PDA

View Full Version : Kies mee voor het nieuw design van de Perdieus-kever!


Beemer
05-06-2002, 12:36
Welk van de 4 onderstaande ontwerpen door Maarten vinden jullie het beste? Laat je stem gelden in de poll!

Keuzemogelijkheid 1:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20blauw%20geel%20velgen%20geel.JPG
Keuzemogelijkheid 2:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20blauw%20wit.JPG
Keuzemogelijkheid 3:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20golven%20flashy%20geelJPG.JPG
Keuzemogelijkheid 4:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20golven%20geler%20geelJPG.JPG
Keuzemogelijkheid 5:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20golven%20grando.JPG
Keuzemogelijkheid 6:
http://users.pandora.be/o2design/Fotos/final%20design%20rood%20geel.JPG

Greetz

Barry

airco
05-06-2002, 12:46
number 2 ;)

moore
05-06-2002, 13:10
ja ik vind 2 ook de mooiste :)

Jan
05-06-2002, 14:35
:( Ik zie geen verschil tussen 3 en 4, word ik kleurenblind?

jan

Stipey
05-06-2002, 15:07
Inderdaad, 3 en 4 zijn hetzelfde?

Ik vind in elk geval het 3de ontwerp leuker vanwege meer kleur (dankzij het rood). Zwart-geel-rood zou natuurlijk nog beter zijn geweest :-)

airco
05-06-2002, 16:02
dan zou ik jullie toch eens een nieuw kleurenscherm aankopen zene mensen ...
De 2 kleuren geel zijn toch duidelijk anders he ;)

airco

Stipey
05-06-2002, 16:19
Nu je het zegt, inderdaad... zal mijn scherm nog eens moeten kalibreren.

Stipey
05-06-2002, 16:20
In dat geval kies ik voor optie 4, maar met optie 2 kan ik ook wel leven.

Alain
05-06-2002, 16:28
nummer 2 spreekt me ook het meeste aan.

Scapa
05-06-2002, 16:50
ik kan nie kiezen! :confused:

Maarten
05-06-2002, 16:51
er is er nog één zoals 3 maar dan met het geel vervangen door wit
ik zorg ervoor dat hij erbij komt

let er wel voor op dat we willen dat hij opvalt, dus evt moet je naast de keuze van de mooiste ook de best opvallende er tussen zetten
al lijkt me wel duidelijk dat die met het flashy geel (n°3) het meeste zou opvallen

fordje
05-06-2002, 16:57
optie 4 lijkt me het beste alternatief.

1° er rijden al zovele blauwe en blauw witte wagentjes rond. Als je je dan tussen de hoop gooit, verdwijn je in de massa.
Je design is dan mss wel schoon, maar je valt niet op

2° Het is misschien vrij simpele lopgica, maar is het niet de bedoeling om op te vallen? Wel, zorg dan voor een opvallende wagen. J
Je kan dat natuurlijk ook doen zoals Dries, de wagen elke keer in de zandbak steken of vol met maffe stickers hangen.
Een andere oplossing is model 4; zorg voor "flashy" kleuren.
Zo ziet men je van ver komen.

Je doet jezelf een plezier en je sponsors.

Voorwaarde is natuurlijk steeds dat de gekozen kleuren een link geven naar je teamkleuren. Alhoewel dat natuurlijk ook op te lossen valt...

Make your choise!!

Oneliner
05-06-2002, 17:06
ikke ga voor 2 of 3
Maar ik zou hier de alle ontwerpen anders wel is willen zien.
Want ik veronderstel dat niet alleen beemer er een paar gemaakt heeft.

Als we dan toch mogen kiezen, dan liever ineens allemaal :)

Maarten
05-06-2002, 20:00
op drie en vier moeten de velgen nog wel in het geel gezet worden, tenzij iemand betere suggesties heeft , maar ik denk dat dit het mooiste is

Sennake
05-06-2002, 20:26
Zeer duidelijk 3!

Mistery
05-06-2002, 20:45
Wat mij betreft, gaat mijn voorkeur ook uit naar optie 3. Visibility is van overgroot belang voor sponsors, en ontwerp drie valt dus hier al het meeste op, wat ook zo zal zijn in een veld van allemaal gelijkaardige wagens...

Werner333
05-06-2002, 22:24
3 is the way to go.

vincentdb2001
05-06-2002, 22:38
Originally posted by Stipey


Zwart-geel-rood zou natuurlijk nog beter zijn geweest :-)

Zou inderdaad NOG beter zijn !!!

nr°3 vind ik de beste.

Beemer
05-06-2002, 23:12
Ok allemaal, ik heb er nog 2 ontwerpen bijgevoegd, en de poll door Oneliner laten aanpassen, dus laat nog maar eens van jullie horen!

Greetz

Barry

Werner333
05-06-2002, 23:14
Ik blijf bij 3.

Mark
05-06-2002, 23:21
keuze 3...met voorsprong! , beetje allah AUDI TT DTM.

Maarten
06-06-2002, 00:35
vraagske: wat is er mis met het voorlaatste (het vijfde)?
ik vind da eigenlijk wel zeer chique, een beetje in de stijl van fina-bastos van vroeger om de BMW's.

Sennake
06-06-2002, 10:09
Ik blijf ook bij 3.
Er is niks mis met keuze 5, maar je wil weten welke ik de mooiste vind (of beter gezegd welk door het "grote publiek" als het mooiste en meest opvallende ervaren wordt) dus geven we onze mening eh.
Als je zelf keuze 5 de mooiste vindt en het daarom dat kleurenschema zou worden is deze poll weinig zinvol denk ik...

Jan
06-06-2002, 10:20
Alternatieve suggestie: de kleuren van de Belcar Mini, blauw-groen-wit

jan

Scapa
06-06-2002, 10:39
Probeert misschien vijf eens met blauwe velgen vooraan en rode achteraan (of is da te vervelend tijdens raceweekends)??

Maarten
06-06-2002, 11:34
sennake, ik had gewoon gedacht dat nr.5 iets populairder zou zijn, vandaar mijn vraag

stijn, dat van die velgen in verschillende kleuren zou geen probleem mogen zijn, aangezien de velgen achteraan breder zijn dan de velgen vooraan, ik zal het eens proberen

Compact
06-06-2002, 18:16
Maarten, 2 vind ik het beste. De kleuren van Fina doen te veel denken aan de Franse vlag en dat kan de bedoeling niet zijn

Witte
06-06-2002, 19:37
Ik denk dat 3 het meeste gaat opvallen. Ik vind hem trouwens ook het mooist.
Alhoewel, het blauw door zwart vervangen zou ook misschien niet slecht zijn.

fordje
06-06-2002, 19:56
Ondanks de uitgebreidere keuze blijft mijn voorkeur uitgaan naar de kleurrijke versie 4 (of 3, daartussen is op het PC-scherm te weinig verschil merkbaar).

Alle andere ontwerpen ogen op zichzelf mooi, maar vallen te weinig op in de grote hoop.

Keuze 4 of 3 blijft naar mijn inzicht de beste.

Stipey
06-06-2002, 20:10
6 is eigenlijk ook niet slecht hoor, maar zeker geen Franse vlag zoals in 5! :-) De Belgische driekleur zou anders niet misstaan.

Scapa
07-06-2002, 19:44
hier nog een goede raad van tante kaat!
als je geel als kleur gebruikt en daarop rode letters of omgekeerd is het moeilijker om de naam van de sponsor te herkennen (al ervaring mee); dus zwarte letters als ge wilt dat uw sponsors opvallen...

Maarten
07-06-2002, 23:28
tja, maar XX BY MEXX moet in het rood
dus evt een minder fluo geel pakken

Maarten
09-06-2002, 13:50
ik kan ook rond de sticker van mexx gewoon een zwart randje of alleszins een donkerder gekleurd randje laten maken, dan springt het er een beetje uit, zoals bij die rode reclame op de gele audi tt dtm, van hassenröder of zoiets peisk

Scapa
12-06-2002, 12:00
Originally posted by Maarten
ik kan ook rond de sticker van mexx gewoon een zwart randje of alleszins een donkerder gekleurd randje laten maken, dan springt het er een beetje uit, zoals bij die rode reclame op de gele audi tt dtm, van hassenröder of zoiets peisk

da zou inderdaad de zichtbaarheid ten goede komen!

Maarten
15-06-2002, 12:23
voila seh

de poll kan nog met een weekend verlengt worden
want ik kan de auto pas de woensdag binnen doen bij de carossier
ik ga de auto dinsdag halen in aartselaar, bij VanDenBossche Racing die de auto met zijn camion mee had genomen naar monza, dinsdag exaam doen en dan den auto gaan halen, vervolgens de stickers er af halen en den auto eens goed wassen!

moesten er vrijwilligers zijn om die verschrikkelijke stickers er af te halen, let me know. breng uwen haardroger al maar mee dan.
dinsdagnamiddag en avond is de moment om het er allemaal af te prullen, ook moeten dan de stukken van de auto gedemonteerd worden die niet mee gespoten moeten worden

en als dat allemaal gedaan is dan kan ik den auto naar de carossier doen
eindelijk dan hé

Scapa
15-06-2002, 12:27
ik zou da natuurlijk heel graag doen die ambetante stickerkes eraf te doen MAAR ik heb examens... jammer :D :D :D

Stipey
15-06-2002, 12:35
Originally posted by Maarten
moesten er vrijwilligers zijn om die verschrikkelijke stickers er af te halen, let me know. breng uwen haardroger al maar mee dan.
dinsdagnamiddag en avond is de moment om het er allemaal af te prullen, ook moeten dan de stukken van de auto gedemonteerd worden die niet mee gespoten moeten worden


Examens :-((

Maar waarom ik eigenlijk reply; hoe vervoer je die auto eigenlijk?

Maarten
15-06-2002, 20:17
Originally posted by Stipey


Examens :-((

Maar waarom ik eigenlijk reply; hoe vervoer je die auto eigenlijk?

auto + remorque, simpel dus

ik heb tussen den 18de en den 28ste geen exaam, dus ik heb wel effe tijd om mij op die auto toe te leggen

Stipey
15-06-2002, 20:40
Originally posted by Maarten

ik heb tussen den 18de en den 28ste geen exaam, dus ik heb wel effe tijd om mij op die auto toe te leggen

tsss...de jeugd van tegenwoordig he; geen discipline!

Maarten
15-06-2002, 23:55
stipey,

das hard werken zenne aan dien auto :D

Stipey
16-06-2002, 00:37
Originally posted by Maarten
das hard werken zenne aan dien auto :D

Nét daarom, ge moet voor uw examens leren :-)

...in mijnen tijd hé!

Maarten
16-06-2002, 10:56
hehe

en nu voor het resultaat van de poll:

het mag wel duidelijk zijn dat jullie gekozen hebben voor het blauw-rood-geel design, en dat zal het dus ook worden

alleen het geel moeten we nog bepalen, het zal alleszins een flashy geel moeten zijn, ik vermoed iets dat tussen gewoon geel en fluogeel ligt, zoals op de derde tekening dus, alee, als we da geel vinden hé

Maarten
20-06-2002, 21:19
aiaiai

probleemke!

onze carossier wil mijn en jullie favoriet design niet spuiten, té veel werk, hij moet daarvoor zijn spuitcabine voor twee tot drie dagen ter onzer beschikking stellen.
we moeten het dus vereenvoudigen of op zoek gaan naar een andere spuitcabine.

hebben jullie een oplossing? weten jullie een carossier die onze auto kan spuiten, in ruil voor sponsoring op de wagen en een vip arrangement tijdens de 25u VW FunCup?
laat het me weten
de tijd dringt

wij zoeken nog steeds naar oplossingen
liefst iemand in de buurt van mechelen gevraagd?


alvast bedankt paddockers

maarten

Scapa
21-06-2002, 19:16
dieje kerel wilt geen geld verdienen ofwa?

ons auto's worden meestal niet gespoten maar volledig bestickerd. Dat blijft wel niet zo lang maar is wel relatief snel gedaan, maar ge moet wel zien dat je nen heel goeie bestickeraar hebt. Zoniet trekt het op geen bal!

Maarten
21-06-2002, 19:24
ik kan zelf redelijk goe stickers plakken
probleem is da de funcup zo bol als iets is
en als ik dan volledig vlakken in geel moet zetten dan is da bijna niet te doen
dan moet ik met zeer rekbare stickers werken, ik weet trouwens niet of dat bestaat

die carosserie is gesponsord, niet betalend dus, vandaar dat we minder te zeggen hebben hé

Scapa
21-06-2002, 19:28
of da bol is of niet dat maakt niet echt uit ze met zo van dieje folie; die wordt eerst dacht ik wa verwarmd en dan plooit dat er zo rond.

De sponsors erop plakken kunde zelf gemakkelijk doen maar zo die grote vlakken... mmm nie gemakkelijk

Maarten
21-06-2002, 21:50
ik weet het maar al te goed
ik heb eens een vlak dat recht was helemaal geel gemaakt, onder de deuren (op mijn sig is dat gespoten, maar ik heb het ooit geel geplakt) en ik moet zeggen dat recht plakken gemakkelijk is maar als er een beetje bolheid durft inkomen dan is het een miserie

soit, we gaan het toch laten spuiten sowieso
we zullen wel iets proberen te arrangeren
het geel is immers niet het probleem, wel het rood er nog bij, wat maakt dat er drie kleurn zijn
anders kan de auto eerst helemaal in blauw en dan de gele lijnen erop
is gemakkelijker naar het schijnt
dan alle kleuren apart te doen, en sneller, want dat is het probleem, de auto zal te lang in zijn cabine moeten staan

Bart.Vandecavey
21-06-2002, 23:07
Je moet dat verwarmen en dan kan je dat uitrekken...

Scapa
29-06-2002, 19:19
Hoe is m nu uiteindelijk gespoten???

Maarten
30-06-2002, 16:23
nog niet gespoten
waarschijnlijk wordt het design één, twee of drie

deze week moet em echt wel gespoten worden, want anders komt het allemaal nie goe!!!!!

Maarten
30-06-2002, 19:19
updateke omtrent de spuiterijen

we hebben besloten om een combinatie te maken zodat het voor de spuiter allemaal wat gemakkelijker wordt

het wordt design 1 met de voorspoiler in het rood, de spiegels, zonneband en achterspoiler gaan ook in het rood

zo hebben we de rode accenten bewaard, en is het flashy opvallende geel er toch nog bij
van vooraan gezien zal hij er dus praktisch hetzelfde uitzien als het design dat door de poll als beste werd verkozen

ik post wel een fotoke als het gespoten is of als hij beplakt is