PDA

View Full Version : AutoX


Bart.Vandecavey
29-07-2002, 13:54
Ik heb mij dit weekend uitgeleefd op een crosscircuit met een Toyota Celica bj. 1987.

Reeks 1: achteraan gestart -> 5de
Reeks 2: veel te stoffig, zag niks -> 6de
Finale: gestart uit positie 3: heel de wedstrijd zitten jagen op een Honda CRX met 40 pk meer dan mijne Toyota, totaal uitgeput als tweede uit gereden. Ik ben in de pits nog getrakteerd geweest op een douche van mijn supporters...

Foto's zullen later volgen.

Normaal zal ik volgende zondag ook meedoen; we hebben de smaak te pakken.

Kurttigerracing
30-07-2002, 20:00
Toyota met voor of achter aandrijving ? Meegereden in een standaardklasse of speciaal geprepareerd ? Cross is én van de goedkoopste autosportdisicplines. Je kan er heel wat lol beleven, als je tegen een stootje kan.

Bart.Vandecavey
30-07-2002, 20:12
Een vooraangedreven 1600 uit 87 met een soort vanos.
Het was mijn allereerste crosservaring dus plaatselijke rijders... De moed zakte me eerst wel een beetje in de schoenen als ik zag wat er allemaal meereed in mijn klasse: CRX van 165 PK, SAAB 9000 turbo, Civics van goed over de 130 PK,...

De enige die ik heb moeten voorlaten was die CRX...

Kurttigerracing
30-07-2002, 20:38
Duidelijk dat jer veel plezier aan beleefd hebt. Wanneer en waar je volgende avontuur ?

Bart.Vandecavey
30-07-2002, 21:42
Misschien dit weekend in Oedelem (VACB), probleem is dat mijn broer waarschijnlijk 's morgens niet kan helpen en ik moet nog een plaatske vinden om hem te stallen tot dan want nu staat hij aan mijn stamcafé (is ook niet echt ideaal)...

Raceboy
30-07-2002, 21:44
Originally posted by Bart.Vandecavey
tot dan want nu staat hij aan mijn stamcafé (is ook niet echt ideaal)...

hoe da is toch de plek waar gij het meeste te vinden zijt ?

Raceboy
31-07-2002, 00:08
krijgen we gene foto t zien van da crossmachien ?

Bart.Vandecavey
31-07-2002, 09:05
ze moeten nog ontwikkeld worden, ik zal er ook enkele maken van de video... Maar uiteraard was het vanzelfsprekend dat ik mijn t-shirt van depaddock aanhad (is wel een beetje vuil nu)...

Bart.Vandecavey
03-08-2002, 14:00
http://users.pandora.be/Russell/images/autox/groepsfoto.jpg
http://users.pandora.be/Russell/images/autox/opspattend.jpg
http://users.pandora.be/Russell/images/autox/start.jpg

vincentdb2001
05-08-2002, 20:56
Amai, das nogal wild !!! :) Ziet er leuk uit !!!

Bart.Vandecavey
29-05-2004, 17:52
Originally posted by Kurttigerracing
Duidelijk dat jer veel plezier aan beleefd hebt. Wanneer en waar je volgende avontuur ?

Morgen doe ik opnieuw mee in Brugge-Dudzele

Bart.Vandecavey
30-05-2004, 18:53
Troubles, troubles, troubles,...

Motor opgeblazen na de eerste manche...

Mark
30-05-2004, 19:06
Originally posted by Bart.Vandecavey
Troubles, troubles, troubles,...

Motor opgeblazen na de eerste manche...

Rij je in een McLaren ofzo? ;) :D

Lemans
31-05-2004, 09:32
Dat je de CRX moet laten voorrijden is niet verwonderlijk hoor, de motor ligt aan de rechterkant van de wagen en draait dus eigenlijk in de andere richting. Hier betekend dit, hoe meer gas, hoe meer gewicht op de vooras ( tov de links geplaatste motoren )en hoe meer tractie !
Geen dommerikken hoor die engineers bij Honda.

fordje
31-05-2004, 10:19
en als ge dan de motor van al die andere auto's es gewoon andersom legt :D :D

Hey WRR, tof ding...Wel bizar dat je gaat crossen, in een kart is na 5' bij jou het licht al uit ;) ;)

Mss als ge een andere motor hebt gestoken moet je maar eens richting antwerpen karren met dat ding. Komen we zeker eens kijken..

Bart.Vandecavey
31-05-2004, 13:20
Het koelwater stroomt dus nu gewoon door een cylinder naar de uitlaat... Klinkt raar zo'n driecylinder...

rappe106
02-06-2004, 14:58
dat ziet er verdomme heel stroes uit. coole action pictures.
hoe zit dat met inschrijvingsgeld. en waar kun je dat een beetje volgen. dat zegt mij wel eens wat om ook eens mee te doen.
daar heb je toch geen licentie voor nodig denk ik (hoop ik)
ik heb altijd al eens gedroomd om te botsen (overkop te gaan). maar om zoiets te doen met je geliefde wagen? ik vind het maar niets, ben er nog altijd niet goed van
greetz

Bart.Vandecavey
02-06-2004, 22:13
Originally posted by rappe106
dat ziet er verdomme heel stroes uit. coole action pictures.
hoe zit dat met inschrijvingsgeld. en waar kun je dat een beetje volgen. dat zegt mij wel eens wat om ook eens mee te doen.
daar heb je toch geen licentie voor nodig denk ik (hoop ik)
ik heb altijd al eens gedroomd om te botsen (overkop te gaan). maar om zoiets te doen met je geliefde wagen? ik vind het maar niets, ben er nog altijd niet goed van
greetz

Op internet heb je de site van de VACB http://www.vacb.be/
Ik wist het ook pas de zaterdag dat er de dag nadien een cross was in mijn buurt... Ik rijd bij de WVAC en daar is het 30 euro inschrijving en 7 euro ingang. Je hebt er inderdaad geen licentie voor nodig wel een rijbewijs. De bedoeling is wel niet dat je opzettelijk botst, je mag botsen maar dan enkel onopzettelijk :D

Dat is uiteraard niet mijn geliefde wagen maar een wrak, waar je gewoon alles moet uithalen (alle glas moet weg), een rolkooi of balken in plaatsen. Speciale banden kopen met studs.

Het beste is dat je eerst eens een cross gaat bekijken en met de piloten praat. De eerste wagen die je bouwt zal trouwens altijd wel voor verbetering vatbaar zijn...

Pölö
02-06-2004, 22:39
Originally posted by Bart.Vandecavey
De eerste wagen die je bouwt zal trouwens altijd wel voor verbetering vatbaar zijn...

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Na 3 wagens hebben we nu eindelijk een rolkooi die stukke beter is.

Wij rijden zelf bij de NVACT.
Na 2 BMW's overgeschakeld naar Golf GTi, veeeel beter :D

Bart.Vandecavey
02-06-2004, 22:54
Originally posted by Pölö
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Na 3 wagens hebben we nu eindelijk een rolkooi die stukke beter is.

Wij rijden zelf bij de NVACT.
Na 2 BMW's overgeschakeld naar Golf GTi, veeeel beter :D

Tja een achtertractie en autocross gaan niet echt samen hé... ofwel moet je ook je motor achterin leggen...

Pascal
03-06-2004, 01:33
Op www.nvact.be vind je heel wat informatie en is wat meer in de buurt voor Rappe 106.

Ben onlangs naar de wedstrijd in Merksplas gaan kijken en moet zeggen dat sommige wedstrijden (lang niet allemaal) vrij spectaculair waren, zonder al te veel ongevallen. Ik verkies echter de uithoudingswedstrijden...

C U