PDA

View Full Version : Bernie's plannen


Finish
09-07-2002, 10:55
Bernie Ecclestone heeft afgelopen weekeinde meebetaald aan de Cosworth-motoren van Arrows. Dat laat hij althans doorschemeren in een interview met de Duitse krant Die Welt. Hij zegt ook dat de plaats van één van de weggevallen teams onmiddellijk zullen worden ingevuld door andere renstallen.

De Duitse journalisten confronteren Ecclestone met het gerucht dat niet Walkinshaw maar hij en andere Formule 1-teams 4,5 miljoen dollar hebben betaald voor de motoren van Cosworth. Daarop antwoordt hij: "Ik ben de brandweerman. Ik word geroepen als er brand is." Hij stelt evenwel dat zijn levenswerk Formule 1 niet in gevaar is. "In het ergste geval had een ander team de plaats van Arrows ingenomen. Dat garandeer ik."

De Formule 1-exploitant zegt zich geen zorgen te maken over het feit dat er twee constructeurs in financiële problemen zijn en er al één failliet is. "Ach, we hebben in de afgelopen tien jaar tenminste twintig verschillende teams gehad. Ze komen en gaan. De Formule 1 blijft."

Wel houdt hij er rekening mee dat er teams zullen sneuvelen. Afgelopen weekeinde zei hij dat de andere Formule 1-teams in dat geval volgend jaar een extra auto moeten inzetten. De renstallen zijn verplicht om de grid aan te vullen als er te veel constructeurs uitvallen. "Het worden waarschijnlijk drie coureurs en drie auto's. Dat zal waarschijnlijk volgend jaar gebeuren, maar we moeten nog maar eens zien", zei hij dit weekeinde tegenover Britse journalisten.

"We hebben achttien tot twintig auto's nodig. Helaas hebben we al een stap terug gedaan naar 22, dus als we Arrows verliezen zijn er nog maar twintig en als we Minardi verliezen hebben we er achttien. Ik verwacht echter dat hun positie in de winter wel zal verbeteren."




bron: formule1.nl

Bedenkingen:
*Als er een team wegvalt, zijn er volgens Ecclestone direct plaatsvervangers ? Welke ? Die Phoenixgrap ? Of toch F3000 teams ?
*Mag de grote baas wel partijdig zijn en meebetalen aan motoren voor bepaalde teams ?
*Volgend jaar per team 3 coureurs ? Brengt dit niet nog meer extra kosten mee per team (extra coureur, extra wagen, extra werknemers...) Een Ferrari één-twee-drie ? ipv 2 Minardi's dubbelen, 3 Minardi's dubbelen....

Op de koop toe vond Bernie de organisatie in Silverstone slecht, zodat de grote baas daar ook weer ontslag nam.

Wanneer gaat die kerel ook weer op pensioen ?

Jan
09-07-2002, 13:12
't Is daarom dat David Saelens zijn naam reeds op de Minardi heeft staan (cfr. Babes-forum):D , da's gewoon de derde Minardi.
Hoewel, dat kan niet kloppen, want volgens de logica zou Minardi failliet moeten gaan:confused:

jan