PDA

View Full Version : WRC : Acropolis


Rallyloverke
14-06-2002, 11:22
Loix goed begonnen :
(bron Rally-Action)

SS2 - Karoutes 1

DRIVER/CO-DRIVER TEAM TIME
-----------------------------------------------------------------------
1 RADSTROM/GIRAUDET Automobiles Citroen 11:56.5
2 LOIX/SMEETS Hyundai Castrol World Rally Team +00:00.6
3 SCHWARZ/HIEMER Hyundai Castrol World Rally Team +00:01.6
4 SOLBERG/MILLS Subaru World Rally Team +00:02.2
5 MARTIN/PARK Ford Rallye Sport +00:03.8
6 LOEB/ELENA Automobiles Citroen +00:07.9
7 GRONHOLM/RAUTIAINEN Peugeot Total +00:09.8
8 BURNS/REID Peugeot Total +00:10.8
9 SAINZ/MOYA Ford Rallye Sport +00:11.3
10 DELECOUR/GRATALOUP Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:12.7
15 MCRAE/SENIOR Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:15.1

Standings after SS 2

1. Markko Martin Ford Focus WRC
2. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC at 17.1 sec
3. Freddy Loix Hyundai Accent WRC at 18.8 sec

airco
14-06-2002, 11:51
Colin McRae heeft Gisteren tijdens de verkenning trouwens stevig naar zijn vijs gekregen van de Koersdirectie ....
Colin McRae was verkeerd gereden. Hij had een van de pijlen (die zaterdag voor de toeschouwers bedoelt zijn) geïnterpreteerd als een wegwijzer voor hem en was hierdoor als een spookrijder op het circuit gekomen. Met alle risico's vandien.

Bron: VRT teletekst

Rallyloverke
14-06-2002, 11:53
In de Groep N was Colsoul tweede op de eerste proef en Duval reed daar de scratch in de Super 1600.

Bart
14-06-2002, 12:16
colsoul out in ss2

Rallyloverke
14-06-2002, 12:59
LOIX de scratch op SS3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prachtig Prachtig ....

wilmai
14-06-2002, 13:00
Freddy heeft de scratch gereden in de derde chronorit
en de tweede plaats algemeen.

Laat het aub eens goed gaan voor freddy

greetz
wilmai
www.corsa-racing.be

Bart.Vandecavey
14-06-2002, 13:03
Duval heeft ook de scratch in SS3 gehaald. Het cliché dat belgen asfalt specialisten zijn wordt nog maar eens tegengesproken: waar staat Juha???

Rallyloverke
14-06-2002, 13:12
Kankkunen rijdt rond op een anonieme 13de plaats , Thiry rijdt ergens rond de 20ste plaats.

Bart
14-06-2002, 13:15
kankunnen heeft wel technische problemen ze...

Scapa
14-06-2002, 14:13
:eek:
loix na vier ss derde algemeen!
duval nog altijd 1ste in super1600

grote dag voor belgië moet ik zegge

Bart.Vandecavey
14-06-2002, 14:28
Het geval Loix zou het toch kloppen dat talent niet vervaagt? Wel kleine opmerking die Accent WRC³ begint echt wel goed te lopen op onverhard dit jaar!

Rallyloverke
14-06-2002, 15:43
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURLIJK heeft Fast Freddy nog niets aan talent ingeboet! :D

wilmai
14-06-2002, 15:53
Freddy tweede tijd op SS5 na de ongenaakbare Martin
Freddy terug op tweede plaats algemeen Armin derde

Bart.Vandecavey
14-06-2002, 15:58
Originally posted by wilmai
Freddy tweede tijd op SS5 na de ongenaakbare Martin
Freddy terug op tweede plaats algemeen Armin derde

Euh Wilmai het is een derde tijd in SS5 maar toch http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif!!!

Rallyloverke
14-06-2002, 15:58
Duimen maar dat Freddy nu een keertje geluk heeft ... 't Zou schitterend zijn ... Liever dat dan de Belgen die Brazilië verslaan, dan komt er misschien eindelijk wat meer van op 't nieuws ...

airco
14-06-2002, 16:10
de reden dat Schwarz en Loix geswitcht zijn van posities ligt in het feit dat Schwarz een straf van 20 seconden heeft gekregen wegens het te laat verlaten van de service area

airco
14-06-2002, 17:09
Opgave Tommi Makkinnen.

Wiel verloren op SS6 en weg acropolis

airco
14-06-2002, 17:12
1. 6 MARTIN-PARK Ford Focus A8 1h43'01"600 79.4 km/h 1 1
2. 18 LOIX-SMEETS Hyundai Acc A8 1h43'52"300 + 00'50"70 2 2
3. 5 C.McRAE-GRIST Ford Focus A8 1h43'54"600 + 00'53"00 3 3
4. 3 ROVANPERA-PIETI Peugeot 206 A8 1h43'57"400 + 00'55"80 4 4
5. 17 SCHWARZ-HIEMER Hyundai Acc A8 1h43'58"700 + 00'57"10 5 5
6. 4 SAINZ-MOYA Ford Focus A8 1h44'11"000 + 01'09"40 6 6
7. 1 BURNS-REID Peugeot 206 A8 1h44'13"300 + 01'11"70 7 7
8. 2 GRONHOLM-RAUTIA Peugeot 206 A8 1h44'18"400 + 01'16"80 8 8
9. 21 LOEB-ELENA Citroen Xsa A8 1h44'22"300 + 01'20"70 9 9
10. 20 RADSTROM-GIRAUD Citroen Xsa A8 1h44'31"300 + 01'29"70 10 10

Fast Freddy krijgt nu wel de hete adem van Ford en Peugeot in zijn nek ... toch nog 2e overall

Oneliner
14-06-2002, 17:14
2-10 liggen very close bij mekaar wel.
Spannend wel zo :)

Bart
14-06-2002, 19:29
Pavliani (ss1 én ss2) ligt loix precies niet telkens meer dan 20 sec verloren. Op andere ss telkens top 6 tijd.

Duval 1e in super 1600.

Sterckx 2e in group n (telt wel niet voor wereldkampioenschap group n)

Thiry 16e.

Loix had vandaag wel een uitstekende startpositie... maar als ik me niet vergis starten de eerste 15 (of 10 ?) morgen in omgekeerde volgorde dus kan hij daar morgen weer van profiteren !

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapoa_021.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapoa_005.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_002.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_008.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_020.jpg


Ford Puma driver François Duval holds the advantage in the FIA Junior
World Championship category but as expected, the Greek roads have
inflicted a high rate of attrition on the series young guns in their
1600cc cars. Daniel Sola, who triumphed on the last round in Catalunya,
lost time when he stopped to change a puncture, and others to hit
trouble included Roger Feghali (water leak), Juha Kangas (accident)
and Gianluigi Galli (broken battery). Duval's nearest challenger is
Simon Jean-Joseph's Renault but the Martinique driver is not registered
for the Junior WRC series, so the closest threat to Duval claiming a
maximum score is Finn Jussi Valimaki in a Citroen Saxo.




Juha Kankkunen's Accent WRC3 lost boost pressure at all
but the highest engine revs on this morning's opening two stages,
costing the Finnish veteran time in the twistier sections of road.
His car's engine lapsed onto three cylinders in SS3 and SS4, pointing
to an electrical problem. He racked up road penalties as the Hyundai
team tried to cure the glitch. Armin Schwarz's has been reliable in the
stages but the team discovered a loose water pipe late in the afternoon
service halt and lost 20 seconds of road penalties as the mechanics
tried to fix it. Freddy Loix's Accent has been reliable, however.

Sporting: Armin Schwarz and Freddy Loix have both been pleased by
recent development work on the Accent WRC3 and they put it to good
use on the swept-clean roads that they faced this morning. Loix was
fastest on the third stage and the Belgian was a regular in the top
six on the timesheets as he proved the most consistent challenger to
leader Markko Martin. As a result, he ended the day in second overall,
51s off the lead. Armin Schwarz would have been closer to his team-mate
but his Hyundai team found a loose water pipe late in a service halt
and he picked up 20 seconds of penalties for arriving at the exit control
two minutes late. The German is still in contention, though - he holds
eighth overnight. The third Accent driver Juha Kankkunen lost time with
engine problems today and the Finnish veteran lies well outside the top
ten as a result.

Quotes: Freddy Loix said: "I have to say that I haven't been taking
big risks today but it's all come together really well for us. I have
a good feeling with the car and with the road position tomorrow I don't
see why we can't keep this sort of speed."


(Bron: dusty@worldrallychampionship.com ])

airco
14-06-2002, 19:59
Is het op stoffigere rally's niet beter om als eerste te starten, wegens het betere zicht dat je dan over hebt ??? Allé ik weet niet he, ik ben een beetje rally-leek, maar zou het toch logisch vinden ...

airco

Bart
14-06-2002, 20:06
Starten pas om de minuut (of zelfs 2 minuten) dus geen last van stof. Dus enkel wanneer je véééél sneller bent dan een voorganger last van stof. (b.v. wanneer je op dag 1 pech kent als WRC en de 2e dag, wegens slechte eindpositie op dag 1, ergens midden tussen groep N en super 1600 moet starten)

Diegene die eerst moet rijden heeft wel last van vele losse steentjes => weinig grip. Die losse steentjes zijn voor een groot deel schoongeveegd wanneer er een paar auto's gepasseerd zijn => meer grip = sneller

Op asfalt is het dan weer meestal omgekeerd. De eerste wagens hebben een propere weg. Maar wanneer er een paar wagens gepasseerd zijn komen er steentjes, zand en modder op de weg door het "couperen" (= bocht af snijden).

Bart
15-06-2002, 10:37
dag 2 iets minder: na ss8

Loix uit top 6
Duval out in ss8

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_104.jpg

Maarten
15-06-2002, 12:08
stoem stoem stoem

hopelijk nog punten voor FF (=Fast Freddy nt Fast Fons hé)

Oneliner
15-06-2002, 13:33
Zoals het er nu uitziet wel....
FF trug opgeschoven naar plaats 5.

Martin wegens probs 3.30 minuten verloren op SS9

Bart.Vandecavey
15-06-2002, 13:40
Het is en blijft wel close in de top 10 me dunkt!

Oneliner
15-06-2002, 14:53
SS 10 cancelled due the amount of spectators => teveel volk dus :)

Bart.Vandecavey
15-06-2002, 17:05
Was dat niet omdat er een auto ferm in de weg stond?

Bart
15-06-2002, 17:13
S10, the fourth stage of the second leg of the Acropolis Rally, has been cancelled due to the large number of spectators on the route as well as poorly parked spectators cars which would make it dangerous for the crews remaining in the Greek event. The crews have therefore just driven through the stage in order to reach their next service park, but did compete in SS10.

This is not the first time this year that stages have been cancelled as a result of these problems. However in the interest of everyone's safety organisers feel it is best to avoid the stages that are overcrowded rather than risk anyone's life.

The rally will get underway again with SS11, which is set to begin at 15H34 local time.


(Bron: www.rally-live.com)

Als er slechts 1 auto in de weg staat... dan zou die er bij een rally niet lang staan denk ik...

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_211.jpg

Bart
15-06-2002, 20:55
HYUNDAI

Technical: Armin Schwarz's Accent WRC3 was reliable until today's
final pair of stages, when a brake calliper connector broke. Team
mate Freddy Loix's car lost oil from its left-front damper in the long
stage, giving the Belgian a difficult-handling car for the last six
kilometres of the stage. Juha Kankkunen retired this morning, meanwhile,
when the team changed the car's wiring loom in a final attempt to
solve the Finnish veteran's engine problems. Upon leaving service
Kankkunen reported no improvement and Hyundai elected to withdraw
him. The team now suspects a problem with the engine's valves or valve
seats.

Sporting: Armin Schwarz has struggled with a badly-upset stomach
today, although the German put his slower pace this morning down to
a tyre choice that left him short of grip. He and Loix also complained
of a lack of power in places, particularly in the steep uphill section
at the start of SS8. Schwarz was hit by late brake problems too and
he slipped back outside the top ten to 11th, while Loix (who also
lost more time with a leaking front damper in SS9) holds fifth. The
third Accent driver Juha Kankkunen was withdrawn this morning when
the Hyundai team elected to search for the engine problem that had
blighted his efforts since yesterday, instead of risking an engine
failure and a loss of crucial information.

Quotes: Freddy Loix said: "The uphill sections were really hard,
because we almost had to change down to first gear and when you do
that, you get lots more wheelspin and it hurts the tyres. This is
still a long event, though, and we're still in with a good chance of
some points."


(Bron: www.wrc.com)

Maarten
15-06-2002, 23:59
duval is er dus niet meer bij, of heb ik dat misgelezen?

Oneliner
16-06-2002, 10:03
ge hebt dat goed gelezen :)

Bart
16-06-2002, 11:18
Loix out ss 14

http://www.wrc.com/en_GB/News/NewsDetail/2002R_GR_LoixOut.htm

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapoa_205.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/1d/www.rally-live.com/photos/2002/acropolis/diapoa_206.jpg

airco
16-06-2002, 12:37
damn, het blijft wel tegenzitten voor loix :(

Maarten
16-06-2002, 14:44
spijtig, maar toch al chique van loix en hyundai om zolang mee te draaien, en redelijk sterk mee te draaien hé, het moet gezegd!

yvdp
16-06-2002, 20:09
idd, maar toch nog altij gen punte.

Oneliner
16-06-2002, 20:21
bwah, gans de rallywerled heeft al wel door dat de hyundai een enorm potentieel heeft.
Als ze zo blijven evolueren zie ik ze nog straffe toeren uithalen.
Zeker volgend seizoen, dan zullen ze er volledig staan met een goed uitgeruste WRC.

Bart.Vandecavey
16-06-2002, 21:01
Het is te hopen dat ze nu ook terug door hebben welk potentieel Freddy heeft...

Bart
16-06-2002, 21:31
Technical: Freddy Loix's hopes of a points finish ended after this
morning's second stage. The Belgian had hit a large rock and cracked
the sump guard, and his Accent's engine went sick shortly afterwards.
He reached the end of the test but the damage to the car's crank
sensor meant that he could proceed no further. Armin Schwarz's car,
meanwhile, has run reliably today.

Sporting: Freddy Loix lost his fifth position on the second stage
this morning, when the Belgian hit a rock and damaged his crank sensor
beyond repair. Although he reached the end of the test, he was unable
to continue. Armin Schwarz, meanwhile, has felt better today after he
was troubled by an upset stomach for much of yesterday. The German
didn't like his Accent's handling in the more rutted conditions but
he still brought the car home in ninth, scoring a manufacturers'
point for Hyundai.

Quotes: Armin Schwarz said: "It's been a hard event for us - if we
hadn't had the problems on Friday then we'd have had a better road
position for yesterday, and we could have been higher up. But we've
shown good pace again and it's good to get a point for the team."

Freddy Loix said: "I know we drove very well on this rally and the
car was excellent. I'm just sorry that I wasn't able to get the finish
for everyone in the team who'd worked so hard."


(Bron: dusty@worldrallychampionship.com)

Rallyloverke
17-06-2002, 09:10
Spijtig voor Loix ... Maar wat hij daarvoor heeft laten zien ... INDRUKWEKKEND!!!!!!!! De combinatie Hyundai-Loix wordt een winning-team ... :D

Bart
17-06-2002, 23:54
wallpaper freddy loix

http://rally.racing-live.com/photos/2002/acropolis/diapo_402.jpg

airco
18-06-2002, 00:02
dienen rechtse kant van dienen foto is azo vaag ...
fotograaf misschien een beetje bewogen :+

Oneliner
18-06-2002, 10:53
gewoon blurry gemaakt me fotoshop :D

Neen, schone pick, zeker en vast :)

Alain
20-06-2002, 10:03
Subaru Impreza WRC star Petter Solberg's second fastest time on SS8 of the Acropolis Rally was all the more remarkable given the unusual problem that afflicted him. His steering wheel quite literally started falling off!

Co-driver Phil Mills was on the case at once, after the baffled Norwegian had convinced him of the problem.

“Petter said something, but I didn't catch it the first time,” he said. “Normally he just tells me if there is a tyre going soft or we've got a puncture, and I was getting ready to leap out of the car in case we had to change the wheel on stage.

“I didn't believe what he was saying about the steering wheel, but I managed somehow to get the socket set which was behind my seat. I reached across, managed to find the nut first time thankfully and tightened it up as we were going along.”

The drama didn't end there, the pair struggling blind through the stage as Mills was unable to find his place on the pace notes again.

“Petter was without notes for about six kilometers because it was such a technical stage. It was such a non-descript road – you couldn't find your place on the notes!”

The pair eventually finished fifth overall, and Mills laughed off the incident. “I think we got more exposure from that incident than we would have done if we won the rally!” he said.

bron : autosport.com

Ik weet niet of iemand van jullie die beelden gezien heeft, maar ik kan je zeggen dat het gewoon indrukwekkend was. Dit heb ik nog nooit gezien. Het meest bizarre is zelfs nog de koelbloedigheid van Solberg.
Die beelden zullen sowieso in het jaaroverzicht verschijnen...

Bart.Vandecavey
20-06-2002, 10:08
Ja ik heb ze gezien in Champions... idd indrukwekkend!

Bart
20-06-2002, 20:51
Tussenstand WRC (http://rally.racing-live.com/en/season/standings/class_drivers.shtml)

statistieken WRC (http://rally.racing-live.com/en/headlines/news/detail/020620092526.shtml)

super 1600 tussenstand (http://rally.racing-live.com/en/season/standings/class_s1600.shtml)

statistieken super 1600 (http://rally.racing-live.com/en/headlines/news/detail/020620092526.shtml)

Rallyloverke
21-06-2002, 15:04
Freddy Loix gezien bij gewonnen stages? :-)