PDA

View Full Version : ramen en koplampen inbouwen


ac.cobra427
25-06-2002, 16:55
iedereen die aan modelbouw doet, zal het wel eens meegemaakt hebben. Dagen aan een stuk uw uiterste best doen om een model tip-top af te werken en dan in de ultieme fase bij het placeren van de ruiten een smosboel met lijm zodat de ruiten ondoorzichtig worden. Het is idd één van de delikaatste handelingen om de ruiten en koplampen te monteren. Het is mij ook al overkomen. Soms gebruik ik 2-zijdige tape, maar het nadeel is dat het stof er op vastzet en je dat na verloop van tijd ziet. Heb of Modeler site een systeem gevonden om dit zonder veel geklungel te doen; nl uw ruiten mooi inpassen en dan de voegen voorzichtig laten vollopen met clear-coat (doorzichtige verf of vernis). Heb dit proberen toe te passen maar waarschijnlijk heb ik de juiste verf niet. De las is niet sterk genoeg.(heb Humbrol varnish gebruikt). Nu mijn vraag: wie kent er verf waarmee dit euvel kan opgelost worden? De in Modeler site vooropgestelde verfsoort is mijns inziens hier niet te krijgen.
cfr. http://www.modelersite.com

Sennake
25-06-2002, 17:06
Ik gebruik hiervoor altijd 2-componenten-lijm.

ac.cobra427
25-06-2002, 17:11
Originally posted by Sennake
Ik gebruik hiervoor altijd 2-componenten-lijm.
ok. maar is daar dan geen gevaar voor vlekken en uitlopen vd lijm? En krijg jedan geen matte verkleuring? Ik vind het idee om de vensters vast te 'lassen' met verf wel goed gevonden,