PDA

View Full Version : Erkenning


TiBo
21-06-2001, 15:09
Max Mosley

... he ended by saying that he regards Juan Manuel Fangio, Ayrton Senna and Michael Schumacher as some of the best drivers in the F1 arena, but added that it is not possible to say who is the best as they did not compete in the same period with the same car.


Eindelijk iemand die Schumi op dezelfde hoogte plaatst als Senna en Fangio !

Senna was een groot piloot en een charismatische persoon, ... maar hij wordt al te vaak als een soort god gezien.
Mensen als Schumacher en "Le Professeur" verdienen volgens mij minstens zoveel credit.

Finish
21-06-2001, 18:24
Same here ;)

Sennake
21-06-2001, 18:32
Originally posted by TiBo



Eindelijk iemand die Schumi op dezelfde hoogte plaatst als Senna en Fangio !

Senna was een groot piloot en een charismatische persoon, ... maar hij wordt al te vaak als een soort god gezien.
Mensen als Schumacher en "Le Professeur" verdienen volgens mij minstens zoveel credit.

Ik vind het tof dat je zegt "volgens mij", want dat is je goed recht en dat respecteer ik ook. Volgens mij staat Senna op het hoogste schavotje, helemaal alleen. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening.

Zolang maar niemand zegt dat ze dit of dat ZIJN, zonder meer. Want dan is het een mening die omgebogen wordt tot een "feit" dat er uiteraard geen is...

tsjolder
21-06-2001, 18:42
Voor mij staat Schumacher qua talent en stuurmanskunst op hetzelfde trapje als Senna. Senna had wel dat tikkeltje meer als persoonlijkheid op en naast het circuit, daar ging iets meer vanuit. Als Senna iets zei, luisterde iedereen (behalve Eddie Irvine dan). Dat vind ik minder bij Schumacher terug, maar zoals gezegd volgens mij is hij even "snel".

Sennake
21-06-2001, 18:48
Zoals Max Mosley zelf zei is het nagenoeg onmogelijk om 2 piloten met elkaar te vergelijken. Zelfs al hebben ze nog in dezelfde periode geraced.
Ik denk dat je enkel Senna en Prost kan vergelijken in de seizoenen dat ze samen reden, en dan nog had Senna minder ervaring dan de oudere Prost...
Maar in mijn criterium zit zeer zeker ook het charisma naast het circuit, en dat geeft Senna voor mij de hogere status...

RoBByNiO
21-06-2001, 20:04
schumi is even goed als senna, maar elk hebben ze hun ander karaktertje he...

en ge kunt idd NOOIT vergelijken

"Als ge leeft in vergelijking komt ge der altijd als verliezer uit."

>>> DENK DAAR MAAR EENS OVER NA!!!!!

Finish
21-06-2001, 22:20
Hebbik gedaan en ik heb hem nie door :D

leg mij uit ;)

yvdp
21-06-2001, 22:22
Ook gedaan, heb koppijn.

Werner333
21-06-2001, 22:52
Waar staat den Dafalgan???

RoBByNiO
22-06-2001, 18:10
da zegt onze leraar Godsdienst altijd en das ne rare mens ze!

Ferrari Forever
22-06-2001, 22:34
Niet dat ik iets wil afdoen aan het talent van Senna, maar hoe erg het misschien ook mag klinken, een piloot die verongelukt wordt automatisch een beetje een mythe. En hoe beter de piloot, hoe groter de schokgolf achteraf zal zijn. Als Schumi morgen zou verongelukken (laat het duidelijk zijn, dat wens ik dus geen enkele rijder toe), dan zou hij volgens mij automatisch een nieuwe halfgod worden. En dan zouden we over tien jaar nu misschien spreken zoals we nu over iemand als Senna spreken.

airco
23-06-2001, 00:44
der zit wel iets van waarheid in uw verhaal, wat niet wegneemt dat Senna nog altijd een legende zou genoemd worden (al zou hij nu nog leven!!!

airco

Sennake
23-06-2001, 07:58
Ja en neen...
Ik geef je gelijk als het gaat over een piloot die sowieso al bewezen had een "grote" te zijn, als zo iemand in zijn wagen omkomt is het een halfgod (Senna, Clark, Ascari, Rindt, enz..)
Maar het feit alleen van te verongelukken is toch niet "voldoende" (amai wat een morbide toestand!) om de heldenstatus te verwerven (en dan denk ik alleen al maar aan Ratzenberger die hetzelfde weekend omkwam en waarover niemand nog spreekt...)

Finish
23-06-2001, 10:21
Dat klopt als een bus Sennake. Die z'n dood wordt als het ware overschaduwd door die van Senna. En natuurlijk telt ook het feit dat hij nog jong was, geen wereldtitels op zak had, geen kandidaat was voor de wereldtitel in die Simtek...Hij reed wat op de achtergrond.