PDA

View Full Version : VW FC MONZA - Perdieus Motorsport


Maarten
06-06-2002, 12:01
De races van de VW FunCup volgen mekaar snel op, twee weken geleden in chimay, twee weken daarvoor in Dijon, en dit wekeend vertrekt perdieus motorsport voor de derde manche van het EK naar Monza, Italië.
Nog altijd worden de studenten op de wagen vervangen, wegens examens, en de piloten zijn dus dezelfde als in Chimay, m.n. Marc Perdieus (the bigg boss) en Manfred Verbeke

Aan het EK nemen niet zoveel FunCups deel als aan het BK, maar niet getreurd want in monza worden de Europese FunCups gekoppeld in een strijd met de Italianen. daar heeft marc slechte ervaringen mee, want vorig jaar in Vallelunga is hij immers in zijn achterste gepakt geworden door een zotte italiaan. gevolg was dat onze uitlaat eraf gevlogen is en zo zijn we drie toeren kwijt gespeeld, vervanging, rechttrekken ed.

Vermits er 25 permanente deelnemers aan het EK en zo een 15 Italianen zijn, verwacht ik een opkomst voor deze race van ongeveer 40 teams. De italianen doen niet mee voor het EK, m.a.g. dat er toch weer minimum een 15de plaats europees gehaald zou moeten worden. let wel, de Funcups die deelnemen aan het EK zijn de topteams uit de FunCup, waardoor het minder makkelijk is om vooraan te eindigen, dat spreekt voor zich. desalniettemin moet PM ervoor gaan, ze verdedigen immers de 12de plaats in het EK, en de betrachting is toch om tegen het einde van het seizoen binnen de Top 10 te eindigen.
Laat ons hopen dat het weekend geen schade oplevert, want we hebben net de fakturen van de crash in Francorchamps binnengekregen en ... deels betaald (tis nogal veel naart schijnt).

het vertrek naar italië neemt plaats om vrijdag 6/6/2002 rond 20u, wat betekent dat men snachts zal rijden met de mobilhome. de auto wordt meegegeven met de camion van VDB-racing (Aartselaar).

hieronder zal eveneens een verslaggeving volgen, maar ik vermoed dat ik niet zoveel smsjes en telefoontjes zal krijgen als bij de race in Chimay (belgenland dus).

to be continued ...

Maarten
08-06-2002, 20:55
dag één in monza
zaterdag slecht weer tijdens de eerste vrije training
tijden van tussen de 2'48'' en 2'52''

en dan de namiddag
marc reed nog een stuk in het nat van de tweede vrije training, dan pakte manfred het stuur over op een snel opdrogende baan. toen de baan volledig droog was, en manfred in zijn ritme kwam verscheen er ineens op het bord dat manfred de tweede tijd algemeen had gedraaid. hij lag zelfs in strijd met de vrouwen Sabine Dubois en Sylvie Delcour (fanny zit in francorchamps) die de twee vorige europese manches op hun naam hebben gezet
sterke prestatie van manfred
tegen het einde van de sessie is perdieus motorsport nog teruggevallen tot de 5de plaats, hetgeen uiteindelijk nog altijd een supertijd is. marc wist me te vertellen dat de motor zeer goed gaat en dat het circuit manfred echt goed ligt, de boite is wel kapot gegaan, die zijn ze momenteel aan het vervangen
morgenvoormiddag heeft de officiele kwalificatiesessie plaats, hopelijk lukt het manfred opnieuw een supertijd neer te zetten
dat belooft voor de race die morgennamiddag plaats heeft

dit is alleszins al een schitterende prestatie, gezien wij op de meeste andere circuits rond de 20ste tijd hangen

vincentdb2001
08-06-2002, 22:23
GO PERDIEUS, GO GO GO

Maarten
09-06-2002, 12:18
de kwalificatie zondagmorgen:

weer: miezerig, niet volledig droge baan, zonnestralen door wolken met nog flauwe regen

manfred deed wat van hem werd verwacht en reed de zesde tijd halfweg de qualifying, maar tegen het einde kwamen de kanonnen opzetten en zo zijn ze uiteindelijk nog gezakt tot de 17de starttijd. de tijden van de eerste 20 liggen maw zeer dicht tegen mekaar

de loting voor PM is minder gunstig: de 27ste startplaats werd getrokken

nieuwigheid: wagens die problemen hebben worden niet binnengesleept zoals op andere koersen van de VW FunCup het geval is (die italianen willen da nie zeker)
ook moet er getankt worden in brandvrije overalls en is er nieuw brandstofsysteem voorzien, met een druksysteem (cf hogere klassen, belcar?)

het wordt dus oppassen en zien dat je niets voorhebt of de koers is gedaan. in italië zijn de reglementeringen duidelijk een pak strenger dan in belgië.

meer nieuws volgt

Maarten
09-06-2002, 15:53
pech voor perdieus motorsport na 20 minuten racen in monza-italië. het is slechts een vier uur durende race deze keer

na 20 min is marc moeten binnenkomen met een enorme rookwolk achteraan de auto
er is nl een lek in de oliekoeling gekomen. ze zijn hiermee 12 minuten verloren in de pits

marc is dan opnieuw vertrokken, maar na twee toeren viel de wagen opeens stil. marc dacht dat dit het einde van de koers was, maar hij probeerde de wagen opnieuw te starten en dit lukte. manfred heeft dan na 40 minuten het stuur overgenomen en is nu aan het rijden
manfred draait nu rondjes van 2'33''-2'34'', laat ons hopen dat er geen problemen meer optreden voor Perdieus Motorsport zodat er toch nog een min of meer goed resultaat uit de bus kan komen. de tijden van marc liggen rond 2'40''-2'41''.

marc wist me te vertellen dat er al veel auto's uitgevallen zijn. de wagen worden immers niet binnengesleept als ze langs het circuit zijn stilgevallen. het lijkt daar in monza een serieuze slijtageslag te worden

een positie van PM is niet gekend

to be continued ...

Maarten
09-06-2002, 18:12
nog een kwartier te gaan in monza
geen nieuws meer binnengekregen

laat ons hopen geen nieuws goed nieuws!

Maarten
09-06-2002, 22:52
monza heeft voor perdieus motorsport niet gebracht wat wij gehoopt hadden.
eerst het euvel van marc en later in de race nog eens moeten binnenkomen met een defecte gaskabel
samen toch wel goed voor zo een tijdverlies van 40 minuten in de pits, exclusief de normale pitstops, wat zeer veel is op een vier uur race.

gelukkig waren ze niet de enige met problemen en hebben ze nog een 28ste plaats behaald op 40 deelnemers, tevens goed voor een 18de plaats europees, hetgeen niet slecht is maar ook niet goed, gezien we 12de stonden in het EK. volgende keer moet dit duidelijk goed gemaakt worden.

toch nog een pluspunt aan deze wedstrijd: manfred heeft de 9de snelste tijd algemeen gereden (er zat dus een pak meer in), en hij heeft de 4de beste tijd van de europese deelnemers gereden, dat betekent de 4de beste tijd zonder de italianen (die monza waarsch even goed kennen als wij francorchamps), hetgeen een ongelooflijk schitterende tijd is van manfred. zijn beste tijd schommelde ergens rond de 2'31''

afgezien van de mechanische probleempjes hebben ze daar toch een mooi weekendje gehad in monza.

en voor de geïnteresseerden: winnaars werden CB Racing (P-A Thibaut en co), tweede AluConcept (met mike janssens, patrick van impe en dirk willems). deze laatste equipage is volledig MAK maw ze rijden alledrie onder de licentie van de mak mechelen, en ze zijn nederlandstalig (sterke prestatie tussen al die walen)!

tot zover FunCup in Monza

gegroet en tot volgende keer

laat ons hopen dat het geen live verslaggeving meer inhoudt, want ik hoop de volgende koersen zelf terug mee te rijden! u begrijpt mij ongetwijfeld ... :D

Compact
10-06-2002, 18:22
Tot ziens in Francorchamps. (Ik rij mee met de 58)

Maarten
10-06-2002, 22:54
aha bij boquet engeneering

Compact
11-06-2002, 09:47
Inderdaad, met Paul, JF Hemroulle, Boquet en Vermeir.

Afspraak op het podium??? (Dromen mag hé)

Maarten
11-06-2002, 11:02
ja maar wij kunnen misschien in de light iets doen, en met JF Hemroulle en de Paul zal da niet gaan hé! met hun hogere licenties

uiteraard afspraak op het podium
wij gaan ervoor, als we maar niks voorhebben, geen enkele extra pitstop moeten maken, dan is die kans zelfs reëel me dunkt!:D

Kurttigerracing
14-06-2002, 17:33
Hallo Maarten, heb interesse om eens een testrit te rijden met een VW Fun cup. Kan je mij contacteren om mogelijks na de examens een afspraak vast te leggen., uiteraard tegen betaling.

Maarten
14-06-2002, 18:37
kurt, ik moet da wel eerste even aan ons vader vragen, ook wel gekend als 'the big boss'

wij gaan ergens in de vakantie een sponsordag proberen te houden, dus misschien zou het interessant zijn om dat te combineren

ik zal het hem vanavond eens vragen

Bart.Vandecavey
14-06-2002, 20:21
Ik zou dan wel eerst de sponsors met jullie laten meerijden Maarten, ge weet nooit hé... GRAPJE

Kurttigerracing
14-06-2002, 22:40
Mogelijks zoeken we een stuur voor de 25 uur. Maar eerst willen we toch eerst eens me zo'n koersmachientje rijden om te het verschil te kennen met een Formule Ford.
Inderdaad kan dit mogelijks tijdens de sponsordag, op het einde of helemaal in het begin ? Eeerste ronden zijn toch steeds aftasten zonder enig risico te nemen. Het is pas als het een beetje draait dat de kadans sneller gaat. en begrijpelijk: potje breken = potje betalen

Maarten
15-06-2002, 12:12
uiteraard, seg maar hebt gij een licentie? want anders gaat het niet anders dan op de sponsordag hé! die sponsordag staat trouwens nog niet vast, alleen is het wel zeker dat die pas na de 25u valt. en wij gaan waarschijnlijk ook niet meer trainen in zolder voor de 25u wegens geen tijd. wij gaan van de 7de tot den 14de op congé, en daarna vertrekken we woensdag den 17de al naar franco
dus voor de 25u testen zal practisch onmogelijk worden lijkt me!