PDA

View Full Version : eerste WRC probleempjes


kartboyke
11-07-2002, 21:04
IK heb juist op pitstop- site gelezen dat Malcom Wilson zich dreigt terug te trekken uit het wereldkampioenschap rally.
Dit is beslist nadat de FIA heeft uitgesproken dat er geen WRC's niet meer mogen rijden(lager dan het wereldkampioenschap) vanaf volgend seizoen, omdat ze kleinere teams een eerlijke concurrentie kunne belove en de wrc's niet de bovenhand nemen.
Ford verdient aan het verkoop van die WRC's wel jaarlijks een slordige 3.5miljoen EURO.
Dus da is wel al serieus wa geld hé, als ge da nie meer binne krijgt dan gade wel al wa meer moeite moeten doen om meer sponsors te vinne hé ;) .
Dit staat bij het nieuws van pitstop.tv
Ik hoop da de FIA zwikt, want stel u voor, ge gaat nor ne rally gelijk ypres zien en wa krijgde da te zien, 30groep-N oto's, 10kit cars of super 1600'tjes en historic oto's.
dan gaat de massa ook wegblijven denk ik zelle.
Ik zou zo zegge, GO FOR IT FORD

Beemer
11-07-2002, 21:32
Van de ene kant hebde gelijk, maar van de andere kant, hoe krijgen mensen met weinig budget een kans om hun kunnen te laten zien dan?? En als dat niet gebeurt dan is de toekomst van de WRC ook weg hè, want als er geen aanvoer van nieuw talent komt dan hebde als McCrea en co stoppen geen piloten meer en dan zit Ford daar met zijn WRC's

airco
11-07-2002, 22:31
F1-piloten worden toch krijgen hun opleiding toch ook in lagere reeksen (F3000, formule 3, formule renault, ....)

desalniettemin een spijtige zaak dat de WRC's zouden verdwijnen van de kleinere rally's.

airco

Beemer
11-07-2002, 23:07
Originally posted by airco
desalniettemin een spijtige zaak dat de WRC's zouden verdwijnen van de kleinere rally's.

Als ik het goed begrijp niet alleen van de kleinere rally's maar in het algemeen! en dat zou pas spijtig zijn!

kartboyke
12-07-2002, 10:20
awel ja, dat vind ik het ergste.
Dat ze overal zullen verdwijnen, niet alleen in de kleine rally's, maar ook in de grotere.
Ik zou het genen erg vinde als er bv. geen WRC's in de rally van de suikerstreek rijden, maar wel als er geen WRC's rijden in de Ypres Westhoek Rally.
Niet??

JPMontoya
12-07-2002, 11:14
Loix
Gronholm
-> OUT

Makinen -> snelste 1e proef

Bart
12-07-2002, 11:36
JPMontoya, er bestaat al een topic over de safari rally

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=2828