PDA

View Full Version : Dringend


Valdo
14-07-2002, 12:31
Mijn vader wilt zijn pc formateren, hij staat vol met virussen en norton kan ze nie verwijderen of in quarenteinen zetten, maar het lukt niet in dos en in windows nu is de vraag is er nog een andere manier? liefst zo snel mogelijk antwoorden want dat is een pc voor zijn werk en hij kan die niet zolang missen.

Beemer
14-07-2002, 13:39
Van waar zijt ge??
Moest ge in de Kempen wonen, dan kan ik u ten zeerste BrechtPC aanraden!
Telefoonnummer: 03/313 67 27 en vragen naar Wilfried! Snel, degelijk en een voordelige prijs.

TiBo
14-07-2002, 17:02
Vreemd want meestal zijn die scanners redelijk up-to-date.

Als ze er echt niet af te krijgen zijn wordt het Format C:, maar kijk toch ff het volgende na:

- is de scanner up to date?
- heb je al eens een scanner geprobeerd van een ander merk (Norton, Panda, McAfee, ...)? Wat de ene niet kan kan de andere misschien wel?!
- heb je de site van Norton al eens geprobeerd? Daar heb je een online scanner: hier dus (http://security1.norton.com/ssc/home.asp?j=1&langid=uk&venid=sym&plfid=23&pkj=HNUTJABOKQYWTFVRHRM).
- bepaalde virussen komen vrij frequent voor en zijn redelijk onschadelijk. Kijk eens na op het net om welke virus het gaat!
- probeer ze eens manueel te verwijderen.

Als je meer hulp nodig hebt bij het vinden van een goede virusscanner laat je maar iets weten.
Geef misschien ff aan om welke virus(sen) het gaat.

airco
14-07-2002, 23:35
eerst een bootdiskette maken ...
in deze (http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/152244#17) lijst kies je jouw besturingssysteem, en dubbelklik erop ... Je zal dan een .exe file downloaden.
dubbelklik hierop, en dan zal je een bootdiskette aanmaken.

dan belangrijke bestanden backuppen ...

je herstart je pc ... je opent je BIOS, en verandert daar first boot device naar floppy (a:). Save de wijzigingen in het bios ...
Je PC zal dan rebooten (zorg dat je bootdiskette in de drive zit).
Eens deze volledig ingeladen typ je
format c:

wacht tot volledig je schijf geformatteerd is. Eens dat gedaan leg je je windows-cd in je cd-rom drive, en verander je in je bios first-boot device naar cd-rom. Je PC zal booten vanop cd-rom en dan kan je vrij eenvoudig windows terug installeren.

Als je niet volledig vertrouwd bent met deze procedure kan je misschien best eens hulp vragen aan iemand die iets vertrouwder is met het formatteren van PC's ... Of je brengt je PC naar mij thuis, want het staat me voor dat ik al eens een PC van jullie heb geformatteerd.

airco

FastFons
15-07-2002, 20:39
Bootdiskette is toch helemaal niet nodig, ik boot altijd rechtstreeks van de win98 cdrom
welk besturingsysteem ge ook wenst te installeren.

FF, na veeeeeeeeel geknoei met kapotte diskettes definitief overgeschakeld op cds (ge kunt ook zelf een bootcd maken natuurlijk :p)

airco
15-07-2002, 20:46
mja i know, booten vanop cd gaat inderdaad ook prima ...

tot een of andere oude pc dan niet meer meewil, (en het gebeurt soms ;) )
dan is een bootflop wel handig ;)

yvdp
19-07-2002, 16:11
dees lukt ook zenne http://www.liquidgeneration.com/sabotage/virus_sabotage.asp
:D:D:D