PDA

View Full Version : Bootprobleem


FastFons
04-08-2002, 14:05
Bon het is dus een rotweek op pcvlak voor mij. een van de warme dagen begin deze week en een kapotte ventilator zorgden voor een heet gestookte processor in mijn pentium 3 (als ge dus nog ne slot 1 processor hebt liggen en ge doet die weg laat me dan aub iet weten). Vandaag start mijn pentium 200 opeens opnieuw op en nu boot hij niet door na het biepje dat alles ok is en de detectie van de harde schijven. Iemand een idee of dit op te lossen valt? Ik heb al alles vervangen wat ik kan vervangen (ram, processor, videokaart...) maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik verdenk uiteraard de bioschip maar ik heb van dat type geen 2e liggen. Is dat eventueel via instellingen in de bios op te lossen? Ik moet wel zeggen dat ik 2 weken geleden de bios geflasht heb om schijven groter dan 8 gig te kunnen gebruiken. Hij heeft echter 2 weken probleemloos gedraaid.
Pls help me want anders gaat mijn portefeuille zeer zware klappen krijgen

Thx

FF

airco
04-08-2002, 14:26
binnenkort gaat mijnen slot1 pentium 3 hier de deur uit ...
ik geef je wel geen garanties of je deze los zal kunnen kopen voor een prikje. Ik wil mijn systeem in zijn geheel verkopen, omdat ik anders met een hoop rommel blijf zitten.

IDE-kabel al eens vervangen en/of opnieuw vastgestoken ...

FastFons
04-08-2002, 14:27
jup zelf al ander hdke geprobeerd, ma zelfs van cd of diskette booten doet hij niet
daar net voor blijft hij hangen...

Thx

FF

PS: als het niet te duur is wil ik misshcien wel het volledige systeem kopen

vrDennis
18-08-2002, 11:23
Kijk eens in de bios bij de boot options misschien is dat op een 1 of andere manier uit geraakt..

Dus staat er misscien bij first boot niks achter en bij die andere 2 ook niet?