Log in

View Full Version : Geef je mening eens over het forum

airco
09-06-2002, 11:37
Ok,

over enkele dagen is het weer tijd om het forum te upgraden naar de nieuwste versie ... Omdat dit een ideaal moment is om aanpassingen door te voeren willen we van jullie eens weten wat jullie van het forum vinden, en wat er beter kan ...

1e vraag:
Op het forum zijn verscheidene hacks geinstalleerd. Dit zijn toevoegingen ten opzichte van de standaard forumsoftware om het de gebruikers nog aangenamer te maken.
Het is de bedoeling dat jullie in de poll voten welke van deze momenteel geinstalleerde hacks mogen blijven. De andere zullen dan verdwijnen.
Meer uitleg over de verschillende hacks vind je hier (http://www.depaddock.eu/airco/hacks/)

2e vraag:
Een open vraag ... welke verbeteringen zou jij graag willen zien aan depaddock?? Dit kan gaan van layout-veranderingen, nieuwe functionaliteiten, nieuwe forums, andere indeling van forums, ... of totaal iets anders wat je in je gedachten hebt ...

Als we al deze resultaten hebben zal ik eens bekijken welke functionaliteiten technisch gezien geimplementeerd kunnen worden.

airco

airco
09-06-2002, 11:42
en dan nu mijn antwoorden ...
Alles mag blijven (voor mij part), behalve de Level Hack ... Deze vind ik vrij storend vermits deze hack de layout nogal een beetje durft verknoeien. :(

Maar ik laat de democratie spreken ;)

Op vraag 2 heb ik geen suggesties, anders had ik het vermoedelijk al lang aangepast ;)

airco

FleaBite
09-06-2002, 12:19
voor mij mogen ze ook allemaal blijven, maar idd, ook die levelhack stoort mij een beetje. Die is wel handig, maar die ik denk dat als je die balkjes een beetje kleiner maakt, het niet zo storend zou zijn

Maarten
09-06-2002, 13:43
ik vind da wel plezant die balkjes links, al ben al weer lang vergeten voor wat ze allemaal staan
ik weet één ding en dat is als die onderste vol is da ge dan een level stijgt.
van mij mogen ze ook allemaal blijven, alleen die tweede niet, waarom weet ik niet! hehehe ksnap het allemaal weer nie goed

TiBo
09-06-2002, 13:45
- Die Level Hack doet mij persoonlijk niet veel. Stoort zelfs een beetje, je krijgt af en toe de indruk dat je moet posten om die balkjes hoog te houden. Dat lijkt me niet de goede reden.
- Die Quick Reply heb ik nog nooit gebruikt. De originele box geef meer opties en is dus aangenamer om te gebruiken.

De andere drie vind ik prima!

Qua nieuwe dingen had ik dat knopje in gedachten om foto's makkelijk te resizen.
Misschien eens wat nieuwe leuke smilies zou ook mogen.
Qua nieuw forum dacht ik onlangs aan een soort Film-forum. Ik ben nogal een filmgek en ik weet dat Finish dat ook wel is. Als er daar nog interesse in is lijkt me dat wel iets. Is misschien moeilijk in te passen. Onder community?!

Stipey
09-06-2002, 13:57
Met die Quick Reply box kan je erg snel reageren, wat best handig is.

airco
09-06-2002, 14:00
mja ik gebruik die ook vrij veel (nu onderandere) ....
bovendien is die box niet echt hinderlijk ... zelfs als je hem niet gebruikt staat hij niet in de weg ...
die levelhack stoort me omdat hij (als er korte reply's zijn) de lengte van het postvak uitrekt ... en je zo dus meer moet scrollen

TiBo
09-06-2002, 14:05
Bwa, ... hij stoort mij niet, maar "he is the weakest link" en daarom "goodbye" ;)

airco
10-06-2002, 22:20
een beetje meer input betreffende de kwaliteit van het forum zou wel mogen ...
Zoals velen hanteer ik het motto ... stilstaan is achteruitgaan ...

dus geef me wat ideeën om depaddock te verbeteren.

airco

Raceboy
10-06-2002, 22:23
die streep int logo terug depaddock geel maken want dees is te fluo. misschien meer smilies nen thumbs up en down zou wel handig zijn.

airco
10-06-2002, 22:40
die gele streep is al genoteerd ... normaal had Sennake da al gedaan, ma em zal genen tijd nimmer gehad hebben door zijn vervroegd vertrek naar Le Mans ...

die smilies heb ik er bij deze bijgezet ... Ik heb wel de bedoeling om alle smilies ongeveer in de zelfde stijl te houden ... dus verwacht geen groene of blauwe smilies op depaddock.

yvdp
10-06-2002, 23:43
misschien de smiley's die msn gebruikt te neme. Of mag da ni?
verder misschien iets aan den achtergrond doen. kweet ni hé, maar vin da grijs en da wit een beetje kaal.
Die quick reply box wordt door mij toch veel gebruikt. Ik vind die echt wel handig.
Hoe zit het eigenlijk met die rating?

airco
11-06-2002, 04:19
no offence ma kvind die smilies van msn groot en lelijk :(

den achtergrond ... heb je misschien een punt in, dat het zo kaal is ... Langs den andere kant staat daar tegenover dat dit heel duidelijk is he ;)

Bart.Vandecavey
11-06-2002, 09:00
Nederlandstalige buttons en in een ander kleurke...

airco
11-06-2002, 10:40
Buttons in een ander kleurke, of heel het forum???

Bart.Vandecavey
11-06-2002, 10:49
Nee ik had gewoon gedacht aan de buttons, forum zelf is grijs net als het logo dus geen probleem maar die buttons zijn blauw: nergens in logo te vinden... Misschien eens een paar testjes doen...

airco
11-06-2002, 10:55
mja nieuwe layout (including buttons) stond al op het programma ... wanneer, hoe kan ik niet exact voorspellen ... Het logo zal zowieso ongewijzigd blijven, ...

airco

yvdp
11-06-2002, 20:57
Originally posted by airco
no offence ma kvind die smilies van msn groot en lelijk :(

den achtergrond ... heb je misschien een punt in, dat het zo kaal is ... Langs den andere kant staat daar tegenover dat dit heel duidelijk is he ;)
Is een zeer duidelijk en overzichtelijk forum en ik denk dat da ni ga verandere door de kleur te verandere zenne. Ge kunt misscien is wa experimentere. Den enen dag x en den anderen dag y. En dan vrage wa de mense hier het beste vonde. Is wel veel werk denkek. Is dus ook maar een voorstel hé

airco
11-06-2002, 21:50
daarin heb ik het voordeel dat vbulletin styles ondersteund ....
Ik kan perfect 20 styles aanmaken, en de users zelf laten kiezen welke 'skin' ze gebruiken ...
zie oa het systeem op de spelletjesgarnaal

airco

Raceboy
11-06-2002, 22:09
Originally posted by airco
daarin heb ik het voordeel dat vbulletin styles ondersteund ....
Ik kan perfect 20 styles aanmaken, en de users zelf laten kiezen welke 'skin' ze gebruiken ...
zie oa het systeem op de spelletjesgarnaal

airco

in da geval "raceboy's take-over" skin ;)

TiBo
12-06-2002, 10:06
De kleur van De Paddock is prima, enkel boven en onderaan de pagina's is het echt wel ..... wit.
Misschien kan de tint van de achtergrond iets donkerder.

De Paddock oogt heel sereen, andere forums zijn echt vaak "in your face", ... misschien vinden wij wel iets tussenin?

Misschien kunnen het Paddock logo en de banner wel in een aparte balk geplaatst worden. Zo krijg je een verdeling tussen de (info)banner, logo/(reclame)banner en de andere buttons (user cp/register/...)

TiBo
12-06-2002, 10:13
Persoonlijk vind ik het een prima idee om bovenaan de pagina info te verschaffen. Toch vind ik de huidige vorm redelijk .... saai en simpel :(

Persoonlijk zie ik meer iets in de vorm van CNN (nu ook VTM-Nieuws). Het principe blijft hetzelfde als nu, enkel is er meer vorm en bestaat de banner meer op zichzelf.
Ik had gedacht aan een banner die een bericht op het scherm brengt, even blijft staan en vervolgens een nieuw bericht brengt, ....
Zo kan je de info ook uitbreiden hé.

Vb:

---- Paddock-merchandise ... (click hier) --------- Montoya op pole in Canada ------ Schumacher wint Canada ------- Sato ongedeerd na crash -----

Dan hoef je ook niet onmiddellijk alle posts na te gaan om belangrijke info te weten te komen.

Driesco
12-06-2002, 10:31
Even mijnen commentaar. Guy heeft me vorige week nog gezegd, verander niks dat goed is, ooit zullen jullie eens moeten blijven bij wat het is. Technisch mogen jullie niet stilstaan maar grafisch nie te veel veranderen om de vertrouwde forummer en de guests nie te veel te doen schrikken. Eenvoud en continuiteit zijn nu eenmaal de grondvesten van een succes. Louter commercieel gezien dan.

Bart.Vandecavey
12-06-2002, 11:27
Daar heb je wel gelijk Driesco, maar je moet ook af en toe bijschaven om niet te ouwbollig te lijken... Met nieuwe frisse logo'tjes kan er al veel veranderen... Ook onderaan op de pagina staat er handige info die eigenlijk verloren gaat door de "onoverzichtelijkheid"...

airco
12-06-2002, 14:38
Originally posted by Driesco
Even mijnen commentaar. Guy heeft me vorige week nog gezegd, verander niks dat goed is, ooit zullen jullie eens moeten blijven bij wat het is. Technisch mogen jullie niet stilstaan maar grafisch nie te veel veranderen om de vertrouwde forummer en de guests nie te veel te doen schrikken. Eenvoud en continuiteit zijn nu eenmaal de grondvesten van een succes. Louter commercieel gezien dan.

Daar heb je een enorm groot punt ... Het is dan ook niet mijn bedoeling om het roer geweldig om te gooien ...
Depaddock zal in zijn standaard-layout (als er ooit meerdere komen) nooit een graphics-paradijs worden ... De info is is op depaddock nog veruit superieur aan de voorstelling ervan.
Toch moet je vaststellen dat er nog ruimte is voor verbetering ... Daarmee dat ik hier een duidelijke vraagstelling doe wat er nog beter zou kunnen ... eens we een duidelijk zicht hebben op wat er beter kan, zal ik dit uitwerken ...

Ik vind dat Tibo een punt heeft als hij zegt ... dat de manier waarop we nu bovenaan de pagina info verschaffen (lopende tekst over depaddock-merchandise) bijzonder saai is ...

Dus verwacht geen drastische wijzigingen ... alles zal op zijn tijd gebeuren, en iedereen zal nog ruimschoots de tijd hebben om voorstellen tot verbeteringen te beoordelen ...

airco

yvdp
12-06-2002, 17:47
Je kan misschien inspiratie halen op andere forums die v-bulletin gebruiken. Misschien hebben die dinges die hier dan weer niet zijn maar toch handig zijn.

airco
12-06-2002, 18:18
mja die ideeën heb ik genoeg ...

maar als ik al mijn ideeën nu verkondig dan komen er 500 mogelijkheden bij die allemaal een nut hebben. Toch begrijpt niemand heel het forum dan nog ...
Het is niet de eerste keer dat ik nadenk over nieuwe mogelijkheden en/of aanpassingen (dit hield ook het bekijken van andere boards in (ik heb er al een paar 100 gedaan ;) )...
Dit is eerder eens gezond brainstormen met alle leden van depaddock ... Alle ideeën zullen door mij, en de andere admin's in overweging genomen worden, waarna aanpassingen zullen gebeuren

yvdp
12-06-2002, 21:14
mag ik nog 1 ding zegge? Tuurlijk mag da (is hier een forum voor iet hé) Ik gaan da ni zegge om te slijme hé, is gewoon de waarheid.
Ik vin dees forum gewoon de max. Iedereen kan mé mekaar lache, der zen gen amokzaaiers nimeer. Da is toch waar nen admin nor streeft zeker. En als ge da kunt verwezenlijken kunde ni anders dan goe zijn. Prachtig werk van alle admins. En ik hoop datter na da 1 jaar nog veel moge bijkome.
Vwala, da wouwek zegge. En ik ben er zeker van da vele het mé mij eens zijn.
Greetzzz, yvdp (perre)

TiBo
12-06-2002, 21:32
Wat ne slijmbal! ;)

Kwestie van wat amok te zaaien hé :D

Ik vind dat we het zeer goed doen tot op heden. Toch vind ik dat ne 'clash' af en toe wel eens moet kunnen. Het is niet de bedoeling dat iemand iets post en de rest het daar volledig mee eens is. Daarna moet ge immers ook gewoon verder kunnen hé.

Is misschien een ideetje: een "bad-ass meter".
Dit wordt een soort meter waarop de medeposters door een simpele klik kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met iemand zijn uitspraak.

Iemand kan een prima betoog houden maar door niemand gevolgd worden of iemand kan bullshit verkondigen die door iedereen geslikt wordt.

Raceboy
12-06-2002, 21:34
Ik wil die irritante levelmetertjes weg. Waarom hebben we levels nodig we zijn toch allemaal gelijk ?

yvdp
12-06-2002, 22:20
die hebbe daar nix mé te make zenne. Ge moet mor is leze in de thread die daarvan besta

airco
12-06-2002, 22:31
ivm met die metertjes ... ja ze zullen verdwijnen ... poll spreekt voor zich ;)

ivm met dienen bad-ass meter ...
==> heb dat idee al eens gehad, maar heb het al terug in de koelkast gestoken ...
==> Enigszins kan het bijzonder handig en knap zijn, anderszijds is het iets dat waar bijzonder misbruik van kan gemaakt worden ... not yet for now.

Bart.Vandecavey
12-06-2002, 23:32
Ik vind dat vensterke voor snelle reply en dat kader bovenaan wel blijvers, vreselijk handig...

Raceboy
14-06-2002, 12:52
misschien hottopic samen met depaddock ??

http://www.hottopic.nl/

airco
14-06-2002, 12:57
Originally posted by raceboy
misschien hottopic samen met depaddock ??

http://www.hottopic.nl/

lijkt me een interessante optie ... kan normaal niet veel moeite kosten om dit aan te maken ...

ac.cobra427
30-06-2002, 18:06
beste forum, verander niets dat goed is, misschien een online chat?

Finish
30-06-2002, 19:33
Die bestaat er al lang;
mIRC: www.mirc.com
quakenet servers : (info: www.quakenet.org)
channel : #paddock

Frequent aanwezigen: airco, Pika, De_JoS, Rm, Timbo, Finiz en soms nog eens Hakki, Stipey... ;)