View Full Version : The saga continues
Wa vonden jullie eigenlijk over de film? Star wars episode 2
Ongeveer wat ik er op voorhand van verwacht had, dus ik was niet ontgoocheld, maar mijn verwachtingen waren ook niet erg hoog :/ Ik zou zelfs durven zeggen dat ik Ep.1 dan toch nog beter wist te appreciëren, want die film bezat veel minder gelul en gekus.
Ep.2 is natuurlijk erg spectaculair, met fantastische effects en omgevingen...maar het voelt helemaal niet meer aan zoals Star Wars. Dat gevecht van Yoda was misschien wel grappig en leuk, maar het is erg teleurstellend dat de inspiratie op blijkt te zijn en ze dus maar zo'n dingen gaan doen.
...en C3PO en R2D2 komen veel te weinig in ep.2 :-)
Ik vind steeds dat Star Wars niet duister genoeg is. Slechts enkele scenes zijn echt wat ze moeten zijn. Zo bijvoorbeeld de laatste scene waar Palpatine en co op het balkon staan en de schepen zien vertrekken, da's duister, ... da's oorlog. Voor de rest zie je geen druppel bloed vloeien en vaart men in gondels en is het zeemzoete muziek alom.
Ik vond hem beter dan TPM, maar vond de effects in AoTC duidelijker dan deze in TPM. Je kan fictieve personnages inbrengen in een bestaande omgeving, maar bestaande personnages inbrengen in een fictieve omgeving, da's tot hiertoe nog niet gelukt vind ik!
Je ziet ook duidelijk dat die film digitaal opgenomen is.
Als ge echt oorlog wilt moete binne een jaar den 3 gaan zien. Da zal over heel dien oorlog gaan zeker. beloofd een spectaculaire film te worden
Het succes van een Star Wars film hangt helemaal niet af van al dan niet hevige oorlog met veel effecten, zit hem inderdaad meer in de spanning die ontstaat door de aanwezigheid van 1 donkere puur kwaadaardige Darth Vader-figuur, die in ep 1+2 ontbreekt....en volgens mij is dat gebrek aan C3PO&R2D2-gehalte ook wel een belangrijke factor, want die twee maakten tenslotte de helft van de oude films zo bangelijk.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.