PDA

View Full Version : Wsc


Raceboy
29-06-2002, 23:31
eindelijk nieuws over WSC . het racespel wat de standaard gaat zetten wat betreft realisme

http://www.west-racing.com/

Raceboy
13-07-2002, 19:39
de website is nu echt online en wat er opstaat aan features van het spel :drool:
Forget F1 2002, GP4, vergeet zelfs nascar racing 2002 en DTM race driver. DIT wordt het spel om te hebben.

Scapa
13-07-2002, 19:46
ik citeer ff een stukje over de wagens

It is also possible to swap components between cars. So you could try a new carburetor or indeed even change the engine for a whole new one. This makes it possible for those who prefer preparing and fixing cars to driving them to enjoy using Racing Legends.

:eek: :eek: :eek:

Raceboy
13-07-2002, 19:56
enkele geplande uitbreidingen:



Rally Legends

Land Speed Legends (Ahhh, that number 5 pic makes sense now eh?)

Drag Legends

Hill Climb Legends

The above packs add to Racing Legends allowing it to simulate these forms of motor sport.



Damage & Dirt

Time of Day & Weather Effects

Wind Tunnel & Advanced Aerodynamics

Interactive Pit stops

Real-time Telemetry

Safety Car, Emergency Vehicle & Marshal Pack

Mechanic & Workshop

Replay Editing Suite

League Organiser Packs

Finish
13-07-2002, 21:07
Forget F1 2002

euhm......NEE ! ;) :D

Beemer
13-07-2002, 21:19
Ik zou toch nog nie te vroeg roepen dat dit het spel der spellen gaat worden, want dat dachten we van DTM ook en hoe dichter we tegen de release aankomen hoe slechter het spel lijkt te worden, dus ik wacht nog even af met mijn oordeel ;)

FleaBite
14-07-2002, 09:44
is dit de vervanger van wsc? of komt dat spel er ook nog?


in de faq:

Where can I buy it?

You will not find Racing Legends in the shops. You will be able to purchase it from this website directly, by mail order or at selected motor sport events and venues.


hmmm... dat staat mij niet echt aan, zo over het internet kopen vertrouw ik nog altijd niet zenne

Stipey
14-07-2002, 11:33
Hebt ge al eens in de faq gekeken wat er staat over de prijs van het spel? Dat staat mij nog minder aan hoor...

Stipey
14-07-2002, 11:44
Naar het schijnt gaat dit alles 100 euro kosten voor de core (=1 wagen + 1 circuit) en nog eens 20 euro per addon (=1 wagen + 1 circuit).

Maar ik ken de bron van deze gegevens niet helemaal, zou vanop een of ander forum moeten komen waar ze onlangs een interview hadden met de makers.

Het spel met 20 circuits en 20 wagens zou dan 500 euro kosten, en dat geld heb ik alvast niet :-(

Stipey
14-07-2002, 11:47
Oops; dit staat dus te lezen op http://www.west-racing.com/forums/index.php?act=ST&f=1&t=224&st=0

"PRICE: This has not been decided as it depends very much on predicted sales, which in turn depend on the response from the community. The more of us who buy into the concept the cheaper it will be. I asked that if the sales were expected to be about 5000 what would the price be, and the answer was around the £100 mark. Track and Car Add ons would perhaps be around £20 but would depend on how much the license costs were and how detailed the model was."

FleaBite
14-07-2002, 12:04
wow, da's idd al heel wa minder :(

Stipey
14-07-2002, 12:35
Natuurlijk wel logisch dat ze hun investering terug willen he....maar de enige manier om de prijs van het spel te drukken is om er met z'n allen achter gaan staan.

Die add-ons zijn niet helemaal noodzakelijk, van zodra de core beschikbaar is zullen er wel 3rd party dingen komen.

Toch spijtig dat er nog steeds geen degelijk open-source sim project bestaat, heb daar al vaak zin voor gekregen maar dat is zo complex he...

Raceboy
14-07-2002, 12:42
ge kunt nu wel zeggen da is veel he maar ge kunt het ook zien als een paar spellen die ge aankoopt he. (met die add-ons)

Stipey
14-07-2002, 14:26
Jamaar die add-ons zouden effectief slechts bestaan uit 1 wagen en 1 circuit... nuja, we zullen wel zien.

Werner333
14-07-2002, 15:13
Toch veel geld hoor.

Stipey
14-07-2002, 15:18
Dat ga ik niet ontkennen, en dat geld heb ik zelf ook niet voor zo'n sim... maar als we met ons allen erachter gaan staan zal de prijs mogelijk zakken, want die is dus puur afhankelijk van het aantal kopers.

Raceboy
14-07-2002, 16:10
Originally posted by Stipey
Jamaar die add-ons zouden effectief slechts bestaan uit 1 wagen en 1 circuit... nuja, we zullen wel zien.

die pakketen zouden bestaan uit andere types wagens zoals raalywagens. een ander pakket geeft dan weer de mogelijkheid om in te loggen als mechanieker voor een vriend van je en zo banden te wisselen tijdens zijn pitstop.

Timpreza
18-07-2002, 14:05
Dat zou de prijs zijn als ze 5000 exemplaren verkopen, en dat is niet zo veel volgens mij...
Ik ben zelf naar Goodwood geweest en heb daar een gesprekske gehad met de Wests en die wilden daar nog niets over de prijs kwijt.
Ze gaan ook het pakket proberen te verkopen aan racescholen en dergelijke. Als daar een markt voor is zal de prijs ook wat lager liggen.
Die gasten zijn al een jaar de steun van Empire kwijt en zijn vanaf nul moeten herbeginnen met eigen centen. Nu willen ze ook een beetje kijken om geld te verdienen. dus gaan ze eventueel kijken om merchandising te verkopen op de site.
Niet voor alle pakketten gaat ge moeten bijbetalen: bij de eerste release zal bvb nog geen weer zitten, maar zal je later gratis kunnen downen, en sommige autos zal je gratis kunnen downen. Enkel voor volledig nieuwe racepakketten zouden ze geld vragen, zoals rally legends, Of voor een windtunnel bvb. Het is niet noodzakelijk om het te kopen, maar als ge uw aerodynamica wil perfectioneren kunde dan da pakket bijkopen.

Bij de 1e release zal dus hoogstwaarschijnlijk maar 1 auto en track zitten, maar dat is omdat ze dringend wat moeten kunnen verdienen deraan. Ge gaat dan gratis de nodige wagens en tracks kunnen downloaden om het te vervolledigen.
Ze legden er de nadruk op dat het is niet de bedoeling om voor alles geld te vragen.

FleaBite
18-07-2002, 15:44
enig idee wanneer deze 1e release zal uitkomen?

Timpreza
18-07-2002, 16:26
Nope, da was mijn 1e vraag ook, maar daar willen ze nog geen woord over kwijt.
volgens de FAQ op hun site: Als het 99% klaar is maken ze ne release datum bekend, omdat ze geen mensen willen ontgoochelen als ze ne datum zeggen dat ze dan toch niet kunnen halen...

Stipey
18-07-2002, 17:50
In een interview vertelden ze echter wel dat het nog de bedoeling is die 1ste release dit jaar uit te brengen. Hopelijk doen ze dit effectief wanneer alles af is, en niet om de gekende budgetredenen.