View Full Version : Euro-Thread
Op het gevaar af dat de paddock een ruilbeurs wordt van eurcentjes in plaats van een autosportforum; wil ik het toch proberen.
Hieronder vind je een lijstje van alle eurocentjes die ik dolgraag nog zou willen hebben. Gaat iemand van jullie naar het buitenland, of krijg je een muntstuk in je handen dat hieronder staat, zou ik dat dolgraag hebben.
Je kan gewoon aangeven wat je in je bezit hebt. Ik pas dan het excelblad aan en zet erbij wie wat heeft (zodat ik dat ook nog weet. Zo weten de anderen dat ze daar niet meer achter moeten zoeken.
Aangezien er toch regelmatig ontmoetingen zijn, kunnen we afspreken om daar te ruilen.
En ja hoor, je krijgt echt wel andere centjes in de plaats.
Indien er onder jullie nog verzamelaars van muntjes zijn, kan dit systeem uitgebreid worden zodat we allemaal onze verzameling vol kunnen krijgen.
Wie doet er mee ?
Op vraag van enkele Paddockers die de 2PK meededen, hier (http://www.euro.be/practical/coins/coins-national/coins-nat_01n.htm) een link naar een euro-site met wat achtergrond-info.
Wie heeft eventuele andere sites ?
Originally posted by fordje
Op vraag van enkele Paddockers die de 2PK meededen, hier (http://www.euro.be/practical/coins/coins-national/coins-nat_01n.htm) een link naar een euro-site met wat achtergrond-info.
Wie heeft eventuele andere sites ?
hehe, heb vr informatica dit jaar site moeten maken en tging toevallig over den euro:)
enfin ja, twas me frames(das ier al afgekeurd:p en was alles copy paste en bijna niks zelf dus veel zijde er ni mee:))
Deze thread is een erg goed idee! Ik zou namelijk eventjes willen melden dat ik briefjes van 50 euro spaar; ge zou mij dus een groot plezier doen door al uw dubbeltjes aan mij te geven! Bedankt!
(ohhhh, flauw :-))
Werner333
31-07-2002, 17:35
Euh... Fordje,
Wat doet Polen in je excel lijst?
Originally posted by Werner333
Euh... Fordje,
Op die Poolse Euro's ga je nog effe moeten wachten...
De Portugese daarentegen zou ik aan je lijstje toevoegen...
Als je wil breng ik volgend jaar Egyptische Euro's mee :D :D :D
Originally posted by Werner333
Euh... Fordje,
Oei ! :+ effe verkeerd gelezen precies !!
Als we daar nu eens Portugal van maken, lijkt dat niet beter !!
Bij deze is dat dus rechtgezet.
Maar let op, misschien zijn dit wel verzamelstukken :D :D
Ja zeg, ik ben nog nooit verder geweest dan Frankrijk of Oostenrijk, al die andere exotische landen zijn voor mij een grote onbekende,............(Les excuses sont fait pour s'en servir )
België ==> compleet (duh)
Duitsland ==> compleet
Italië ==> compleet
Frankrijk ==> compleet
Nederland ==> compleet
Oostenrijk ==> compleet
Griekenland ==> compleet
Portugal ==> 1 , 2 , 5 , 10, 20 eurocent heb ik allemaal ... enkel 50 eurocent en de 1 en 2 eurostukjes.
Spanje ==> 5 eurocent en 50 eurocent heb ik al (de rest zal ik hebben als ik in september naar spanje ga.
Luxemburg ==> 20, 50 eurocent en 1 euro heb ik
Finland ==> 2 euro heb ik
Ierland ==> nog leeg :(
dubbeltjes heb ik niet echt liggen, maar ik wil er wel wat bijhouden voor u als ge wilt :)
airco
FF update voor mijn eurocentjes:
Met dank Speesman en mevr Sennake en enkele collega's op mijn werk ziet de voorlopige lijst er al heel wat korter uit. Voor Oostenrijk, Spanje en Italië lijkt het bord aardig vol te raken, voor Portugal worden toch al enkele gaatjes gevuld.
BTW Spees, ik stel voor de ruil van de centjes ergens op de 24 u te regelen. Je stuurt maar een SMS als je er bent.
Voor Sennake; ik zal nog wel eens een keertje met mevr afspreken zeker?
Ik ben dus nog steeds ijverig op zoek naar Ierse, Griekse en Finse muntjes. Hiervan staat de teller jammer genoeg nog op 0.
Ook Portugese euro's zijn nog steeds welkom, hier ontbreken er ook nog een aantal ( welke weet ik niet, ik heb nl de stukken nog niet gekregen)
Mocht iemand nog Oostenrijkse stukken nodig hebben; het is de moment ! Zeg maar wat je wil hebben.
Ook Duitse en Luxemburgse liggen er hier nog enkele op overschot.
Je geeft maar een PM of een reply voor wat je wil hebben.
R@ce@holiC
07-08-2002, 11:18
Wij hebben 2 eurocollectors om later dan door te geven 1 aan mij en 1 aan men broerke.
Ontbreken nog :
Collector 1:
finland : 20 cent , 50 cent en 2 euro
Collector 2:
finland : alles behalve 10 cent
R@ce@holiC
07-08-2002, 11:24
Zie just da je van luxemburg en spanje er nog enkelen moet hebben , als je eerder geweest was had'k er mee kunnen brengen want ben juust trug van een week spanje en we rijden me den otto via luxemburg in de heenreis dus...
heeft niets met ruilen te maken, maar je ziet zo geleidelijk aan meer en meer buitenlanders in je portefeuille terecht komen hé; ik keerde gisteren mijne portemonnee eens open en ik vond d'r een paar oostenrijkers in, een duits en megaveel hollanders :)
Originally posted by Finish
heeft niets met ruilen te maken, maar je ziet zo geleidelijk aan meer en meer buitenlanders in je portefeuille terecht komen hé; )
Ja da's idd zo voor de "klassieke" vakantiebestemmingen. Ik heb soms meer Nederlandse euro's dan Belgische ( ik woon dan ook vlak aan de grens). En duitse, oostenrijkse of spaanse euro's begin je ook meer en meer te zien. Zeker nu iedereen uit verlof terugkomt. Maar probeer zo maar eens aan een hele reeks aan te raken! En ik ben vrij zker dat binnen de korste tijd de "vreemde" euro's terug bij de verzamelaars(zoals ik dus) blijven hangen.
Vandaar, ......toch maar blijven ruilen en sparen.
Heb deze vakantie een setje meegebracht uit San Marino. Dat viel nog mee in prijs.
In Vaticaanstad was alles uitverkocht en gaf men mij een prijs van € 380, ... "mocht" ik ze nog vinden. In Monaco was de prijs goed te doen en was het 'slechts' € 150 voor de ganse set.
Voor de geïnteresseerden:
- Euroboutique - Jesusstraat 7, 2000 Antwerpen.
- In de Katelijne-vest in Antwerpen zitten ook de nodige winkels.
Originally posted by R@ce@holiC
Ontbreken nog :
Collector 1:
finland : 20 cent , 50 cent en 2 euro
Collector 2:
finland : alles behalve 10 cent
zulde gij tijdens de 24 uren is een klapke moeten gaan doen met de pertti ;)
R@ce@holiC
08-08-2002, 10:29
Wrom nie e ;).
Die mùan ga daar tijd te over voor hebben :D
Deze topic nog maar eens naar boven halen, kwestie van iedereen warm te houden.
Intussen is mijn lijstje eurokes al heel wat aangevuld. De verzamelmap ziet er al heel wat kleurrijker uit.
Thanks aan alle verzamelaars voor het bijeensprokkelen van de nodige muntjes.
Ik ben nu nog naarstig op zoek naar de Ierse en Finse muntjes en enkele Portugese.
Mochten er onder jullie nog zijn die nog wat dingen hebben liggen, je weet me wonen hé.........
Ik heb hier ook nog wat exotica liggen, dus misschien kan ik daar ook nog wel iemand een plezier mee doen?
Fordje, ik weet een winkeltje in Antwerpen op de Katelijnevest en die verkopen ongebruikte €-setjes van Finland, Ierland, ... aan "schappelijke" prijzen. Ik dacht dat het €10 was voor een volledig setje van Ierland, in een speciaal mapje.
Greetz
Barry
Oneliner
07-09-2002, 11:21
Ik zal al mijne is posten:
Belgium: Compleet
Duitsland: Compleet
France: Compleet
Greece: Compleet
Ierland: Compleet
Netherlands: Compleet
Oostenrijk: Compleet
Spain: Compleet
Finalnd: 5ct
Italy: 2ct, 20ct, 50ct, 1€, 2€
Luxemburg: 2ct, 5ct, 20ct, 50ct, 1€, 2€
Portugal: 5ct, 50ct, 2€
Welke hebbek dubbel:
Een Griekse reeks (op de 2ct na)
2x spaanse 1€
1x Italiaans 1€
1xSpaans 20ct
1x Hollands 20ct
1x Italiaans 1ct
1x Duits 1ct
Iemand een dezer nodig => laat maa rweten, wil ze gerust "ruilen", liefst tegen diegene die ik nog niet heb :)
Greetz
Werner333
30-12-2002, 21:07
En wat is de status van de verzamelingen ondertussen?
Werner, goed idee om deze terug boven water te halen !
Ik ben idd. nog steeds op zoek naar wat euro-ijzer:
Spanje 1 c, 2€
Finland, nog steeds niks :( (kopen doe ik dus niet !)
Ierland 1c ,5c ,10c ,1€ ,2€
Lux 10c ,1€ (hier raak ik hopelijk binnen 2weken wel aan als ik ga skiën)
Als iemand nog iets nuttig heeft liggen...of stukken nodig heeft? Ik heb ook nog wat dubbele liggen.
wij hebben nog 1 en 2 euro-cent nodig van Finland
en nog enkele van Luxemburg. Helaas geen dubbeltjes meer.
Welke Luxemburgse? Mss dat ik wat kan meebrengen ?
luxemburg
1 eurocent
2 eurocent
10 eurocent
2 euro
Finland:
1 eurocent
2 eurocent
Airco,
Je luxemburgse missers mag je schrappen.
Ik heb hier de ontbrekende muntjes liggen. Ik breng ze mee op de ledenvergadering.
Wie bezorgt mij nog 1 Spaanse eurocent en een Spaanse 2 Euro ?
En ja, Finse.... :(
Dudes, mocht ge nog vinden:
Italië: 20 €ct
Luxemburg: 1, 5 en 10 €ct en 2€
Oostenrijk: 1, 2, 5, 20 en 50 €ct en 2€
Protugal: 1, 2, 20 en 50 €ct en 2€
Spanje: 1€ct
PS: Vaticaanstad en Monaco zijn optioneel ;)
Ik heb nog wat oostenrijks en portugees liggen. K' zal es zien wat er tussen zit.
Ruilen op de vergadering zeker ?
Fordje? De finse euroset kan ik in ongebruikte toestand voor 10€ krijgen (is relatief goedkoop). Indien je er eentje wil, laat je het maar weten en dan breng ik er wel één mee op de ledenvergadering!
Originally posted by fordje
Ik heb nog wat oostenrijks en portugees liggen. K' zal es zien wat er tussen zit.
Ruilen op de vergadering zeker ?
Prima!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.