View Full Version : 2doden in ierland
kartboyke
22-06-2002, 19:19
Er zijn 2 doden gevallen in een rally in Ierland.
Dat is deze morgen op de radio gezegd geweest en deze middag heb ik het nog eens gehoord op het nieuws.
De slachtoffers zouden mensen van de organistatie zijn naar het schijnt.
Dit kan ik niet echt bevestigen omda het nog niet zeker was.
De miloot is met zijn wagen uit de baan gegaan.
Meer weet ik zelf niet echt zelle.
Oneliner
22-06-2002, 22:45
:'(
De volgende...
Benieuwd of dit naar europese richtlijnen gaat ivm rallysport...
amaai
als ze dat al beginnen vermelden op de radio (niet dat ik het niet erg vind ofzo maar vroeger hoorde zoiets nooit) ziet het er nie goed uit voor de rallysport in belgië en in europa
tja ik vind het bijzonder spijtig voor rally in het algemeen.
Toch zijn maatregelen hier op zijn plaats ... 3 doden op 1 week in 1 sport-tak is niet meer normaal.
Het beste nu is dat de gehele rallywereld zich eens gaat beraden over hoe het verder moet, en zo met een sterk plan naar de overheid kan stappen. Als je de politiekers op hun alleen een oplossing gaat laten zoeken, kom je in een situatie die onleefbaar is voor de rally. Met een hoop maatregelen die financieel en technisch onhaalbaar zullen zijn.
airco
Originally posted by airco
tja ik vind het bijzonder spijtig voor rally in het algemeen.
Toch zijn maatregelen hier op zijn plaats ... 3 doden op 1 week in 1 sport-tak is niet meer normaal.
Het beste nu is dat de gehele rallywereld zich eens gaat beraden over hoe het verder moet, en zo met een sterk plan naar de overheid kan stappen. Als je de politiekers op hun alleen een oplossing gaat laten zoeken, kom je in een situatie die onleefbaar is voor de rally. Met een hoop maatregelen die financieel en technisch onhaalbaar zullen zijn.
airco
Heizeldrama zoveel doden voor de match begon?? :confused::confused::confused:
ok dat is een ramp ... de voorbije 10 jaar nog zulke zaken gezien in een voetbalstadion ... nee dus ...
Dat is het verschil ... Rally is er altijd maar 1 (of een beperkt aantal) dode, maar het gebeurt wel meerdere keren per jaar ... Daar zit hem juist het verschrikkelijk grote verschil ....
Sry, maar als je het beperkte aantal rally's in contrast zet met het aantal ongevallen, dan zit er duidelijk iets verkeerd. Ik weet dat er door de rally-wereld al heel wat initiatieven ten voordele van de veiligheid zijn genomen ... toch is het blijkbaar nog niet voldoende ...
airco
kartboyke
24-06-2002, 14:31
Originally posted by airco
ok dat is een ramp ... de voorbije 10 jaar nog zulke zaken gezien in een voetbalstadion ... nee dus ...
Dat is het verschil ... Rally is er altijd maar 1 (of een beperkt aantal) dode, maar het gebeurt wel meerdere keren per jaar ... Daar zit hem juist het verschrikkelijk grote verschil ....
Sry, maar als je het beperkte aantal rally's in contrast zet met het aantal ongevallen, dan zit er duidelijk iets verkeerd. Ik weet dat er door de rally-wereld al heel wat initiatieven ten voordele van de veiligheid zijn genomen ... toch is het blijkbaar nog niet voldoende ...
airco
Jepsieee, da is de nagel op de kop.
Ergens anders gebeuren er ook ongelukken maar dan zijn het meerdere slachtoffers in een keer.
In de autosport is het meestal 1 of 2 slachtoffers.
Trouwens nog een puntje, ik heb nog nooit van mijn leven horen spreken over hooliganisme in de autosport, waar is dit wel het geval?????Vetbal, basketbal, baseball, rugby.
Zelfs als ze winnen dan zijn er zelfs rellen,brazilië bv.
Zo ziede maar hé, altij ma slecht spreke over iet ma de goei dinges late ze nooit nie zien hé, ja, in de voetbal enzo wel hé, efkens iet slecht en dan oléé 10 keer zo'n goei dinges
Tja en denkt ge dat daar dan niks tegen gedaan wordt ...
die Fan-card dat alle voetbalbezoeker's nu moeten bezitten wordt daar ook als een pain in the ass ervaren zene. Gemiddeld heeft elke eerste klasser in België nu 2000 toeschouwers minder per wedstrijd ... dat is ook een miljoenenverlies ...
En ja ook hooliganisme tonen ze elke keer op TV ... denk je dan dat een fervent voetbal-supporter tevreden is dat dit met zijn sport geassocieerd wordt ?? Nee dus ... 95% van de voetbalsupps zijn geen hooligans, toch dragen ook zij nu de gevolgen.
En dat slachtoffers 1 per 1 vallen vind ik veel erger dan in 1 keer een massa slachtoffers zene.
1 ramp, is maar 1 ramp die vermeden had kunnen worden he
een aantal rally-ongevallen zijn een hoop ongevallen die vermeden hadden kunnen worden he.
Uw mening niet alleen op de paddock maar ook op www.kw.be
C U
92% voor rally's
8% tegen da is ni slecht :)
ik heb ook voor de rally gestemd ... wel spijtig dat er geen onderverdeling is ...
Zo ben ik voor rally ... toch vind ik het aantal doden dat momenteel valt bij een sport toch wel veel te groot ...
...
Er zou beter een optie zijn ...
Rally mag blijven, maar er moeten een reeks extra maatregelen komen.
Enkele doden aan kust door verdrinking!!!!!!!
Vanaf heden verboden om naar zee te gaan, veel te gevaarlijk.
Autosport gaat nu eenmaal gepaard met dodelijke ongevallen. In F1 hebben we de voorbije 2 jaar ook baanmarshals om het leven zien komen, en wel op circuits waar de veiligheid in principe hoger ligt dan in pakweg de eerstbeste rally.
Het lijkt me onmogelijk om veiligheid optimaal te kunnen garanderen. Als dit resulteert in het afschaffen van rally's op openbare wegen, jammer, maar het zij zo.
Originally posted by Finish
Als dit resulteert in het afschaffen van rally's op openbare wegen, jammer, maar het zij zo.
Het is hier toch een autosportforum hé ??
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.