PDA

View Full Version : Wie kan het Wk eigenlijk winnen ?

fordje
17-06-2002, 17:46
Even een overzichtje van de "favorieten" (als je dat nog mag zeggen op de WK)

Brazilië:
Dit hebben we allemaal gezien; die hadden evenzeer al thuis kunnen zijn.

Buiten enkele flitsen met spectakelvoetbal in de match tegen Costa Rica lijken ze me niet in staat het te halen.
Misschien jammer voor het voetbal, maar aanvallen alleen is ook niet slim. De tegenstander maakt ook doelpunten ( als ze niet worden afgekeurd tenminste)

Ondanks dat ik het Brazilië toewens, het blijft een fenomeen, zal het niet voor dit jaar zijn vrees ik.

Duitsland:

Zoals altijd zeker; knokken, wroeten, en vooral veel geluk hebben. Sportief gezien, de zwakste Duitse ploeg sinds jaren.
Zeker geen kampioen waardig.
Als ze tegen USA spelen zoals tegen Paraguay kunnen ze wel eens met de neus op de feiten worden gedrukt.

Spanje:

Hadden die al niet in hun zetel moeten liggen?
Wat de Ieren niet lukte moet toch kunnen in een kwart-finale; ze naar huis spelen. Neen, ook geen kandidaat voor wereldkampioen

Engeland:

Misschien de meest onderschatte ploeg. Solide, soms spitsvondig, technisch niet te versmaden en vooral GRETIG !
Ze willen eindelijk die cup.
Opletten !!
Er lopen er daar een paar rond die met die cup naar huis willen.

En de anderen ?

Senegal? Zowel tegen Turkije als tegen Japan hebben ze een kans. Snelheid, kracht en Afrikaanse Maraboo's :) drijven hun naar voor.

Maar wereldkampioen, neen da's te hoog gegrepen.

USA:

Zoals gezegd, die leven op een wolk. Voor die mannen kan alles.
Winnen of verliezen, ze hebben hun Wk al gewonnen.
Opletten dus voor Duitsland. Toch zie ik USA geen wereldbeker winnen

Italië:

Bijna vergeten.
Misschien omdat ze zo onopvallend bezig zijn?
Maar toch opletten hoor. Ze spelen niet slecht. Alleen vooraan loopt het niet altijd zoals het hoort.

Een mogelijke winnaar, als ze in de ploeg geen kapsones krijgen en voor elkaar blijven gaan.

De overige ploegen halen volgens mij de volgende rond niet

Japan, Korea. Het is mooi geweest, maar nu begint dedruk van hun eigen supporters te wegen. En die druk gaan hun nekken denk ik.

Wie ziet het anders ??

Oneliner
17-06-2002, 18:21
Ik
Voor de bovenste kannek u 100% volgen.
Maar Korea en japan, dat ze mit me dwars.
Voor Zuid Korea heeft grote indruk nagelaten bij mij, en ik zie ze dan morgen ook een reeële kans hebben om italië uit te schakelen. Zeker als ze de verlengingen halen staan ze bijzonder sterk. Qua fysiek 1 van de - Zoniet dé - sterkste landen op dit WK.

Ach, we zullen morgen zien hé :)

Stipey
17-06-2002, 18:33
België!

airco
17-06-2002, 18:43
Pas maar op voor Duitsland.
Ze hebben dan nog niet de ideaalste indruk gelaten, toch telt dit allemaal niet mee. Iedereen zit in de kwartfinale.
de duitsers hebben amper 1 goal tegengekregen, en daar ligt hun enorme kracht. Combineer dat met scherpschutter Klose en een luxe-bank met oa Bierhoff, dan is er nog een serieuze groeimarge.
Duitsland heeft zelden op een WK een superindruk gelaten, toch wonnen ze al een paar keer ... watch them ... zet ze maar als topfavoriet. Het is niet voor niets dat Duitsland met Leverkusen en Bayern München telkens een ploeg in de finale van de Champions League hadden.

Brazilïe, Spanje en Engeland hebben ongetwijfeld het meeste individuele talent. Brazilie en Spanje hebben als team nog niks laten zien. Omwille van hun talent kunnen ze echter altijd een match beslissen, dus blijven ze bij de favorieten.

Italië ... ook veel talent, toch zegt het gevoel me dat ik weinig geloof in Italië. Het zijn allemaal wereldsterren, toch zijn ze vaak zo inefficient

Korea en Japan
==> schrijf ze nog niet af, vooral Korea nog niet. Van druk is er volgens mij juist geen sprake meer. Ze hebben bereikt wat ze moesten bereiken. Nu hebben ze niks te verliezen. Bovendien hebben ze het thuisvoordeel (een massa supporters), een klimatologisch voordeel (ze zijn gewoon aan die drukkende hitte) en een fysiek voordeel. Ze hebben Misschien wel voetbaltalent minder, maar ik zie een van de 2 de halve finale wel halen. En vanaf dan kan alles.

USA ==> kwartfinales zal wel end of the line zijn zene ... Een mooi team, maar sprookjes blijven niet duren.

fordje
17-06-2002, 18:43
Originally posted by Stipey
België!

Hey wake up, !!
Teveel in de zon gelege zeker :)

Ofwel te lang aan den toog gehangen :)

Maar ja ,wie weet binnen 4 jaar,....

Stipey
17-06-2002, 19:14
Serieus...de Belgen waren allesbehalve kansloos tegen Brazilië, en zouden dat waarschijnlijk ook niet geweest zijn tegen Engeland/Duitsland/Italie/Senegal/etc...ze hadden gewoon geluk nodig, en dan was alles mogelijk geweest! Zeker op dit WK!

(de vraag was; wie 'kan' winnen, niet wie 'zal' winnen :-))

fordje
17-06-2002, 19:19
(de vraag was; wie 'kan' winnen, niet wie 'zal' winnen :-)) [/B][/QUOTE]

Stipey
850 ezelkracht

What's in a name :D :D

No offence

Beemer
17-06-2002, 19:41
Engeland!!!
Zeker weten!

Mario
17-06-2002, 20:17
Ik gok op een finale Italië - Brazilië, met een klinkende overwinning voor groen - geel - blauw.

Of maak er eerder Spanje - Brazilië van; de Spanjaarden hebben nog heel wat appeltjes te schillen met de squadra azzuri.

Stipey
17-06-2002, 21:03
Brazilië wereldkampioen?

Onmogelijk.

Mario
17-06-2002, 21:23
'k zou niet weten waarom niet. Ze maken zeker evenveel kans als alle andere teams in de kwartfinale.

De match tegen Costa Rica was een van de mooiste wedstrijden tot nu toe. Mooi èn goed spel.

Stipey
17-06-2002, 21:40
Op dit WK kan inderdaad iedereen wereldkampioen worden, maar vandaag toonden de Brazilianen nog maar eens dat ze geen echte ploeg hebben. Dankzij een individuele actie van een wereldtalent kunnen ze wel de winst pakken, maar ze zijn zeker niet onverslaagbaar. (waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ze kansloos zijn, maar ik zou er zelf mijn geld niet op verwedden)

airco
17-06-2002, 21:55
ach welke ploeg komt er dan nog wel in aanmerking ...
dan zijn de rode duivels ook geen ploeg he ... remember Tunesië

yvdp
17-06-2002, 23:15
Volges mij Engeland of Duitsland. Maar wie ik hoop om te winnen: Japan. Die spele echt met inzet.

Bart.Vandecavey
18-06-2002, 09:12
De duitsers zijn hun grootste troef kwijt; de Schwalbe dus hen mag je al afschrijven...

airco
18-06-2002, 11:12
Japan mag je bij deze ook afschrijven ... ze zijn er juist 0-1 uitgegaan tegen de turken. 40.000 bleiters op de tribune, het was een zicht.

Alain
18-06-2002, 11:32
Ik gok op Italië als wereldkampioen! Ze spelen absoluut niet slecht en dankzij scheidsrechterlijke dwalingen ( waar hebben we dat nog gezien ) lagen ze er bijna uit. Ook Engeland geef ik een dikke kans.
Senegal zou superleuk zijn maar ik denk dat meer dan de halve finale er niet in zal zitten.
En ja...ik zeg het niet graag maar Duitsland...die zijn nooit uitgeteld en hebben een zeer gunstige tabel. Krijgen wellicht in de halve finale pas een tegenstander van formaat. Maar ja, elke wedstrijd moet gespeeld worden en wie weet wat dit WK nog meer verrassingen in petto heeft...

Bart.Vandecavey
18-06-2002, 11:34
Het grote voordeel van Italië is natuurlijk dat ze altijd in een tornooi groeien (remember 94)...

Mario
18-06-2002, 12:22
Originally posted by Bart.Vandecavey
Het grote voordeel van Italië is natuurlijk dat ze altijd in een tornooi groeien (remember 94)...

En '82 dan foeter foeter. Ternauwernood door de eerste ronde wegens een beter doelpuntensaldo dan Kameroen denk ik en dan komen ze ergens Brazilië tegen die voor de voorlopig laatste maal onvervalst sambavoetbal op de mat leggen; verreweg het mooiste voetbal van dat wk, elke wedstrijd weer. De Brazilianen spelen de Italianen weg, maar laten zich in slaap wiegen en verliezen met 2 - 3.

Ik heb het Rossi en co nooit vergeven foeter foeter. Later worden ze wereldkampioen.

In '94 wel revanche in de finale, maar dat was geen hoogstaande wedstrijd. 'k Heb daar wel een documentaire over op video. Allerlei camaraploegen die op verschillende plekken in de wereld filmen hoe het publiek meeleeft en reageert op de verschillende wedstrijdfasen. Die documentaire is leuker en interessanter dan de wedstrijd zelf.

Rallyloverke
18-06-2002, 12:28
Spijtig voor Mario en zijn Braziliaanse favorieten, maar Engeland gaat dit WK winnen! :D

Stipey
18-06-2002, 12:30
Engeland maakt inderdaad een goeie kans, en ook de Duitsers kunnen ver komen mbv hun gebruikelijke geluk.

Benklak
18-06-2002, 12:39
Ik hoop dat nu Brazil alle ploegen vant kaske naar de muur speelt! Dan kunnen wij ten minste zeggen da we het betere voetbal hadden tegen die mannen! Brazil die voor mij gisteren geen gretigheid toonden en zo'n superieur gevoel van zekerheid uitstraalden, dat ze het toch wel zullen klaren.

airco
18-06-2002, 16:00
al diegenen die op Italië gokten ... guess again ...
Italïe ligt er uit, en haalt niet eens de kwart finales.

wie noemde Korea hier een klein ploegje. Portugal en Italïe eruit shotten is niet iedereen gegeven.

Alain
18-06-2002, 16:08
Miljaardemiljaar !!!!! Mijn tweede favoriete ploeg ook naar huis :(
Dan mijn derde ploeg hé : Go England !!!!!

flugel
18-06-2002, 20:59
pfff, rare wereldbeker, ik supporter nu voor Spanje, ik gun het die mannen ne keer, een gokje voor de halve finales Duitsland - Spanje en Brazilië - Senegal (hoop ik) met Duitsland heeft Spanje nooit gedaan maar ik schat Spanje hoger in, en die andere wedstrijd zou ik eerder naar Senegal neigen, das pas voetbal, zonder vedetten en met een ploeg op het veld, maar ja, we zullen wel zien hé, nu zondag :)

fordje
18-06-2002, 21:10
OK, ik zat er dik naast !!

Favoriet is toch nog steeds engeland. Die mannen zinnen op wraak (en ze doen ons daarbij ook een plezier) tegen de fritsen.

Duimen vrijdag zeker !!

Z!K@
19-06-2002, 11:20
de winnaar van de wedstrijd Engeland-Brazilië wordt wereldkampioen

airco
21-06-2002, 10:26
iedereen (en dat zijn er een hoop) die op engeland gokte ... mag zijn mening herzien
2-1 eruit tegen Brazilïe.

Ik zal eens een andere speculatie maken ... Duitsland wordt Wereldkampioen ... neh ;)

Bart.Vandecavey
21-06-2002, 10:28
Zullen we al deze middag zien als de verenigde staten ze onder de graszoden stampt...

Bart.Vandecavey
21-06-2002, 15:20
Allé ju de Amerikaantjes liggen eruit...

Anneke
21-06-2002, 16:04
ik zie Zuid Korea nog werledkampioen worden. die mannen zijn zo opgefokt en voor hen hangt er ongelofelijk veel vanaf. het is winnen of harakiri voor hen denk ik...
watch out...

flugel
21-06-2002, 21:17
Originally posted by Anneke
ik zie Zuid Korea nog werledkampioen worden. die mannen zijn zo opgefokt en voor hen hangt er ongelofelijk veel vanaf. het is winnen of harakiri voor hen denk ik...
watch out...

lijkt me moeilijk, dienen Hiddink is daar nu al nen oppergod... stel dat ze al halve finale zouden halen, wa wordt hij dan? (liever hij dan ik :D)

Maarten
21-06-2002, 21:57
laat ons het misschien toch maar best houden op brazilië
en om het tornooi enigszins mooi af te sluiten zou een finale, brazilië- spanje/duitsland wel niet slecht zijn

alleen rest er de vraag of dit mogelijk is
komen ze mekaar niet vroeger tegen?

flugel
21-06-2002, 22:17
aangezien er hier een speelplanneke voor mijne neus ligt, halve finales worden

DUITSLAND - winnaar Spanje - Z Korea
BRAZILIE - winnaar Senegal - Turkije

dus een finale Spanje - Brazilië kan in theorie

Finish
21-06-2002, 22:37
Brazilië - Duitsland evengoed ;)