PDA

View Full Version : Spa Euro Race - algemeen


Bart
05-06-2002, 20:10
Racen in het donker... Rallypiloten gevraagd
(Chris = Chris van Woensel)

Dat Chris een snelle jongen is weten ze in de Belcar al langer. Bij de uithoudingswedstrijden waar de teams op zoek moeten naar een extra piloot is hij dan ook een gegeerde piloot.

Vorig jaar nog reed hij bv. met een BMW Z3 van het LVC-team in de 24 hr van Zolder. Helaas werd er vroegtijdig opgegeven door een defect gaspedaal.
Ondertussen is de wagen helemaal herbouwd en hoopt men de "kinderziektes" opgelost te hebben. Dit weekend zal de wagen aan een eerste test onderworpen worden op het circuit van Francorchamps in een 4 uur durende wedstrijd en Chris werd aangesteld als derde piloot.

Je kan Chris dus aan het werk zien in het Belcar Kampioenschap:

timing: vrijdag 7 juni vrije training 10H40-11H25
kwalificatie 1 16H10-16H55
zaterdag 8 juni kwalificatie 2 10H30-11H15
wedstrijd 19H50-24H00


(Bron: nieuwsbrief CVW Rallysport vzw)

Bart
06-06-2002, 16:06
De Belcar houdt komend weekend zijn vierde manche van het jaar tijdens de Spa Euro Race. De race heeft niet op zondag plaats, maar op zaterdagavond, en gaat over 4 uur. Een ideale gelegenheid om het materieel tijdens de mini-endurance te testen voor de 24 Uren van Francorchamps en Zolder.

Er zijn voor de avondrace van zaterdag enkele opmerkelijke inschrijvingen.

Zo is er weer een Marcos LM600 te zien, een ex-Euser monster. De GT is in handen van Max Weisenburger en de Fin Risto Virtanen, een ex-Formula Nippon rijder.

Fanny Duchateau maakt haar debuut in de Belcar met de Gillet Vertigo Streiff, die ook ingezet wordt voor de 24 Uren van Francorchamps. Duchateau krijgt het gezelschap van Jean-François Hemroulle en Renaud Kuppens.
Bas Leinders is er niet bij. Bas rijdt in Jarama de tweede manche van de Telefonica World Series met KTR.

KTR-baas Kurt Mollekens kan bij PSI weer rekenen op de Porsche GT2 biturbo, die hersteld is na de crash van de Spa BelPro-meeting.

Bij AD Sport laat Albert Vanierschot wegens aanhoudende rugproblemen zijn zitje aan Hans Willems, die de biturbo deelt met vaste man Freddy Van Roey, vorig weekend nog winnaar van de Zolder Touring Cup.

Rallyman Chris Van Woensel, winnaar van de rally van Wallonie, duikt weer op in de Belcar aan het stuur van de BMW Z3 van LVC naast Jan Van Elderen en Ronny De Lannoy. Vorig seizoen was Van Woensel ook al te zien op de LVC-Z3 in de 24 Uren van Zolder.

En de Spa Euro Race wordt het laatste optreden voor de Audi 80 Competition van Karl Hasenbichler en Pertti Kuismanen. Er staat bij de Finnen nu een Chrysler Viper GTS-R klaar voor de rest van het seizoen én de 24 Uren van Francorchamps.

De Belcar, nu zaterdag in Francorchamps om 20u.


(Bron: www.pitstop.tv)

meer info op http://www.race-rally.be/2002/spaeurorace2002/

Maarten
06-06-2002, 16:14
ik zal die audi toch missen zenne
weer ne viper, het wordt stilaan een mini-fia gt meen ik zo

Sennake
06-06-2002, 16:15
Originally posted by bart
[I]En de Spa Euro Race wordt het laatste optreden voor de Audi 80 Competition van Karl Hasenbichler en Pertti Kuismanen. Er staat bij de Finnen nu een Chrysler Viper GTS-R klaar voor de rest van het seizoen én de 24 Uren van Francorchamps

Dan zullen we deze laatste gelegenheid toch nog maar eens te baat nemen om wat laatste foto's van de Audi te nemen (ook nacht-foto's).

moore
06-06-2002, 16:32
*snik* *snik* audi 80 competition weg hopelijk een mooie viper in de plaats

airco
06-06-2002, 17:07
mja het kon niet blijven duren he ... dienen audi had ondertussen zijnen leeftijd wel stevig bereikt he.

airc

R@ce@holiC
06-06-2002, 18:19
Maar hij steekt nogwel ver boven zijn klassegenoten uit he, hij kan bijna mee met de vipers als touringwagen dus afschrijven helemaal niet, maar leeftijd he... Spijtig... In mijn ogen groot verlies, vooral de sound gaat eronder leiden

moore
06-06-2002, 18:33
ff ter info ik heb nog enkel vrijkaarten voor de euro race interesse? dan kan je me bellen op het nummer 0474/37.42.76

groetjes

R@ce@holiC
06-06-2002, 18:40
Ik denk wel da'k spreek voor al de schoolgaande collega's als ik zeg : willen wel, maar kunnen :s 'k heb maandag wiskunde :s

Megane
08-06-2002, 11:35
Hopla weeral pole voor Hezemans.

vincentdb2001
08-06-2002, 12:49
Gaan we in de Belcar naar een F1-situatie?
Hezemans-Viper met veel voorsprong leider...

Maar ja, in de Belcar is dat natuurlijk veel minder erg, want je hebt nog steeds de diversiteit, en ik denk ook dat de meeste mensen naar races komen om de wagens te zien rijden, en niet zo veel om de race in zich zelf te volgen.

En in de 24 uren zijn er dubbele punten te verdienen, dus niets staat nog vast, en de GPLK-Viper heeft nog zijn kansen !!

Vincentdb

Mark
09-06-2002, 12:28
pfffffff, met voetballen winnen we ook al niet......

Maar tis wel beter voor het kampioenschap

Bart.Vandecavey
09-06-2002, 14:03
Toch iets heel opmerkelijks! De Mini die al in zijn 4de race de tourismeklasse wint: sterk!

Raceboy
09-06-2002, 16:59
[

After a huge crash in the 2nd lap climbing up Eau Rouge the Mini Cooper Challenge was interrupted. Two drivers, Andrew Howard (nr 60) and James Hayman (nr 19) were hurt. They were transported to the hospital in Verviers for a check-up and, if necessary, further treatment.
As well as the two drivers, a female steward had to be taken to hospital. She was pregnant and was taken with birth pains.

bron: spa euro race newsletter

Jan
10-06-2002, 09:05
De unieke klank van de 80 competition zal ik absoluut missen, maar de Marcos LM600 is er nog (of opnieuw) en die heeft ook wel een leuke brom. De Mondeo heeft anders wel een apart geluid dat een beetje in de buurt van de 80 komt.

jan

Bart.Vandecavey
10-06-2002, 09:17
Originally posted by jan
De unieke klank van de 80 competition zal ik absoluut missen

Dat was de wastegate* die zo'n fijn lawaai maakte vond ik!

*overdrukklep turbo

Bart.Vandecavey
10-06-2002, 13:56
Toch schoon hé de nieuwe neus van de Porsche van Russell...

http://www.race-rally.be/appfotos/GalleryPhoto/Lorquet/04belcar/Belcar_1/DSC_8108.jpg

foto: race-rally.be

fordje
11-06-2002, 16:57
Een verslag van de Euro-races met enkele foto's is terug te vinden op de website.


http://www.fordje.tk/


Feel free to take a peek!!!

Maar nie allemaal tegelijk hé !