PDA

View Full Version : Hoop doet leven!


Benklak
07-07-2002, 21:19
Ik heb vandaag met ne vriend wa de koppen bij elkaar gestoken om volgend jaar als team met eigen wagen deel te nemen aan de VW funcup, waar ook Maarten in meerijdt! We zijn allebei gebeten door het racevirus en hebben allebei veel ambities op dat vlak!
Het probleem is natuurlijk altijd de budgetten vinden bij bedrijven, personen,... We hebben allebei al tevergeefs naar sponsors gezocht het afgelopen jaar maar nu zijn we tot een schitterend en origineel idee kunnen komen. Iets waar ik nog niet te veel over kwijt wil, maar wat wel succes zal hebben denk ik. We zijn nog maar volop in de beginfase en moeten deze week de juiste personen gaan aanspreken om dit project te kunnen en mogen uitvoeren.
Het belooft in ieder geval en ik heb er na vandaag alle vertrouwen in dat jullie hier volgend seizoen raceverslagen zullen lezen van ons team.

Groeten Benklak

Scapa
07-07-2002, 21:29
Originally posted by Benklak
We zijn nog maar volop in de beginfase en moeten deze week de juiste personen gaan aanspreken om dit project te kunnen en mogen uitvoeren.
Groeten Benklak

De ouders... :D

JPMontoya
07-07-2002, 23:06
veel succes !!

airco
08-07-2002, 00:16
succes op de lange weg naar de top :)

Compact
08-07-2002, 11:22
Nie meer overgeven in den auto dan hé

cath
08-07-2002, 16:05
allee succes en hou ons op de hoogte

Kurttigerracing
09-07-2002, 19:04
tis toch steeds weer hetzelfde liedje. Sponsoring vinden. Nochtans zijn daar wel manieren voor. Eenvoudigst is te beginnen bij mensen/ bedrijven zelfstandigen die je kent. Het wordt pas moeilijker als je grotere bedragen wil verzamelen, want dan zijn bekenden niet meer voldoende. Belangrijk bij sponsoraanvraag is om geen aanvragen in het wilde weg te sturen maar op voorhand te weten aan wie je stuurt; zodat je die persoonlijk kan aanspreken. In ieder geval wensen we je veel succes.

Driesco
09-07-2002, 19:54
Alles begint bij een droom en het zal keihard worden maar als je zegt dat je het gaat halen en je geeft jezelf 200% dan haal je het ook. Wij hebben zoveel dromen, sommigen lukken, anderen niet.
Wees wel eerlijk met jezelf en stop onmiddellijk als je merkt dat de droom niet haalbaar is en begin aan de volgende.

Kurttigerracing
09-07-2002, 23:51
Dromen komen gelukkig ook uit, kijk naar mijn sig, 2 jaar aan gewerkt en eindelijk rijdt hij en hoe !!!!

Benklak
10-07-2002, 21:44
Ik hou jullie zeker op de hoogte! Morgen heeft mijne compagnon gedaan met zijn vakantiejob en dan gaan we eraan verderwerken.

Btw Compact wie ben je???

Compact
11-07-2002, 13:36
Ik ben de piloot van de Funcup met nr 333 waarmee jij, als ik me niet vergis, vorig jaar meereed als passagier tijdens de 25 hr in Francorchamps. Ik rij dit jaar met de nr 53. Groetjes en succes.

Stipey
11-07-2002, 13:44
Originally posted by Compact
Ik ben de piloot van de Funcup met nr 333 waarmee jij, als ik me niet vergis, vorig jaar meereed als passagier tijdens de 25 hr in Francorchamps. Ik rij dit jaar met de nr 53. Groetjes en succes.

Tijdens het weekend van de 25hr vermoed ik? Niet tijdens de race zelf? :-)

...dat zou anders wel een idee zijn om deelname aan zo'n kampioenschap te kunnen betalen; je verkoopt "co-piloot"-plaatsen aan mensen die een deel van de race mee willen beleven als passagier :-) ...alhoewel de organisatie daar niet zo blij mee gaat zijn waarschijnlijk, en wanneer de passagier teveel schrik krijgt moet ge nog extra gaan kuisen bij een pitstop.

Compact
11-07-2002, 13:49
Nee nee Stipey, tijdens de race zelf. Er zijn namelijk ook tweezitters die meerijden. Benklak reed met me mee tijdens de nacht en kreeg het op het einde (te) moeilijk. Stel u maar is in zijn plaats: voor het eerst op Francorchamps in den donker a font de Raidillion omhoog. Vele anderen zouden het zelfde meemaken.

Stipey
11-07-2002, 14:17
Whow, indrukwekkend, ik wist niet dat dat tijdens de race ook kon... Miljaar, weer iets om jaloers op te zijn :-)

Maar mijn idee om op die manier aan een budget te geraken kan toch niet onmogelijk zijn he :-)

Compact
11-07-2002, 14:41
Hoe heb ik vorig jaar gereden denk je?
Alleen zijn die tweezitters trager en kom je normaal meer de pits in om passagiers te verversen.

Benklak
11-07-2002, 17:27
Hey compact rijd je dit jaar weer mee in de 25u met nen twee-zitter? Wil namelijk is een paar vrienden laten meerijden om da gevoel wa te krijgen! Ma den 53 das genen twee-zitter zekers ofwel? Das Bocquet ni?
Wa da kotsen nog betreft, da kwam door de rondenlange safety car die op het einde van de stint op de baan was. Da was verschrikkelijk zenuwachtig sturen achter sc en daardoor werd ik misselijk. Heb nadien nog zelf met Funcup gereden op Francorchamps en geen problemen gehad. Als ge zelf rijdt is dat toch ook nog iet anders.
Enfin als ik er ben dit jaar, wat wel weer zal zijn, dan kom ik wel ff goeiendag zeggen.

Tot dan

Benklak

Compact
11-07-2002, 17:31
Nee, dit jaar is het met een eenzitter, kunnen we met Maarten wat slipstreamen hé. Ja dat is met Bocquet (den oude), Claude Vermeir, Paul Grutman en last but def. not least J.F. Hemrouille.

Altijd welkom in Francorchamps volgend weekend!!!

Benklak
11-07-2002, 17:38
Tja en volgend jaar met drie auto's dan slipstreamen want deze thread ging over mijn toekomstplannen hé! anders krijgen we airco op ons dak. :)
Da slipstreamen kan in de funcup wel een groot verschil kwa rondetijden maken hé. Nog een laatste vraagje. Hoe ben je aan je budget geraakt voor dit jaar?

Alvast veel succes volgende week.

Benklak

Compact
11-07-2002, 18:41
zakenrelaties: voor wat hoort wat!!

schumivill
11-07-2002, 19:40
Om met zo een tweezitter mee te gaan,heb je daar je eigen overall en helm voor nodig,of hoe zit dat allemaal in elkaar,ga naar de 25u,ben al co-piloot in rally,wil da ook wel es proberen ;)

Compact
12-07-2002, 09:52
Wat je nodig hebt is een daglicentie, daar te kopen, een brandvrije overall en een gooedgekeurde helm. En een auto waarmee je mee mag. De meeste 2-zitters zijn uiteraard op voorhand bezet door sponsors. Je kan natuurlijk ongelooflijk geluk hebben, zoals Benklak vorig jaar, dat je toevallig in den box van een tweezitterteam staat en dat de man die moet meerijden als passagier niet komt opdagen. Als dan de piloot daarbij even sympatiek is als compact ;-) dan stap je 10 minuten later totaal onverwacht als passagier in. Good luck maar hoop niet te hard!!!

Driesco
12-07-2002, 10:31
Even luisteren naar de Belcarkenners hier. Mag men dat tijdens de 24H van Zolder ook doen met 2 in de wagen. Deze vraag is eigenlijk voor WRR of Mistery.
Let me know, liefhebbers genoeg die willenbetalen om mee te rijden.

Bart.Vandecavey
12-07-2002, 10:56
Euh ik dacht het niet Dries...

Bart.Vandecavey
12-07-2002, 10:58
artikel 61 sportief reglement luid: Een piloot moet de wagen alleen en zonder hulp besturen.

Artikel 75 van het technisch reglement luid: Al het volgende moet uit de cockpit verwijderd worden:
· Hemel, geluiddempend materiaal en versiering van het dak.
· Tapijten.
· Passagiersstoel en de gehele achterbank.
· Stuurslot.

Compact
12-07-2002, 11:36
Men heeft mij vertelt dat de Funcup de enige race ter wereld zou zijn (op circuit) waar er passagiers in de wagen mogen zitten. ????

schumivill
12-07-2002, 12:38
Als het niet lukt heb ik tenminste es geprobeerd hé :) ,trouwens,sponsors slapen graag ook wat :D ,kan ik daar mijn vas-licentie nie voor gebruiken,type B?

Maarten
15-07-2002, 11:06
dit jaar heb ik zo eens rond gehoord om nog mensen te laten meerijden in de funcup, maar dat is niet meer zo evident. de funcup wordt populair en dat kent zijn prijs. een passagierszitje voor een half uur, zoals ben dat heeft gedaan vorig jaar, kost nu al 10.000befkes. ze zijn op de meeste wagens volledig opgekocht door bedrijven, maar je weet nooit hé. alleen is er dit jaar dat extra probleem van de licentie lijkt me, omdat we nu terug onder kacb rijden, is het niet meer zo makkelijk om mensen mee te nemen, ook moet je voor een tweezitter een speciale proef afleggen, en is radioverbinding verplicht

ik hoop zoveel mogelijk volk terug te zien dit weekend
en Ben nog veel succes
ik heb trouwens nog altijd geen bevestiging van je komst, laat eens iets weten, wil je het viparrangement of gewoon de kaart? call me please en spreek even af met de rest van de 'mannen'

Stipey
15-07-2002, 12:24
Originally posted by Maarten
kost nu al 10.000befkes

Eikeba! Viezerik! :-)


(Aan de admins: sorry, sorry, sorry, sorry... Ik kon het echt niet laten maar zal het *noooooit* meer doen :-))

Flitser
11-08-2002, 17:08
Originally posted by Compact
Hoe heb ik vorig jaar gereden denk je?
Alleen zijn die tweezitters trager en kom je normaal meer de pits in om passagiers te verversen.

Idd, het viel me ook al op toen ik reed dat de tweezitters makkelijker voobij te steken waren dan de anderen :D vooral grappig toen ik opzij keek om te zien wie erin zat, zat daar zo een blonde met een grote glimlach op haar gezicht de rit van haar leven te beleven, kwas nog van plan es te wuiven maar aangezien ik toch niet zoveel ervaring had heb ik maar beide handen op het stuur gehouden om de blanchimont in te sturen ;)
Vreemd dat ik dit hier lees, een vriend van mij heeft mij ook voorgesteld om iets in deze aard te doen maar concrete plannen hebben we nog niet uitgewerkt.
Misschien kunnen we de handen in elkaar slaan. Het is maar een idee hé, zelf heb ik er voorlopig nog geen tijd voor gemaakt omdat ik met andere dingen bezig ben maar als het haalbaar lijkt schuif ik die 'dingen' wel opzij hoor.

Benklak
12-08-2002, 14:07
Neem dan eens contact op met me op mijn e-mailadres: fa023141@skynet.be dan kan ik je eens verder uitleggen waar we met bezig zijn als je geînteresseerd moest zijn.

Benklak

Flitser
13-08-2002, 01:49
Done

Benklak
13-08-2002, 19:20
Heb je men antwoord gekregen Flitser? Want computer doet hier dikwijls vreemde dingen en ik ben niet 100% zeker of het wel verstuurd is. Anders verstuur ik het nog eens, geen probleem.

Benklak

Flitser
13-08-2002, 20:14
Jepjep, hij is goed toegekomen. Maar ik heb hem nog niet kunnen lezen, ik zit nu met de nacht dus dat wordt iets tegen het eind van de week, alvast bedankt!

Benklak
29-08-2002, 11:06
Originally posted by Flitser
Jepjep, hij is goed toegekomen. Maar ik heb hem nog niet kunnen lezen, ik zit nu met de nacht dus dat wordt iets tegen het eind van de week, alvast bedankt!

En heb je hem al eens kunnen lezen flitser? Of vin je het voorstel maar nix?

Greetz

Flitser
31-08-2002, 09:15
Ik heb het inderdaad gelezen en het zit vrij goed in elkaar. Ik hoop dat jullie in jullie opzet slagen. Voor mezelf ga ik dergelijke plannen nog even opzij schuiven, dit jaar ga ik nog samenwonen, volgend jaar de aankoop van een nieuwe wagen en dan nog eens onze site, en al wat daar mee te maken heeft, die veel van mijn tijd opslorpt...
Misschien in de toekomst...
Ik ben momenteel nog steeds van het principe dat ik liever 1,5 miljoen uitgeef aan een schoon bakske waar ge vier jaar geniet van hebt dan aan iets waar je slechts enkele uren plezier aan hebt.
Succes, en van zodra jullie site klaar is geef je maar een seintje en dan plaatsen we jullie bij op onze site ;)

Benklak
16-09-2002, 19:22
Ik denk dat ik nu wel kan vertellen wat we van plan zijn! Ons idee was om voor het goede doel te gaan circuitracen door deel te nemen aan de VW Funcup! Als goede doel hebben we "Artsen zonder grenzen" gecontacteerd, zij zijn heel enthousiast omtrent dit voorstel dat we hen deden en zijn bereid om samen te werken in dit leuke kampioenschap!

We hopen door dit concept grote sponsors aan te trekken en twijfelende sponsors makkelijker te overtuigen. Deze samenwerking met Artsen Zonder Grenzen zou ook publicitair voor meer en positieve aandacht moeten zorgen, omdat dit concept uniek is in de VW Funcup. Het samenstellen van de map en het zoeken naar sponsors kan nu definitief van start gaan! Deze week ga ik nog over de concrete kanten praten met de mensen van Artsen Zonder Grenzen en dan zouden we 100% zekerheid hebben over de samenwerking.

Ik ben nog student en dus zullen we het hele budget + de giften aan het goede doel volledig moeten gefinancierd worden door sponsors. We kunnen niets zelf bijpassen. Ik kijk er helemaal naar uit om dit zelf als jonge gast helemaal uit te werken. Als er mensen geïnteresseerd zijn om hier aan mee te werken of me tips, advies willen geven kunnen ze mij altijd mailen op fa023141@skynet.be!

Greetzzz

Beemer
16-09-2002, 21:40
In ieder geval wens ik jullie alvast heel veel geluk met jullie initiatief! Heel origineel en zeer tof van jullie!
Als jullie hierin slagen, dan zal ik jullie zeker en vast komen aanmoedigen!