Log in

View Full Version : België - Japan

airco
04-06-2002, 13:20
Ik wil onze nationale ploeg (wat eigenlijk een nationale trots zou moeten zijn) niet af breken ... toch enkele bemerkingen.

Als Voetbal-ploeg zijn we 1000 keer beter dan Japan, wat loopt er dan wel verkeerd ...

enthousiasme, inzet, motivatie ...
==> Onze belgen die nu in Japan zitten verdienen vooraleer ze de eerste wedstrijd gevoetbald hebben al 1.000.000 BEF/persoon.

Als je dan ziet hoe ze op enthousiasme en inzet keihard gepakt worden door de japanners ... Bovendien gaan ze in de 2e helft fysiek schromelijk ten onder. Wat is dan het verschil ...

Trainings-arbeid. Een belgische prof traint zelden meer dan 3 uur/dag. In Japan is dit een veelvoud. Dit stelt Japan in staat om op enkele jaren tijd een ploeg uit de grond te stampen die de onze kan bijhouden.

Ik wil niet verder ingaan op specifieke wedstrijdsituatie's ... maar tachtisch is onze trainersstaf een vette 0 en de spelers verdienen dringend een hoop extra fysieke training.

airco

TiBo
04-06-2002, 13:25
Ik denk toch dat we Japan te weinig krediet hebben gegeven.

Raes had het steeds over "Schaarse poginen.", "Alleen maar lange ballen.", "Enthousiasme", ... bij de Japanners, maar me dunkt dat je daarmee niet tweemaal een mooi doelpunt scoort.
Japan heeft gevochten en verdient een punt!

We moeten nu onze andere wedstrijden winnen, anders staaan we snel terug thuis.

airco
04-06-2002, 13:30
mja idd ik heb eigenlijk niets lof over Japan .... ze hebben minder talent ... maar hoe ze dit oplossen is fenomenaal.
Bovendien wordt een geldig doelpunt van de japanners onterecht afgekeurd, en ontsnappen we hier aan een groot drama.

airco

Sennake
04-06-2002, 13:35
Die afgekeurde goal van Japan, daar viel niets op af te keuren hoor... Dus eigenlijk had Japan zelfs moeten winnen met 3-2...

Maar anderzijds blijkt de " afgekeurde penalty" van Sonck toch ook iets ernstiger dan op het eerste zicht bleek. En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.

Al bij al hadden de Belgen het verschil moeten maken in de eerste helft, hebben ze zoveel verdedigers staan dat iedereen naar iedereen kijkt en hadden Sonck en Strupar nauwelijks de kans om nog iets recht te zetten. Een 2-2 is dan ook een vrij logisch en eerlijke uitslag vind ik.

Scapa
04-06-2002, 13:47
Originally posted by Sennake
Die afgekeurde goal van Japan, daar viel niets op af te keuren hoor... Dus eigenlijk had Japan zelfs moeten winnen met 3-2...

Maar anderzijds blijkt de " afgekeurde penalty" van Sonck toch ook iets ernstiger dan op het eerste zicht bleek. En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.

Al bij al hadden de Belgen het verschil moeten maken in de eerste helft, hebben ze zoveel verdedigers staan dat iedereen naar iedereen kijkt en hadden Sonck en Strupar nauwelijks de kans om nog iets recht te zetten. Een 2-2 is dan ook een vrij logisch en eerlijke uitslag vind ik.

ik sluit me hier volledig bij aan Sennake!

airco
04-06-2002, 14:06
Originally posted by Sennake
En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.

Ben ik het niet echt mee eens. Beide goals van de Belgen volgden uit stilstaande fase's en een carambolle in de baklijn, waar de bal dan voor de juiste voet valt (zeker bij de eerste goal van Wilmots het geval).

Als je daarentegen die 2e goal van de japanners zet ... dat is een hele verdediging uit verband spelen, en mooi afwerken. Als ik dan moet kiezen tussen een gevolg van een stilstaande fase, of een knappe vloeiende aanval, dan kies ik toch voor het 2e.

Maarten
04-06-2002, 14:20
triestig vertoon van de Belgen, of beter gezegd van Waseige, de openingsmatch van de belgen tegen een haalbare tegenstander met een opstelling om gelijk te spelen vind ik betreurenswaardig. hoe kan verheyen die geen technisch wonder is noch een snelheidsduivel, een verdediging uitschakelen. speel toch op zijn minst met twee echte spitsen of gewoon meer steun van het middenveld, met Mpenza op rechts dus ipv walem
ik snap ze niet
nu mag je het tegen tunesie gaan doen, wat de belgen niet ligt en is de match tegen rusland evenzeer belangrijk, terwijl we dan in feit allebei (belgie en rusland) zes punten moeten hebben, en dus moeten spelen voor de groepswinst
dikke zever
en als waseigen niet meer durft aanvallen dan mogen ze binnen twee weken terecht naar belgie terugkeren
als ge het alleen van stilstaande fases moet hebben, awel merci
dikke triestige bedoening vind ik het
en dan kunt ge zeggen chapeau omdat ze dan nog terugkomen van een 2-1 naar een 2-2, maar dat had in de eerste plaats nie mogen gebeuren
in feite zoals sennake al zei zijn we verloren, gelukje met een onterecht afgekeurde goal

mijn mening, ik moest het allemaal effe kwijt, teveul emotie

maarten

ps: heb wel af en toe dichtgelegen met de panelleden van de vrt, voor brusselmans

airco
04-06-2002, 15:37
http://www.sportplanet.be/wk2002/analyse/japbel.html

beter kan ik het niet vertellen ...

Finish
04-06-2002, 18:09
Ik vind dit een verdiend gelijkspel. Zoals altijd was er voor de match weer heel wat te doen rond een 'makkelijke overwinning' en 'direct plaatsen voor de 2de ronde' maar het verleden heeft al genoeg uitgewezen dat je bij de Rode Watjes nooit hoopvol mag zijn. Ik heb gekeken; eerste helf was oersaai, 3 échte kansen gezien aan Belgische zijde. Tweede helft was emotievol, knappe omhaal van Wilmots (je moet maar het geluk hebben dat zo'n omhaal effectief lukt). Van der Heyden zet z'n fout goed door een niet onaardig doelpunt te scoren. Maar 2 keer een oerdomme fout in de defensie nekt de Belgen hun totale eerste ronde hier.

Let op mijn woorden: Tunesië wordt moordend. De druk is dat ze daar zeker moeten winnen. En Belgen onder druk, daar kunnen rare dingen mee gebeuren (België - Turkijke EK 2000)

JPMontoya
04-06-2002, 21:11
het Rotlysbergher beeld van 94 met J Weber doek weer ffie op vandaag met sonck !

da was godver ne pingel!

airco
04-06-2002, 22:43
Originally posted by JPMontoya
het Rotlysbergher beeld van 94 met J Weber doek weer ffie op vandaag met sonck !

da was godver ne pingel!

excuseer zene ... maar ik denk dat we geen klagen hebben over de scheidsrechter ... Als er 1 ploeg onrecht is aangedaan zijn het de Japanners met hun afgekeurde goal.

airco

Finish
05-06-2002, 00:26
En dan ?
We staan quitte: afgekeurde goal Japan, 'afgekeurde penalty' Sonck. + een resem kansen in eerste helft Belgen waar de Japanners serieus blij mee mochten zijn dat de Belgen toen niet verdiend voorkwamen.

2-2 is dé correcte uitslag.

Maarten
05-06-2002, 12:04
nu moogt ge zeggen wat ge wilt, maar de belgen hadden moeten winnen

verschillende loempe opstelling waseige, ik blijf erbij

hoe kunt ge tegen japan nu niet voor de overwinning gaan
één spits, hoe durft em, ok moest het nu batistuta zijn, maar nee verheyen, ... ik kan er nie van over

airco
05-06-2002, 12:07
mja op papier zouden we jappen makkelijk moeten afkunnen ... als je echter zonder tactisch inzicht speelt, dan liggen de kansen plots heel wat anders.

airco

tsjolder
05-06-2002, 20:13
Da ge op voorhand bang zijt van een tegenstander en het iets verdedigender aanpakt, kan ik nog begrijpen. Maar tegen Japan zonder spitsen spelen? (Verheyen noem ik geen spits, zelfs geen voetballer). En als je dan aan de rust ziet dat de tegenstander eigenlijk niet veel voorstelt, moet je toch gewoon een spits inbrengen. En schone goals van de Japanners???? Weggegeven ja: 2 maal dom balverlies en zomaar door de verdediging lopen, dat noem ik geen schone goals zenne.

Ik ben heel content dat Waseige naar standard gaat, t heeft meer dan lang genoeg geduurd.

ckj
05-06-2002, 21:46
Ik als Nederlander ben bij dat ik in het weekend een beetje Belg ben, zo kan ik dan toch nog mee juichen.

CKJ Distrispeed

airco
05-06-2002, 22:22
Originally posted by tsjolder
En schone goals van de Japanners???? Weggegeven ja: 2 maal dom balverlies en zomaar door de verdediging lopen, dat noem ik geen schone goals zenne.

Niet echt mee eens ... Ok, onze verdediging schoot op die fase's tekort ...
Mar dit kan je voor elke goal dan gaan gebruiken als reden he ... de goal van wilmots was de bal ook maar in het pak smijten om te hopen dat hij goed valt ...
De goal van vanderheyden is een duidelijk te traag reageren van de japanse verdediging ....

Een mooie goal is in mijn ogen als je de fouten van de tegenstander knap en efficient afstraft, en dat hebben de japanners hier duidelijk gedaan.

airco

Oneliner
05-06-2002, 23:06
Even iets over de truitjes van de belgen.
Was me dat. De ene keer rood, dan weer oranje, dan weer op het randje af roos. Dan weer oranje, dan weer rood......... enz enz enz. Ze hebben dara goed werk geleverd bij Nike, om zot van te worden, die tenu's.

Verder toch even reageren ook. Elk doelpunt valt min of meer uit een fout van de ploeg waartegen de goal gemaakt wordt.
Al begint het met balverlies van nen aanvaller...
Maar als ge het voetbal op die maier gaat bekijken, dan is dat geen echte sport meer hé.
Enkel andermans fouten afstraffen. En ook voor mij waren die goals van japan geen "beauty's", ook de onze niet.
Geef mij dan maar die goal van uruguay of van die pegels gedraait in de winkelhaak. Ook daar kunt ge van zeggen dat het afstraffen is van fouten, maar die goals hebben "iets"

yvdp
06-06-2002, 12:04
Kvon dien omhaal van Wilmots toch knap zenne.