PDA

View Full Version : Fisichella gewond na crash


TiBo
20-07-2002, 12:08
Bron: F1Live
Jordan driver Giancarlo Fisichella was injured this morning when he crashed heavily into a tyre barrier at over 200kph in a practice session for this weekend's French Grand Prix. The Italian driver's EJ12's front wing hit a kerb before coming away going underneath the car causing the driver to speed off the track and plunge into the tyre barrier.

Fisichella had to be helped out of his car and was transferred to the medical support vehicle clutching his right arm. A few minutes later, he was taken by helicopter to the hospital in Nevers for further examination.

The 29 year old has scored six points this season with three consecutive fifth places at the Austrian, Monaco and Canadian Grand Prix races but today wasn't his day as the session was held up almost a half-hour while the tyre barrier was repaired. There is official qualifying later today, however it is still unclear if Giancarlo will be taking part. More news as it comes to hand.

Stipey
20-07-2002, 12:27
't klinkt misschien een beetje droog; maar als zoiets op vrijdag 1 van de Minardi-piloten overkomt en deze niet rijklaar geraakt voor zaterdag dan zien we Saelens normaal gezien aan de start van een GP...je ziet dat zoiets niet onmogelijk is, alhoewel Fisichella er ongetwijfeld alles aan zal doen om mee te doen.

Finish
20-07-2002, 12:53
Originally posted by Stipey
't klinkt misschien een beetje droog; maar als zoiets op vrijdag 1 van de Minardi-piloten overkomt en deze niet rijklaar geraakt voor zaterdag dan zien we Saelens normaal gezien aan de start van een GP...je ziet dat zoiets niet onmogelijk is, alhoewel Fisichella er ongetwijfeld alles aan zal doen om mee te doen.

Ben je zeker dat het Saelens is die dan inspringt ? Ondertussen hadden ze bij Minardi toch al een nieuwe 'officiële' testrijder, dacht ik ?

airco
20-07-2002, 12:56
normaal is het dan inderdaad aan Saelens me dunkt.

Ondertussen is de officiele bevestiging dat Fisichella out is voor de qualifying EN bijgevolg de race

airco

yvdp
20-07-2002, 13:00
wie is dan de vervanger?

airco
20-07-2002, 13:03
niemand
volgens mij is het reglement zo dat als een piloot op zaterdag reeds gereden heeft, niet meer vervangen mag worden.²

Raceboy
20-07-2002, 13:03
fisichella kan morgen nog altijd toegelaten worden op zijn tijd in de vrije training.

airco
20-07-2002, 13:07
mja lijkt me een beetje onwaarschijnlijk
advies van Sid Watkins: Sit out the rest of the weekend!

bovendien is toegelaten worden op basis van je vrije trainingstijd een gunst die de FIA je kan doen. Zeker en vast geen recht.

airco

Raceboy
20-07-2002, 13:09
als ze yoong die gunst al geven kunnen ze ook is aan fisichella denken he.

airco
20-07-2002, 13:12
mja Yoong heeft deze Gunst dit seizoen al 1 keer gekregen (weet niet meer welke GP) ... maar hij heeft er ook al 2 gemist omwille van den 107% regel he.

airco

airco
20-07-2002, 13:13
btw hou me hier een beke op de hoogte van zware crashes enzow he

ik heb hier op occ geen beelden, enkel live-timing

Finish
20-07-2002, 13:19
wij hebben hier ook geen live beelden, canvas, remember ? :D

Ow nee, wacht, ff snel naar rtbf2 gaan kijken ;)

Werner333
20-07-2002, 13:25
Canal+. "Liver" kan het niet. ;)

Sennake
20-07-2002, 14:06
[list=1]
Montoya
M. Schumacher
Barricello
Raikkonen
[/list=1]

airco
20-07-2002, 14:08
23 duizendste ... close call deze keer :)