PDA

View Full Version : Het Jaguar F1 team zou komende week haar tenten opslaan in het Belgische Lommel.


Mark
23-06-2002, 22:46
Het Jaguar F1 team zou komende week haar tenten opslaan in het Belgische Lommel. Op de testbaan van Ford in Lommel zou Jaguar haar vernieuwde R3 wagen aan een uitgebreide aërodynamica test willen onderwerpen.

Jaguar wil haar grondig aangepaste R3 wagen eerst nog even in het geheim testen alvorens de concurrentie tegemoet te treden. De keuze voor de Ford testbaan in het Belgische Lommel mag dan ook niemand verbazen. “Lommel Prooving Ground” (LPG) zoals de baan heet is omgeven door bossen en biedt daardoor een goede bescherming tegen pottenkijkers.

De test met de nieuwe R3 zou uitgevoerd worden door testrijder André Lotterer. Als de resultaten meevallen zou de nieuwe R3 later die week nog naar Barcelona gaan voor verdere tests.

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=48041

Beemer
23-06-2002, 22:54
En wie gaat er in camouflage-kledij mee foto's nemen ;)

vincentdb2001
23-06-2002, 22:56
Originally posted by Marshal
De keuze voor de Ford testbaan in het Belgische Lommel mag dan ook niemand verbazen. “Lommel Prooving Ground” (LPG) zoals de baan heet is omgeven door bossen en biedt daardoor een goede bescherming tegen pottenkijkers.



Zou het toch mogelijk zijn om daar een paar fotokes te gaan nemen?
Ik veronderstel van niet...

Vincentdb

yvdp
23-06-2002, 23:45
Originally posted by Beemer
En wie gaat er in camouflage-kledij mee foto's nemen ;)
Als ge echt ga, gaanek mee gast. Believe me. Ann zal wel rije zeker :D

Raceboy
24-06-2002, 12:33
Originally posted by yvdp

Als ge echt ga, gaanek mee gast. Believe me. Ann zal wel rije zeker :D

Doe u dikke broek maar aan voor als er zo een Duitse Scheper achter u gat zit
:D

vincentdb2001
24-06-2002, 12:45
Web site van de "Lommel Prooving Ground" : http://users.skynet.be/lpg/lpg/index.html


"Vroeger werden de gradiënts of grote heuvels, afgeschermd door camouflagenetten. Prototypes zijn immers top-secret. Tegenwoordig zijn deze heuvels zo dicht begroeid met bomen, dat de netten al jaren niet meer nodig zijn. Hiervan vindt U een foto op de plattegrond (http://users.skynet.be/lpg/lpg/images/o_grh.jpg)"


Als ik dit lees, dan denk ik wel dat je daar niet zomaar binnen geraakt...

Vincentdb

yvdp
24-06-2002, 13:53
Originally posted by raceboy


Doe u dikke broek maar aan voor als er zo een Duitse Scheper achter u gat zit
:D

En gij hebt er zo één ligge? :D

Bart.Vandecavey
24-06-2002, 13:55
Een duitse scheper of zo'n broek...

kartboyke
24-06-2002, 14:03
Auwch, zo nen duitse scheper aan de achterzijde van uw lichaam hange hebbe meot ook nie praktisch zen peins ik. :(
Dan wacht ik toch liever een paar weekskes ofzo om em dan te kunne zien want ik zou mijn kont toch nog graag een aantal jaren heel houden, die moet nog dienst doen, nie zo zeer mijn kont ma den andere kant. ;) :D

kartboyke
24-06-2002, 14:04
diene jaguar héé, ;) nie dienen hond want dan gon ik wel nor ons pa zen werk vo nen duitse scheper te zien. :+

yvdp
24-06-2002, 14:26
Originally posted by Bart.Vandecavey
Een duitse scheper of zo'n broek...
Die broek hé spammerke :D

Bernie
24-06-2002, 23:35
de jag R3 zal wel niet in de race kleuren zijn denk ik. Maar ik vrees dat alles binnenskamers zal gebeuren op een speciaal doorvoor (omgebouwde) testbank. Ik herinner me dat alle Ford's, op zulke manier getest worden .

Bart.Vandecavey
25-06-2002, 08:59
Tja het schijnt idd dat het daar nogal redelijk groot is dus heb je veel kans dat je op een plaats staat waar er niks gebeurd...

JPMontoya
25-06-2002, 23:22
De nieuwe Jaguar R3B heeft zijn eerste test achter de rug. Op de Ford testbaan in het Belgische Lommel voerde Jaguar vandaag een ‘straight line test’ uit met de B-versie van haar R3 wagen.

De ‘Stille Kempen’ in het Belgische Lommel waren vandaag niet zo stil. Dat had alles te maken met het lawaai van de Cosworth V10 die achterin het nieuwe Jaguar R3B chassis lag. De Ford testbaan in het Limburgse dorpje was immers de plaats voor een ultrageheime test met de nieuwste Jaguar F1 wagen. F1Racing.net ging toch even een kijkje nemen of er echt geen glimp van de nieuwe B-versie van de R3 op te vangen was.

Een eerste probleem was het vaststellen van de precieze plaats waar Jaguar haar test uitvoerde. De Ford testbaan ‘Lommel Prooving Ground’ is immers niet minder dan 322 hectaren groot en telt 14 verschillende testbanen. Gelukkig zette het geluid van de Cosworth V10 ons een eind op weg en na een fikse wandeling door de bossen zagen we tussen de bomen de rode Jaguar op één van de vrachtwagens.

Dichter naderen zat er niet meteen in. Op verschillende plaatsen rond de geïmproviseerde paddock stonden enkele mensen om nieuwsgierigen weg te houden. En dan waren er ook nog de hekken en schermen die ervoor zorgden dat we niet te dicht konden naderen en de testbaan volledig afschermden. Zelfs een wanhoopspoging in een boomtop leverde geen resultaat op. Meer dan airbox van de R3B kregen we vandaag niet te zien, en die zag er niet meteen spectaculair anders uit.

Ook voor ons is het dus nog even afwachten tot Jaguar in Barcelona aankomt vooraleer we de R3B te zien krijgen. Het team wordt er donderdag verwacht. De test in Lommel kwam vandaag alvast vroeg tot een eind want na 14 uur was er al niet veel meer te horen van de Cosworth motor. Mogelijk trekt het team dus morgen door Europa richting Spanje.

F1RACING.NET