PDA

View Full Version : raar virus!


Benklak
05-07-2002, 15:24
Ik heb een virus binnengekregen en weet niet hoe het op te lossen! Is er hier misschien iemand die me zou kunnen helpen?

Bij het opstarten van mijn comp melde norton een virus. Norton kon het desbetreffende bestand niet repareren en ik heb het dan maar gedelete. de bestandsnaam is hldi".exe: een heel raar bestand want ik vin er niets van terug op het net. Volgens mij bestaat dit bestand niet. Ook op www.symantec.com is er niets van terug te vinden.
Wat zijn nu de gevolgen: Ik kan geen programma's meer openen. Als ik er één wil openen verschijnt volgende bericht: Kan hldi".exe niet vinden. Dit bestand is vereist om bestanden met de extensie Toepassing te starten.
Het rare is nu dat ik wel in een programma kan geraken als ik dit open via een bestand op mijn harde schijf. bv als ik op het winamp icoon druk komt de boodschap die hierboven staat, maar als ik een mp3 open dan gaat dit wel. Zo geraak ik nu ook enkel op het net door een opgeslagen link te openen.
Nu kunt ge denken dat is toch geen probleem, maar dat is het dus wel vermits ik mijn meels via outlook express niet meer kan controleren omdat outlook niet meer opent. Msn messenger gaat ook niet meer open. Ik kan geen spelletjes meer spelen ed. Voor deze programma's zijn er geen bestanden via dewelke ik het programma toch eventueel zou kunnen openen.
Mijn os is windows 98 en ook op de cd van win98 is het bestand niet terug te vinden. Maw kzit dik in de puree en ik heb geen zin om nog geld uit te geven aan deze computer die bijna afgedaan heeft ma vo de moment is er ook geen geld vo ne nieuwe en dus moet hem nog ma ff mee.
Aan diegenen die dit gelezen hebben alvast bedankt en als ge vragen ofzo hebt of meer info wilt om dit mee te proberen op te lossen dan kunt ge die altijd nog stellen.
THX

Oneliner
05-07-2002, 15:36
Welja, dat is dat ene virus dat enkele topic lmager al beschreven staat.
zallet is ff opzoeken voor u, same me een uitgebreide oplossing ervoor.

airco
05-07-2002, 15:41
al eens geprobeerd om dienen hldi.exe terug te zetten ...
als ge dienen hebt gedelete via norton zit dienen in de quarantained items van norton

airco

Oneliner
05-07-2002, 15:55
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command\defau lt="%virus_path%" %1 %*"

=> in dien Hkey van uw registry zit het probleem.
Dus ge doet het volgende => Start => uitvoeren => REGEDIT (vanaf hier alles op eigen risico :)) => ge gaat naar HKEY_CLASSES_ROOT en ge klikt op pluske dervoor en gaat naar exefile => Shell => Open => Command

Dit zou er in die sleutel moeten staan: "%1" %*
en dit is wat er bij u zal staan: default:"%virus_path%" %1 %*"

Dus gewoon "%virus_path% verwijderen uit die sleutel.

Vervolgens systeem heropstarten en alle trojans verwijderen en tzou opgelost moeten zijn.

Greetz

Benklak
05-07-2002, 16:10
oneliner, moet ik REGEDIT intypen bij uitvoeren? zo ja, dan gebeurd er niets bij mij! er komt niets op het scherm ofzo! kzijn kik ook ma ne leek dus miss doen ik wel iet verkeerd. bedankt voor diejen uitleg alvast

Benklak
05-07-2002, 16:15
al eens geprobeerd om dienen hldi.exe terug te zetten ...
als ge dienen hebt gedelete via norton zit dienen in de quarantained items van norton

euhm tis te zeggen da bestand vin ik nergens. niet via zoeken in start en niet in de quarantaine map!

Bart.Vandecavey
05-07-2002, 21:34
Weet er iemand ne goeie virusscanner liefst gratis uiteraard...
Heb net Mcafee geïnstalleerd voer dat uit en dat doet niks...

Bart.Vandecavey
05-07-2002, 21:43
Bestaat er eigenlijk al een oplossing voor dat W32-badtrans virus?
Die heeft nog altijd een fout aan op mijn kernel...

Raceboy
05-07-2002, 22:23
Originally posted by Bart.Vandecavey
Bestaat er eigenlijk al een oplossing voor dat W32-badtrans virus?
Die heeft nog altijd een fout aan op mijn kernel...
ja

WINDOWS 95/98/ME

* Restart Windows in Safe Mode (reboot your computer, just before the large WINDOWS startup screen comes up, hit the F5 key). You can recognize that you're in Safe Mode by the text Safe Mode in the 4 corners of the desktop.
* Click START | RUN, type %WINDIR% and hit ENTER
* Delete the INETD.EXE file (if present)
* Click START | RUN, type %WINDIR%\SYSTEM and hit ENTER
* Delete the following files (if they exist):
KERN32.EXE
KERNEL32.EXE
KDLL.DLL
HKSDLL.DLL
* Click START | RUN, type REGEDIT and hit ENTER
* Click the (+) next to HKEY_LOCAL_MACHINE
* Click the (+) next to SOFTWARE
* Click the (+) next to MICROSOFT
* Click the (+) next to WINDOWS
* Click the (+) next to CURRENTVERSION
* Click RUNONCE
* Click on KERNEL32 on the right and hit DELETE on the keyboard
* Restart the computer

WINDOWS NT/2000/XP

* Type CTRL-ALT-DEL at the same time
* Choose TASK MANAGER and then choose the PROCESS tab
* Locate the KERNEL32.EXE process, click it, and choose END PROCESS
* Click START | RUN, type %WINDIR% and hit ENTER
* Delete the INETD.EXE file (if present)
* Click START | RUN, type %WINDIR%\SYSTEM32 and hit ENTER
* Delete the following files (if they exist):
KERN32.EXE
KERNEL32.EXE
KDLL.DLL
HKSDLL.DLL
* Click START | RUN, type REGEDIT and hit ENTER
* Click the (+) next to HKEY_CURRENT_USER
* Click the (+) next to SOFTWARE
* Click the (+) next to MICROSOFT
* Click the (+) next to WINDOWS NT
* Click the (+) next to WINDOWS
* If INETD.EXE is found on the right panel, Double Click on RUN on the right and delete the INETD.EXE value

Raceboy
05-07-2002, 22:24
Originally posted by Bart.Vandecavey
Weet er iemand ne goeie virusscanner liefst gratis uiteraard...
Heb net Mcafee geïnstalleerd voer dat uit en dat doet niks...

http://www.grisoft.com/html/us_index.htm

Oneliner
05-07-2002, 23:23
Originally posted by Benklak
oneliner, moet ik REGEDIT intypen bij uitvoeren? zo ja, dan gebeurd er niets bij mij! er komt niets op het scherm ofzo! kzijn kik ook ma ne leek dus miss doen ik wel iet verkeerd. bedankt voor diejen uitleg alvast

Ja, dat zou moeten, uitvoeren en daar regedit ingeven...