View Full Version : Win 98 probleemke
Weet er iemand hoe het komt dat wanneer ik een cd in de DVD/CD-ROM lezer steek dat deze nie automatisch gelezen wordt ? Ik heb ook al gekeken bij de instellingen van de cd-rom en daar staat het automatische opstarten nochtans wel aangevinkt. Iemand een idee ?
Bart.Vandecavey
02-08-2002, 16:04
Omdat er misschien geen auto-opstartbestandje op de cd staat?
Kijk eens naar de boot-volgorde in uw BIOS? Daar moet ge normaal gezien ook instellen van welke devices ge respectievelijk wilt opstarten (bij mij is dat bijvoorbeeld fdd, daarna cd-rom, daarna hdd).
Als cd-rom achter hdd staat dan gaat hij eerst van de hdd proberen blijven op te starten.
hmmzzzz we zitten al in windows he Stipey, dan heeft de bootvolgorde die ingesteld staat in uw bios geen belang meer he.
voor de rest zou ik u gerust willen helpen zene Savi, maar den tijd dat ik nog met win98/ME en consoorten werkte is al heeeeeeel lang voorbij, dus veel zinnige hulp mag je van mij in deze niet verwachten.
airco
aaahhh, sorry, ik dacht dat Savi wilde booten van CD bij opstarten. Mijn excuses.
Savi; ik weet niet of dit een oplossing kan zijn, maar in mijn bakje steekt een Creative DVD player, en de software die daarbij zat, installeerde een programmaatje 'Creative Disc Detector', dat ervoor zorgt dat elke CD/DVD die je erin steekt automatisch wordt opgestart (wat ik direct heb uitgevinkt, want ik haat dat eigenlijk ;) )
Geen idee of u dit verderhelpt ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.