PDA

View Full Version : HH. Frentzen vervangt Fisichella morgen


FleaBite
20-07-2002, 22:26
Arrows driver Heinz-Harald Frentzen will replace Giancarlo Fisichella of Jordan in Sunday's French Formula 1 Grand Prix after all the teams agreed, the International Automobile Fedestration (FIA) has announced. More than five hours after the finish of Saturday's qualifying the FIA said they had approved a request from Jordan to allow Frentzen to replace the injured Fisichella, assuming there were no contractual difficulties and all teams agreed by Sunday morning.

Fisichella was hurt after crashing at more than 200kph in the morning's final free practice session. The Italian was taken to a hospital in nearby Nevers for a medical examination which revealed no damage, according to the Jordan team, but a FIA medical delegate advised Fisichella to rest.

The stewards of the French race said that Fisichella's accident was enough of an exceptional circumstance to allow him to be substituted by Frentzen.

Arrows, meanwhile, involved in a financial crisis, made just one attempt to post a qualifying time with Frentzen and teammate Enrique Bernodli finishing outside the 107 percent limit of the leader, Juan Pablo Montoya of Williams. Therefore the Arrows drivers did not officially qualify for the race but its participation kept it eligible for financial benefits of FIA.

Frentzen clocked 1:18.497 while Fisichella's morning practice time was good enough for 15th in that session at 1:14.949.

Frentzen drove for the Jordan team between 1999 and 2001 and won two Grand Prix races for them, including the 1999 French Grand Prix. However he was fired by the team just before the 2001 German Grand Prix and finished 2001 with the Prost team, which went out of business earlier this year.


Bron: F1-live.com (http://f1.racing-live.com/en/headlines/news/detail/020720201854.shtml)

Stipey
20-07-2002, 22:31
Maar is TWS ook akkoord?

TiBo
20-07-2002, 22:47
WOW!

Eerst smijten ze hem buiten en nu halen ze hem terug?!? Met dank aan Deutsche Post?!
Ik vraag me wel af hoe dit alles gaat verlopen. Frentzen kent de Jordan van 2002 niet en heeft enkel nog de warm-up om die te testen.
Welke kleding gaat hij aandoen? Die van Jordan? Welke helm gaat die opzetten? Hoeveel data krijgt hij over de auto? Welk rubber gaat er onder zijn wagen (hard of zacht)?

Ik hoop echt dat Frentzen morgen een show opvoert, maar ik vrees dat in een (van geboorte al nerveuze) wagen die hij niet kent, hij de nodige schuivers tegemoet gaat.

FleaBite
20-07-2002, 22:47
"all teams agreed", ik veronderstel dus van wel

airco
20-07-2002, 23:39
da wil ik echt wel zien morgen ....

zandbakken gegarandeerd ... niet omdat ik twijfel aan HH
wel omwille van de jordan ...

setup ??? dewelke
stoeltje ??? welk stoeltje
launch control ??? welke launch control
wagenkennis ??? welke wagenkennis

airco

Finish
20-07-2002, 23:51
ZALIG ! EINDELIJK nog es iets fijn in de F1. Oh man, ik hoop zo dat Frentzen punten scoort ;)

Bart.Vandecavey
21-07-2002, 01:59
Originally posted by airco

stoeltje ??? welk stoeltje
launch control ??? welke launch control
wagenkennis ??? welke wagenkennis

airco
Ik denk dat ze wel het stoeltje van HH nog hebben bij Jordan...

Finish
21-07-2002, 02:10
ik denk wel niet dat ze van alle ex-piloten de stoeltjes nog meebrengen naar elke Grand Prix. En zo'n stoeltjes, verschillen die niet per bolide ? Dat ding moet enerzijds in de wagen passen, anderzijds moet het de coureur passen.

Bart.Vandecavey
21-07-2002, 02:21
Engeland is niet ver van Frankrijk hé en de tgv is rap genomen...

airco
21-07-2002, 09:45
stoeltje van Jordan 2001 past in Jordan 2002 ??? niet dus ....

Mistery
21-07-2002, 10:09
Originally posted by TiBo
WOW!

Ik vraag me wel af hoe dit alles gaat verlopen. Frentzen kent de Jordan van 2002 niet en heeft enkel nog de warm-up om die te testen.


Iemand Frentzen gezien tijdens de zonet afgelopen warm-up ???

airco
21-07-2002, 10:09
zelfs dit folietje gunnen ze ons niet meer in deze saaie F1-tijden ...
HH Frentzen rijdt niet voor Jordan vanmiddag ... maar 19 wagens aan de start dus ... triest diepterrecord, dit in het sowieso al saaie Nevers.

airco

Finish
21-07-2002, 10:57
Komkom, we moeten het ook van de positieve kant bekijken: Hoogtepunt van het seizoen voor Alex Yoong; hij kwalificeert zich maar liefst op positie 19 ! BRAVO ALEX !!
:rolleyes:

Is het niet de beklimming van de Mont Ventoux vanmiddag ?
..

airco
21-07-2002, 11:02
als we zo voortgaan(iedere race 3 wagens minder) staat Yoong tegen Japan op de pole

Stipey
21-07-2002, 11:12
Conclusie van de dag; nooit geloven wat F1-live.com post want ze nemen alles nogal graag voor zeker aan :-)

Dat vind ik overigens terecht wel fijn aan sites als pitstop.tv, autosport.be of racingbelgium.com; het nieuws dat je bij die mannen leest is bijna altijd enkel écht nieuws (en vaak nog Belgisch ook).

HHugo
21-07-2002, 11:27
Arrows is ondertussen weer vertrokken:


Arrows have already started packing up for the journey home after failing to qualify for the French Grand Prix.

Heinz-Harald Frentzen and Enrique Bernoldi completed one run each but neither were fast enough to make the 107 per cent time rule.

Team boss Tom Walkinshaw said negotiations over the team’s future would continue next week.

He said: "Unfortunately we were unable to qualify either car today.

"Our priority has to be to get this team back on its feet and in a position where we can build a positive future. It’s sad but we’ll go home and prepare for Hockenheim."

But while Walkinshaw’s words seem to imply that his cars were simply not good enough to make the grid, the sector times tell another story.

Even though neither driver had completed more than a single lap in practice on Friday or Saturday morning, Frentzen and Bernoldi were both on course to qualify until they backed off in the third and final sector of the track.

In the first sector, Bernoldi and Frentzen recorded 25.7s and 25.8s respectively, then 27.9s and 27.5s in sector two. These compared with sector bests of 24.6s and 26.3s respectively - easily on target for qualification.

In the final sector, however, they clocked just 24.8s and 24.9s bests respectively, as against a session best 20.7s.

It seems that Arrows have done as little this weekend as needed to ensure that they had participated in the event and to protect their commercial rights under the Concorde Agreement.

There is no set definition of what consitutes ‘participation’ but it is believed that the FIA's interpretation means taking part in qualifying. To that end, the drivers completed just a single installation lap in Saturday morning free practice, ahead of the qualifying hour.


bron: www.itv-f1.com

Ik vond het al raar dat Bernoldi zo traag reed in de laatste sector tijdens zijn snelle ronde. Ik dacht dat hij ergens een fout gemaakt had, en de volgende ronde opnieuw zou proberen.
Arrows heeft echter 2 punten verdiend dit seizoen en kunnen dus nog vervoerskosten terugkrijgen als ze het seizoen volmaken...
Vanaf nu telkens één rondje qualify...

Finish
21-07-2002, 11:32
Dat wordt dus voor de rest van het seizoen nog een idiote schertsvertoning....benieuwd wat de sponsors daar van zullen zeggen. Orange trekt zich mogelijk al terug. Red Bull moet al goed gek zijn om in zo'n noodlijdend team te gaan investeren, Lost Boys = Lost Jos, dus die zien hun naam mogelijk ook liever op een andere bolide.

Arrows gaat net als Prost een pijnlijke ondergang tegemoet.
Verbazend hoe goed Minardi het eigenlijk uithoudt; seizoenen lang laatste startpositie en toch nog 'redelijk' bezig. Chapeau voor die kerels.

Scapa
21-07-2002, 12:28
Frentzen vervangt Fisico NIET, jammer want dat spektakel had ik wel willen zien :(

HHugo
23-07-2002, 11:03
Nieuwste gerucht op www.f1-live.com , nog niet tegengekomen op andere sites:


Despite speculation that current BAR driver Olivier Panis is in talks with the Panasonic Toyota Racing outfit in regard s to a drive for the 2003 season, British tabloid, the Sun, is reporting that the Cologne based team has made an offer to Orange Arrows driver, Heinz- Harald Frentzen, to take over from regular driver, Allan McNish after the German Grand Prix this weekend.

According to the report, Toyota were hopeful of securing Jenson Button's services but after they were rejected in favour of British American Racing, they turned to three time race winner, Frentzen with an offer of two and a half million pounds. It is unknown what the term's of Frentzen's Arrows contract are, but with the team's future still up in the air after dramas at Silverstone and then failing to race in France, the German star could be open to a new deal.

So what about Panis? If Frentzen takes the Toyota drive, that doesn't leave a lot of options, however BAR boss Dave Richards hinted that there may be a way to keep Panis with the team, joining Villeneuve and Button in a unique set of circumstances yet to unfold.

yvdp
25-07-2002, 00:06
Fisichella ondertussen nog niet zeker voor Duitsland. Is nog aant praten mé zijnen dokter of zoiet.