik een moeilijke toekomst voor de fransen...

airco
01-06-2002, 18:44
ik zou ze nog niet afschrijven, maar het ziet er alleszins bijzonder slecht uit.

airco

Finish
06-06-2002, 12:51
Denemarken - Senegal 1-1

Stand momenteel

Denemarken: 4pt
Senegal: 4pt
Uruguay: 0pt (1 goal)
Frankrijk: 0pt (0 goals)

De Fransen in een MUST WIN situatie...zonder Zidane.
Gelijkspel betekent dat ze moeten winnen van Denemarken én meer goals moeten hebben dan Denemarken/Senegal of Uruguay, indien deze laatste van Senegal winnen.

Uruguay is in ieder geval zeer gevaarlijk, Denemarken heeft toch ook moeten 'pressen' om er die 2-1 uit te krijgen. En Frankrijk - Denemarken wordt op zich al een serieuze match

Les Blues moeten het waarmaken vanmiddag, anders kunnen ze het vergeten. Samen met Portugal momenteel toch dé 'teleurstelling' van het WK.

Finish
06-06-2002, 14:16
en we zijn op weg naar dé schock van het WK: Henry heeft rood gekregen... Frankrijk met 10 tegen 11, eerste helft bijna moeten onderdoen voor Uruguay. Gelijkspel zit er dik in, en gelijkspel voor Frankrijk is bijna gelijk aan een halve uitschakeling....

airco
06-06-2002, 14:26
mja it's looking very bad voor de fransen .... als talent Rekoba seffens eens schittert voor Uruguay dan zeggen de Fransen au revoir in Japan.

airco

Finish
06-06-2002, 15:31
Laatste kans van de wedstrijd was dé monsterkans van het WK: enkele centimetertjes meer naar rechts en Frankrijk lag er uit. Ze hebben hier 'geluk' gehad dat het nu nog niet gebeurde...

Denemarken: 4Pt
Senegal: 4Pt
Uruguay: 1Pt
Frankrijk: 1Pt

Mag ik hier zeggen dat Frankrijk in een bijna uitzichtloze positie zit ? Volgens mij zijn ze eraan voor de moeite.

airco
06-06-2002, 15:38
ja lap nu drukte op den edit knop ffs :D

airco
06-06-2002, 15:40
nu klopt uwen uitleg nog niet volledig ...

Als Senegal wint of gelijkspeeld tegen Uruguay is het geplaatst. In dat geval is gewoon winnen genoeg voor Frankrijk om door te stoten.

airco

Finish
06-06-2002, 15:48
Een mogelijke positieve uitslag voor Frankrijk:

Frankrijk - Denemarken: 4-0
Senegal - Uruguay: 0-1

Dat zou een stand geven van:

1) Frankrijk: 4Pt (4 goals)
2) Denemarken: 4Pt (3 goals)
3) Senegal: 4Pt (2goals)
4) Uruguay: 4Pt (2 goals)

Ander scenario:

Frankrijk - Denemarken 4-0
Senegal - Uruguay 1-0

Stand:
1. Senegal: 7Pt (3 goals)
2. Frankrijk 4Pt (4 goals)
3. Denemarken 4Pt (3goals)
4. Uruguay 1 Pt (1 goal)

RAMPSCENARIO:

*Frankrijk verliest
*Frankrijk speelt gelijk
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Senegal wint van Uruguay (Senegal en Denemarken door)
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Uruguay wint van Senegal (Denemarken en Uruguay door, indien Uruguay meer dan 2 doelpunten scoort, anders Senegal door)
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Uruguay en Senegal spelen gelijk (Senegal en Denemarken door)

Kijk m'n redeneringen even na als je wil...

Ik concludeer hieruit dat Frankrijk het best met een verschil van 4 doelpunten gaat winnen van Denemarken. = MISSION IMPOSSIBLE, Zelfs al heb je Zidane in je rangen

Bye Bye Frankrijk, en ik ben er niet rouwig om :D

Maarten
06-06-2002, 16:36
vergeet ook uruguay niet, ik hoop eigenlijk dat die doorgaan, want die goeie linkspoot daar int middenveld, kben de naam kwijt, wil ik nog wel iets langer op het wk zien

nog een redelijk opengroepke dus ...

eerlijk gezegd zie ik het frankrijk niet halen, hoe onbegrijpelijk ook voor een ploeg met toch wel de nodige sterspelers

airco
06-06-2002, 17:04
Originally posted by Finish
Een mogelijke positieve uitslag voor Frankrijk:

Frankrijk - Denemarken: 4-0
Senegal - Uruguay: 0-1

Dat zou een stand geven van:

1) Frankrijk: 4Pt (4 goals)
2) Denemarken: 4Pt (3 goals)
3) Senegal: 4Pt (2goals)
4) Uruguay: 4Pt (2 goals)

Ander scenario:

Frankrijk - Denemarken 4-0
Senegal - Uruguay 1-0

Stand:
2. Frankrijk 4Pt (4 goals)
4. Uruguay 1 Pt (1 goal)

RAMPSCENARIO:

*Frankrijk verliest
*Frankrijk speelt gelijk
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Senegal wint van Uruguay (Senegal en Denemarken door)
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Uruguay wint van Senegal (Denemarken en Uruguay door, indien Uruguay meer dan 2 doelpunten scoort, anders Senegal door)
*Frankrijk scoort niet meer dan 2 doelpunten en Uruguay en Senegal spelen gelijk (Senegal en Denemarken door)

Kijk m'n redeneringen even na als je wil...

Ik concludeer hieruit dat Frankrijk het best met een verschil van 4 doelpunten gaat winnen van Denemarken. = MISSION IMPOSSIBLE, Zelfs al heb je Zidane in je rangen

Bye Bye Frankrijk, en ik ben er niet rouwig om :D

Nu klopt het nog niet ...

Als de fransen 2-0 winnen is het al meer dan genoeg ...
als Senegal wint ...
2. Frankrijk 4Pt (2 goals)
4. Uruguay 1 Pt (1 goal)

Frankrijk gaat door want het won het onderlinge duel met de Denen ... Eerst tellen de punten, dan onderling duel, en dan pas doelpuntensaldo ...

airco

Bart.Vandecavey
06-06-2002, 17:09
Senegal hoeft niet te winnen! Frankrijk moet gewoon 2 goals meer binnenstampen dan Denemarken en het is voor de bakker!

airco
06-06-2002, 17:17
mja da van senegal wint was maar een voorbeeld ;)

Finish
06-06-2002, 17:18
moet 'gewoon' 2 goals binnenstampen ?

--> Tegen Uruguay spelen ze gelijk, Uruguay heeft echter van Denemarken verloren
--> Tegen Senegal verliezen ze met 1-0

Beide matchen geen enkel doelpunt gescoord; Henry er niet bij, Zidane er niet bij,...en Denemarken maakt tot nu toe de sterkste indruk van de hele troep (samen met Senegal, maar die hun topscorer moest er deze keer met rood af)

'Gewoon' 2 doelpunten scoren zal voor die fransen toch niet zomaar lukken dacht ik zo. Maar met voetbal weet je nooit..

yvdp
07-06-2002, 13:29
Originally posted by airco

Frankrijk gaat door want het won het onderlinge duel met de Denen ... Eerst tellen de punten, dan onderling duel, en dan pas doelpuntensaldo ...

airco

wast ni eerst punte, dan doelpuntesaldo en dan pas onderling duel?

airco
11-06-2002, 11:02
Beslissing is gevallen

Frankrijk verloor met 2-0 van Denemarken en kan vervroegd terug naar Parijs terugkeren. Zidane zorgde er wel voor dat Frankrijk iets beter voetbalde, maar zizou was niet fit genoeg om het verschil te maken.

Frankrijk eindigt op de laatste plaats in zijn groep, met een doelpuntensaldo van -3. Ze hebben in 270 minuten niet 1 goal gescoord. Van een afgang gesproken.

Senegal speelde 3-3 gelijk tegen Uruguay en plaatste zich hiermee als 2e uit groep A.

airco

Mario
11-06-2002, 11:04
Chapeau voor Uruguay; die mannen kunnen ten minste met opgeheven hoofd naar huis. Chique match gespeeld.

airco
11-06-2002, 12:25
vwalla, that's what i mean ...

in den anderen thread (groep van de belgen) bedoel ik nu net hetzelfde se ... het is niet het feit dat ge verliest of uit het tornooi vliegt wat me stoort... Het is de manier dat je speelt dat de indruk achterlaat.

Uruguay was idd om van te smullen