PDA

View Full Version : ADSL en XP


Savi
04-06-2002, 19:19
Hier ben ik weer eens met de ADSL en XP topic.

Ik heb namelijk plannen om XP te gaan draaien op mijn pc maar ik zit ook met een ADSL modem (de groene via USB).

Nu is mijn (dringende trouwens) vraag, kan ik een ADSL modem fantsoenlijk laten draaien op XP ?

Ondertussen moeten er toch al een paar goeie drivers voor zijn, niet ?

Stipey
04-06-2002, 19:46
Alhoewel ik jouw specifieke geval natuurlijk niet ken, zou dat geen enkel probleem mogen zijn.

Ga eens naar de site van de fabrikant en kijk of je XP-drivers kan downloaden zou ik zeggen.

airco
04-06-2002, 19:51
*** behulpzaam mode on ***

das ondertussen inderdaad in orde ja
http://www.alcateldsl.com/support.htm

*** behulpzaam mode off ***

Finish
05-06-2002, 00:24
Ik heb dat groene spul en het werkt perfect met XP. Gewoon de laatste drivers downen van alcatelsite en alles OK ;)

Savi
05-06-2002, 13:31
Thnx ! It's format time ! :D

Savi
05-06-2002, 19:02
Vwalla, tot nu toe draait alles perfect !

Maar kheb nog een vraag, heeft XP een ingebouwde anti-virus ? Een firewall wel zie ik maar moet ik Norton nog installeren ?

FastFons
07-06-2002, 18:28
Die rog werkt inderdaad onder xp, het is wel geen al te schitterende modem. Ik zou met ADSL vooral geen norton installeren, er zijn namelijk bijzonder veel moeilijkheden met deze 2 in combinatie

FF(werkende op de helpdesk van belgacom turboline)

Raceboy
07-06-2002, 18:48
Originally posted by FastFons
D Ik zou met ADSL vooral geen norton installeren, er zijn namelijk bijzonder veel moeilijkheden met deze 2 in combinatie

FF(werkende op de helpdesk van belgacom turboline)

en wat krijgt ge van skynet als veiligheidspakket? Norton. Dank u skynet.

FastFons
07-06-2002, 18:53
Ik weet het, belgacom, wij irriteren je elke dag. Dat is spijtig genoeg iets waar men op voorhand niet bij stilgestaan heeft, of dat wel compatibel was met al de rest. Typisch als je het mij vraagt. Bovendien vertraagt die norton de boel toch maar enorm
gewoon wat voorzichtig zijn met wat je binnenhaalt doet bij mij al 3 jaar de truk

FF

Scapa
07-06-2002, 22:10
Das straf ! Ik krijg een tijdje geleden melding van een virus, direct norton ( wat zoals race zie bij mijn adslpakket bijzat) geinstalleerd en nu blijkt da nog nie goe te zijn ook nie :no: :fight:

FastFons
07-06-2002, 22:57
Een in mijn ogen zeer goede virusscanner is housecall, scant online op www.antivirus.com, geen zware installaties en toch efficient

FF

airco
07-06-2002, 23:34
Ow god I love mijn ethernet-kabeltje tot aan mijn modem ... als ik al dat USB-gepruttel met modems hier lees dan keert mijn maag toch enkele keren ...
Ben ik blij dat hier alles over ethernet gaat ... dat is een relaxed geimplementeerde standaard, en met alles compatibel.
Geen gepruts met USB-drivers, modem-drivers ... gewoon windows (of linux) erop en direct internetten zonder ook maar iets te configgen ...
Ik wil dit niet zeggen om te flamen tegen ADSL want bij pandora zijn ze nu ook mee USB-modems bezig :frusty:

USB is voor mij part prima voor een scanner, digitale camera, webcam, ... al de rest is toch maar gepruts en problemen.

airco

Savi
07-06-2002, 23:57
Originally posted by FastFons
Die rog werkt inderdaad onder xp, het is wel geen al te schitterende modem. Ik zou met ADSL vooral geen norton installeren, er zijn namelijk bijzonder veel moeilijkheden met deze 2 in combinatie

FF(werkende op de helpdesk van belgacom turboline)

Ik heb deze 2 nu al een jaar samen op mijn pc en nog nooit problemen gehad. En downen doe ik aan gemiddeld 120kB.

airco
08-06-2002, 00:04
600 KB/sec + ;)

Oneliner
08-06-2002, 09:52
Originally posted by airco
600 KB/sec + ;)

I agree :D

Finish
08-06-2002, 10:04
Ow god I love mijn ethernet-kabeltje tot aan mijn modem ... als ik al dat USB-gepruttel met modems hier lees dan keert mijn maag toch enkele keren ...

Geknoei ? Het enige wat ik doe is hem insteken, even setuppen en alles is klaar.

En begin niet over die 120kb/s <-> 600kb/s. Als ik over m'n 10GB ga, kraait er geen haan naar. Trouwens zeer makkelijk met programmaatjes als direct connect, over de 10GB gaan. Maar daar raakt Telenet dan weer niet op hé ;)

Telenet / ADSL ? Ik kies nog altijd ADSL.

En terug on topic nu want anders hebben we hier weer zo'n ADSL <>Telenet discussie :) :)

FastFons
08-06-2002, 13:16
Indien je modem direct werkt geeft het meestal weinig problemen. Toch zijn platformonafhankelijke dingen veel stabieler. Als je eenmaal een probleem hebt met die usb en je bent een leek... Bovendien is die modem van alcatel(usb) niet in staat de volle snelheid te benutten van de adsl lijn. In belgie is dit voorlopig nog niet zo erg omdat belgacom de snelheid toch maar beperkt tot belachelijk lage snelheden. Bovendien is adsl veel storingsgevoeliger. Dat van die limiet is inderdaad een voordeel, maar dan toch ver het enige vrees ik (samen met het niet kappen en breken dan, al is dat niet overal van toepassing). Bovendien vind ik het wel grappig: zowat iedereen die bij mij op de helpdesk werkt heeft voor persoonlijk gebruik telenet...

FF

Scapa
12-06-2002, 12:30
ik vind de snelheid van menne adsl soms inderdaad belachelijk laag! Als ik iets down komt dieje toch nie aan 120kb/s ze! Hoe komt da?

Raceboy
12-06-2002, 14:13
Originally posted by stijnconinx
ik vind de snelheid van menne adsl soms inderdaad belachelijk laag! Als ik iets down komt dieje toch nie aan 120kb/s ze! Hoe komt da?

probeer eens een download accelerator. Bij mij ging hem dan plots van 100 naar 150.

Bart.Vandecavey
12-06-2002, 14:19
Originally posted by raceboy


probeer eens een download accelerator. Bij mij ging hem dan plots van 100 naar 150.

Probeer eens telenet :D

airco
12-06-2002, 14:22
Originally posted by stijnconinx
ik vind de snelheid van menne adsl soms inderdaad belachelijk laag! Als ik iets down komt dieje toch nie aan 120kb/s ze! Hoe komt da?

ver van uw adsl-centrale ... veel ruis op uw lijn ... and veel meer van die mogelijkheden ...

airco

Raceboy
12-06-2002, 14:23
Originally posted by Bart.Vandecavey


Probeer eens telenet :D

wordt eens opgelicht waar u bijstaat :D

Bart.Vandecavey
12-06-2002, 14:32
Originally posted by raceboy


wordt eens opgelicht waar u bijstaat :D

Ge kent dus ook goed BelgaCON... :cool:

airco
12-06-2002, 14:46
probleempje opgelost ...
==> closed ==> zoveelste telenet vs adsl vermijden ;)